Vieläkö Pergo

on painajainen?

Jos jollain on tullut vuoden sisään Pergon laminaattia, voitteko kertoa kokemuksia, eli onko Pergo edelleen sellainen painajaislaminaatti kuin siitä kirjoiteltiin joskus aiemmin (löytyy kauhutarinoita siitä miten sukat ja lasten vaatteiden polvet kuluu päivässä puhki, koiran anturat on vereslihalla laminaatin takia jne.jne.). Olen katsellut noita Pergon Country Mänty -laminaatteja - onko niistä mihinkään? Teenkö järkevämmin jos jätän ostamatta? Kyseessä uudisrakennus. Jos pidät jotain muuta parempana, niin suosittele ihmeessä. Yksi vaihtoehto olis laatoittaa osa lattioista oleskelutiloissakin, keittiö jne.

13

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikinä enää...

En osaa sanoa countrystä mitään, mutta ainakin nämä aiemmat laminaatit ovat mainitsemiesi kirjoitusten mukaista painajaislaminaattia. Kannattaa ottaa huomioon myös, että mikäli uusimmisssa on jotakin huomauttamista, niin pergon asiakaspalvelu todella surkeaa ja he eivät ole halukkaita yhteistyöhön asiakkaan kanssa, vaan jäät asiasi kanssa yksin ja joudut todennäköisesti turvautumaan ulkopuolisten apuun.

Itse en enää koskaan laita lattiaani pergoa ja kun laitan jotakin tuotetta lattiaani, niin tarkastan kyseisen tuotteen maahantuojaporrasta myöden, ettei siellä työskentele henkilöitä joiden kanssa yritin hoitaa pergoon liittyvää reklamaatiota. Sellaisen rumban jälkeen mitä itse kävin, niin ei tarvitse nimiä kirjoitella paperille ne jää muistiin varmasti.

• minä 1978

meillä on nyt ollut kahdessa asunnossa pergon laminaattia enkä muuta suostuisi enää laittamaan. On ollut niin kestävää ja hyvää, ei mitään kulumisen jälkiä, ei todellakaan lasten vaatteet kuluneet tai muuten epämiellyttävä jalalle! Meillä on kolme lasta josta poika pelää sisällä sählyä eikä mitään jälkiä näy missään. En voi kuin suositella!

• Kumpaahan uskois?

No nyt kyllä tuli niin vastakkaisia mielipiteitä kuin olla voi!

Ei sillä että en molempia uskoisi, kyllä varmasti molemmilla on omalle kokemukselleen ihan yhtä vankat perustelut. Mutta kyllä tämä ihmetyttää vähän, olen tähän törmännyt aiemminkin kun lueskelin kokemuksia tuosta Pergon laminaatista: vähän kuin Aura-juustoa, että toiset ylistävät ja toiset vihaavat sydämensä pohjasta. Sehän tässä just mietityttääkin, että kumpaan kategoriaan tässä sitten itse tulisi kallistuttua jos tulisi hankittua sitä Pergoa. Kenenkään en ole tosin kuullut siitä huomauttelevan että Pergo ei kestäisi käytössä - eli kaiketi siihen ne ovat siellä tähdänneet, että tulee sitten niin maan iankaikkisen kestävää tavaraa - mutta jospa se sitten on niin, että sivutuotteena tavarasta on tullut niinkin roisia että kovassa konttaamisessa menee housunpolvet herkästi puhki? Ja kyllähän pikkuisena konttaavat paljon. Ja kai se on selvä, että verrattuna niihin laminaatteihin, jotka ovat erittäin sileitä ja jopa liukkaita, niin kyllähän lankku- ja kivimateriaalien jäljittely pintarakenteessa tekee pinnasta huomattavasti rouheamman ja kyllä se varmasti kuluttaa housunpolvia sileää laminaattia enemmän.

Vähän hirvittää myös se, että on paljon kirjoituksia siitä miten hankalaa Pergo on pitää puhtaana, tosin tuntui lukiessa että ehkä osa ei tiennyt alun perin, miten laminaatti tulisi ylipäätään puhdistaa. Enkä ole hommaamassa mitään sellaista kovin nahkean tuntuista "laattaa tunnultaan jäljittelevää" tavaraa, vaan lankkumaista country-tyylistä.

Ans kattoo miten tässä käy. Kun tulis lisää kommentteja... Mutta salettiin nekin jakautuu taas näihin kahteen leiriin.

• minä 1978
        Kumpaahan uskois? kirjoitti:

No nyt kyllä tuli niin vastakkaisia mielipiteitä kuin olla voi!

Ei sillä että en molempia uskoisi, kyllä varmasti molemmilla on omalle kokemukselleen ihan yhtä vankat perustelut. Mutta kyllä tämä ihmetyttää vähän, olen tähän törmännyt aiemminkin kun lueskelin kokemuksia tuosta Pergon laminaatista: vähän kuin Aura-juustoa, että toiset ylistävät ja toiset vihaavat sydämensä pohjasta. Sehän tässä just mietityttääkin, että kumpaan kategoriaan tässä sitten itse tulisi kallistuttua jos tulisi hankittua sitä Pergoa. Kenenkään en ole tosin kuullut siitä huomauttelevan että Pergo ei kestäisi käytössä - eli kaiketi siihen ne ovat siellä tähdänneet, että tulee sitten niin maan iankaikkisen kestävää tavaraa - mutta jospa se sitten on niin, että sivutuotteena tavarasta on tullut niinkin roisia että kovassa konttaamisessa menee housunpolvet herkästi puhki? Ja kyllähän pikkuisena konttaavat paljon. Ja kai se on selvä, että verrattuna niihin laminaatteihin, jotka ovat erittäin sileitä ja jopa liukkaita, niin kyllähän lankku- ja kivimateriaalien jäljittely pintarakenteessa tekee pinnasta huomattavasti rouheamman ja kyllä se varmasti kuluttaa housunpolvia sileää laminaattia enemmän.

Vähän hirvittää myös se, että on paljon kirjoituksia siitä miten hankalaa Pergo on pitää puhtaana, tosin tuntui lukiessa että ehkä osa ei tiennyt alun perin, miten laminaatti tulisi ylipäätään puhdistaa. Enkä ole hommaamassa mitään sellaista kovin nahkean tuntuista "laattaa tunnultaan jäljittelevää" tavaraa, vaan lankkumaista country-tyylistä.

Ans kattoo miten tässä käy. Kun tulis lisää kommentteja... Mutta salettiin nekin jakautuu taas näihin kahteen leiriin.

puhdistus maailman helpointa!!!Imuri, vettä ja pergon omaa pesuainetta. Usko pois, on hyvä lattia. Pienin juuri oppinut kävelemään eikä hänen polvensa tai vaatteensa ole koskaan olleet rikki.

• lattiassasi..
        minä 1978 kirjoitti:

puhdistus maailman helpointa!!!Imuri, vettä ja pergon omaa pesuainetta. Usko pois, on hyvä lattia. Pienin juuri oppinut kävelemään eikä hänen polvensa tai vaatteensa ole koskaan olleet rikki.

ei ole Pergon laminaattia.

• Sivukommentti

Täysin samaa mieltä.
        Vuosi vuodelta olen tykännyt tästä enemmän.
        Myönnän alkuun olleeni epäluuloinen. Mietin kun myyjät puhui "kitkapintaisesta laminaatista" niin jäin miettimään sitä, että aha "kitka" on yhtäkuin suuri kulutus.
        No tässä se ei ihan näin mennyt. Myyjien kannattaa siis olla tarkkoja millä tuotteitaan myy. Hyvää tarkoittavat myyntipuheet voivat kääntyä ajan kanssa itseään vastaan kun asiakas tulee epäluuloiseksi.

No itse totuttelin ja mitä enemmän aikaa on kulunut niin Avot! Meillä myös pojat pelannu sählyä ja jäkistäkin ja lattia on kuin ei mitään.

• hartsi kestää

Meillä on vuonna 1954 laitettu Pergon laminaatti ja vieläkin on kuin uusi.Naapuri laittoi samana vuonna lautalattian ja on joutunut lakkaamaan sen jo kahdesti.Että kyllä kestää.

• vuonna

• hyvä lattia
        vuonna kirjoitti:

1954 asennettu. Kestävää on ollut, mutta ei liene pergoa kun laminaatin valmistus aloitettu vasta 1977... Parempi kuitenkin, kun eivät olisi aloittaneet tuolloinkaan.

http://www.global.pergo.com/fi-fi/Paikallinen-etusivu/Tietoa-Pergosta/

Hyvää lattiaa tekevät. Kilpailijat ja kateelliset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

• johan..
        hyvä lattia kirjoitti:

Hyvää lattiaa tekevät. Kilpailijat ja kateelliset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

se pergon myyntitykki heräsi... Eikö käy kauppa, kun joutaa netissä olemaan työajalla? Nämä pergon kehujat kannattaa jättää omaan arvoonsa ja eipä siinä ostakaa vain, mutta älkää sitten täällä itkekö "olisi pitänyt uskoa ym."

• sivukommentti

Ensiksikin ihmettelen, kuka näitä "tassut vereslihalla" juttuja kirjoittelee.
      Meillä ollut Pergon Natural Touch ja en ole omilla sisälemmikkeillämme huomannut mitään "tassut vereslihalla" . Lattia ollut usemman vuoden lemmikki 2 vuotta.
      Olisiko sitä kuuluisaa suomalaista kateutta.

• Sivukommentti

Pitää muistaa että uudistaloihin tulee yl.laattapintaa (saumat) jotka kuluttaa myös sukkia. Eiköhän laatta sentaan saumoineen ole pikkasen kovempaa matskua kuin laminaatti =).Maalaisjärjellä pakko olla, muuten Pergo on onnistunut tekemään huikean kestävän laminaattimalliston.

Lattialle tulevan laatan on myös oltava karheempi" turvallisuuden vuoski ja varmasti myös kuluttaa sekin sukkia ja tassuja laatan saumo alueiden lisäksi.

• tuo johtuu

Ovat tehtaalla liimanneet noita Natural Touchin kulutuspintoja ainakin vuonna 2006 väärinpäin.

Menee kyllä vaihtoon jos koepalat lähettää, mutta kustannusten kanssa joutuu tappeleen verissäpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      19
      2605
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1654
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26