Erittäin häiritsevä kuorsaus

Neiti Pokasaha :(

Vaikka kuinka koitin googlailla en löytänyt mitään tietoa sellaisesta vaivasta kuin suu kiinni kuorsaus.

Eli siis kuorsaus alkaa samantien kun nukahdan, nukkumisasennolla ei ole väliä eikä ääni ole mitään pientä vaan todella häiritsevää. Mies siis kertonut ja on joskus ottanut pari videopätkääkin todistamaan. Ainoa keino saada se loppumaan, herättämistä lukuunottamatta, on ottaa nenästä kiinni sen verran, että avaan suuni ja alan hengittämään suun kautta ja tällöin kuorsaus loppuu välittömästi.

Olen kyllä harkinnut jo lääkäriinkin menoa, mutta jos jollain olisi tietoa tällaisesta vaivasta. Johtuuko samasta vaivasta kuin niillä, jotka kuorsaavat suun kautta hengittäessään? Vai voiko vika olla sitten enemmänkin tuolla nenän puolella, kun kerta suun kautta hengittäessä nukun hiljaa?

Alkaa jo vähitellen vaivaamaan. :( Suu aukikaan en osaa nukahtaa, tuntuu epäluontevalta ja keskittyminen menee siihen, että pidän suuta auki.

En tiedä voisiko jollain tavalla liittyä asiaan, mutta naamassa on jotain rakennepoikkeamaa, poskionteloista vain toinen on normaali, otsaontelot puuttuvat ja muutamien epäonnistuneiden poskiontelon punkteerausyritysten jälkeen käynyt ilmi että myös rustoissa jotain erikoista - neula ei mene läpi vaikka kuinka työntää (muistaakseni yhdelläkin kerralla 3 eri lääkäriä joutui kokeiltuaan tämän toteamaan).

Eli voisiko olla mahdollista, että tästäkin johtuen hengitysteissä voisi kenties olla jotain muutakin epänormaalia/ylimääräistä, joka sitten aiheuttaa tuon kuorsaamisen.

Edes jotain tietoa, niin voisi sitten mennä sinne lääkäriinkin.

3

3780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa ensiohjeet
    • erittäin..,

      vaikeaa todeta tilaasi viestistä, mutta kun menet lääkärille sano, että miehesi pelästyy välillä, että kuolitko, kun ei moneen minuuttiin kuulu yhtään mitään. Tämä siksi, että olettavat sinun kärsivän vaikeahkosta uniapneasta. Itse tiedän varsin hyvin, että ei ne huonetoverit ole suurimpia kärsijöitä., moni kuorsaaja valvoo yöt kyläreissuillaan. Eniten apua löydät varmaan alla olevasta linkistä.

      http://www.uniapnea.fi/

    • been there

      Jos miehelläsi on katkoksia hengityksessä ja päivisin väsyttää esim. lounaan jälkeen ihan sietämättömästi, ottakaa kotiin uniapnealaite, jonka saa lainaksi sairaalasta. Sairaala tutkii yön aikana tapahtuneet hengityskatkokset, ja oletettavasti miehelläsi on uniapnea. Se on vaarallinen tauti, mutta c-pap-ilmapumpulla hoidettavissa. Itse olen nyt käyttänyt 2.5 vuotta enkä ikina luopuisi, enkä yötäkään vaihtaisi pois. Loistava vehje, en kuorsaa enää, vaimo tykkää ja ennen kaikkea saan tasaisen, hyvän unen, ei nukuta päivällä ollenkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe