Eli olen avaamassa tiliä sijoitusmielessä. Mietin vaan että kumpihan olisi parempi? Tutustuin jonkin verran ja nordnetissä taitaa olla halvemmat välityspalkkiot (?) Kuitenkin itse pidin eQ:n sivuista niiden selvyyden ja helppokäyttöisyyden takia, tarkoitan tällä sitä, että vaikka olen tutustunut kumpaankin sivustoon tasavertaisesti, niin minun mielestäni eQ vie kyllä voiton selvyydellään ja löydän sieltä 'tarvittavan' jos jotain etsin, paremmin kuin Nordnetistä.
Toivoisin tähän ajatuksia teiltä joilla on jo jommassa kummassa tilit.
Kiitoksia!
eQ vs Nordnet?
20
9486
Vastaukset
- ......
Ollut vuoden EQ:n asikkaana, siellä on arvo-osuustili. Viime aikoina olen myös one-linellä kauppaa käynyt ja homma on pelannut varmasti ja nopeasti. Aktiivinen osakekaupan harrastaja saa myös etuja eli alennuksia maksuista, jolloin otetaan huomioon edellisen puolivuotiskauden tapahtumat.Erot maksuissa kuitenkin ovat muutenkin varsin pieniä, kyllä palvelun laatu on tärkeämpi.
- 12-.
Nordnet ainakin edullisempi ja selkeämpi,
mutta eQ, Nordnet, kaksi parasta jos kauppaa tekee, säilytykseen on täysin ilmaisiakin. - - € -
Nordnet tarjoaa ilman eri maksua Pohjoismaiden reaaliaikakurssit, joka on kauppaa käydessä yksi merkittävä / oleelinen asia.
Miten reaaliaikakurssit saatavilla eQ:ssa? - avattuna..
..Katunut en ole yhtään kun läksin lätkimään kivikautisesta Sampo suutarista viime huhtikuussa.Treidaan päivittäin joten kaupankäynti kulut ovat tärkeitä.Esim.12 kiloo pienemmillä satseille itselläni(active traider)kiinteä 5e välitys.Sivut miellyttävät ja helpot ja ovat toimineet.Meklarit olleet mukavia ja joustavia.Hoitaneet mm. kauppoja lisäkuluitta puhelimitse.Toimeksiannot menee nopeasti markkinoille ja tuntuu että isommissa mälleissä et ole ainakaan siellä jonon hännillä...kuten Nallen lafkassa aikanaan..;)
- equli
ollut alusta lähtien ja ennenkaikkea tuottanut hyvin. Verolomakkeet tulevat automatic.
- mr. black
Itsekin olen käyttänyt eQ:ta. Olen ollut siihen tyytyväinen. Ainut missä mun mielestä voisi olla paremmin on hinnat eli säilytys maksaa vähän treidaavalle "osta ja pidä"-asiakkaalle turhaan.
Mutta enpä kyllä uskalla lähteä Nordnetin tai E*Trade:n kelkkaan, kun ne taas on selkeästi ulkomailta tuotuja konsepteja jotka painottaa pelkästään hintaa. Ainakin Nordnetissä on vielä selkeä tietoturvavaara eli ei ollenkaan kertakäyttösalasanoja. Lieneekö E*Tradessa sama vika?
Eli loppupeleissä maksan kyllä sen pari euroa loistavasta palvelusta, selkeästä sivustokokonaisuudesta ja ennen kaikkea turvallisemmasta sisäänkirjautumisesta. - - € -
mr. black kirjoitti:
Itsekin olen käyttänyt eQ:ta. Olen ollut siihen tyytyväinen. Ainut missä mun mielestä voisi olla paremmin on hinnat eli säilytys maksaa vähän treidaavalle "osta ja pidä"-asiakkaalle turhaan.
Mutta enpä kyllä uskalla lähteä Nordnetin tai E*Trade:n kelkkaan, kun ne taas on selkeästi ulkomailta tuotuja konsepteja jotka painottaa pelkästään hintaa. Ainakin Nordnetissä on vielä selkeä tietoturvavaara eli ei ollenkaan kertakäyttösalasanoja. Lieneekö E*Tradessa sama vika?
Eli loppupeleissä maksan kyllä sen pari euroa loistavasta palvelusta, selkeästä sivustokokonaisuudesta ja ennen kaikkea turvallisemmasta sisäänkirjautumisesta.Ilmeisesti Suomessa käytössä olevat vaihtuvat / kertakäyttöiset tunnukset ovat harvinaista herkkua.
Missä muissa maissa on vastaava turvataso?
Esimerkiksi Ranskassa salasanat / tunnukset ovat kiinteitä, joskin itse salasanan voi ja suositellaankin vaihdettavaksi säännöllisesti. Ranskan suurin pankki BNP Paribas, joka on juuri vääntämässä kättä belgialaisen Fortiksen pankkitoiminnan ostosta (oskkaat äänestivät juuri kauppaa vastaan).
Toisaalta esim. omien tilien ulkopuoliset pankkisiirrot ovat työläitä aktivoitaviksi. Ensin tulee laittaa jokainen uusi tilisiirto "tilisiirto-yhteyslistaan", jonka jälkeen pankki lähettää postitse (tai GSM:ään) salasanan jolla tuon uuden tilisiirtoyhteyden voi aktivoida. Tilisiirrot ulkomaille, myös EU:n sisällä voi hoitaa ainoastaan konttorissa tai faksilla suolaiseen 3,20€ hintaan.
- - - - - >
WinTrade ei enää maksuton kaikille.
Ellen erehdy, niin WinTrade, reaaliaikaiset pohjoismaiset kurssit olivat aiemmin kaikille maksuttomia Nordnetissä?
Nyttemmin tulee olla joko bonus- tai pro tili, eli vähintään 30 maksullista kauppaa per vuosineljännes !
- https://www.nordnet.fi/NNFI/fi/k/prislista.html
. - reaaliaikaiset kurssit
- € - kirjoitti:
Ilmeisesti Suomessa käytössä olevat vaihtuvat / kertakäyttöiset tunnukset ovat harvinaista herkkua.
Esimerkiksi Ranskassa salasanat / tunnukset ovat kiinteitä, joskin itse salasanan voi ja suositellaankin vaihdettavaksi säännöllisesti. Ranskan suurin pankki BNP Paribas, joka on juuri vääntämässä kättä belgialaisen Fortiksen pankkitoiminnan ostosta (oskkaat äänestivät juuri kauppaa vastaan).
Toisaalta esim. omien tilien ulkopuoliset pankkisiirrot ovat työläitä aktivoitaviksi. Ensin tulee laittaa jokainen uusi tilisiirto "tilisiirto-yhteyslistaan", jonka jälkeen pankki lähettää postitse (tai GSM:ään) salasanan jolla tuon uuden tilisiirtoyhteyden voi aktivoida. Tilisiirrot ulkomaille, myös EU:n sisällä voi hoitaa ainoastaan konttorissa tai faksilla suolaiseen 3,20€ hintaan.
- - - - - >
Ellen erehdy, niin WinTrade, reaaliaikaiset pohjoismaiset kurssit olivat aiemmin kaikille maksuttomia Nordnetissä?
Nyttemmin tulee olla joko bonus- tai pro tili, eli vähintään 30 maksullista kauppaa per vuosineljännes !
.Nordnet tarjoaa edelleen maksutta reaaliaikaiset kurssit. WinTrade ei koskaan ole ollut maksuton kaikille, paitsi avajaistarjouksena muutaman kuukauden.
Nordnetin tunnuksen voi vaihtaa vaikka monta ketaa päivässä.
Ja jos joku pääsee murtautumaan tilille niin rahoja ei saa ulos kuin omalle tililleen. - - € -
reaaliaikaiset kurssit kirjoitti:
Nordnet tarjoaa edelleen maksutta reaaliaikaiset kurssit. WinTrade ei koskaan ole ollut maksuton kaikille, paitsi avajaistarjouksena muutaman kuukauden.
Nordnetin tunnuksen voi vaihtaa vaikka monta ketaa päivässä.
Ja jos joku pääsee murtautumaan tilille niin rahoja ei saa ulos kuin omalle tililleen.Ok. Eli WinTrade on maksuton tietyillä ehdoilla, mutta reaaliaikaiset kurssit sisältyvät palveluun kaikille. Hyvä niin, sillä se on yksi Nordnetin eduksi oleva valtti- / käyntikortti.
Turvallisuuden suhteen, mikäli joku vahingonhaluinen krakkeri pääsisi murtautumaan tilille, hän voisi tehdä suurta vahinkoa suorittamalla mielivaltaisesti kauppoja oikean asiakkaan lukuun.
Mikä tällaisessa tilanteessa olisi asiakkaan asema ja kuka olisi juridisesti vastuullinen, paitsi tietysti krakkeri (tyhjätasku?) itse? - JekkujaVaan
- € - kirjoitti:
Ilmeisesti Suomessa käytössä olevat vaihtuvat / kertakäyttöiset tunnukset ovat harvinaista herkkua.
- - - - - >
.Jos et käytä systeemeitä turvattomista paikoista.
Ja jos käytät turvatonta alustaa, niin sitten on myös riski että vaihtuvat salasanatkin ovat tehottomia.
Ne eivät valitettavasti ole lopullinen ratkaisu.
- - € -
Huomasin sattumalta eräällä toisella foorumilla maininnan, että maksullinen WinTrade on oletuksellisesti aktivoituna ja siitä tulee lasku jälkikäteen.
Mikäli asia todellakin on näin, niin se tulisi korjata välittömästi Nordnetin toimesta. Lisämaksulliset palvelut käyttöön ainoastaan asiakkaan omasta pyynnöstä.- ruåtsipaskaa
Ehdot ja toiminta on vähintään surkeat.
Kaupankäynnin siirsin muualle ensimmäisen sählingin tullen. Sählinki tosin maksoi muutaman k€ ja vastuu on asiakkaalla. - pez
ruåtsipaskaa kirjoitti:
Ehdot ja toiminta on vähintään surkeat.
Kaupankäynnin siirsin muualle ensimmäisen sählingin tullen. Sählinki tosin maksoi muutaman k€ ja vastuu on asiakkaalla.minkä verran maksaa kyseisissä paikoissa osake ostot usa/aasia?
- Nordnetin käyttäjä
Itse käytän päädyin Nordnet Pankkiin pienempien kulujen johdosta.
Edulliset kaupankäyntikulut
Edulliset luotot
Viimeistellyn näköinen verkkopalvelu
- Verkkopalvelu voisi olla vähemmin jaoteltuna. Nyt siinä tehdään eri asiat ehkä turhan eri paikoista. Eri toimenpiteitä voisi olla enemmän samassa/yhdessä osiossa.
- Stop Loss tasoja ei voi muokata. Jos haluat tehdä Stop Loss tasoon muutoksia tulee sinun poistaa vanha Stop Loss ja tehdä uusi Stop Loss taso.- ex-nordnetin käyttäj
Nordnet on viilaa piensijoittajia linssiin VÄLTÄ
- Kummottos?
ex-nordnetin käyttäj kirjoitti:
Nordnet on viilaa piensijoittajia linssiin VÄLTÄ
Perusteluja, kiitos
- Vajaa palvelu
Kummottos? kirjoitti:
Perusteluja, kiitos
Uudesta hinnastosta löytyy runsaasti perusteluja. Muista ongelmista voit käydä lukemassa keskustelupalstoilta vaikkapa Kauppalehdestä tai Arvopaperista. Suunnittelin itsekin Nordnettiin vaihtamista viime talvena, mutta onneksi epäilys sai silloin voiton.
- Anonyymi
eq lla ei voi tehdä ostoja ja kauppoja vieraan henkilön tilillä se on varmistettu tietoturvalla
- Anonyymi
ja nordnetilla esm ruotsalainen myi 7000eurolla suomalaisen osakkeita
naurahtaa demari suvi tuppurainen - Anonyymi
handelsbankin indeksi rahastot löytyvät s pankin sivun ala reunasta vähän epäsevästi mutta saatavissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303451Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81504Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241245Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242873- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.127844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808