hei kertosko joku fiksumpi että kannattaako fordin 4600 laittaa etukuormainta? joku puhu että ei jaksa toimia sillä mutta mitenköhän asia mahtaa olla? kannattaako edes harkita...
etukuormain
20
4122
Vastaukset
- masinistit
mutta kysymys on lähinnä onko neliveto vai takaveto, takaveto traktorissa etukuomain ei ole yhtä käyttökelpoinen.
- foorti
nii juuu takavetosee fordii se ois tarkotus laittaa.. kai silläkii nyt lapiomiehen voittaa :)
- Takapotku
foorti kirjoitti:
nii juuu takavetosee fordii se ois tarkotus laittaa.. kai silläkii nyt lapiomiehen voittaa :)
Kyllä etukuormain pelaa takavedollakin tietenkää ei pidä vaatia samaa kun nelikosta.Mitoittamalla kuormaaja sopivaksi ja kun vielä laitat taakse lisäpainon ja talvella kunnon ketjut.Ja varmasti edullisesti sillä pikku nelikot on turhan kalliita ja sitten kun niistä etuakselit särkyy niin hintaa tulee lisää.
- foort
Takapotku kirjoitti:
Kyllä etukuormain pelaa takavedollakin tietenkää ei pidä vaatia samaa kun nelikosta.Mitoittamalla kuormaaja sopivaksi ja kun vielä laitat taakse lisäpainon ja talvella kunnon ketjut.Ja varmasti edullisesti sillä pikku nelikot on turhan kalliita ja sitten kun niistä etuakselit särkyy niin hintaa tulee lisää.
minkäslaine takapainon pitäs olla? riittääkö painoks iha hydraulisesti kääntyvä takalana?
- Takapotku
foort kirjoitti:
minkäslaine takapainon pitäs olla? riittääkö painoks iha hydraulisesti kääntyvä takalana?
Kyllä lana on hyvä. Sitten voit vielä laittaa lisäpainoa lanaan tai vanteisiin ja takarenkaiden nestetäyttö myös mahdollinen.Ja talvella ne ketjut renkaisiin.
- voort
Takapotku kirjoitti:
Kyllä lana on hyvä. Sitten voit vielä laittaa lisäpainoa lanaan tai vanteisiin ja takarenkaiden nestetäyttö myös mahdollinen.Ja talvella ne ketjut renkaisiin.
mitä mahtaa tarkottaa sillä renkaiden nestetäytöllä? mut itessää takalana ei sit tarpeeks painava? ja kannattaakoha ees etukuormainta hommata vaika pärjäisköhä pelkallä lanalla lumitöissä..
- Takapotku
voort kirjoitti:
mitä mahtaa tarkottaa sillä renkaiden nestetäytöllä? mut itessää takalana ei sit tarpeeks painava? ja kannattaakoha ees etukuormainta hommata vaika pärjäisköhä pelkallä lanalla lumitöissä..
Kyllä lana ja ketjut riittää lumitöissä.Kunhan kuski katsoo mihin ajaa.
Neste täyttö renkaaseen; laitetaa suolaliuosta tai vast. joka ei jäädy,hyvin yleistä metsäkonepuolella
- ostoaikeissa
tässä ohi mennen lueskellessa onko kellää kokemuksia fordin 4600? tarkotuksena ostaa semmmonen peli...
- kipexon
Haluaisinpa kuulla hyvän, perustelun miksei se "jaksaisi" toimia tuos foortis? :) Sen kun vain isket kuormaajan kiinni ja kyllä toimii, ihan niinku muiski traktoreis!
- foorti
mä en tiiä että miks ei jaksais, eräs isäntä vaa mulle nii ettei kannattas.. sen takia tässä täällä kyselinkii muitten mielipiteitä ku itsellä ei kokemusta näistä asioista....
- kipexon
foorti kirjoitti:
mä en tiiä että miks ei jaksais, eräs isäntä vaa mulle nii ettei kannattas.. sen takia tässä täällä kyselinkii muitten mielipiteitä ku itsellä ei kokemusta näistä asioista....
Niin, no tiedä sitten mitä tarkoitti moisella... Etukuormaajan voima on riippuvainen vain traktorin hydrauliikan kehittämästä maksimipaineesta, joka tuos foortis on jotain 130-150 bar luokkaa(eli varsin tavanomainen paine vanhemmissa traktoreissa)? Hydrauliikkasylinterin voimahan on männän pinta-ala x paine ja se laki ei ole riippuvainen traktorimerkistä tai mallista mitenkään! :) Eli sen puolesta voit siis aivan huoletta voit kyllä laittaa sen etukuormaajan!
- foorti
kipexon kirjoitti:
Niin, no tiedä sitten mitä tarkoitti moisella... Etukuormaajan voima on riippuvainen vain traktorin hydrauliikan kehittämästä maksimipaineesta, joka tuos foortis on jotain 130-150 bar luokkaa(eli varsin tavanomainen paine vanhemmissa traktoreissa)? Hydrauliikkasylinterin voimahan on männän pinta-ala x paine ja se laki ei ole riippuvainen traktorimerkistä tai mallista mitenkään! :) Eli sen puolesta voit siis aivan huoletta voit kyllä laittaa sen etukuormaajan!
täää nyht vähä selventää jo ehkä mua :) tai miten nyt ottaa... eli kannattaa ennemi hommata etukuormain ku lumikola :)
- kipexon
foorti kirjoitti:
täää nyht vähä selventää jo ehkä mua :) tai miten nyt ottaa... eli kannattaa ennemi hommata etukuormain ku lumikola :)
Ehdottomasti kannattaa! :) Nyt ku luntaki näyttää taas tulevan. Itte tulin justiin tietä auraamasta(tosin perälevyllä...)
- foort
kipexon kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa! :) Nyt ku luntaki näyttää taas tulevan. Itte tulin justiin tietä auraamasta(tosin perälevyllä...)
nyt pitääkii sit täst kysyy että, kumpaas sit ennenmi suositellaa lumitöissä perälevyä vai etukuormainta?
- Nikamavikainen
foort kirjoitti:
nyt pitääkii sit täst kysyy että, kumpaas sit ennenmi suositellaa lumitöissä perälevyä vai etukuormainta?
Olen itse touhunnut Fordsonilla "traktoroiden" Perälevyn ja takakuormaimen kanssa reilun parin kymmenen vuoden aikana. Kesäisin peltopuuhastelua ja talvella lumitöitä - pääosin lingolla.
Nyt selkä ja niska niin huonossa kunnossa, että viimeisimpänä "kehitysversiona" rakensin etu-nostolaitteen ja siihen puskulevyä ja kääntöauraa.
Talvella takana linko.
Nyky-laitteella takavinossa retuuttaminen vähemmällä, samalla rankaa säästävämpi ergonomia.
Siis suosittelisin enempi edessä toimivia laitteita traktoriin. - kipexon
Nikamavikainen kirjoitti:
Olen itse touhunnut Fordsonilla "traktoroiden" Perälevyn ja takakuormaimen kanssa reilun parin kymmenen vuoden aikana. Kesäisin peltopuuhastelua ja talvella lumitöitä - pääosin lingolla.
Nyt selkä ja niska niin huonossa kunnossa, että viimeisimpänä "kehitysversiona" rakensin etu-nostolaitteen ja siihen puskulevyä ja kääntöauraa.
Talvella takana linko.
Nyky-laitteella takavinossa retuuttaminen vähemmällä, samalla rankaa säästävämpi ergonomia.
Siis suosittelisin enempi edessä toimivia laitteita traktoriin.Minullakin rasittuu niska moisesta taaksepäin kyttäämisestä helposti! Etunostolaite olisi kova sana olemas. Toinen tietysti näis lumihommis olis etukuormaajaan sovitettava aura.
- kipexon
foort kirjoitti:
Perälevy ei ole mielestäni mikään paras vaihtoehto lumihommiin. Linko on melkein parempi ainakin tiellä. Pihassa taas linko voi olla epäkäytännöllisempi, kun ei sitä lunta(ja kiviä) viitti aivan minkä päin vaan huiskia! Etukuormaajalla ja siihen sopivalla auralla pärjää aika pitkälle ja pihassa riittää melkein ihan se kauhakin!
- Valmet 502
Onhan noita kuormaimia ollut pienimissä koneissakin pitää olla riittävän pieni etukuormain ja takapaino ei takavedolta tule edellyttää nelikon suorituskykyä mikä olisi ihanne etukuormaajan kanssa. renkaitten nestetäytöllä en lähde pelaamaan uutena ostettuna hintaa taitaa aika paljon tulla kuormaimelle ?.
- foort
niii uutena noi taitaa olla niin kalliita kyllä että ei tarvii ostaa. mutta tuolta käytettynä oon niitten hintoja seuraillu ja liikkuu siel tonnista ylöspäin kait?...
- mf 130
etu kuormain aurassa on oltava laukasulaite ei nääs luikoo kivien yli niin ku perälyvy kun kiinnitys piste on korkeella,kokemusta on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803