Hyvää yötä

Te ootte jo painuneet 'puulla unen'
kun minä se vielä palstalle tulen.

Meni päivä kaunis mut' kylmänlainen
ja huomenna toinen kai samanlainen.

Ei lunta vieläkään paljon oo maassa
vain huurteen harmaus tiessä, haassa.

Pitenee päivä noin minuutteja kolme,
eihän aika koskaan paikallaan polje.

Hetki vielä ja meillä on edessä kevät
päivät valon vallassa kun etenevät.

Sitten jossain vaiheessa, kukkuu käki
kertoo oksallaan "nyt on kesä - väki"

Aika on vierähtäntyt toisen vuorokauden puelelle, joten toivotan samalla hyvää huomenta ja viikonloppua!

9

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mia.

      kylä vain kevät on niin kaukana, että noinko edes mielikuvitus sen tavoittaa.
      Aina vain pahempaa odottelee:lunta,pakkasta,tuulta ja tuiskuja.
      Miten ne enen tuntuikin ihan OK
      Nyt toivoisi ikuista kevättä ja lämpöä ja auringon paistoa. lämpimin terv.

      • Ajatuksesi ovat yhtä arvokkaat kuin muidenkin. Et ole ehkä tottunut käyttämän sanoissasi "kauniita kääreitä" mutta ne lähtenevät hyvästä sydämestä.

        Kiitos!


    • Barinja

      Kevään tuloa,istua verannalla kesämökilläni ja nauttia valosta ja sipulikasvien kukinnasta!

      Tavata taas hyviä naapureita,olla pukematta niin paljon päälleni,tuntea vehmaan ruohon paljaissa jaloissani!Sen odotuksessa jaksaa jättää tämän pimeän ja raskaan ajanjakson,(jolloin rakkaani kuoli) taakseen.
      Nuo aurinkoiset päivät,joista runoilit,antavat jo toivoa ja mielen virkistystä,semminkin kun sanomalehdet ja uutiset tuovat tietoisuuteen huolestuttavia asioita.Luonto on kuitenkin aina se eheyttävä ja parantava lähde meille!---ja hyvät ihmis-suhteet:)
      Toivottavast nukuit yön hyvin toivoo Hertta

      • Rohkenen ihan kiittää kauniista vastauksestasi.

        Osasit kauniisti liittää mielikuvasi vielä onnellisemmista hetkistä elämässäsi nykyhetkiin ja erityisesti kesään.

        Olemme kulkemassa valoa ja kevättä kohti. Mielikin toivottavasti virkistyy itse kullakin.

        Hyvää viikonloppua kaikille!


    • Maalaismies*

      Mulle talvi on aina merkinnyt eniten vuodenajoista. Vanhoina hyvinä aikoina, kun pakkasia vielä oli, nautin suunnattomasti -40 asteen pakkasista. Vieläkin kaapissani on tarpeettomaksi käyneet turkishaalarit, villakypärät, turkisrukkaset jne.

      Näinä päivinä, kun pakkanen on kivunnut yli -10 asteen, olen saanut vähäistä tyydytystä talvesta.

      • Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.


      • stet

        Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.


      • stet kirjoitti:

        Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.

        ja lunta ei ole ,mitä nyt vähän huuraa vai onkose kuuraa.---Päivät onneksi pitenee ja ollaan taasen valoa kohti menossa!
        Järvi on kyllä saanut hyvän jääpeitteen ,ja olen kateellinen ,kun en itse enään uskalla luistella ,niinkuin entisinä aikoina.

        Luulen että olen talviihminen .

        Ihailen luontoa, kun huurteiset puut saavat ihanan valkoisen hunnun.

        Kai se johtuu siitäkin kun syntymäpäiväni on näin keskitalvella.


      • hyvinkin
        ynnämuu kirjoitti:

        Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.

        Jakomielitaudin ensimmäiset tunnistettavat oireesi.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe