Olisi kysymys, elikkä, toimin väliaikaisena vartijana, viime vuonna suorittanut kurssin joka siihen oikeuttaa, nyt menossa peruskurssille jotta saisin 5 vuoden vartijakortin, mulla on vakituinen työsuhde. Kyselin tuossa pomolta että onkos tuo kurssi (8 päivää) palkallista. Pomo sanoi että ei ole. Aikaisemmin hän kysyi minulta että jos maksaisin kurssin itse mutta saisin sen rahan takaisin kuittia vastaan, koska tulee firmalle paljon kalliimmaksi. Nyt jäikin siis mietityttämään että jos maksaisin kurssin itse niin perjaatteessa käyn sen yksityishenkilönä vaikka olenkin firman palveluksessa, ja näin ollen firman ei myöskään tarvitse maksaa mulle palkkaa?
Tessistä luin että vapaapäivänä tapahtuvasta koulutuksesta firma maksaa keskituntiansion mukaan, ja mikäli koulutusta on työpäivänä siitä maksetaan normaali palkka ... yritetäänkö tässä nyt vedättää vai mikä on homman nimi?
Asiallisia vastauksia kiitos!
vartijan peruskurssi (60h)
2
1001
Vastaukset
- työsuhde!
Siinä avainsana. Eli toimit vakituisena väliaikaisena vartijana. Työnantajasi haluaa selvästi kusettaa sinua nyt hieman. Jos maksat kurssin ensin itse, ei työnantaja tule maksamaan myöskään palkkaa kyseiseltä ajalta. Ihmettelen myös työnantajan suhtautumista. Voihan se siltikin sen maksaa, vaikka palkkaa ei maksaisikaan, ei sen kallimaaksi tule, maksajan paikalla on vain eri nimi. Mutta jos hän niin tekisi sinä voisit jälkeenpäin vaatia myös palkkaa kurssin ajalta. Minä en maksaisi senttiäkään itse kouluttautumisesta työhöni, jos minulla olisi alaan liittyvä vakituinen työsuhde. Laita se ainakin maksamaan kurssi, et häviä kuin 60 tunnin palkan ja lomakorvauksen kyseiseltä ajalta. Hyvässä lykyssä käyt vielä illat töissä kurssin jälkeen, joten eipä juokse ylityökorvauksetkaan. Sinuna harkitsisin työnantajan vaihdosta jos tuollaista edes ehdotellaan.
- Aulavaksi
Toivon että et ole ainakaan Securitaksella töissä. Siinä on firma jota ei voi suositella kenellekään. Miksikö?
Olen itse saanut firmasta lähtöpassit koeajalla ja syytä ei koskaan kerrottu. Vastaavia tapauksia on ihan lähipiiristäkin useita. Lisäksi firmalla on jatkuvasti 5-8 työpaikkaa auki ja tämä ei kerro muusta kuin siitä että firma potkii työntekijöitä koko ajan pihalla ottaakseen uudet sisälle.
Firman perusarvoihin kuuluu Rehellisyys mutta itse en suurempaa kusettajapuljua ole vielä kohdannut tähän mennessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161