Keuhkokuume

Keuhkokuume?

Mistä tietää että olisi keuhkokuume? Tahdon tietää, koska itselläni on ollut nyt viikon ihan p*ska olo, yskittäny niin paljon että huhhuh..sun muuta flunssan tapaista..
Ja toivon saavani palautetta myös niiltä joilla on ollut keuhkokuume.

9

1898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä tietää

Keuhkokuume nostaa kuumeen 40 asteeseen ja ylikin

Vaatii sairaalahoitoa ja suonensisäisesti annettua penisilliiniä

Jos sinulla ei ole korkea kuumetta, ei se ole keuhkokuume vaan vilustuminen

• tyttö 84

Keuhkokuumeessa kuume nousee siihen about 40 asteeseen, itselläni se oli vähän päälle 39. Mitään ei pystynyt tekemään, yskitti, kyljet oli yskimisestä kipeenä, samoin pää ja keuhkot. Nukkumaan en pystynyt, koska yskin ja kuume piti hereillä. Ruokaa ei saanut alas, joten parin viikon aikana laihduinkin sellaset 7kg. Onneksi kilot tulivat takaisin! ;)

Sairaalaan mua ei sentään lekuri passittanut, sano vaan, että jos menee pahemmaksi niin sitten Hyvinkäälle pikavauhtia. Siellä mulla ois hajonnu pää. Kyllä sen keuhkokuumeen tunnistaa, mutta menepä silti lääkäriin. Hopi hopi!

• Keuhkokuume?

Joo eipä oo keuhkokuumetta..37 astetta lämpöä..Tää olikin sitten vain vilustuminen..:)

• koska
        Keuhkokuume? kirjoitti:

Joo eipä oo keuhkokuumetta..37 astetta lämpöä..Tää olikin sitten vain vilustuminen..:)

sinulla voi olla lieväoireinen keuhkokuume ,joka paranee kotona antibioottihoidolla

Se voidaan todeta kuuntelemalla keuhkoja stetoskoopilla

Jos kuuluu määrätynlaista rahinaa on se merkki keuhkokuumeesta

• tietäjä
        koska kirjoitti:

sinulla voi olla lieväoireinen keuhkokuume ,joka paranee kotona antibioottihoidolla

Se voidaan todeta kuuntelemalla keuhkoja stetoskoopilla

Jos kuuluu määrätynlaista rahinaa on se merkki keuhkokuumeesta

yleensä sillon kun kuuluu rahinaa. Mulla oli just. Sillon ei kuume nouse paljoo, mutta ei tule terveeksi ilman antibiootteja.

• keuhkokuumeen sairastanut
        tietäjä kirjoitti:

yleensä sillon kun kuuluu rahinaa. Mulla oli just. Sillon ei kuume nouse paljoo, mutta ei tule terveeksi ilman antibiootteja.

Olet jo varmasti tietoinen, oliko keuhkokuume. Mutta kumoan kuitenkin muutamia tässä esitettyjä väitteitä. Tai siis lisään omia kokemuksiani. Tauti näemmä voi ilmetä monilla tavoilla. Mulla ei ollut kova kuume, mutta yskitti tosi kovasti. Suorastaan oksetti, kun lähti niin syvältä. Stetoskoopilla kuuntelemalla ei selvinnyt mitään. Ei rahinaa. Vasta tulehdusarvoista selvisi tauti. Arvot olivat korkealla ja sitten keuhkokuvien perusteella diagnoosi annettiin. Kotona hoidettiin antibiooteilla. Toivottavasti olet parantunut :)

• itsekin keuhkokuumeen saira...
        keuhkokuumeen sairastanut kirjoitti:

Olet jo varmasti tietoinen, oliko keuhkokuume. Mutta kumoan kuitenkin muutamia tässä esitettyjä väitteitä. Tai siis lisään omia kokemuksiani. Tauti näemmä voi ilmetä monilla tavoilla. Mulla ei ollut kova kuume, mutta yskitti tosi kovasti. Suorastaan oksetti, kun lähti niin syvältä. Stetoskoopilla kuuntelemalla ei selvinnyt mitään. Ei rahinaa. Vasta tulehdusarvoista selvisi tauti. Arvot olivat korkealla ja sitten keuhkokuvien perusteella diagnoosi annettiin. Kotona hoidettiin antibiooteilla. Toivottavasti olet parantunut :)

Pisti silmään nuo 40 asteen kuumeet, näin ei aina ole. Keuhkokuume voi olla hyvinkin oireeton, ja siksi se onkin kavala koska keuhkokuume ei parane itsekseen.

Itselläni oli kuume korkeimmillaan 38, toisessa keuhkossa kuului epäilyttäviä ääniä ja tulehdusarvothan sen sitten lopulta paljasti, kun oli lähemmäs 100. (Normaalisti minulla 3)

Keuhkokuume ei myöskään vaadi aina sairaalahoitoa, kaikki MUUT paitsi lapset, vanhukset ja todella tulehtuneet potilaat (crp toista sataa, useimmiten sen takia että lääkäriin ei ole menty ajoissa) hoidetaan avohoidossa antibioottikuurilla.

• ewew

sun kuume nousee 40 asteeseen sit ku juokset nii hengästyttää helvetisiti mulla on ollu keuhkkuume se on perseestä

• Anonyymi

Keuhkokuume todetaan röntgenissä. Mä sain antibiootit tähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      344
      2742
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1519
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      967
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      934
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      914
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      878
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      79
      868
    9. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    10. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      58
      826
    Aihe