Hyvää yötä

Te ootte jo painuneet 'puulla unen'
kun minä se vielä palstalle tulen.

Meni päivä kaunis mut' kylmänlainen
ja huomenna toinen kai samanlainen.

Ei lunta vieläkään paljon oo maassa
vain huurteen harmaus tiessä, haassa.

Pitenee päivä noin minuutteja kolme,
eihän aika koskaan paikallaan polje.

Hetki vielä ja meillä on edessä kevät
päivät valon vallassa kun etenevät.

Sitten jossain vaiheessa, kukkuu käki
kertoo oksallaan "nyt on kesä - väki"

Aika on vierähtäntyt toisen vuorokauden puelelle, joten toivotan samalla hyvää huomenta ja viikonloppua!

9

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mia.

kylä vain kevät on niin kaukana, että noinko edes mielikuvitus sen tavoittaa.
      Aina vain pahempaa odottelee:lunta,pakkasta,tuulta ja tuiskuja.
      Miten ne enen tuntuikin ihan OK
      Nyt toivoisi ikuista kevättä ja lämpöä ja auringon paistoa. lämpimin terv.

• Ajatuksesi ovat yhtä arvokkaat kuin muidenkin. Et ole ehkä tottunut käyttämän sanoissasi "kauniita kääreitä" mutta ne lähtenevät hyvästä sydämestä.

Kiitos!

• Barinja

Kevään tuloa,istua verannalla kesämökilläni ja nauttia valosta ja sipulikasvien kukinnasta!

Tavata taas hyviä naapureita,olla pukematta niin paljon päälleni,tuntea vehmaan ruohon paljaissa jaloissani!Sen odotuksessa jaksaa jättää tämän pimeän ja raskaan ajanjakson,(jolloin rakkaani kuoli) taakseen.
      Nuo aurinkoiset päivät,joista runoilit,antavat jo toivoa ja mielen virkistystä,semminkin kun sanomalehdet ja uutiset tuovat tietoisuuteen huolestuttavia asioita.Luonto on kuitenkin aina se eheyttävä ja parantava lähde meille!---ja hyvät ihmis-suhteet:)
      Toivottavast nukuit yön hyvin toivoo Hertta

• Rohkenen ihan kiittää kauniista vastauksestasi.

Osasit kauniisti liittää mielikuvasi vielä onnellisemmista hetkistä elämässäsi nykyhetkiin ja erityisesti kesään.

Olemme kulkemassa valoa ja kevättä kohti. Mielikin toivottavasti virkistyy itse kullakin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

• Maalaismies*

Mulle talvi on aina merkinnyt eniten vuodenajoista. Vanhoina hyvinä aikoina, kun pakkasia vielä oli, nautin suunnattomasti -40 asteen pakkasista. Vieläkin kaapissani on tarpeettomaksi käyneet turkishaalarit, villakypärät, turkisrukkaset jne.

Näinä päivinä, kun pakkanen on kivunnut yli -10 asteen, olen saanut vähäistä tyydytystä talvesta.

• Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.

• stet

Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.

• stet kirjoitti:

Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.

ja lunta ei ole ,mitä nyt vähän huuraa vai onkose kuuraa.---Päivät onneksi pitenee ja ollaan taasen valoa kohti menossa!
        Järvi on kyllä saanut hyvän jääpeitteen ,ja olen kateellinen ,kun en itse enään uskalla luistella ,niinkuin entisinä aikoina.

Luulen että olen talviihminen .

Ihailen luontoa, kun huurteiset puut saavat ihanan valkoisen hunnun.

Kai se johtuu siitäkin kun syntymäpäiväni on näin keskitalvella.

• hyvinkin
        ynnämuu kirjoitti:

Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.

Jakomielitaudin ensimmäiset tunnistettavat oireesi.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe