VL-seurakunnassa ei päde samat säännöt miehille ja naisille, syynä lienee vl-miesten tulkinta siitä että naisen kuuluu vaieta seurakunnassa.........
"Vaimo on sidottu niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa." (1.Kor.7:39)
ELIKKÄ: VL-nainen ei saa erota miehestään minkään syyn vuoksi ja jos tulee jätetyksi saa avioitua vasta sitten kun tämä jättänyt mies kuolee.
------------------------------------------------
"Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin." (Matt.19:9)
ELIKKÄ: VL-mies voi erota vaimostaan huorintekemisen johdosta (joko oman tai vaimon) ja mennä uudelleen naimisiin naisen kanssa joka ei ennen ole naimisissa ollut, vaikka entinen vaimo vielä eläis.
Ehkäisy on aviorikos
HerranJestas
6
708
Vastaukset
Nuohan ovat Raamatusta, eli ne koskevat kaikkia kristittyjä.
Tuo otsikkosi ei oikein liity tekstin sisältöön.- muttamutta.
Vain VL-uskonto tulkitsee Raamatun niin että mies saa erota mutta nainen ei.
- Nimetön
uskoko,,, nyt v 2009
- perttu
ymmärrän kyllä niin ettei lestadiolaiset hyväksy uudelleen aviointia kummallekaan, riippumatta onko mies vai nainen jos ovat siis eronneet. Uusia avioliittoja silti tulee sielläkin...
- sallittua
Toki sallittua uudelleen avioituminen on miehille Raamatun mukaan. Raamattu on sama kaikille, ei me sitä kirjotettu.
- Mies eikä lattiarätti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228