Desing vai kastelli?

rrrrrrrrrakenteja rane

Moi olen aloitelemassa rakentamista tai siis tarkemmin sanoen tarkoitus on avaimet käteen talon rakentaminen.
Kaksi vahvinta ehdokasta on desingtalo tai kastellitalo,eli kokemuksia hyvät sekä huonot ovat tervetulleita?
Hinta tuntuu kummallakin olevan samaa luokkaa kun pyysin kumpaakin suurinpiirtein samat
varusteet(lue materiaalit sekä keittiökoneet jne jne)eli rakennuskokemukset ja valmiin talon laatu?

13

6183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja mitä haluat?

Jos sulla on jo tontti ja Kastelli ja Design-Talo ovat suurin piirtein samassa asemassa hinnallisesti, niin mieti muutamaa mielestäni tärkeätä asiaa.
      Kumman talo sopii paremmin tontille, taloon sisääntulo, onko ikkunat "oikeaan" suuntaan?
      Rakennatko erillisen autokatos/autotalli-varaston vai liitätkö sen talon yhteyteen. Voiko sen kenties liittää talon yhteyteen?
      Kumpi mahtuu paremmin tontille, jääkö tontin laidoille tarpeeksi tilaa ja jääkö itselle oleskelupihaa vai tuleeko talo keskelle tonttia?
      Kummalla talovalmistajalla on Sinulle sopivampi malli - onko tarpeeksi huoneita? Mieluummin yksi huone liikaa kuin liian vähän.
      Auttaako, jos tekee talosta peilikuvan - onko ikkunan suunnat sitten parempia.
      Nää on näitä makukysymyksiä, talo on juuri niin hyvä tai huono kuin sen rakennusporukka on.

• rrrrrrrrrakenteja rane

Itse asiassa tontti on noin 1000 neliön tontti.
        Kumpanenkin käy tontille sillä sen saa sijoitetuksi kohtuu järkevästi.Paikka on uusi
        kaavaalue että sen puolesta ei kauheasti ole
        ongelmia.Autokatoksen ajattelin siihen päätyyn ottaa lisäksi.Meitä on kaksi aikuista eikä
        lapsia ole joten neljä huonetta keittiö on
        meille kahdelle riittävä.Jostain systä hoviherra tuntui minun mielestä paremmalta mallilta kuin
        kaustinen(makuasia).En ole vielä päättänyt sillä otin vielä oravais sekä vaajatalolta tarjouksen.

• SB_96
        rrrrrrrrrakenteja rane kirjoitti:

Itse asiassa tontti on noin 1000 neliön tontti.
        Kumpanenkin käy tontille sillä sen saa sijoitetuksi kohtuu järkevästi.Paikka on uusi
        kaavaalue että sen puolesta ei kauheasti ole
        ongelmia.Autokatoksen ajattelin siihen päätyyn ottaa lisäksi.Meitä on kaksi aikuista eikä
        lapsia ole joten neljä huonetta keittiö on
        meille kahdelle riittävä.Jostain systä hoviherra tuntui minun mielestä paremmalta mallilta kuin
        kaustinen(makuasia).En ole vielä päättänyt sillä otin vielä oravais sekä vaajatalolta tarjouksen.

Hauskasti olet ihan samassa tilanteessa kuin mekin. Meitä on kanssa kaksi henkilöä ja ei ole lapsia. Olemme kanssa suunnittelemassa joko Design talon tai ValmisKastellin tilaamista. Tontti meillä on jo varauksessa ja sen koko on 1600m2.

Meillä on vaihtoehtoina on joko HoviHerra 133 tai sitten Kaustinen 150. Kastellin vaihtoehto tuntuu itselle jotenkin mieluisammalta ja laadukkaammalta. Erkkerit ja kattolyhty tekee talolle ilmettä. Designtalo taas toisaalta sallii paljon enemmän muutoksia taloon...

Itse emme meinaa ottaa autotallia talon yhteyteen vaan tehdä erillisen varasto/autotallo rakennuksen...

VaajaTalon ja muurametalon tiputimme pois vaihtoehdoista johtuen niiden alapohjarakenteesta ja Älvsbyhusia en harkinnutkaan kun on kuullut kokemuksia niistä taloista.

• ..puhua

rakentamisesta kun OSTAA valmiin kopperon tontille ja sitten tietysti valitetaan päälle kuinka tämä rakentaminen on niin hirveän raskasta!

Samanlaisia rakennusteknisesti heikoilla ja halvoilla tavoin toteutettuja luukkuja.

• jghyfegsrjghk

Tässä taas nähdään suomalainen kateus iskee.
        Ei kukaan saa asiallisia vastineita vaan
        räävitään kun itsellä on paha olo.

• se on...

...Design, eikä mikään helvatan Desing.

• Kastellos

Riippu tekijöistä, mutta näyttää siltä että ovat saaneet karsittua huonoimmat tekijät pois, toisin kuin vielä tehtaissa elementtejä kyhäävät porukat.

• joukkue

niitä sit kyhäilee siellä?

• Tehdä

Elementtinä tehtaassa

• Firmaa

Älä ota kumpaakaa

• kysy vaikka

Ruotsalaisia myydään NYT todella edullisesti kun osaa vähäkin vääntää.

• puolitoista vuotta sitten

Vaikuttaa tutulta tilanteesi. Me pähkäilimme juuri samojen mallien kanssa kesällä 2007, kolmantena vaihtoehtona oli Oravaistalojen Karina.

Voin jälkikäteen kertoa, että mikä tahansa noista kolmesta on hyvä talo. Kävimme pitkin Suomea tutustumassa valmistaloihin, Oravaisissa tutustuimme kesälomalla jopa tehtaaseenkin.

En ole rakennusalan ammattilainen, joten voin kertoa vain tavallisen rakentajan(=rakennuttajan)näkökulmasta näkemyksiäni.

Kuten tuossa jo näyttävät muut todennenkin, D-talolla on selvästi eniten joustovaraa rakennuksen yksityiskohdissa. Meille (2aikuista ja 14v vielä kotona) tämä naula oli se, joka veti. Muutimme monenlaisia asioita alkuperäisestä Elinasta(=nykyinen Kaustinen 150). Kastellilla oli tuohon aikaan erittäin joustamaton suhtautuminen muutoksiin, on kuulemma sittemmin muuttunut parempaan suuntaan.

Jos Kastelliin olisi saanut korotetun sisäkaton, väliseisniä muutettua, käyttöullakon, pintamateriaaleihin muutoksia ja järkevän hintaisen autokatoksen tehtaan puolesta, olisimme voineet sen hankkiakin.

Olemme erittäin tyytyväisiä taloomme, jossa olemme asuneet vapusta lähtien. Vuosiremontin korjauslista on hyvin lyhyt.

• mietin?

Näyttää nykyjään siltä ettei ketään kiinnosta mitä talopaketti pitää oikeasti sisällä. Eli se sisustaminen ja kaikki muu mikä näkyy valmiissa talossa on se määräävä tekijä, toki tarkeä.
      Mielestäni runkorakenteissa on huomattavia eroja miten talo tehdään? Vai olenko väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1499
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1285
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      204
      1256
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      228
      1246
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1070
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1029
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      969
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      933
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      873
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      818
    Aihe