Dalai Lama ei usko, että väkivallattomuus toimii terroristien suhteen. Terroristeihin ei voi vaikuttaa väkivallattamuuden keinoin, koska heidän mielensä ovat lukitut.
"The Dalai Lama, a lifelong champion of non-violence on Saturday candidly stated that terrorism cannot be tackled by applying the principle of ahimsa because the minds of terrorists are closed."
http://www.ndtv.com/convergence/ndtv/story.aspx?id=NEWEN20090080421
väkivallattomuus
7
683
Vastaukset
- on tavallaan...
...sallittu,siitä kertoo Shaolin-suuntaus.
Onoko oletusarvo se että Dalailama on oikeassa?
Minun silmissäni muuttuisi uskottavammaksi kun antaisi lausunnon siitä, millä imperialistit saataisiin aisoihin...- pikku-buddha
Eipä auta väkivaltakaan. Terroristithan toimivat _vihasta_ vastustajaansa kohtaan. Ei viha katoa vihaamalla tai voimalla. Jos esim. itse olisit vihainen jollekin ihmiselle, lieveneekö vihasi jos tämä vetää sinua turpaan? Terroristit pitävät toimintaansa aina oikeutettuna ja väkivalta vain lisää käsitystä.
Itsepuolustus on totta kai oikein, mutta terrorismin kitkemiseksi pitäisi selvittää miksi jotkut ihmiset ryhtyvät terroristeiksi ja yrittää korjata ne ongelmat. Eikä lietsoa vihaa väkivallalla. - Zen-Buddha
Dalai Lama ei itse toteuta väkivallattomuutta
- ...
Dalai Laman lainaukset kyseisessä uutisesa:
""It is difficult to deal with terrorism through non-violence," the Tibetan spiritual leader said delivering the Madhavrao Scindia Memorial"
"They (terrorists) are very brilliant and educated...but a strong ill feeling is bred in them. Their minds are closed," the Dalai Lama said. He said the only way to tackle terrorism is through prevention."
Eli missä kohtaa hän on luopumassa väkivallattomuudesta? - terrorismiin.
... kirjoitti:
Dalai Laman lainaukset kyseisessä uutisesa:
""It is difficult to deal with terrorism through non-violence," the Tibetan spiritual leader said delivering the Madhavrao Scindia Memorial"
"They (terrorists) are very brilliant and educated...but a strong ill feeling is bred in them. Their minds are closed," the Dalai Lama said. He said the only way to tackle terrorism is through prevention."
Eli missä kohtaa hän on luopumassa väkivallattomuudesta?Prevention on krisselille aseellinen väliintulo?
- Istuskelija
Turhan iso juttu tehty koko terrorismista. Koko maailmassa terrorismiin kuolee kuulemma vuosittain noin 2000 ihmistä. Esim. pähkinäallergiaan kuolee 4000. Terrorismin vastaisessa sodassa uhriluku on paljon suurempi kuin itse terrorismissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634