455E ja ruokaan lääkkeihin,ja matkarahoihin kaupungille yht.388e ulosottoon loput-Lamaaikana jäin asunnosta velkaa jota maksan loppuelämäni.
Kiva olla eläkkeellä
10
760
Vastaukset
- viivatiina
työkuntoinan ja kykyinen mee töihin eihän mikään estä työntekoa eläkelläisellä.
- Timpuri Tollo
järkevä ehdotus mee töihin.Onko tässä nyt eläkeläinen mikä hyvänsä niin on varmasti tienannut jo oman eläkkeensä. Ja sitten sairas eläkkeelle ei pääse kuin todelliset sairaat nykyään.Ja kyllä voi tehdä työtä eläkkeellä jos haluaa maksaa veroja työstä eläke 44.5 prosenttia noin. Nuoremmat saavat kerätä voimia tuleville työvuosilleen jos sattuu huvittamaa.Olen kaiken kokenut saan eläkettä siitä työstä mitä olen ansainnut tytätehdessäni.Ja tyytyväinen.
- viivatiina
Timpuri Tollo kirjoitti:
järkevä ehdotus mee töihin.Onko tässä nyt eläkeläinen mikä hyvänsä niin on varmasti tienannut jo oman eläkkeensä. Ja sitten sairas eläkkeelle ei pääse kuin todelliset sairaat nykyään.Ja kyllä voi tehdä työtä eläkkeellä jos haluaa maksaa veroja työstä eläke 44.5 prosenttia noin. Nuoremmat saavat kerätä voimia tuleville työvuosilleen jos sattuu huvittamaa.Olen kaiken kokenut saan eläkettä siitä työstä mitä olen ansainnut tytätehdessäni.Ja tyytyväinen.
vaan kävi niin kun mies jäi eläkkeelle niin vaimo joka oli ollut sairaseläkkellä jo vajaan kymmenen vuotta meni uudestaan töihin kun tulot tippuivat niin vähiin hän tunsi olevansa vielä työkuntoinen ja tunnen muitakin jotka jatkavat töitään eläkkeelle pääsyn jälkeen jos ei oo eläke iso niin ei siitä lisätulostakaan veroteta mahdottomia ja jos se eläke on iso ja riittävä niin sillonhan sitä voi vapaata viettää hyvillä mielin mutta kai se on mukavampaa olla töissä jos on työkuntoinen kun kitua kotona mun mielestä tää on ihan järkevää saat olla toista mieltä meillähän on mieliä niin paljon kun on ihmisiäkin.
- Timpuri Tollo
viivatiina kirjoitti:
vaan kävi niin kun mies jäi eläkkeelle niin vaimo joka oli ollut sairaseläkkellä jo vajaan kymmenen vuotta meni uudestaan töihin kun tulot tippuivat niin vähiin hän tunsi olevansa vielä työkuntoinen ja tunnen muitakin jotka jatkavat töitään eläkkeelle pääsyn jälkeen jos ei oo eläke iso niin ei siitä lisätulostakaan veroteta mahdottomia ja jos se eläke on iso ja riittävä niin sillonhan sitä voi vapaata viettää hyvillä mielin mutta kai se on mukavampaa olla töissä jos on työkuntoinen kun kitua kotona mun mielestä tää on ihan järkevää saat olla toista mieltä meillähän on mieliä niin paljon kun on ihmisiäkin.
oikeassa mielipiteitä pitää olla ja saa olla.Meillä tuo 12v pikkupoika laukoi vaarilleen samanlailla tossa muutama päivä sitte.Hänelle kyllä selitettiin asiaa vähän tarkemmin kun on lapsi.
Timpuri Tollo kirjoitti:
jos veroprosentti on 44.5%!
Joku mättää yhtälössä?(keskimäärin)
Äkkiä ajatellen lasket yhteen eläkkeen ja työn veroprosentin ja et laske, että kokonaistulot kohoaa samassa suhteessa, jolloin veroprosentti nousee vain vähän.
Ei ole juurikaan eroa veroprosentissa, onko eläkeläinen, työssä käyvä tai sekä että!
Näin ainakin, jos olet Suomen kansalainen ja eläkkeesi on kotimaassa hankittua.
Hieman harmittaa, kuinka paljon ihmiset syyttä suotta vääristävät tai tietämättään kertovat 'totuuksina' mututietoa yteiskunnan pelisäännöistä!- käynti verotoimistossa
emw34 kirjoitti:
Äkkiä ajatellen lasket yhteen eläkkeen ja työn veroprosentin ja et laske, että kokonaistulot kohoaa samassa suhteessa, jolloin veroprosentti nousee vain vähän.
Ei ole juurikaan eroa veroprosentissa, onko eläkeläinen, työssä käyvä tai sekä että!
Hieman harmittaa, kuinka paljon ihmiset syyttä suotta vääristävät tai tietämättään kertovat 'totuuksina' mututietoa yteiskunnan pelisäännöistä!kummallista, kun eivät ota asioista selvää. Usein sellaisella varmuudella jonka vain täydellinen tietämättömyys voi saada aikaan. Veroprosentti on sivuhommia varten kai kaikille sama. Jos käy verotoimistossa ja ilmoittaa arvioidut vuositulot, saa ihan oikean prosentin. Se taitaa pienituloisella olla jotain 20 prosenttia.
- otetaan?
emw34 kirjoitti:
Hieman harmittaa, kuinka paljon ihmiset syyttä suotta vääristävät tai tietämättään kertovat 'totuuksina' mututietoa yteiskunnan pelisäännöistä!Tarkoitukselliset provot ja härnäämisen ymmärrän mutta vakavan tuntuinen paskan syöttö on minusta turhan tuntuista.
En ymmärrä motiivia!
Jos kilkuttelee takapuolituntumalla niin varaus vaikkapa "luulen", "olen kuullut", "mielstäni" tai jotain vastaavaa olisi paikallaan.
Ihminen voi olla tyhmä, tietämätön tai ymmärtänyt asian väärin mutta tietoinen, vakavan sävyinen paskan jauhaminen on minusta asiatonta!
- julku
On niin väärin että ihminen joka on päässyt eläkkeelle joutuu kituuttamaan.
En osaa neuvoa mitä pitäisi tehdä. Tuossa joku antoi "hyvän" neuvon. Voi voi, ihan hävettää kirjoittajan puolesta. Jos on sairas niinkuin oletan sinun olevan (ei kai terve tarvitse lääkkeitä) ei todellakaan ole mitään asiaa töihin. Ja verottaja pitää huolen ettei se edes kannata.
Vähissä on konstit, sori vaan, en osaa neuvoa.- Ihan oikeesti
Ihan rehellisesti sanoen: Kuka ottaa 50 -60 ja 60 enää töihin? Kysyn vaan? Mieluummin ehdotan aloittajalle, että tiedustele josko sinulla on mahdollisuus saada asuntotukea tai muuta tukea elämääsi tai lääkkeisiin?
- otetaan?
Ihan oikeesti kirjoitti:
Ihan rehellisesti sanoen: Kuka ottaa 50 -60 ja 60 enää töihin? Kysyn vaan? Mieluummin ehdotan aloittajalle, että tiedustele josko sinulla on mahdollisuus saada asuntotukea tai muuta tukea elämääsi tai lääkkeisiin?
Olisi kai parempi kysymys!
Riippuu niin monesta tekijästä ettei tässä yhteydessä kannata ryhtyä selvittämään.
Oleellisia asioita ovat osaamisen alueet, omat reunaehdot ja asenteet työntekoon.
Tiedän vain omalta kohdaltani ne jotka ovat minulle työtä tarjonneet.
Kovin on henkilökohtainen asia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197