Haukkuuko kääpiövillakoira paljon?

Nimetön

Olen etsinyt meille kääpiövillakoiran narttupentua. Haluaisinkin tietää onko kyseinen rotu kova haukkumaan? Itselläni on kokemusta vain cockereista ja tahtoisinkin tietää kääpiövillakoirasta hieman enemmän, olisi mukavaa jos kertoisitte :)
Paljonkohan sellainen pentu yleensä maksaa?

41

11774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle.

      Tosin rotutyypiltään se kaikkein pienin, eli toyvillakoira.
      Tunsin epelin koko ikänsä, ja kumma kyllä en kuullut sen haukkuvan ikinä.
      Ystävystyi kaikkien kanssa hyvin nopeasti.

      Nykyinen naapuri on toyvillakoiran ja kääpiövillakoiran risteytys, eli vähän isompi, ja tämä joskus lyhyen aikaa metelöi, mutta vain asuntoon yksin jätettynä.
      Samanlainen kaikkien kaveri, mutta aluksi varautuneempi.

      Hinnoista en osaa sanoa.

      http://www.petsie.fi/koirat/toyvillakoira/

    • elysiah

      Voisi sanoa, että kääpiövillakoira on melko haukkuherkkä, toki löytyy myös niitä hiljaisempia yksilöitä. Itselläni on kääpiövillakoira, joka on erittäin puhelias ja kova pitämään meteliä.

      Kääpiöoiden hinnat liikku tällä hetkellä siinä 1300e - 1600 e tienoilla.Olen kyllä kuullut jopa 1800 e hintaisesta kääpiövillakoirasta, mutta normaalimpi on se 1300 - 1600 e.

      • hamsu-nen

        Kääpiövillakoiran maksaa noin 500e-1600e.
        Riippuu mistä ostaa keltaisesta pörssistä ainakin saa viidensadan kääpiövillakoiria.


    • kääpiövillakoirauros

      ja on tosi haukkuherkkä. Pentuna meille tullessaan ei pitkään aikaan haukkunut ja luultiin, ettei hauku ollenkaan, mutta vielä mitä! =D
      On myös tosi kova ulisemaan lempihenkilönsä perään.

    • Miako008

      minulla on silloin tällöin kääpiövillakoirauros, hieman vanhempi.

      Asun luhti(kerros)talossa, niin ei ole paljon rappukäytävän melua, mutta jos jotain epäilyttävää ääntä kuulee, niin haukkuu. Oma koirani on hieman opettanut tätä nuorempaa ja pienempää olemaan hieman hiljempaa. Aluksi omani murahti, kun toinen alkoi haukkumaan, mutta nykyään riittää pelkkä katse =) (itselläni on siis vanha collieuros).

      Haukkuu siis puhelimen soittoääntä (omistan vielä vanhan lankapuhelimen =)), ovikelloa ja joskus kommentoi oven takaa kuuluvia ääniä. Juttelee myös erilaisilla äännähdyksillä.

    • Terccee

      EI kyllä kaikki ole yli 1000 e on juuri siinä tasalla tai alle!! mutta rekistöröity koira maksaa yli 1000,on jopa ei papereita koira joka on maksaa siis jotkut 600-800:) onnea etsintöihin!

      • villakoiran etsijä

        Kiitos kun olette vastailleet :) ehkä se oikea koira sattuisi kohdalle pian :)


      • eroja
        villakoiran etsijä kirjoitti:

        Kiitos kun olette vastailleet :) ehkä se oikea koira sattuisi kohdalle pian :)

        paljon mutta yleisesti ottaen on haukkuherkkä.Hälyttää.


    • sara

      Mulla on toy-villakoira, niin ihana rotu,SUOSITTELEN!!Koirani ei juuri koskaan hauku, tosi,tosi harvoin.. Kulkee mukanani töissä ja ei mitään ongelmaa. Tottelee tosi hyvin,sisäsiistiksi tuli nopeasti. Asutaan kerrostalossa.

      • omppu

        Meille tulee pian kääpiövillakoirauros,joka on tuotu Virosta..ensin arvelutti kaikki huonot kommentit,kun on tuontikoira ja paperiton.Mutta sirutettu ym.Onko muilla samanlaisia,siis Viron tuontipentuja?


      • epskula
        omppu kirjoitti:

        Meille tulee pian kääpiövillakoirauros,joka on tuotu Virosta..ensin arvelutti kaikki huonot kommentit,kun on tuontikoira ja paperiton.Mutta sirutettu ym.Onko muilla samanlaisia,siis Viron tuontipentuja?

        meidän yhdellä tutulla on tuontikoira. se tosin on rekattu... onnee sulle! varo vaan sä rakastut siihen koiraan heti paikalla täysin:) mulle ainakin kävi niin! on tosi villi (välillä) ja meidän koira räkyttää paljon, esim jos ovikello soi, jos juoksee, jos tulee vieraita, ja naapureille, vaikka ne ois omalla pihalla:D kaikella kunnialla hyvät naapurit,.. onhan se vähän arveluttavaa ottaa paperiton tuontikoira. kysyn muuten vielä, että minkä värinen?


    • Marro

      Oma kääpiövillakoirani maksoi 950 euroa. Paperit löytyy.
      Pentu 17 viikkoa vanha ja ei ole vielä paljoa ääntä päästänyt. Turkki vaatii aikaa mutta se on sen arvoinen. Aivan ihana luonne :)

      • epskula

        ku iines tuli meille, niin se ei päästäny ääniä paljo ollenkaa pitkään aikaan.
        varo vaan marro, sitä ääntä tulee kohta, ja joillekki ehkä jopa liikaakin :D räksyti räksyti :DD siihe tyylii.
        onneks asutaan omakotitalossa, niin ei oo seinäntakana asuvia naapureita, jotka voisivat siitä valittaa.


    • mä vaan

      meidän pentu makso 800 ei rekattu.. yleensä se on jotain 1000- 1 400 rekatut alle tuhantee menee yleensä paperittomat kääpiövillikset

      • ei-hyvää-päivää-näit

        Paperiton koira 800??? Ei se oo hullu joka pyytää mut se joka maksaa on TODELLA pöljä!


      • epskula
        ei-hyvää-päivää-näit kirjoitti:

        Paperiton koira 800??? Ei se oo hullu joka pyytää mut se joka maksaa on TODELLA pöljä!

        hyvänen aika, mitä se sua koskettaa, vaik muut maksaaki koirastaan? jos et itse halua maksaa, niin oo sit maksamatta ja pidä rahat pussissas :D en jaksa ku kaikki valittaa tosta. oli tosin sillonki sellanen tilanne, et ei ollu oikee muualla hirveesti pentuja, ja kysymys on tutuista, ja en rekattua oikeen oudolta ostais, nii vähä niinku siks.


      • epskula
        epskula kirjoitti:

        hyvänen aika, mitä se sua koskettaa, vaik muut maksaaki koirastaan? jos et itse halua maksaa, niin oo sit maksamatta ja pidä rahat pussissas :D en jaksa ku kaikki valittaa tosta. oli tosin sillonki sellanen tilanne, et ei ollu oikee muualla hirveesti pentuja, ja kysymys on tutuista, ja en rekattua oikeen oudolta ostais, nii vähä niinku siks.

        siis en oudolta rekkaamatonta ostas :D


      • Rekkaamatonta !!
        epskula kirjoitti:

        hyvänen aika, mitä se sua koskettaa, vaik muut maksaaki koirastaan? jos et itse halua maksaa, niin oo sit maksamatta ja pidä rahat pussissas :D en jaksa ku kaikki valittaa tosta. oli tosin sillonki sellanen tilanne, et ei ollu oikee muualla hirveesti pentuja, ja kysymys on tutuista, ja en rekattua oikeen oudolta ostais, nii vähä niinku siks.

        En ostaisi ikuna rekkaamatonta koiraa !!! En kannata pentutehtailua mitenkään.
        Kyllä kantsii vaatia että kaikki on laillista touhua ja että pennut kuten myös vanhemmat todistetusti terveitä, hyvin hoidettuja .Pentujen elinympäristö myös siistiä , ruoka sekä madotukset ok.

        Kaiken maailman "kasvattajia" löytyy rahastus mielessä , kovin ikävää pienten koira reppanien puolesta :(


      • epskula
        Rekkaamatonta !! kirjoitti:

        En ostaisi ikuna rekkaamatonta koiraa !!! En kannata pentutehtailua mitenkään.
        Kyllä kantsii vaatia että kaikki on laillista touhua ja että pennut kuten myös vanhemmat todistetusti terveitä, hyvin hoidettuja .Pentujen elinympäristö myös siistiä , ruoka sekä madotukset ok.

        Kaiken maailman "kasvattajia" löytyy rahastus mielessä , kovin ikävää pienten koira reppanien puolesta :(

        pentutehtailijoita? eihän se tarkota että on pentutehtailija, jos myy koiria, jotka eivät ole rekisteröityjä. anteeksi vaan, mutta koirani on luokkakaverini perheeltä ostettu :) niin, että sanoppa sitte sitä pentutehtailijaks....... joo onhan tän vanhemmat hyvin hoidettuja ja näin.

        koirani emä on rekisteröity, koirani isän suku on rekisteröityjä, mutta koirani isän omistaja ei ole omaansa halunnut rekisteröidä. periaatteessa koirani on siis puhdasrotuinen...-_-....


      • ei rekattu ?
        epskula kirjoitti:

        pentutehtailijoita? eihän se tarkota että on pentutehtailija, jos myy koiria, jotka eivät ole rekisteröityjä. anteeksi vaan, mutta koirani on luokkakaverini perheeltä ostettu :) niin, että sanoppa sitte sitä pentutehtailijaks....... joo onhan tän vanhemmat hyvin hoidettuja ja näin.

        koirani emä on rekisteröity, koirani isän suku on rekisteröityjä, mutta koirani isän omistaja ei ole omaansa halunnut rekisteröidä. periaatteessa koirani on siis puhdasrotuinen...-_-....

        Miksi ei uroksen omista ole HALUNNUT koiraansa rekisteröidä ?? Hän on siten uroksen kasvattaja ?


      • epskula
        ei rekattu ? kirjoitti:

        Miksi ei uroksen omista ole HALUNNUT koiraansa rekisteröidä ?? Hän on siten uroksen kasvattaja ?

        tuota en taas tiedä.... en oo kysyny siltä.
        jotku omat syynsä, kai....


    • :D_

      Meidän kääpiövillakoira ei ainakaan hauku. Ainoastaan kun soitetaan ovikelloa. Se ääni on ainut jolle se haukkuu

    • Kääpiövillakoira

      Ei ainakaan meillä ole haukkunut. Muutenkin kääpiövillakoira on ihanteellinen seuralainen, ja se sopii lapsille hyvin. Kääpiövillakoira on myös leikkisä ja liikunnallinen.

    • Koira2221

      Mun kääpiövillakoira ei ainakaan hauku paljon vaikka haukkuiskin niin suosittelen villakoiraa ne on niin IHANIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • AUTTAKAA

        saanko kysyy mikä sun ikä on


    • kääpiövillakoiramuru

      Mulla on myös kääpiövillakoira, 8kk ikäinen.. haukkuu ovikellon soidessa, hissin liikkuessa ja muista rappukäytävästä tulevista ännistä. kova uhoamaan itseään isommille koirille. muille todella lempeä! en kyllä vaihtais mihinkään, enkä oo hetkeäkään katunut rotuvalintaa!

    • AUTTAKAA

      tahtoisin kääpiövillakoiran mutta se on vaikeaa koska isoveljeni on allerkinen karvasille eläimille ja se menee ehkä tonne töihin tai tonne......joten se on vaikeaa lisälsi herää kysymys onko tarpeeksi aikaa koiralle

      • koirille allerginen

        villakoirat ei allergisoi, koska niillä ei ole ollenkaan pohjavillaa. NIillä on ainoastaan se suuri turkki, ja sekin vain jos sitä ei aja pois. Turkki ja iho rupeaa hilseilemään vain, jos se on takussa ja iho ei saa ilmaa. Eli jos haluaa, niin kannattaa ajaa karva sillin lyhyeksi. Itse omistamme kääpiövillakoiran jolla on pitkä karva. Olen allerginen mutta yhtään oireita ei ole tullut, sillä turkin olen pitänyt vain suorassa!


    • sepe

      Meillä jo edesmennyt kääpiövillis haukkui kun ovikello soi, pihalla räksytti kun ajoi nurmikkoa tms,. Nyt meidän kaksi villisnarttua haukkuvat jos vieraita tule, mutta vain hetken kunhan saavat tervehtiä tulijat ja joskus kun pihalle päästetään, pitäähän ne mahdolliset linnut haukkua. Ei siis räksyttäjiä, normaali koirapuhettta mun mielestä, ihania ovat,

    • Kääpiövillakoira!

      Meidän perhe omistaa todella ihanaluonteisen kääpiövillakoiran !
      Se ei pidä paljoakaan meteliä, paitsi jos ovikello soi! "Jee vieraita!!!"
      Se on todella ihmisrakas ja tykkää tosipaljon ihmistä!
      On todella sosiaalinen ja suht rohkea !
      Ihana rotu! Suosittelen! Turkin hoitamisessa menee hetki ennenkuin sen oppii. Jos haluaa välttyyä karstaamiselta ja harjaamiselta. Kannattaa turkki vain ajella lyhyeksi. komeampihan se on jos siinä on karvaa mutta se teettää vain hieman enemmän työtä :)

      • minä vain

        ja hyvästä koirasta hyvästä kennellistä kannattaa maksaa. Me maksoimme 1500 €


    • Aprikoosi Minttu

      Haukkuminen riippuu täysin koulutuksesta.
      Itselläni kääpiövillakoira, aprikoosin värinen narttu.
      Ei koskaan räksytä.

    • Villissss

      Mulla on 1 v 2 kk uros kääpiövillakoira. Erittäin kiltti yksilö, ja haukkuu lähinnä vaan ovikellolle. Herra oppi jo muutaman kuukauden ikäisenä täysin mitä sana "ei" tarkoittaa, ja kuullessaan sen lopettaa aina ko. toiminnan. Tämä en tosin päde ovikellolle haukkumiseen, mutta noin muuten :D Ja heti kun ovi avataan, tai näkee kuka siellä on, niin lopettaa kyllä. Ihana rotu, ja erittäin fiksu. Kaipaa huomiota :) Suositteluni!

      • Villissss

        Niin ja hintaa oli 1500 euroa. Kannattaa panostaa hyvään koiraan, ja hyvästä kasvattajasta kannattaa ehdottomasti maksaa (tämän olen huomannut, mun koiran kasvattaja on ollut erittäin suuri apu koko sen ajan mitä koira on ollut meillä, ja tiedän että hän tulee auttamaan osaamisensa mukaan tulevaisuudessakin kaikessa mitä koiraan liittyen tulee, ja varmasti myös hoitopaikka järjestyy esim matkan ajaksi tarvittaessa). Se koiran hinta on loppupeleissä aina pieni summa verrattuna siihen mitä eläinlääkäreistä saa maksaa ja mitä koiran muihin kuluihin menee.


    • lyhyet valot

      Onneksi myös kääpiövillakoira on fiksu ja oppiva eläin. Sen voi opettaa myös olemaan haukkumatta tai ainakin niin, ettei tarvitse räkyttää aina ja koko ajan. Moni myös itse kouluttaa koirasta räkyttävän kun se räkytys aina palkitaan lepertelyllä tai tekemällä niinkuin KOIRA haluaa.

      Tänä kesänä olen opettanut kahden eri perheen aikuiselle kääpiövillakoiralle olemaan haukkumatta ja luoksetuloa. Kummankaan kanssa ei mennyt viikkoa kauempaa kun olivat minulla hoidossa. Iloisia koiria.

      Kääpiökoiraakin voi kieltää ja avustaa kieltoa vartalon avulla. Eli mennään koiran ja vaikka aidan väliin ja estetään se haukkuminen, osoitetaan sille koiralle jämäkästi, että meillä ei noin toimita ja MINUA pitää totella. Onpa tyytyväisiä ihmisiä kun koiraa voi nyt pitää vapaanakin, koirakin on tyytyväinen eikä murraa joka asiasta.

    • villakoira<3

      mua kiinnoistais mitä ne tällä hetkellä maksais meillä oli yksi kääpiövillakoira mut se kuoli kaksi viikkoo sit ;( mut se on menneitä aikoja silloin sain mun kaverilta joka kuoli auto kolarissa sen nartun kanssa joka oli mun villakoiran emo;(niin mikä oli se hinta

    • mia241

      Itse ostin kääpiövillakoiran 750 eurolla, mutta ei ole reksiterissä. Tähän asti vaikuttanut todella terveeltä pojalta. Että siinä paikkeilla rekisteröimättömien villisten hinnat varmaan liikkuvat suurinpiirtein

    • jepaaa

      Noi kääpiörodut haukkuu ja kusee sisälle. En suosittele!

      • kussee

        Tämä jepaaa räksyttää itse kun ei asiasta ymmärrä mitään. Sisälle se ei kuse kun sillä on vaipat.


      • kääpiönmamma.

        et varmaankaan tiedä mistä puhut kyseiset villikset eivät käyttäydy noin jos niitä vaivaituu hieman kouluttamaan.puhun kokemuksesta itsellä toinen villakoira ensimmäinen keskikokoa tämä nuorin 3v on kääpiö. aivan mahtavia yksilöitä molemmat.


    • Nie

      Meillä parivuotias kääpiövillakoirapoika. Ihana tyyppi, oppivainen ja tottelevainen. Ei ole koskaan hajottanut mitään, eikä tehnyt tarpeitaan sisälle (oli oppinut sisäsiistiksi jo kennelissä).
      Ei pidä juurikaan meteliä sisällä, mutta kun on omalla pihalla vapaana niin haukkuu reippaasti. Tosin niin haukkuvat kulmakunnan muutkin koirat, niin miksipä tämänkään pitäisi hiljaa olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe