Vaihekeppi

Jokke

Osaako joku sanoa mikä on vikana 453 intikasa,kun isonpuolen ykkönen on jäänyt jumiin päälle eikä lähe pois.

3

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

Kait siellä on luistin lukko pirahtanut rakoseen.. En TIEDÄ, kun en tunne k.o. tekniikkaa, mutta saattaisin olettaa, kun niin monesti käy, kun luistiin kuluu ura vanhemmiten

• Ja sitä samaa kulumista on sielläkin vaihdelaatikon puolella niissä siirtäjissä. Keppi on hypännyt pois lovestansa ennen aikojaan. Minulle on käynyt sama monestikin IH 453 vm. -74:n kanssa. Kyllä se taitaa olla vaihdelaatikon kannen auki käyttäminen edessä. Helppo homma muutoin, mutta se hydrauliikkaputkien poisto on aika viheliäinen siinä kannen päällä, eikä niitä banjoliittimiä tahdo saada pitäviksi avaamisen jälkeen. Banjoliittimet ovat vääntyneet vinoiksi putkiin hitsattaessa. Olen oikonut niitä jopa käsivaralta hiomapenkissä. Vaihda uudet tiivisteet ainakin niihin putkiin, niin pääset ehkä vähemmällä itkulla.

Siellä vaihdelaatikossa ei sitten ole sen kummempaa korjattavaa, kuin siirrät sen ykkösen siirtäjänkin vapaa-asentoon. No laita ne kaikki vapaa-asentoon, eli keskiasentoon.

Itse tympäännyin tuohon turhaan aukomiseen ja hitsasin lisää materiaalia vaihdekepin nokkaan, ikään kuin kepin nokkaa leveämmäksi poikittaissuunnassa ja lienenkö töpsäyttänyt jonkun mällin sinne siiräjän puoleisiin hahloihinkin? Aikaa on jo muutamia kymmeniä vuosia. Sama Intikka toki vieläkin pihassa. Kuluneisuudesta ja täysin pohjaan painamattoman kytkimen yhdistelmästä siinä lopulta on kyse. Vaihdekeppi livahtaa lovestansa, ennen, kuin vaihde on vapaalla.

Niin! Ja katsopa ne kepin alapään ohjausnastatkin. Tarkoitan siinä kannen päällä olevaa puolipallon muotoista kuppia kepin alapäässä, jota ne nastat pitelevät. Sekin kohta kuluu. Itse käytin ne nastat pois ja lisäsin sinne nastan juureen sellaisen omatekoisen sovitusrikan, jolla sain nastoja aavistuksen verran ulos päin. Aivan vaan mittailemalla ja kokeilemalla ne sinne sävelsin.

Varsinainen vika sinulla, koneessasi on hyvin pieni.

• Jokke

Oikein paljon kiitoksia vinkeistä,eiköhän näillä neuvoilla saada kone pelittään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3891
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2263
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      123
      1679
    4. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      75
      1431
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      984
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      694
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      681
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      651
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      638
    Aihe