"Andreas Krieger (syntymänimeltään Heidi Krieger, s. 20. heinäkuuta 1966, Berliini) on entinen saksalainen kuulantyöntäjä."
"Kuten monet muut johtavat DDR:n urheilijat aikanaan, myös Krieger oli mukana maan systemaattisessa dopingvalmennuksessa. 1997 hän meni sukupuolenkorjausleikkaukseen ja muutti nimensä Andreas Kriegeriksi."
"Mieshormonit olivat aiheuttaneet Kriegeriin muutoksia, joiden vuoksi hän vaihtoi lopulta sukupuoltaan."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Andreas_Krieger
Miten on mahdollista, että esim. mieshormonien saanti voi kyseisessä tapauksessa muuttaa myös henkilön sukupuoli-identiteettiä? Itse olen ymmärtänyt asian siten, että ihmisen sukupuoli-identiteetti on aivojen synnynnäinen ominaisuus, eikä sitä ole mahdollista muuttaa - nykytieteen valossa - millään tavoin.
Andreas Krieger
3
783
Vastaukset
- okokigfw
Olen joskus katsellut telkkarista hänestä kertovan dokkarin ja muistaisin että hän kertoi että oli parempi hoitaa prosessi kunnolla loppuun saakka, koska dopingaineet olivat muuttaneet fyysisesti jo niin paljon miehiseen suuntaan. Tuossa dokkarissa tuntui olevan tyytyväinen elämäänsä miehenä ja taisipa olla avioliitossakin naisen kanssa.
- ................
eikö tämä ole silloin ristiriidassa sen kanssa, että sukupuoli-identiteetti olisi (ainakin tässä tapauksessa) ihmisen synnynnäinen ominaisuus? Eikö Andreaksen pitäisi ainakin teoriassa kärsiä tällä hetkellä valtavasta henkisestä ristiriidasta, koska mieli ei enää vastaa kehoa, johon hän on syntymästä asti ollut identifioitunut?
- kaikesta päätellen
Katsoin myös sen dokkarin ja kyllä asia lienee niin, että Heidi/Andreas oli alunalkaen transmies, ehkä sitä itse ymmärtämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723