Campo de Ourique

Sporting

Olen mahdollisesti vuokraamassa studiota Campo de Ouriquesta. Onko kellään tietoa minkänlainen kaupunginosa se on ja onko sijainti hyvä/huono, jos tahtoo katsastaa Lissabonin nähtävyydet

11

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LissuT

      Campo de Ourique on mukava vanha kaupunginosa, rauhallisen ja turvallisen oloinen. Se sijaitsee ehkä n 20 min raitiovaunumatkan päässä ydinkeskustasta (bussillakin pääsee keskustaan). Sieltä on kävelymatka Ratoon, Lapaan, Estrelaan...
      Amoreirasin ostoskeskus on Campo de Ouriquen kyljessä.

      Campo de Ouriquessa on paljon pieniä puoteja ja kahviloita sekä mukava kauppahalli. Talot ovat suht vanhoja, jostain muistaisin lukeneeni että se olisi jugend-tyylinen kaupunginosa - tosin itse en ole huomannut kuin muutaman ulkoa katsoen jugendtyylisen rakennuksen.


      Minusta ainoa negatiivinen puoli C de O:ssa on se, että laskeutuvat lentokoneet lentävät melko matalalla sen yli.

      • Sporting

        Kiitos LissuT vastauksesta.
        Ilmeisesti tunnet Lissabonin hyvin, olisiko parempi "turistin" kannalta vuokrata huoneisto esim lähempänä Tejoa? Mitä sinä suosittelet?


      • LissuT
        Sporting kirjoitti:

        Kiitos LissuT vastauksesta.
        Ilmeisesti tunnet Lissabonin hyvin, olisiko parempi "turistin" kannalta vuokrata huoneisto esim lähempänä Tejoa? Mitä sinä suosittelet?

        Hei Sporting,
        Olen asunut Lissabonissa nyt reilut 2 vuotta, ja C d O on kotini viereinen kaupunginosa - ja alue josta pidän kovasti.

        Tejon läheisyys ei sinänsä minusta ole mitenkään välttämätöntä, itse asiassa joen rannalla ydinkeskustan alueella ei mielestäni ole mitään kovinkaan kiinnostavaa, ranta on lähinnä sataman omistamaa aluetta/varastohalleja (jota olen aina ihmetellyt). Myös punaistenlyhtyjenalue on joen lähistöllä Cais de Sodre nimisellä alueella, josta sitten tulee omat ongelmansa.

        Itse kun muutin tänne asuin ensimmäiset kuukaudet parlamenttitalon vieressä Sao Bento nimisellä alueella (se on ehkäpä 2-3 km lähempänä ydinkeskustaa kuin C d O). Se on mukavaa aluetta, rauhallista mutta kuitenkin palveluita löytyy. Kyseessä oli kalustettu viikkoperusteisesti vuokrattava asunto, jonka sain neuvoteltua kivaan hintaa 3½ kk:n ajaksi.

        Mutta se mille alueelle haluaa majoittua varata riippuu paljon siitä mitä on hakemassa lomallaan. Itse pidän ehkä eniten Merces nimisestä alueesta. Ja sen viereisestä Principe Real alueesta. Niin ja siitä Sao Bentosta. Nämä kaikki ovat kävelymatkan päässä ydinkeskustasta ja Bairro Alton bilepaikosta, jos ne kiinnostavat.

        Bairro Altoon en haluaisi missään tapauksessa majoittua, siellä nuoriso bilettää kaduilla aamuvarhaiseen, joten meteliä on pikkutunneille asti.. Mutta siitä juhlahumusta joku muu taas saattaa olla innoissaan.

        Toivottavasti auttoi...


      • Sporting
        LissuT kirjoitti:

        Hei Sporting,
        Olen asunut Lissabonissa nyt reilut 2 vuotta, ja C d O on kotini viereinen kaupunginosa - ja alue josta pidän kovasti.

        Tejon läheisyys ei sinänsä minusta ole mitenkään välttämätöntä, itse asiassa joen rannalla ydinkeskustan alueella ei mielestäni ole mitään kovinkaan kiinnostavaa, ranta on lähinnä sataman omistamaa aluetta/varastohalleja (jota olen aina ihmetellyt). Myös punaistenlyhtyjenalue on joen lähistöllä Cais de Sodre nimisellä alueella, josta sitten tulee omat ongelmansa.

        Itse kun muutin tänne asuin ensimmäiset kuukaudet parlamenttitalon vieressä Sao Bento nimisellä alueella (se on ehkäpä 2-3 km lähempänä ydinkeskustaa kuin C d O). Se on mukavaa aluetta, rauhallista mutta kuitenkin palveluita löytyy. Kyseessä oli kalustettu viikkoperusteisesti vuokrattava asunto, jonka sain neuvoteltua kivaan hintaa 3½ kk:n ajaksi.

        Mutta se mille alueelle haluaa majoittua varata riippuu paljon siitä mitä on hakemassa lomallaan. Itse pidän ehkä eniten Merces nimisestä alueesta. Ja sen viereisestä Principe Real alueesta. Niin ja siitä Sao Bentosta. Nämä kaikki ovat kävelymatkan päässä ydinkeskustasta ja Bairro Alton bilepaikosta, jos ne kiinnostavat.

        Bairro Altoon en haluaisi missään tapauksessa majoittua, siellä nuoriso bilettää kaduilla aamuvarhaiseen, joten meteliä on pikkutunneille asti.. Mutta siitä juhlahumusta joku muu taas saattaa olla innoissaan.

        Toivottavasti auttoi...

        No kiitosta vaan kovastikun vastailet, auttaa tosi paljon nämä sinun vastaukset ja varsinkin kun olet "almost local" niin sinun sanoillasi on arvoa. Mietin kyllä vakavasti c d o:ta. Myös toinen vaihtoehto olisi Baixa. Hinta kutakuinkin samanlainen mutta asunto huomattavasti "kulahtaneempi" ja ilmeisesti pienempi. Mutta onko Baixa hyvä ja turvallinen? Luin jostain että myöhään, pimeällä ei ole niin turvallista kulkea Baixassa? Bairra Altoon ei hinkua laisinkaan, vaan lähinna haluan tutustua kaupunkiin, ruokaan, fadoon jne.
        Jos nyt päädy C d O:hon, onko helppoa kulkea metrolla, katsoin että Rato tosi lähellä. Toki ideaali olisi että en viettäisi aikaa maan alla vaan mieluiten maan päällä, kävellen.


      • LissuT
        Sporting kirjoitti:

        No kiitosta vaan kovastikun vastailet, auttaa tosi paljon nämä sinun vastaukset ja varsinkin kun olet "almost local" niin sinun sanoillasi on arvoa. Mietin kyllä vakavasti c d o:ta. Myös toinen vaihtoehto olisi Baixa. Hinta kutakuinkin samanlainen mutta asunto huomattavasti "kulahtaneempi" ja ilmeisesti pienempi. Mutta onko Baixa hyvä ja turvallinen? Luin jostain että myöhään, pimeällä ei ole niin turvallista kulkea Baixassa? Bairra Altoon ei hinkua laisinkaan, vaan lähinna haluan tutustua kaupunkiin, ruokaan, fadoon jne.
        Jos nyt päädy C d O:hon, onko helppoa kulkea metrolla, katsoin että Rato tosi lähellä. Toki ideaali olisi että en viettäisi aikaa maan alla vaan mieluiten maan päällä, kävellen.

        Olen myös lukenut, että Baixa ei olisi kovin turvallinen yöaikaan, mutta en ole koskaan siellä ollut yöllä, koska se on lähinnä kauppa-aluetta, joten iltariennoilla käyn muissa kaupunginosissa.

        Baixa on ainoa kaupunginosa, jossa minulle on koetettu päiväsaikaan myydä huumeita (mutta myyjät eivät ole aggressiivisia, myyvät "pssst"-tyylillä)

        Alfamasta myös kirjoitellaan, että siellä ei kannata pimeällä kulkea, mutta en osaa tuohonkaan kommentoida; silloin kun olen ollut yöaikaan Alfamassa, niin meitä on aina ollut isompi porukka joka lienee turvallisempaa.

        Campo de Ourique on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, jos olet sieltä mieluisan asunnon löytänyt. Siellä näet Lissabonilaisten arkea ja sen hämmästyttävää kiireettömyyttä!

        Raton metroasema on keltaisen linjan päätepysäkki, joten keskustaan et sillä pääse. Marques de Pombalin metroasema ei ole kovin paljoa kauempana (mäki alas), ja sieltä pääsee mm. keskustaan ja jommalle kummalle jalkapallostadioneista (jos nyt arvaan nimimerkkisi oikein...) ja eläintarhaan ynnä kaupungin suurimpaan kauppakeskukseen Colomboon.

        Jos päädyt C d O, niin sinun pitää opetella portugalinkieliset tervehdykset - varsinkin näillä vanhoilla asuinalueilla ihmiset tervehtivät vastaantulijoita :)

        Minne sitten päädytkin, niin etsi jostain sen alueen kaupasta "ConVida" opas, jakavat niitä ilmaiseksi
        http://www.convida.pt/home.html


      • Sporting
        LissuT kirjoitti:

        Olen myös lukenut, että Baixa ei olisi kovin turvallinen yöaikaan, mutta en ole koskaan siellä ollut yöllä, koska se on lähinnä kauppa-aluetta, joten iltariennoilla käyn muissa kaupunginosissa.

        Baixa on ainoa kaupunginosa, jossa minulle on koetettu päiväsaikaan myydä huumeita (mutta myyjät eivät ole aggressiivisia, myyvät "pssst"-tyylillä)

        Alfamasta myös kirjoitellaan, että siellä ei kannata pimeällä kulkea, mutta en osaa tuohonkaan kommentoida; silloin kun olen ollut yöaikaan Alfamassa, niin meitä on aina ollut isompi porukka joka lienee turvallisempaa.

        Campo de Ourique on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, jos olet sieltä mieluisan asunnon löytänyt. Siellä näet Lissabonilaisten arkea ja sen hämmästyttävää kiireettömyyttä!

        Raton metroasema on keltaisen linjan päätepysäkki, joten keskustaan et sillä pääse. Marques de Pombalin metroasema ei ole kovin paljoa kauempana (mäki alas), ja sieltä pääsee mm. keskustaan ja jommalle kummalle jalkapallostadioneista (jos nyt arvaan nimimerkkisi oikein...) ja eläintarhaan ynnä kaupungin suurimpaan kauppakeskukseen Colomboon.

        Jos päädyt C d O, niin sinun pitää opetella portugalinkieliset tervehdykset - varsinkin näillä vanhoilla asuinalueilla ihmiset tervehtivät vastaantulijoita :)

        Minne sitten päädytkin, niin etsi jostain sen alueen kaupasta "ConVida" opas, jakavat niitä ilmaiseksi
        http://www.convida.pt/home.html

        SUurkiitos!!! No nyt tuli selväksi. Päädyin C d O:hon ja luulen että tein onnistuneen valinnan.

        Kiitos vielä kerran vastauksistasi


      • Timo L
        LissuT kirjoitti:

        Hei Sporting,
        Olen asunut Lissabonissa nyt reilut 2 vuotta, ja C d O on kotini viereinen kaupunginosa - ja alue josta pidän kovasti.

        Tejon läheisyys ei sinänsä minusta ole mitenkään välttämätöntä, itse asiassa joen rannalla ydinkeskustan alueella ei mielestäni ole mitään kovinkaan kiinnostavaa, ranta on lähinnä sataman omistamaa aluetta/varastohalleja (jota olen aina ihmetellyt). Myös punaistenlyhtyjenalue on joen lähistöllä Cais de Sodre nimisellä alueella, josta sitten tulee omat ongelmansa.

        Itse kun muutin tänne asuin ensimmäiset kuukaudet parlamenttitalon vieressä Sao Bento nimisellä alueella (se on ehkäpä 2-3 km lähempänä ydinkeskustaa kuin C d O). Se on mukavaa aluetta, rauhallista mutta kuitenkin palveluita löytyy. Kyseessä oli kalustettu viikkoperusteisesti vuokrattava asunto, jonka sain neuvoteltua kivaan hintaa 3½ kk:n ajaksi.

        Mutta se mille alueelle haluaa majoittua varata riippuu paljon siitä mitä on hakemassa lomallaan. Itse pidän ehkä eniten Merces nimisestä alueesta. Ja sen viereisestä Principe Real alueesta. Niin ja siitä Sao Bentosta. Nämä kaikki ovat kävelymatkan päässä ydinkeskustasta ja Bairro Alton bilepaikosta, jos ne kiinnostavat.

        Bairro Altoon en haluaisi missään tapauksessa majoittua, siellä nuoriso bilettää kaduilla aamuvarhaiseen, joten meteliä on pikkutunneille asti.. Mutta siitä juhlahumusta joku muu taas saattaa olla innoissaan.

        Toivottavasti auttoi...

        Moi
        Onko teillä tietoa Alfaman vuokrattavista huoneistoista , muutakin kuin esim Interhome (eli joku yksityinen tai paikallinen ) kaksio tai vast ? .
        Olen käynyt muutaman kerran Alfamassa ihan persu Hostalissa mutta nyt haluaisi enemmän vielä paikallisten pariin . ollaan tulossa keväällä n viikoksi , syksyllä ehkä pidemmäksi aikaa (viikko pari)


      • LissuT
        Timo L kirjoitti:

        Moi
        Onko teillä tietoa Alfaman vuokrattavista huoneistoista , muutakin kuin esim Interhome (eli joku yksityinen tai paikallinen ) kaksio tai vast ? .
        Olen käynyt muutaman kerran Alfamassa ihan persu Hostalissa mutta nyt haluaisi enemmän vielä paikallisten pariin . ollaan tulossa keväällä n viikoksi , syksyllä ehkä pidemmäksi aikaa (viikko pari)

        Netistä löytyy haulla, mutta tässä muutama:

        www.holidaylettings.co.uk/lisbon/

        www.lisbon-holiday-apartments.com

        www.travelingtolisbon.com/apartamentos.php

        Itse olen vuokrannut tuon ensimmäisenä listalla olevan kautta (mutta se asunto ei ollut ALfamassa), omistaja oli portugalilainen ja asunto oli juuri sellainen kuin sivuilla kerrottiin


      • LissuT
        Sporting kirjoitti:

        SUurkiitos!!! No nyt tuli selväksi. Päädyin C d O:hon ja luulen että tein onnistuneen valinnan.

        Kiitos vielä kerran vastauksistasi

        Hei taas Sporting,

        Tuli vielä mieleeni noista julkisista kulkuneuvoista:
        28E raitiovaunu kulkee (Ciadosta ja Alfamasta) C d O:een, mutta vain ne vuorot joiden edessä lukee "Prazeres" - "Camoes" vuorot kääntyvät Chidossa takaisin Alfaman suuntaan ja "Estrela" vuorot kääntyvät takaisin noin 1 ennen Campo de Ouriquea. Estrellassa on kiva puisto ihan ratikkapysäkin ja jättimäisen kirkon vieressä, suosittelen!

        Toiseen suuntaan 28E ratikan päättäri on ei-niin-mukavalla Martim Monizin alueella.

        Suositan myös, että ajat bussilinjan nro 74 päästä päähän, sillä on aika hauska reitti, näet reitinvarrella monenmoista Lissabonia
        http://www.carris.pt/en/horarios/a074_2.pdf


      • Timo L
        LissuT kirjoitti:

        Netistä löytyy haulla, mutta tässä muutama:

        www.holidaylettings.co.uk/lisbon/

        www.lisbon-holiday-apartments.com

        www.travelingtolisbon.com/apartamentos.php

        Itse olen vuokrannut tuon ensimmäisenä listalla olevan kautta (mutta se asunto ei ollut ALfamassa), omistaja oli portugalilainen ja asunto oli juuri sellainen kuin sivuilla kerrottiin

        Kiitos , tsekkaan ko sivuilta.
        Onko muita aluieta mitä vosit suositella (Alfaman) lisäksi ja kohtuullisen lähellä keskustaa ?


      • LissuT
        Timo L kirjoitti:

        Kiitos , tsekkaan ko sivuilta.
        Onko muita aluieta mitä vosit suositella (Alfaman) lisäksi ja kohtuullisen lähellä keskustaa ?

        Hei

        Kuten jo aiemmin tässä ketjussa kirjoitin, pidän keskustan kaupunginosista ehkäpä eniten näistä

        - Merces (joissakin asuntoilmoituksissa saattavat kutsua tätä aluetta "Praca das Flores"-nimellä) ja Principe Real


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe