Voiko kuukautiskupin sisällä ollessa ulostaa, vai häiritseekö kuppi? Eli painaako suolistoa tms?
Kuukautiskupista nolo kysymys
8
3241
Vastaukset
- skf
Minulla oli eräs ystäväni joka ei oppinut ulostaa kupin kanssa. Se tippui aina. Harjoittelu kysymys joo, mutta se luopui siitä. Se on muutenkin hankala käyttää koko kapistus. Suosittelen että pysyt oikeissa suojissa.
- Blueberrye
"Se on muutenkin hankala käyttää koko kapistus. Suosittelen että pysyt oikeissa suojissa."
Suurin osa naisista, jotka käyttävät kuukuppia, suosittelevat sitä. Kyllä minustakin tuntuu, että kuukuppi on mukavamman tuntuinen kuin jokin rätti housuissa. Sen kanssa ei tunne lorahtelua ym. muuta ärsyttävää. Ja totta kai kupin kanssa on aluksi vaikeaa! Kaikkeen täytyy tottua ja harjoitella. Ja kun et ilmeisesti itse ole kuppia kokeillut, niin ethän voi tietää, vaikka juuri sinä pitäisit siitä enemmän kuin "oikeista suojista". :) Niin ja minä itse en käytä kuppia, joten en yritä nyt ketään "käännyttää" sen käyttäjäksi...
- nimimerkkikin piti...
Periaatteessa kyllä, mutta tietysti tässäkin asiassa on yksilöllisiä eroja. Jos esim. kärsii ummetuksesta tai on jotain muuta ulostamiseen liittyvää ongelmaa, niin silloin on varmaan ihan fiksua ottaa kuppi pois ulostamisen ajaksi.
Itselläni tuntuu joskus, että kuppi painaa vähän virtsarakkoa, sillä tunne virtsaamistarpeesta tulee joskus vaikkei virtsaa tulekaan niin paljoa kuin tuo tunne antaisi olettaa. Muuta ongelmaa en ole huomannut ja esim. tuo kysymäsi ulostaminen sujuu ihan normaalisti kupin kanssakin. - tyytyväinen kupittelija
Otan kupin pois ulostamisen ajaksi. Kuppi on niin helppo ottaa pois ja laittaa takaisin, että se on mielestäni parempi ottaa pois siksi aikaa. Sitten voi ainakin toimittaa asiansa rauhassa.
Lisäksi, jos kuppia ei ota pois kyseisen toimituksen ajaksi, voi kupin alipaine hävitä (varsinkin jos on ns. kova maha ja joutuu tekemään enemmän töitä), ja sitten se on joka tapauksessa otettava pois ja laitettava uudelleen.
Juuri nytkin mulla on kuukautiset, ja olen taas monesti miettinyt, kuinka ihanaa on, että ymmärsin ruveta kupin käyttäjäksi. Voi nukkua kuukautistenkin aikana ilman pikkuhousuja, ei tarvitse pelätä ohivuotoja, ja on niin kuin kuukautisia ei olisikaan.
Tätä on turha sanoa, koska tiedät sen varmasti itsekin, mutta noita "ei kannata käyttää muita kuin oikeita kuukautissuojia" -tyyppejä ei kannata noteerata. He eivät useinkaan ole itse edes kokeilleet kuppia, ja katsovat jostain kieroutuneesta syystä asiakseen mustamaalata hienoa keksintöä. Minusta on kamalaa, että he tekevät niin, koska monet naiset voisivat säästää siinä suuren summan rahaa ja tehdä kuukautisistaan paljon mukavammat. - motivo
Minua ei ulostaessa kuppi häiritse. Joskus virtsa tulee kupin kanssa pienemmällä paineella, mutta silloin täytyy vain lirutella vähän kauemmin.
Kuukautiskuppi on kyllä minusta yliveto muihin suojiin verrattuna. Kannattaa totutella sen käyttöön. - ..........
Eihän tuo ole lainkaan nolo kysymys, vaan ihan asiallinen. Mulla onnistuu useimmiten ulostaminen, vaikka kuppi on sisälläkin. Ja kuten joku tuossa jo totesi, jos vatsa on kovalla, kuppi on helpompi ottaa pois siks aikaa.
Anatomiat on erilaisia, joten jokaisella on varmaan oma kokemuksensa asiasta. - kuppia
Olen käyttänyt kuppia 3,5 vuotta enkä mistään hinnasta vaihtaisi hiostaviin suojiin tai kaiken kosteuden (myös sen tarpeellisen)imeviin tamponeihin. Missään vaiheessa ei ole ollut ongelmia vessassa käymisen kanssa.
Käyttö pitää toki opetella: Ensimmäisen kerran kun yritin poistaa kuppia, ehti jo tulla pieni tuskan hiki... tuleeko se ollenkaan ulos! Sen koomin ongelmia ei ole ollut. Yhdellä ulkomaanreissulla käytin perinteisiä suojia, kun en voinut olla varma vesijohtoveden puhtaudesta eikä siellä olisi ollut mahdollisuutta desinfioida kuppia.- kokem.
Kiinnostaa tuo kuppi jonkin verran, side-linjalla ollaan, tamponit on karmeita just tuon imunsa takia. Siteet menettelee, mutta varsinkin yöllä tuntuu niinkuin olis irrallinen vauvan vaippa haarovälis kun ei oo pitkiä housuja tukemassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765