Jatkuva tassujen nuoleminen

Akvamariiini

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta vastaavasta: 14-viikkoinen kissanpentuni on eilisestä lähtien jatkuvasti ravistellut ja nuollut tassujaan, samalla tavoin kuin suihkun jälkeen. Mitään näkyvää syytä ei ole. Kissa vaikuttaa jotenkin hermostuneelta, heiluttaa häntäänsä, maukuu, hakee turvaa sylistä ja oksensikin hiukan.
Tämä tassujen ravistelu ja nuoleminen alkoi yhtäkkiä, ja kissa on ollut vain sisällä. Ei
ole päässyt polttamaan tassujaan, syömään mitään myrkyllistä tai mikään ei ole voinut
sitä pistää. Mistäköhän tämä voisi johtua?

Toinen ongelma on jatkuva aivastelu. Kissa on 8-viikkoisesta lähtien (eli meille tulostaan
lähtien) pärskinyt lähes koko ajan. Olemme käyneet 2 kertaa eläinlääkärillä, ensimmäisellä
kerralla käskettiin seurata tilannetta 2 viikkoa ja seuraavalla annettiin Stronghold-kuuri
korvapunkkeihin. Kissa olisi jo aika rokottaa, mutta voiko sitä rokottaa, kun aivastelu vain jatkuu?

7

5056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokottaa

ehdottomasti! kisulla on varmaan kissaflunssa! Jalkojen nuoleminen viittaa kipuun koska kun kissaa koskee johonkin paikkaan se nuolee sitä todella paljon! Kisu on myös tullut teille todella nuorena (12vk luovutusikä) joten voi olla mahdollista että sille aiheutuu siitäkin jotakin (käytöshäiriöt jne..) Vaihda eläinlääkäriä ja vaadi röntken kuvat jaloista voi olla vaikka luu syöpä tai muu vastaava! Onko kisu madotettu? Jos on niin millä? Normaali mirrix ei riitä vaan kisusi vaatii selvästi axilurin tai flubenolin tms. koska on varmaankin korvapunkista päätellen ollut pihalla. Minkälaisista oloista olet kisun ottanut? Kuulostaa todella pahalta!

• kissaa

ei sovi rokottaa! Ensin pitää odottaa, että kissa on kunnossa.

• Akvamariiini

Otin kissan apula-nettisivuston kautta, ja kissan entinen emäntä sanoi sen olevan luovutusikäinen. Laskin sitten itse kalenterista kissan iän syntymäajan mukaan, ja yllätyin, kun kissa olikin vasta 9 viikkoa. Eli en tiennyt koko asiasta... En tiedä tarkalleen millaisista oloista kissa on tullut, sillä entinen omistaja toi sen meille.

Kissa on madotettu Axilurilla, ja juuri nyt aloitin uuden matokuurin. Noin kuukausi sitten molemmilla kissoilla oli matoja, ja luulen, et pikkukisu on tuonut niitä entisestä paikasta mukanaan..Ja tänään kävin hakemassa apteekista Otita-para vet -korvatipat, koska vaikuttaa siltä, että korvapunkkeja on edelleen, Strongholdista huolimatta :/

Kissa raapii korviaan ja ravistelee päätään todella usein. Luulen, että tassujen nuoleminen oli merkki hermostuneisuudesta tai kivusta, joka johtuu korvapunkeista. Nyt ei ole enää nuollut tassuja, vaan lähinnä puristelee päätään, ilmiselvästi kutittaa kovasti.

Mitenköhän pääsemme tuosta aivastelusta eroon? Olemme jo kahdella eri eläinlääkärillä käyneet, ja mitään edistystä asiassa ei ole tapahtunut. Edellinen eläinlääkäri sanoi, että kissan voi tuoda 2 viikon päästä rokotettavaksi, vaikka kerroin hänelle flunssaoireista...

• eläinlääkäri
        Akvamariiini kirjoitti:

Otin kissan apula-nettisivuston kautta, ja kissan entinen emäntä sanoi sen olevan luovutusikäinen. Laskin sitten itse kalenterista kissan iän syntymäajan mukaan, ja yllätyin, kun kissa olikin vasta 9 viikkoa. Eli en tiennyt koko asiasta... En tiedä tarkalleen millaisista oloista kissa on tullut, sillä entinen omistaja toi sen meille.

Kissa on madotettu Axilurilla, ja juuri nyt aloitin uuden matokuurin. Noin kuukausi sitten molemmilla kissoilla oli matoja, ja luulen, et pikkukisu on tuonut niitä entisestä paikasta mukanaan..Ja tänään kävin hakemassa apteekista Otita-para vet -korvatipat, koska vaikuttaa siltä, että korvapunkkeja on edelleen, Strongholdista huolimatta :/

Kissa raapii korviaan ja ravistelee päätään todella usein. Luulen, että tassujen nuoleminen oli merkki hermostuneisuudesta tai kivusta, joka johtuu korvapunkeista. Nyt ei ole enää nuollut tassuja, vaan lähinnä puristelee päätään, ilmiselvästi kutittaa kovasti.

Mitenköhän pääsemme tuosta aivastelusta eroon? Olemme jo kahdella eri eläinlääkärillä käyneet, ja mitään edistystä asiassa ei ole tapahtunut. Edellinen eläinlääkäri sanoi, että kissan voi tuoda 2 viikon päästä rokotettavaksi, vaikka kerroin hänelle flunssaoireista...

sanoi että kissaflunssa hoidetaan pois rokottamalla ja näin olemme tehneet kaikkien kissojen kanssa millä oireita on ollut. hyvin on toiminut. Ainut muu hoito minkä edes tiedän on silmätipat jos silmät vuotavat. voit huoleti käydä rokottamassa kisun jos sillä muuta ei ilmene kuin aivastelua. Jos haluat varmistua niin soita jollekkin muulle eläinlääkärille ja kysy hänen mielipidettään.

• Herramunjee
        eläinlääkäri kirjoitti:

sanoi että kissaflunssa hoidetaan pois rokottamalla ja näin olemme tehneet kaikkien kissojen kanssa millä oireita on ollut. hyvin on toiminut. Ainut muu hoito minkä edes tiedän on silmätipat jos silmät vuotavat. voit huoleti käydä rokottamassa kisun jos sillä muuta ei ilmene kuin aivastelua. Jos haluat varmistua niin soita jollekkin muulle eläinlääkärille ja kysy hänen mielipidettään.

Vain terveen kissan saa rokottaa, sillä sairas kissa ei kehitä samalla tavalla vasta-aineita kuin terve kissa, lisäksi sairaan rokottaminen voi olla hengenvaarallista.

Vaihda pikaa pikaa eläinlääkäriä ja tee hänestä ilmoitus, jos ohjeistus on oikeasti tuollaista!

Lukaise vaikka tuolta:
        http://www.apexvet.fi/webclinic/Mia/Kissojen_rokotukset_ym.pdf

• ei..
        Herramunjee kirjoitti:

Vain terveen kissan saa rokottaa, sillä sairas kissa ei kehitä samalla tavalla vasta-aineita kuin terve kissa, lisäksi sairaan rokottaminen voi olla hengenvaarallista.

Vaihda pikaa pikaa eläinlääkäriä ja tee hänestä ilmoitus, jos ohjeistus on oikeasti tuollaista!

Lukaise vaikka tuolta:
        http://www.apexvet.fi/webclinic/Mia/Kissojen_rokotukset_ym.pdf

välttämättä ole sairas jos se vain aivastelee joten aivastelevan kissan voi rokottaa. tämän olen kuullut usealta eläinlääkäriltä!

• kissa..
        ei.. kirjoitti:

välttämättä ole sairas jos se vain aivastelee joten aivastelevan kissan voi rokottaa. tämän olen kuullut usealta eläinlääkäriltä!

voi aivastella vaikka allergiaansa, se tuskin estää rokottamista, jos ei sitten ole paha vaihe päällä, mutta aivastelu ja flunssa ei ole sama asia.

Yllä kirjoitettiin "eläinlääkäri sanoi että kissaflunssa hoidetaan pois rokottamalla" tämä ei taatusti pidä paikkaansa, joten lääkäri vaihtoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      110
      1615
    2. 105
      1175
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1061
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      959
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      50
      844
    6. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      127
      833
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      735
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      709
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      689
    Aihe