Olen 4 lapsen yksinhuoltaja ja haluaisin kysyä onko muita täällä ja kuinka pärjäätte?
Meillä on lapset 8,7,5,1. Ja harrastusten kanssa on välillä vähän ongelmia,tai siis ajankäyttöongelmia minulla. Kertokaa pärjäätkö hyvin,kiikunkaakun vai tuntuuko otteesi olevan lipsumassa? Minulla on välillä tuntunut näitä kaikkia tunteita eron jälkeen,mutta alan pikkuhiljaa löytää tasapainon.
onko yksinhuoltajaa
6
1274
Vastaukset
mieheni kuollessa yllättäin.
Lapsia oli silloin kuusi; 3, 7, 11, 13, 15 ja 16-vuotiaat.
Alussa oli rankkaa, mutta en osaa sanoa, johtuiko se niinkään yksinhuoltauudesta vaan oliko se enemmän surua ja suurta sopeutumista.
Voin kuvitella että sinun arkesi on monin verroin rankempaa - ovathan lapsesi paljon pienempiä.
Saatko ystäviltä, lasten isältä, suvulta tai muualta apua?- 4lapsen äiti
Minä päätin erosta vuosi sitten,kun elämäni tuntui monesta syystä exäni kanssa hankalalta. Tuntui helpommalta jäädä yksinhuoltajaksi. Minulla on todella rankkaa,sillä mieheni löysi heti uuden ja heillä menee kaiketi hyvin. Itse en valita,olen tyytyväinen tilaani,mutta tunteiden kirjo on raskasta. Samoin ,jos lapset sairastaa tai tulee riitaa exän kanssa.Kyllä minullakin tämä on surua ja hyväksymistä. Itse olen aina tehnyt kaikki kotona,mieheni ollessa pitkät päivät töissä ja en muuttanut,vaan jäin asumaan tähän,missä olemme asuneet. Kotitöiden puolesta asiat ei lisääntyny ja varallisuutenikin koheni oman rahan myötä.Vaikkei ne avut ole mitään suuria,mutta omia. Välillä olen ollut todella väsynyt ja itkenyt ja tehnyt kotihommat ja lapseni olen vienyt harrastuksiin ja maksanut kaiken itse niistä avuista,mitä olen saanut.
Minulla ei ole kavereita,lasten isän kanssa välit ovat niin tulehtuneet,ettei hän halua kuulla mitään minusta saati muistaa,että olimme perhe. Omalta suvulta saan tukea ainoastaan äidiltäni,joka auttaa harrastuksiin vienneissä. Jonkin verran olen traumatisoitunut erosta,että en halua ulkopuolista apua enkä pysty luottaa enää kehenkään. Siksi kai etsin vertaistukea täältä. - juurikin..
4lapsen äiti kirjoitti:
Minä päätin erosta vuosi sitten,kun elämäni tuntui monesta syystä exäni kanssa hankalalta. Tuntui helpommalta jäädä yksinhuoltajaksi. Minulla on todella rankkaa,sillä mieheni löysi heti uuden ja heillä menee kaiketi hyvin. Itse en valita,olen tyytyväinen tilaani,mutta tunteiden kirjo on raskasta. Samoin ,jos lapset sairastaa tai tulee riitaa exän kanssa.Kyllä minullakin tämä on surua ja hyväksymistä. Itse olen aina tehnyt kaikki kotona,mieheni ollessa pitkät päivät töissä ja en muuttanut,vaan jäin asumaan tähän,missä olemme asuneet. Kotitöiden puolesta asiat ei lisääntyny ja varallisuutenikin koheni oman rahan myötä.Vaikkei ne avut ole mitään suuria,mutta omia. Välillä olen ollut todella väsynyt ja itkenyt ja tehnyt kotihommat ja lapseni olen vienyt harrastuksiin ja maksanut kaiken itse niistä avuista,mitä olen saanut.
Minulla ei ole kavereita,lasten isän kanssa välit ovat niin tulehtuneet,ettei hän halua kuulla mitään minusta saati muistaa,että olimme perhe. Omalta suvulta saan tukea ainoastaan äidiltäni,joka auttaa harrastuksiin vienneissä. Jonkin verran olen traumatisoitunut erosta,että en halua ulkopuolista apua enkä pysty luottaa enää kehenkään. Siksi kai etsin vertaistukea täältä.4-lapsen yh-äiti, aika rankkaa on ollut opetella uudenlaista rytmiä elämään,kun käyn töissä,ja jäin vanhaan iso töiseen omakotitaloon,huokaus!!
Olo on toisaalta helpottunut,toisaalta erittäin rasittunut ja tunteiden kirjo on suuri.
Lapset 5v,9v,10v,14v. kaikilla omat tarpeet.. kyllä se tästä =)
jos haluat viestiä, tässä osoite [email protected]
- wilma60
Minulla on vain kolme lasta; 12, 9 ja 6 vuotiaat ja yksin olen ollut lasten kanssa pian 2 vuotta. Kaikki sujuu hyvin jos mitään yllättävää ei tapahdu mutta jos esim. joku sairastuu niin pakka on sekaisin heti. Välillä meinaa olla ajankäyttöongelmia kun pitäisi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa mutta aina niistä on selvitty. Toki minun lapset ovat isompia ja heidät voi jo jättää hetkeksi keskenään kun käyn esim. kaupassa.
- neljän lapsen yh
Kyllä tiukkaa tekee ja tuntuu että minua revitään joka puolelle. Ainoa huvi on kaupassa käynti ja katsoa kuinka lapset kasvavat ja kehittyvät sosiaalisestikin. Yksi henkireikäni on tämä netissä surffailu.
- yksinhuoltajaksi aikoinaan
viidelle lapselle kun nuorin oli alle vuoden vanha,sitten alle kolmevuotias,kolme murkkua.Nykyään olen avoliitossa ja lapsetkin on kasvaneet,nuorimmatkin jo lähteneet kotoa.Näin kauas taaksepäin katsellen,olihan se aikamoista,monenlaista kommellusta tuli koettua,jota saattoi naureskella,mutta vasta jälkikäteen.Nyt kun on pesue maailmalla ja lapsilla tuntuu olevan asiat hyvin,nostan joskus mielessäni itselleni hattua,minä tein sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747774Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583213- 372516
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152136Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352074- 222008
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151683- 591629
- 181599