silmälasien hinnat

olisko ok paketti

mitä olette keskimäärin maksaneet laseista?
Onhan tuota liikettä ja kilpailua- Kiersin useissa liikkeissä ja edullisin paketti mulle (yksiteho-kaukolaist) olis 2x pokat aurinkolasti yhteensä 500e. Mietin että hinta on aika kallis, vaikka tuliskin tavallaan 3 rillit samalla kertaa ja mieluiset pokat.

Uskaltaako sellaisia halpislaseja ostaa tyyliin 50e/kpl?

Toi paketti olis ihan hyvästä liikkeestä.
Ja sais alle viikossa valmiina jos tilaa nyt.

16

7126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunt

      vahvuus, ohennus, pinnoitteet ratkaisevat laadun ja hinnan, pitäisi ensin tietää ne, ennen kun arvioi hintaa.

      • eli pari pinnoitusta

        Tulis sellaset -2,5 , eli ei tarvii vielä ohennusta, mut kovat pinnat, heijastuksen estot ja aurinkolaseihin ne värit. Eli kolmet linssit ja kahdet merkkipokat? liikaa hintaa?

        Mistä vois irrota hesassa vielä halvemmalla kun 500e pakettina?


      • pelkät linssit
        eli pari pinnoitusta kirjoitti:

        Tulis sellaset -2,5 , eli ei tarvii vielä ohennusta, mut kovat pinnat, heijastuksen estot ja aurinkolaseihin ne värit. Eli kolmet linssit ja kahdet merkkipokat? liikaa hintaa?

        Mistä vois irrota hesassa vielä halvemmalla kun 500e pakettina?

        kaikilla mahdollisilla käsittelyillä ainaski ton 500 euroa. Väärin niin väärin olla likinäköinen.


      • yksiteho tai kaksiteho
        pelkät linssit kirjoitti:

        kaikilla mahdollisilla käsittelyillä ainaski ton 500 euroa. Väärin niin väärin olla likinäköinen.

        Mutta eikös se hinnoissa ole ihan sama, onko ne lasit plussaa tai miinusta. Monitehot sitten maksaa erikseen ja aina enemmän.

        Jos sulla on lisäksi paljon jotain hajataittoa tms, voi linssin hionta ne haluamasi kaikki herkut nostaa hintaa?

        150-200 saa kyllä ihan kivat peruslasit.

        Aloittajalle, ihan hyvä diili sulla. Mene hakemaan paketti jos pokat oli sopivat ja tykkäät niistä.


    • Likinäköinen saara

      Minä ainakin aion tilata netin kautta uudet silmälasit.

      ps. silmälasikauppa.fi

    • maksoin juuri 400 omista

      maksoin juuri omista monitehoista uudet design kehykset alessa 400e.

      Jos haluaa, että kohdistuspisteet ja hionnat varmasti ok, kehys istuu jne, ei kannata käyttää nettikauppoja. Jos uusii pelkät linssit vanhoihin pokiin tai ei ole mitään hajataittoa tms, voi nettikauppakin olla ok vaihtoehto.

      Kierrä vielä pari muuta liikettä (jos et ole jo tehnyt) ja tee sitten vasta päätös. Minusta tuo yhteishinta on ihan kohtuullinen.

    • kovapinta

      Tos mies juuri osti uudet monitehot, kovapinta, heijastamaton pinta, hinta 265 €.

      Tästä on nyt neljä vuotta kun minä uusin lasit. Omalla paikkakunnalla tarjosivat laseja 700 euroon. Eikä edes mun mieleisiä pokia ollut.
      Sitten meninä kaupunkiin, lasit maksoi 400 euroa, ja mieleiset pokat, kova pinta, heijastamattomat.

      Nyt saa laseja paljon halvemmalla, onneksi. Ostin tossa just pelkät lukulasit, mun vahvuuksilla, kova ja heijastamaton pinta, 25 euroa, joka sisälsi vieläpä kotelon.

    • käy kysymässä

      kannattaa käydä instrumentariumilla ja spwcsaverilla.

      Halvimmillaan specistä saat silmälasit n. 10 eurolla. Mulla on sellaisia muutamat joita käytän lukiessa ja erikoistarkoissa lähitöissä.

      Miksi turhaan ostaa kaikenmaailman pinnoitteita jos vaihtaa laseja vaikka 1-2v vuoden välein ?
      Se heijastusjuttukin on tarpeen vain sellaisissa laseissa joita käytät "ulkona".

      Instrumentariumissa oli tarjous ja siitä liikkeestä minulla on kokemusta ainakin 35 vuoden ajalta. Koskaan ei ole ollut valitamista, mutta hinnat on kovat.

      Specistä on kokemusta vuoden verran. Halpoja.

      Silmälasien linsseissäkin on eri laatuisia optisesti. Ihan sama kuin ostaisit autoa, mersu vai lada.

      • asfs

        Laatu maksaa ja rahalla saa laadukkaampaa tavaraa!! Laseissa on eroja, ihan kun ladalla ja mersullakin! Ei oo 500 euroa paha kolmista laseista tekee 166 euroa per lasit ja jos käytät niitä 3 vuotta niin tekee 15 senttiä per päivä per lasit.. Kallista??? ELÄMÄ ON!


      • maallikolle vaikea
        asfs kirjoitti:

        Laatu maksaa ja rahalla saa laadukkaampaa tavaraa!! Laseissa on eroja, ihan kun ladalla ja mersullakin! Ei oo 500 euroa paha kolmista laseista tekee 166 euroa per lasit ja jos käytät niitä 3 vuotta niin tekee 15 senttiä per päivä per lasit.. Kallista??? ELÄMÄ ON!

        Maallikon on vaikea selvittää linssin laatua. Olisikin hyvä jos joku asiantuntija (optikko) kirjoittaisi tähän muutaman asian mistä tunnistan hyvälaatuisen / heikkolaatuisen linssin.

        Itse tiedän sen erinomaisen hyvin. Kuitenkin vasta sitten kun olen ostanut ne lasit. Samahan se on tietenkin autoakin ostaessa.


    • merkki ja laatu maksaa

      Jos tuo o vielä joku kotimainen liike, ei alle 200egeä/merkkipokat linssit ole kallista.

      Eyenillä jos kysyi lisänä kovitettua heijastusestoa, hinta nousi äkkiä yli 300e, vaikka muuten olisi ollut 149e.

      • ....

        Taisi nyt mennä eyenit ja specsit sekaisin. Eyenilla kaikkiin tavallisiin silmälasipaketteihin kuuluu jo tuo heijastuksenesto ja kovapinta, se ei tuo lisä hintaa. Specsillä taas tuo.


    • Anonyymi

      Maksoin keskimäärin 50 € / lasit LENSWAY:llä mutta halvasta saat katua! Ostin reseptin mukaan vieläpä 2 lasit kauko ja lukulasit, täytin tiedot oikein ja heti tuli ongelmia. Väkisin yritettiin toimittaa lasit väärillä voimakkuuksilla. Soitin asiasta - eivät korjanneet tilausta! Lähetin sähköpostia - ei vaikutusta. Joudun nyt perumaan kaupat ja jäämään ilman silmälaseja! EI KANNATA!

    • Anonyymi

      Silmäasema mainostaa: ilmainen näöntarkastus ja toiset lasit ilmaiseksi. Kuulostaa hyvältä, loppulasku yli 1500 euroa. Toki monitehot, mutta sangat keskivertoa. Juttelin jälkikäteen Instrun myyjän kanssa, piti hintaa todella kovana (näytin laskua). Liki sama paketti noussut 100% parissa vuodessa. Saan kyllä jatkossa muualta muutaman satasen halvemmalla!

      • Anonyymi

        Kaikki isommat optikkoketjut tarjoavat samaa, ilmainen tarkastus ja vähintään toiset lasit ilmaiseksi. Noin vuosi sitten uusin moniteholasini Spec Sawersilla 149 euron tarjouksella (tarkastus, kahdet lasit ja kolmannet 50% alennuksella). Tarjoushinta koski vain rajoitettua kehysvalikoimaan ja halvimpia linssejä. Kehykset kyllä löytyi silmälaseihin ja aurinkolaseihin (samoin vahvuuksin), mutta halusin parhainta laatua olevat linssit paremman näkökentän vuoksi ja tarvittavat pinnoitteet, niin hinta oli vähän vajaa 600 €.


    • Anonyymi

      Netistä saat parhaat Essilorin linssit alle kahdensadan, tarjouksessa. Merkkikehykset 100-200 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe