Olen mahdollisesti vuokraamassa studiota Campo de Ouriquesta. Onko kellään tietoa minkänlainen kaupunginosa se on ja onko sijainti hyvä/huono, jos tahtoo katsastaa Lissabonin nähtävyydet
Campo de Ourique
11
1023
Vastaukset
- LissuT
Campo de Ourique on mukava vanha kaupunginosa, rauhallisen ja turvallisen oloinen. Se sijaitsee ehkä n 20 min raitiovaunumatkan päässä ydinkeskustasta (bussillakin pääsee keskustaan). Sieltä on kävelymatka Ratoon, Lapaan, Estrelaan...
Amoreirasin ostoskeskus on Campo de Ouriquen kyljessä.
Campo de Ouriquessa on paljon pieniä puoteja ja kahviloita sekä mukava kauppahalli. Talot ovat suht vanhoja, jostain muistaisin lukeneeni että se olisi jugend-tyylinen kaupunginosa - tosin itse en ole huomannut kuin muutaman ulkoa katsoen jugendtyylisen rakennuksen.
Minusta ainoa negatiivinen puoli C de O:ssa on se, että laskeutuvat lentokoneet lentävät melko matalalla sen yli.- Sporting
Kiitos LissuT vastauksesta.
Ilmeisesti tunnet Lissabonin hyvin, olisiko parempi "turistin" kannalta vuokrata huoneisto esim lähempänä Tejoa? Mitä sinä suosittelet? - LissuT
Sporting kirjoitti:
Kiitos LissuT vastauksesta.
Ilmeisesti tunnet Lissabonin hyvin, olisiko parempi "turistin" kannalta vuokrata huoneisto esim lähempänä Tejoa? Mitä sinä suosittelet?Hei Sporting,
Olen asunut Lissabonissa nyt reilut 2 vuotta, ja C d O on kotini viereinen kaupunginosa - ja alue josta pidän kovasti.
Tejon läheisyys ei sinänsä minusta ole mitenkään välttämätöntä, itse asiassa joen rannalla ydinkeskustan alueella ei mielestäni ole mitään kovinkaan kiinnostavaa, ranta on lähinnä sataman omistamaa aluetta/varastohalleja (jota olen aina ihmetellyt). Myös punaistenlyhtyjenalue on joen lähistöllä Cais de Sodre nimisellä alueella, josta sitten tulee omat ongelmansa.
Itse kun muutin tänne asuin ensimmäiset kuukaudet parlamenttitalon vieressä Sao Bento nimisellä alueella (se on ehkäpä 2-3 km lähempänä ydinkeskustaa kuin C d O). Se on mukavaa aluetta, rauhallista mutta kuitenkin palveluita löytyy. Kyseessä oli kalustettu viikkoperusteisesti vuokrattava asunto, jonka sain neuvoteltua kivaan hintaa 3½ kk:n ajaksi.
Mutta se mille alueelle haluaa majoittua varata riippuu paljon siitä mitä on hakemassa lomallaan. Itse pidän ehkä eniten Merces nimisestä alueesta. Ja sen viereisestä Principe Real alueesta. Niin ja siitä Sao Bentosta. Nämä kaikki ovat kävelymatkan päässä ydinkeskustasta ja Bairro Alton bilepaikosta, jos ne kiinnostavat.
Bairro Altoon en haluaisi missään tapauksessa majoittua, siellä nuoriso bilettää kaduilla aamuvarhaiseen, joten meteliä on pikkutunneille asti.. Mutta siitä juhlahumusta joku muu taas saattaa olla innoissaan.
Toivottavasti auttoi... - Sporting
LissuT kirjoitti:
Hei Sporting,
Olen asunut Lissabonissa nyt reilut 2 vuotta, ja C d O on kotini viereinen kaupunginosa - ja alue josta pidän kovasti.
Tejon läheisyys ei sinänsä minusta ole mitenkään välttämätöntä, itse asiassa joen rannalla ydinkeskustan alueella ei mielestäni ole mitään kovinkaan kiinnostavaa, ranta on lähinnä sataman omistamaa aluetta/varastohalleja (jota olen aina ihmetellyt). Myös punaistenlyhtyjenalue on joen lähistöllä Cais de Sodre nimisellä alueella, josta sitten tulee omat ongelmansa.
Itse kun muutin tänne asuin ensimmäiset kuukaudet parlamenttitalon vieressä Sao Bento nimisellä alueella (se on ehkäpä 2-3 km lähempänä ydinkeskustaa kuin C d O). Se on mukavaa aluetta, rauhallista mutta kuitenkin palveluita löytyy. Kyseessä oli kalustettu viikkoperusteisesti vuokrattava asunto, jonka sain neuvoteltua kivaan hintaa 3½ kk:n ajaksi.
Mutta se mille alueelle haluaa majoittua varata riippuu paljon siitä mitä on hakemassa lomallaan. Itse pidän ehkä eniten Merces nimisestä alueesta. Ja sen viereisestä Principe Real alueesta. Niin ja siitä Sao Bentosta. Nämä kaikki ovat kävelymatkan päässä ydinkeskustasta ja Bairro Alton bilepaikosta, jos ne kiinnostavat.
Bairro Altoon en haluaisi missään tapauksessa majoittua, siellä nuoriso bilettää kaduilla aamuvarhaiseen, joten meteliä on pikkutunneille asti.. Mutta siitä juhlahumusta joku muu taas saattaa olla innoissaan.
Toivottavasti auttoi...No kiitosta vaan kovastikun vastailet, auttaa tosi paljon nämä sinun vastaukset ja varsinkin kun olet "almost local" niin sinun sanoillasi on arvoa. Mietin kyllä vakavasti c d o:ta. Myös toinen vaihtoehto olisi Baixa. Hinta kutakuinkin samanlainen mutta asunto huomattavasti "kulahtaneempi" ja ilmeisesti pienempi. Mutta onko Baixa hyvä ja turvallinen? Luin jostain että myöhään, pimeällä ei ole niin turvallista kulkea Baixassa? Bairra Altoon ei hinkua laisinkaan, vaan lähinna haluan tutustua kaupunkiin, ruokaan, fadoon jne.
Jos nyt päädy C d O:hon, onko helppoa kulkea metrolla, katsoin että Rato tosi lähellä. Toki ideaali olisi että en viettäisi aikaa maan alla vaan mieluiten maan päällä, kävellen. - LissuT
Sporting kirjoitti:
No kiitosta vaan kovastikun vastailet, auttaa tosi paljon nämä sinun vastaukset ja varsinkin kun olet "almost local" niin sinun sanoillasi on arvoa. Mietin kyllä vakavasti c d o:ta. Myös toinen vaihtoehto olisi Baixa. Hinta kutakuinkin samanlainen mutta asunto huomattavasti "kulahtaneempi" ja ilmeisesti pienempi. Mutta onko Baixa hyvä ja turvallinen? Luin jostain että myöhään, pimeällä ei ole niin turvallista kulkea Baixassa? Bairra Altoon ei hinkua laisinkaan, vaan lähinna haluan tutustua kaupunkiin, ruokaan, fadoon jne.
Jos nyt päädy C d O:hon, onko helppoa kulkea metrolla, katsoin että Rato tosi lähellä. Toki ideaali olisi että en viettäisi aikaa maan alla vaan mieluiten maan päällä, kävellen.Olen myös lukenut, että Baixa ei olisi kovin turvallinen yöaikaan, mutta en ole koskaan siellä ollut yöllä, koska se on lähinnä kauppa-aluetta, joten iltariennoilla käyn muissa kaupunginosissa.
Baixa on ainoa kaupunginosa, jossa minulle on koetettu päiväsaikaan myydä huumeita (mutta myyjät eivät ole aggressiivisia, myyvät "pssst"-tyylillä)
Alfamasta myös kirjoitellaan, että siellä ei kannata pimeällä kulkea, mutta en osaa tuohonkaan kommentoida; silloin kun olen ollut yöaikaan Alfamassa, niin meitä on aina ollut isompi porukka joka lienee turvallisempaa.
Campo de Ourique on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, jos olet sieltä mieluisan asunnon löytänyt. Siellä näet Lissabonilaisten arkea ja sen hämmästyttävää kiireettömyyttä!
Raton metroasema on keltaisen linjan päätepysäkki, joten keskustaan et sillä pääse. Marques de Pombalin metroasema ei ole kovin paljoa kauempana (mäki alas), ja sieltä pääsee mm. keskustaan ja jommalle kummalle jalkapallostadioneista (jos nyt arvaan nimimerkkisi oikein...) ja eläintarhaan ynnä kaupungin suurimpaan kauppakeskukseen Colomboon.
Jos päädyt C d O, niin sinun pitää opetella portugalinkieliset tervehdykset - varsinkin näillä vanhoilla asuinalueilla ihmiset tervehtivät vastaantulijoita :)
Minne sitten päädytkin, niin etsi jostain sen alueen kaupasta "ConVida" opas, jakavat niitä ilmaiseksi
http://www.convida.pt/home.html - Sporting
LissuT kirjoitti:
Olen myös lukenut, että Baixa ei olisi kovin turvallinen yöaikaan, mutta en ole koskaan siellä ollut yöllä, koska se on lähinnä kauppa-aluetta, joten iltariennoilla käyn muissa kaupunginosissa.
Baixa on ainoa kaupunginosa, jossa minulle on koetettu päiväsaikaan myydä huumeita (mutta myyjät eivät ole aggressiivisia, myyvät "pssst"-tyylillä)
Alfamasta myös kirjoitellaan, että siellä ei kannata pimeällä kulkea, mutta en osaa tuohonkaan kommentoida; silloin kun olen ollut yöaikaan Alfamassa, niin meitä on aina ollut isompi porukka joka lienee turvallisempaa.
Campo de Ourique on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, jos olet sieltä mieluisan asunnon löytänyt. Siellä näet Lissabonilaisten arkea ja sen hämmästyttävää kiireettömyyttä!
Raton metroasema on keltaisen linjan päätepysäkki, joten keskustaan et sillä pääse. Marques de Pombalin metroasema ei ole kovin paljoa kauempana (mäki alas), ja sieltä pääsee mm. keskustaan ja jommalle kummalle jalkapallostadioneista (jos nyt arvaan nimimerkkisi oikein...) ja eläintarhaan ynnä kaupungin suurimpaan kauppakeskukseen Colomboon.
Jos päädyt C d O, niin sinun pitää opetella portugalinkieliset tervehdykset - varsinkin näillä vanhoilla asuinalueilla ihmiset tervehtivät vastaantulijoita :)
Minne sitten päädytkin, niin etsi jostain sen alueen kaupasta "ConVida" opas, jakavat niitä ilmaiseksi
http://www.convida.pt/home.htmlSUurkiitos!!! No nyt tuli selväksi. Päädyin C d O:hon ja luulen että tein onnistuneen valinnan.
Kiitos vielä kerran vastauksistasi - Timo L
LissuT kirjoitti:
Hei Sporting,
Toivottavasti auttoi...Moi
Onko teillä tietoa Alfaman vuokrattavista huoneistoista , muutakin kuin esim Interhome (eli joku yksityinen tai paikallinen ) kaksio tai vast ? .
Olen käynyt muutaman kerran Alfamassa ihan persu Hostalissa mutta nyt haluaisi enemmän vielä paikallisten pariin . ollaan tulossa keväällä n viikoksi , syksyllä ehkä pidemmäksi aikaa (viikko pari) - LissuT
Timo L kirjoitti:
Moi
Onko teillä tietoa Alfaman vuokrattavista huoneistoista , muutakin kuin esim Interhome (eli joku yksityinen tai paikallinen ) kaksio tai vast ? .
Olen käynyt muutaman kerran Alfamassa ihan persu Hostalissa mutta nyt haluaisi enemmän vielä paikallisten pariin . ollaan tulossa keväällä n viikoksi , syksyllä ehkä pidemmäksi aikaa (viikko pari)Netistä löytyy haulla, mutta tässä muutama:
www.holidaylettings.co.uk/lisbon/
www.lisbon-holiday-apartments.com
www.travelingtolisbon.com/apartamentos.php
Itse olen vuokrannut tuon ensimmäisenä listalla olevan kautta (mutta se asunto ei ollut ALfamassa), omistaja oli portugalilainen ja asunto oli juuri sellainen kuin sivuilla kerrottiin - LissuT
Sporting kirjoitti:
SUurkiitos!!! No nyt tuli selväksi. Päädyin C d O:hon ja luulen että tein onnistuneen valinnan.
Kiitos vielä kerran vastauksistasiHei taas Sporting,
Tuli vielä mieleeni noista julkisista kulkuneuvoista:
28E raitiovaunu kulkee (Ciadosta ja Alfamasta) C d O:een, mutta vain ne vuorot joiden edessä lukee "Prazeres" - "Camoes" vuorot kääntyvät Chidossa takaisin Alfaman suuntaan ja "Estrela" vuorot kääntyvät takaisin noin 1 ennen Campo de Ouriquea. Estrellassa on kiva puisto ihan ratikkapysäkin ja jättimäisen kirkon vieressä, suosittelen!
Toiseen suuntaan 28E ratikan päättäri on ei-niin-mukavalla Martim Monizin alueella.
Suositan myös, että ajat bussilinjan nro 74 päästä päähän, sillä on aika hauska reitti, näet reitinvarrella monenmoista Lissabonia
http://www.carris.pt/en/horarios/a074_2.pdf - Timo L
LissuT kirjoitti:
Netistä löytyy haulla, mutta tässä muutama:
www.holidaylettings.co.uk/lisbon/
www.lisbon-holiday-apartments.com
www.travelingtolisbon.com/apartamentos.php
Itse olen vuokrannut tuon ensimmäisenä listalla olevan kautta (mutta se asunto ei ollut ALfamassa), omistaja oli portugalilainen ja asunto oli juuri sellainen kuin sivuilla kerrottiinKiitos , tsekkaan ko sivuilta.
Onko muita aluieta mitä vosit suositella (Alfaman) lisäksi ja kohtuullisen lähellä keskustaa ? - LissuT
Timo L kirjoitti:
Kiitos , tsekkaan ko sivuilta.
Onko muita aluieta mitä vosit suositella (Alfaman) lisäksi ja kohtuullisen lähellä keskustaa ?Hei
Kuten jo aiemmin tässä ketjussa kirjoitin, pidän keskustan kaupunginosista ehkäpä eniten näistä
- Merces (joissakin asuntoilmoituksissa saattavat kutsua tätä aluetta "Praca das Flores"-nimellä) ja Principe Real
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904