Lastenhoitoapua Münchenin matkalla?

luru81

Osaisko joku auttaa meitä? Olen mieheni kanssa lähdössä Müncheniin ja myös octoberfesteille ensi syksynä lasten (silloin vajaa 2v ja vajaa 3v) kanssa. Olis kiva muutamana päivänä päästä liikenteeseen myös ilman lapsia. Olis kiva saada neuvoja jos joku sattuu tietämään mistä sais luotettavan lastenhoitajan.

Kiitos jo vastauksista.

10

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sittenkin

      ..jättää lapset kotiin. Itse en antaisi omia lapsiani vieraassa kaupungissa ulkopuoliseen hoitoon. Kun ollaan reissussa lasten kanssa, mennään niiden ehdoilla tai jätetään ne luotettavaan ja tuttuun ympäristöön kotimaassa.
      Kyllä vanhemmatkin tarvitsevat irtiottoa arjesta ja sen voi tehdä ihan hyvällä omallatunnolla. Kuitenkin kysyn, mitä loma on lapsille, jotka joutuvat olemaan vieraan hoidossa?

      • luru81

        mutta meillä ei ole ketään Suomessakaan joka lapsia hoitaisi lomamme ajan. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin ottaa Suomesta mukaan esim. MML lastenhoitaja, mutta taitaa tulla aika kalliiksi. Tähän asti olemmekin matkustaneet lasten kanssa, mutta joskus haluaisi kyllä omaakin aikaa. Viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana olen kerran ollut risteilyllä kun mieheni hoiti lapsia. Yhdessä olemme olleet yhden yön ilman lapsia.


    • lastenhoitakksi

      hei oletteko ajatelleet, että voisitte ottaa matkalle mukaan jonkun matkustelusta kiinnostuneen ja lastenhoitotaidon omaavan vaikkei MLL koulutusta välttämättä olekaan?

      Olen itse ollut lapsiperheen mukana Espanjassa. Vanhemmat ovat saaneet tulla ja mennä, olen pitänyt lapsista huolta, laittanut ruokaa yms.

      Palkkaa ei Espanjan reissusta maksettu, ymmärrän toki sen, perhe maksoi matkakuluni ja kustansi ruokailuni paikanpäällä.

      Seitsemän päivän reissu tuli maksamaan perheelle kohdaltani 400e ( matka 350 ruoka n. 50e )

      • luru81

        Kyllä ollaan ajateltu myös sitä vaihtoehtoa juuri, että saisimme jonkun mukaamme, joka voisi olla lasten kanssa silloin kun meillä olisi yhteistä menoa. Eikä todellakaan tarvitse olla MLL:stä. Se vain tuli ensimmäisenä mieleen kun en oikein tiedä mihin kääntyä asian kanssa. Ilmeisesti sinäkin voisit olla innokas lähtemään kanssamme? Itse olemme Porista. Missä päin sinä asustelet? Ikä? Olemme lähdössä syyskuun lopussa n. viikoksi reissuun. Olisiko tämä sopiva ajankohta?


      • syksyllä
        luru81 kirjoitti:

        Kyllä ollaan ajateltu myös sitä vaihtoehtoa juuri, että saisimme jonkun mukaamme, joka voisi olla lasten kanssa silloin kun meillä olisi yhteistä menoa. Eikä todellakaan tarvitse olla MLL:stä. Se vain tuli ensimmäisenä mieleen kun en oikein tiedä mihin kääntyä asian kanssa. Ilmeisesti sinäkin voisit olla innokas lähtemään kanssamme? Itse olemme Porista. Missä päin sinä asustelet? Ikä? Olemme lähdössä syyskuun lopussa n. viikoksi reissuun. Olisiko tämä sopiva ajankohta?

        Matkaan lähtö kuulostaisi kyllä todella mukavalta!

        Olen lukiota käyvä 17-vuotias tyttö ja minulla on todella paljon kokemusta lastenhoidosta. Olen iloinen ja sosiaalinen, pidän lapsista ja lapset pitävät minusta :)

        Itse asun Kouvolassa, sukulaisia meillä on Porissa joten olen tulossa ainakin kesälomalla sinnepäin jos tapaamista yms haluaisit sopia!

        voit laittaa viestiä s.postiini [email protected] niin jutellaan toki lisää

        - Pauliina


    • skee

      paikan päällä on varmasti paljon myös suomalaisia au paireja, joista joku varmasti olisi halukas tienaamaan lisätienejä hoitoilloista. Kannattaisi ottaa yhteyttä suomi-saksa seuraan tai johonkin au pair-toimistoon, että saa lisätietoja tai mahdollisia kontakteja tyttöihin. Tai laita työpaikkailmoitus hyvissä ajoin mol.fi sivulle, sieltä saattaa joku siellä oleva tai sinne lähdössä oleva au pair/ tuttu/ sukulainen sen bongata ja ongelma ratkeaa helposti ja edullisesti:)

    • mukaan matkalle

      Hei jos vielä kiinnostusta löytyy niin laita sähköpostia [email protected]
      niin jutellaan lisää

      Pauliina

      • luru81

        Hei!

        Mietimme vielä kaikkia vaihtoehtoja ja palaan asiaan myöhemmin....


      • wiesn
        luru81 kirjoitti:

        Hei!

        Mietimme vielä kaikkia vaihtoehtoja ja palaan asiaan myöhemmin....

        Hei,

        täällä on paljon suomalaisia joten katsopa vaikka www.suomalaiset.de foorumi ja kysele sieltä hoitajaa lapsillesi. Niin kuin joku ylempänä ehdotti, au paireja varmasti löytyy!
        Hätätapauksessa voin minäkin lapsiasi katsoa :)


      • @@@
        wiesn kirjoitti:

        Hei,

        täällä on paljon suomalaisia joten katsopa vaikka www.suomalaiset.de foorumi ja kysele sieltä hoitajaa lapsillesi. Niin kuin joku ylempänä ehdotti, au paireja varmasti löytyy!
        Hätätapauksessa voin minäkin lapsiasi katsoa :)

        Tiistaina pitäisi lähteä, tälläkertaa jännittää enemmän kun on ulkopuolinen mukana, mistä on tavallaan lastenlisäksi myös "vastuussa".

        Lastenhoitaja on muutenkin meillä töissä, joten kysyimme josko hän tulisi reissuun mukaan. Emme olisi missään nimessä velvoittaneet häntä ellei olisi halunnut. Saa normaali palkan (kuukausipalkan) ja sen lisäksi maksamme matkat, majoituksen, kaikki ruoat ja vakuutuksen hoitajallemme.

        Koska hoitajamme lähtee ns. yksin matkaan, eli hänen vapaa-aikanaan hänellä ei ole muuta seuraa kuin meidät ;) sovimme, että tekee enemmän työtunteja etelässä ja sai sitten extra-vapaata ennen matkaa.

        HOitajan mukaan ottaminen maksaa meille n 600€ kaikkineen. (jos ei työtunteja otetan huomioon) kuukausipalkan kun olisimme joka tapauksessa jotuuneet hänelle maksaan tulee hän mukaan tai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe