Junan vaihto- Neuvoa tarvitseva nuori!!! : (

poika98

No joo, olisin menossa yhden kaverin luo junalla, mut siin on junan vaihto ja en oo ennen matkustanut yksin junall (ja joo, oon oikeesti kohta 12v enkä oo vieläkään menny junalla yksin >___

6

9007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matka?

Esim. meillä Pieksämäellä on neljä raidetta (1, 3, 4 ja 6). Kun esim. tulet Tampereelta raiteelle 3, niin raiteelle 4 tulee pian sen jälkeen juna Kuopioon ja raiteella 6 odottaa kiskobussi Joensuuhun.

Junan konduktööri tietää raiteet (huomaa myös kuulutukset junassa ja asemalla).

• Auttava neuvo

Joo kyllä toi konnari auttaa. Se kertoo sulle miltä raiteelta toi seuraava juna lähtee ja mihin aikaan. Mä uskoisin että se tulee vaikka ulos osoittamaan suunnan mihin tarvii mennä. Sun kannattais kertoo toi sun reittis niin ihmiset vois osata valmiiks tääläkin neuvoo. Hyvät ja sujuvat reissut mun puolesta!:)

Ope

• asemalla

Yleensä asemalaiturilla, lienee aina, on taulut joissa lukee miltä raiteelta ja mihin kellon aikaan juna lähtee. Raide voi lukea myös lipussa. Helppo homma.

• junareissari

Eli konnari sanoo sulle ekassa junassa (lippua leimatessaan) miltä raiteelta ja monelta sun seuraava junasi lähtee. Isoilla asemmilla (Tampere, Hki, Kouvola jne.) Raiteita ja junia on enemmän, mutta pienillä ei välttis ole kuin se kaksi raidetta. Ei muuten kannatta lähteä asemalta katsomaan raidetta, koska seuraava junasi voi lähteä edellisen junan viereiseltä raiteelta ja saatat myöhästyä, jos eksytkin asemalla. Kysy rohkeasti konnarilta neuvoa, jos et kuule tai ymmärrä mitä hän sanoo! Hyvää junamatkaa toivottaa isosisko.

• Nora234

On eka kerta että matkustan yksin junalla mun junalla on vaihto seinäjollä ja sielt se lähtee helsinkiin autakaa miten vaihtan sitä??

• Anonyymi

Konnarilta kantsii heti kysyä. En ehtinyt kerran junaani, kun emmein hetken onko tämä oikea juna, juna oli asemalla minuutin, ja kuulutuksessa mainittiin vain edellinen asema ja seuraava pysäkki, joka tietenkään ei ollut matkani määränpää niin en osannut ydistää, joten kuulutuksiakaan ei kannata niin tarkkaan kuunnella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2747
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      302
      2654
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      41
      2344
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1414
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1112
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1091
    7. 57
      792
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      791
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    10. 55
      682
    Aihe