Siitä biodieselistä...

Maigolman

Harmittavaa on jo ihan maailmanlaajuisella tasolla, että kun puhutte siitä, että "kyllä se biodiesel Varkauden tehtaan pelastaa" on täyttä potaskaa! Jo alan kirjallisuuteen viitaten ja asiantuntijoiden ammattilehtilausuntoihin vedoten väitän itse myös, kuten tutkijatkin, että suomessa, myös siis täällä Varkaudessa on biodieselin tuotanto aloitettu liian myöhään. Harmillista, jos te kaikki uskotte biodieselin tuotantoon suomessa. Se olisi pitänyt aloittaa jo muutama vuosi aikaisemmin, aivan kuin Kiinassa.

Älkää hyvät ihmiset tukeutuko täällä Varkaudessa sellaiseen, jota teillä ei kohta ole...

10

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieselhän

      ei ole kotimainen tuote. Eikö tuollainen mustamaalaaminen ala jo tympäistä? Täysin perättömiä kirjoittelet. Joka asiassa. Provosointisi on menettänyt jo huumorinkin arvon. Energia ei ole näemmä sinun ala. Onhan puhuttu koko ajan korvaavasta kotimaisesta energiasta. Pyöräkin on vanha keksintö, Sitä vain sovelletaan uudelleen.

    • Se alkaa jo näkyä liian hyvin että tarkoituksesi on masentaa varkautelaisia. Mutta kerrottakoon silti että miksi kannattaa tuottaa biodieseliä on se että maailman öljytuotannon huippu on jo saavutettu. Hinnat tulee nousemaan, päästökauppa velvoittaa Suomea niin tekemään ja Varkaus on tälläiselle tuotannolle ihanteellinen paikka raaka-aineen saannin sekä logistiikan kannalta. Keksi seuraavalla kerralla jotain mistä ymmärrätkin.

      • Maigolman

        Viimeksi tänään luki Savon sanomissa, että Varkauden storalta lomautetaan 300 hengen edestä porukkaa 64 päiväksi! No okei, saatatte ajatella, että ei tunnu missään, ei edes mukamas Varkauden taloudellisessa tilanteessa, joka yrittää päästä tänä vuonna nollatulokseen...

        Sanokaa minun sanoneen, että Varkauden metsäteollisuuden viimeinen vuosi tulee olemaan v. 2012, aivan, kuten tällä palstalla on puhuttukin. Harmittaa vain, kun ette osaa katsoa asiaa samalta kantilta, kuin itse katson, saatikka lukea lehtiä, jotka asiasta kertovat!


      • lukea
        Maigolman kirjoitti:

        Viimeksi tänään luki Savon sanomissa, että Varkauden storalta lomautetaan 300 hengen edestä porukkaa 64 päiväksi! No okei, saatatte ajatella, että ei tunnu missään, ei edes mukamas Varkauden taloudellisessa tilanteessa, joka yrittää päästä tänä vuonna nollatulokseen...

        Sanokaa minun sanoneen, että Varkauden metsäteollisuuden viimeinen vuosi tulee olemaan v. 2012, aivan, kuten tällä palstalla on puhuttukin. Harmittaa vain, kun ette osaa katsoa asiaa samalta kantilta, kuin itse katson, saatikka lukea lehtiä, jotka asiasta kertovat!

        Puhe oli bio-dieselistä. Asialla ei ole mitään tekemistä lomautusten kanssa. Bio-diesel on samantyyppinen juttu kuin puukaasu sota-aikana. Puukaasu oli silloin liikenteen elinehto. En ymmärrä, maigolman, miksi puutut kaikenmaailma asioihin jos et ymmärrä niitä.


      • kuuluukii
        lukea kirjoitti:

        Puhe oli bio-dieselistä. Asialla ei ole mitään tekemistä lomautusten kanssa. Bio-diesel on samantyyppinen juttu kuin puukaasu sota-aikana. Puukaasu oli silloin liikenteen elinehto. En ymmärrä, maigolman, miksi puutut kaikenmaailma asioihin jos et ymmärrä niitä.

        hienopaperitehdas o aika laaja käsite ja jos en hirveen väärässä ole nii biodiesel kuuluu hienopaperi tehtaaseen. voi korjata kuka on varma asiastta.


      • osaamme lukea
        kuuluukii kirjoitti:

        hienopaperitehdas o aika laaja käsite ja jos en hirveen väärässä ole nii biodiesel kuuluu hienopaperi tehtaaseen. voi korjata kuka on varma asiastta.

        Tämä koelaitos liittyy sellunkeittoon. Sinne ketjun loppuun. Nythän kokeilun aikana tuote poltetaan meesauunissa. Korvaa osaltaan öljyn. Meesauunissa poltetaan meesaa joka syntyy sellunkeitossa ja poltossa saadaan kalkkia talteen,kalkki lähtee taas uudelleen kiertoon. Hienopaperi on taas tuoteryhmä,esim.kirjekuoripaperi,lomakepaperi. Painopaperi on kirja ja lehtipainoille menevää paperia. PK4 valmistaa. Siksi aikoinaan Helsingin Sanomien painotalo on rakennettu aikoinaan suoraan PK4.sen jatkeeksi. Säästetään paperin kuskaamisessa, samoin lehtien.


      • tehtaasta
        osaamme lukea kirjoitti:

        Tämä koelaitos liittyy sellunkeittoon. Sinne ketjun loppuun. Nythän kokeilun aikana tuote poltetaan meesauunissa. Korvaa osaltaan öljyn. Meesauunissa poltetaan meesaa joka syntyy sellunkeitossa ja poltossa saadaan kalkkia talteen,kalkki lähtee taas uudelleen kiertoon. Hienopaperi on taas tuoteryhmä,esim.kirjekuoripaperi,lomakepaperi. Painopaperi on kirja ja lehtipainoille menevää paperia. PK4 valmistaa. Siksi aikoinaan Helsingin Sanomien painotalo on rakennettu aikoinaan suoraan PK4.sen jatkeeksi. Säästetään paperin kuskaamisessa, samoin lehtien.

        Hiukan täsmennystä, siihen kuuluu: PK3, Sellutehdas, soodakattila, meesauuni ja siihen biodiesel.


    • joka litra myydään menovedeksi

      Tämä biohomma on siitä hyvä bisnes, että kaikki mitä pystytään tuottamaan seuraavan 20 vuoden aikana,sopii takuuvarmasti markkinoille.
      Ei tuota tuskia markkinoinnissa!
      Enemmänkin tuotanto rajoittaa. Eli vaikka kaikki tuonti- että kotimainen kuitupuukin jauhettais bensaksi, se riitä kattamaan kysyntää.
      Lisäksi muistettava, että hinta määräytyy muualla ja silloin tuotantopanokset joustavat öljyn maailmanmarkkinahintojen mukaan.

      • nimimerkki

        katetaankin sähköautoilla. Litium-akut Varkaudesta.


    • Anonyymi

      lorimuus

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe