Olin eilen liikenteessä ja käväisin erään *lasiseinäisen* talon parkissa, tein huomion että apumiehen puoleinen lyhty oli melkein pimeä, no ajatus sehän hoituu kotimatkalla,,,,ja mitä vielä?
Ei ole olemassakaan enää palveluhuoltamoita kaikki vaan kylmiä asemia, ei pissapoikaan vettä, ilman tarkistuksia, eikä polttimovikaa saa kuntoon.
Aamun valjetessa saan kyllä tuossa lähi korjaamolla asian hoitoon. En ole edes huomannut että nuo niin tutut huoltamot ovat kaikki pelkkää polttoainemyyntiä.
Nykyautoissa polttimon vaihto ei oikein luonnistu ainakaan minulta, on sen verran kimurantteja asiat konepellin alla.
Hiljattain naapuri kertoi että vaihtoi polttimon kun tietokone ilmoitti että on palanut, se olisikin pitänyt mennä vaihdattamaan korjaamoon, edelleenkin ilmoittas, että polttimo pitää vaihtaa.
Hienoja nuo isot autot..minulla pienimmästä päästä ja ihan hyvin silläkin pääsee.
Huoltamot
11
372
Vastaukset
- 00700
Naisen liikkuma välineeksi jos ei pitkiä matkoja aja jatkuvasti on pieni ja näppärä, minullakin on.
Saman huomion tein tässä kurakelillä, kun tulin reisussta kotiin ja pyyhkijän vesi loppui, sunnuntai ilta, no mulla oli yksi vichypullo autossa ja hain sillä baarista vettä, konsteja on käytettävä, nyt on valmista sekoitusta takakontissa, siltä varalta. Tiedän, että fil.maisterit ei tykkää, kun sanon, että nykypäivän sivistystä on, kun osaa nuo auton pikkuiset, mutta tärkeät huoltotoimet.
Paljon tärkeämpää, kuin tietää esim. jotain antiikin asioita.- ne maisteritkin
käytännön asioita, ja on pakkokin niillä palkoilla.
- Ulla-Sofia
ne maisteritkin kirjoitti:
käytännön asioita, ja on pakkokin niillä palkoilla.
No nyt pelaa valot...
Olise melkoinen operaatio, aamupäivän kuormassa tulleet polttimot eivät sopivia...
Iltapäivällä sitten ilmoitettiin että nyt voi tulla vaihtuu yks' kaks', ei se niinkään käynyt.
Kyllä polttimoiden vaihto ei enää käy tien päällä, toivottavasti kestäävät nyt sen 2.5 vuotta mitä entisetkin.
HoHHoijaa... Ulla-Sofia kirjoitti:
No nyt pelaa valot...
Olise melkoinen operaatio, aamupäivän kuormassa tulleet polttimot eivät sopivia...
Iltapäivällä sitten ilmoitettiin että nyt voi tulla vaihtuu yks' kaks', ei se niinkään käynyt.
Kyllä polttimoiden vaihto ei enää käy tien päällä, toivottavasti kestäävät nyt sen 2.5 vuotta mitä entisetkin.
HoHHoijaa...Kun auton tietokone edelleenkin vaatii vaihtamaan lamput, on hyvä irrottaa virtajohto akusta, eli nollata tietokone siltä osin, muistutus loppuu eikä tarvitse korjaamolle asti mennä virtaa nollaamaan.
- Ulla-Sofia
Tuoksuvattu kirjoitti:
Kun auton tietokone edelleenkin vaatii vaihtamaan lamput, on hyvä irrottaa virtajohto akusta, eli nollata tietokone siltä osin, muistutus loppuu eikä tarvitse korjaamolle asti mennä virtaa nollaamaan.
Tietääkseni on kokeillut, ja sai jotain muuta aikaan, no kai selviää kun vie sen oikeasti huoltoon.
Kiitos kuitenkin ! - sähköpostit
Ulla-Sofia kirjoitti:
Tietääkseni on kokeillut, ja sai jotain muuta aikaan, no kai selviää kun vie sen oikeasti huoltoon.
Kiitos kuitenkin !on keksitty!
- menee..
Ulla-Sofia kirjoitti:
No nyt pelaa valot...
HoHHoijaa...ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun.
Minulla on keväällä 10-vuotispv viettävä auto,
johon en tiedä mitään polttimoita vaihdetun.
Sen sijaan viime vuoden vuosihuollossa ilmoitettiin, että j a k o h i h n a on uusittava
10 vuoden jälkeen.
Se on hiukan arvokkaampi juttu se.
Tiedättekö, kannattaako edelleen viedä Fordin merkkikorjaamolle vuosihuoltoon? - **Epätietoinen**
menee.. kirjoitti:
ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun.
Sen sijaan viime vuoden vuosihuollossa ilmoitettiin, että j a k o h i h n a on uusittava
10 vuoden jälkeen.
Tiedättekö, kannattaako edelleen viedä Fordin merkkikorjaamolle vuosihuoltoon?Mikä kumman juttu tuo sähköposti-ilmoitus onkaan, alkaa jo tulla tutuksi jokaisessa ketjussa?
Voisiko joku valaista asiaa, en minä ainakaan tuota ymmärrä.
Asia tietty ei kuulu minulle, mutta uteliaisuus alkaa jo nostamaan korviaan
Sinulle *menee..* en osaa sanoa mikä on hyvä korjaamo ja pitääkö viedä merkkikorjaamoon, näyttää olevan pikkukorjaamoillakin tietokone ja sieltä ne kaikki näki mitä takuuhuolloissa sinne oli merkitty.
Kai noissa japseissa on alkuperäiset lamput huonompia eivät kestäneet kuin 2,5v. menee.. kirjoitti:
ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun.
10 vuoden jälkeen.
Tiedättekö, kannattaako edelleen viedä Fordin merkkikorjaamolle vuosihuoltoon?Kannatta kysellä hintoja eri huoltamoista.
Ei sen vaihtamiseen tarvita merkkikorjaamoa.
Merkkikorjaamo voi silti olla halvinkin.
Kannatta se kuitenkin vaihtaa, sen katkeaminen voi aiheuttaa moottorin täystuhon.Jopel kirjoitti:
Kannatta kysellä hintoja eri huoltamoista.
Ei sen vaihtamiseen tarvita merkkikorjaamoa.
Merkkikorjaamo voi silti olla halvinkin.
Kannatta se kuitenkin vaihtaa, sen katkeaminen voi aiheuttaa moottorin täystuhon.merkkikorjaamolla olen aina vuosihuollot teettänyt,
mutta ihmettelen nyt, kun se on jo 9½-vuotias,
veisinkö jonnekin muualle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001