PDG+ruokakulttuuri

Lähtö piakkoin edessä..

Olen nyt aika paljon lueskellut ja selaillut näitä viestejä, ja missään ei mielestäni ole tullut vastaan keskustelua pelkästään ruuasta. Tai lähinnä siitä mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
Olen nimittäin törmännyt puheisiin joiden mukaan "Brasiassa saa varmasti mahataudin, tuttukin sai sitä ja tätä " jne.
Sen tiedän että paikallista vettä ei kannata juoda (näinhän se on melkei joka paikassa?), mutta ruuista.. mitä kannattaa välttää ja mikä taas on ehdottoman turvallista?
Ei raaskisi pilata yhtään lomapäivää hotellihuoneessa paskaa vääntämällä :)

Kertokaa kokemuksia ja vaikka sitten niitä kauhutarinoitakin, olisi kyllä mukava kuulla myös niitä juttuja joissa matkasta on selvitty ilman kummempia vatsanvääntöjä. Jonkin verran olen myös noista oppaista lueskellut ruuista mitä suositellaan, mitä itse suosittelet?

7

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takkutukka

      PDG:ssä kaikessa rauhassa neljän viikon kokemuksella todeten. Söimme reissun ajan maitohappobakteereja ja kaikkea hyvää, mitä mieli teki eri ravintoloissa. Paitsi: vain pullotettua vettä myös hampaidenpesuun, ei irtojäätelöä eikä ns. kiloruokapaikoista annoksia tarjoilun loppupuolella ainakaan.

      Janojuomaksi ovat Guarana tai Aqua de Coco (halkaistu kookospähkinä) vallan mainiota alkoholittomia vaihtoehtoja.

      Ruoka on kauttaaltaan herkullista ja tarjontaa pizzoista pihveihin, runsaasti kypsiä tuoreita hedelmiä ja vastapuristettuja mehuja. Hygieniataso on yleisestikin ottaen hyvä.

      Keskustan Cafe do Brazilissa on hurjan hyvä cafezinho.

      Boa Viagem!

    • **?**

      4-henkisenä perheenä matka meni ilman minkäänlaisia vatsanväänteitä. Söimme maitohappobakteereja ja putsasimme kätemme aina ennen syömistä käsidesillä. Söimme irtojäätelöitä ja pirtelöitä melkein joka päivä, söimme myös kiloravintolassa viimeisten joukossa, rannalla söimme myös usein kaikkea mitä siellä oli tarjolla. Ainoa asia jota itse pidin silmällä oli se, ettei syöty huonon näköisiä salaatteja, majoneeseja eikä kermakakkuja(jotka näyttivätkin jo aivan kamalilta). Monet kanssamatkustajat sanoivat että kookosvesi oli auttanut, jos oli meinannut tulla pieniä vatsapuruja, joten siinä yksi vinkki ;-) Suosittelen rannalla maistelemaan rohkeasti ja varsinkin grillattu kala lisukkeineen oli mahtavaa!! Erittäin hyvä pihvipaikka oli kävelykadulla sijaitseva toisessa kerroksessa oleva ravintola jossa oli buffet-tarjoilu...erilaista lihaa tuli lautaselle vähän väliä, ja ne oli erittäin hyviä =)

    • 2+2

      Meillä meni myös nelihenkisen perheen matka viime talvena ilman vatsavaivoja. Suht kaikkea syötiin. Maitohappobakteereita myös otettiin vähän ennen matkaa ja koko reissun ajan.
      Pidimme Argentiinalaisesta ravintolasta sivukadulla. Ja myöskin tämä toisen kerroksen buffettyylinen ravintola oli hyvä kokemus.
      Mitään järisyttävää makujen maailmaa ei kuitenkaan avautunut. Ruoka oli hyvää kuitenkin.
      Rannalta ostimme "paistettua" juustoa vanhan mummelin kärrystä. Se oli todella hyvää!!! Ehkä vähän kuin kainuun juustoleipä, mutta suolaisempaa ja paljon parempaa.
      Ja ne ananakset, niihin ei kyllästynyt, vaikka joka päivä niitä tuli aamupalalla syötyä!!!

      • .. eikä tarvi nii jännittää.

        Tosiaan ollaa niitä maitohappobakteereita kanssa meinattu alkaa popsimaan jo hyvissä ajoin enne reissua. Ja käsidesinki meinasin mukaan ottaa.

        Mutta tää valas jo aika paljon, vähän jännittää kyllä vieläkin kun noita kauhutarinoita kuulee niin paljon (hassua kyllä ne on kaikki jollekkin tutulle tapahtunut, ei ikinä kertojalle itselleen :)


    • sloop boat

      Aurinko kuivattu liha,oli ainakin niin suolaista ettei sitä voinut paljoa syödä.Tämä rannalle vievän "pääkadun" varrella olevassa ravintolassa joka on yläkerrassa.En muista ravintolan nimeä,muuten oli viihtyisä kuppila.Kala ruokia myös kannattaa kokeilla,niissä ei ollut liikaa suolaa.

    • pöperöt!

      Juuri palasimme reissusta ja pari viikkoa tuli PdG:ssa ja Maceiossa pureskeltua jos vaikka mitä aika estottomasti, eikä tullut mitään vatsanpuruja, niinkuin ei edelliselläkään reissulla Galinhasiin pari vuotta sitten. Melkein ainut nelijalkanen mitä ei syöty oli ruokapöytä.

      Kiloravintolat olivat meillä ainakin suuressa suosiossa, söimme niissä monena päivänä ja vatsanväänteet tulivat ainoastaan ylensyönistä
      ;-) Ainiin ja ostimme erilaisia mehuja "sucoja", joita poika duunasi ilmeisesti suoraan hanaveteen, eikä siitäkään kummempaa seurannut. Pelko pois ja nauttimaan vain (Toki KÄSIHYGIENIA on hyvä muistaa, sitä kauttahan ne pahimmat pöpöt sisuksiimme kulkeutuvat!).

    • juonut

      Kaikki mehut laimennetaan kraanavedellä, samoin hedelmät pestään, että se siitä pullotetusta vedestä, saa kaikesta päivittäin paikallista vettä monta desiä, jollet pese itse esim. aamiaishedelmiä ja purista mehuja. Ruuat siellä ovat tosi hyviä ja edullisia noin 2 eukkaa, tämä hinta on oikea paikalllinen kuppila jossa söivät paikalliset, turistikuppiloissa sitten hinnat erikseen. Vatsatautia ei tullut mitään maitohappoja en syönyt, mutta joillakin on tietysti herkempi vatsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe