väkivallattomuus

ei toimi

Dalai Lama ei usko, että väkivallattomuus toimii terroristien suhteen. Terroristeihin ei voi vaikuttaa väkivallattamuuden keinoin, koska heidän mielensä ovat lukitut.

"The Dalai Lama, a lifelong champion of non-violence on Saturday candidly stated that terrorism cannot be tackled by applying the principle of ahimsa because the minds of terrorists are closed."

http://www.ndtv.com/convergence/ndtv/story.aspx?id=NEWEN20090080421

7

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tavallaan...

...sallittu,siitä kertoo Shaolin-suuntaus.

• Onoko oletusarvo se että Dalailama on oikeassa?

Minun silmissäni muuttuisi uskottavammaksi kun antaisi lausunnon siitä, millä imperialistit saataisiin aisoihin...

• pikku-buddha

Eipä auta väkivaltakaan. Terroristithan toimivat _vihasta_ vastustajaansa kohtaan. Ei viha katoa vihaamalla tai voimalla. Jos esim. itse olisit vihainen jollekin ihmiselle, lieveneekö vihasi jos tämä vetää sinua turpaan? Terroristit pitävät toimintaansa aina oikeutettuna ja väkivalta vain lisää käsitystä.
      Itsepuolustus on totta kai oikein, mutta terrorismin kitkemiseksi pitäisi selvittää miksi jotkut ihmiset ryhtyvät terroristeiksi ja yrittää korjata ne ongelmat. Eikä lietsoa vihaa väkivallalla.

• Zen-Buddha

Dalai Lama ei itse toteuta väkivallattomuutta

• ...

Dalai Laman lainaukset kyseisessä uutisesa:

""It is difficult to deal with terrorism through non-violence," the Tibetan spiritual leader said delivering the Madhavrao Scindia Memorial"

"They (terrorists) are very brilliant and educated...but a strong ill feeling is bred in them. Their minds are closed," the Dalai Lama said. He said the only way to tackle terrorism is through prevention."

Eli missä kohtaa hän on luopumassa väkivallattomuudesta?

• terrorismiin.
        ... kirjoitti:

Dalai Laman lainaukset kyseisessä uutisesa:

""It is difficult to deal with terrorism through non-violence," the Tibetan spiritual leader said delivering the Madhavrao Scindia Memorial"

"They (terrorists) are very brilliant and educated...but a strong ill feeling is bred in them. Their minds are closed," the Dalai Lama said. He said the only way to tackle terrorism is through prevention."

Eli missä kohtaa hän on luopumassa väkivallattomuudesta?

Prevention on krisselille aseellinen väliintulo?

• Istuskelija

Turhan iso juttu tehty koko terrorismista. Koko maailmassa terrorismiin kuolee kuulemma vuosittain noin 2000 ihmistä. Esim. pähkinäallergiaan kuolee 4000. Terrorismin vastaisessa sodassa uhriluku on paljon suurempi kuin itse terrorismissa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1289
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1068
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      65
      754
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      737
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      718
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe