Mikä pieni rotu

sylikoira

Mikä pienistä koiraroduista on sylikoira,
eli sylissä viihtyvä joka tykkää silittelystä ja rapsuttelusta ja vaikka nukkuu vieressä?

24

2443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäkarvainen

      kääpiömäyräkoira. Nukkuu vieressä, vaikka ilman lupaa. Taas oli viime yönä hypännyt salaa sänkyyn. Se menee omaan boksiinsa odottamaan, että mä nukahdan ja sitten muina koirina hypää jalkopään puolelta petiin.
      Jää useimmiten kiinni kun tulee nuolemaan mun naamaa tai tunkee liian lähelle kainaloon.

      • töriset

        aivan kuin olisit puhunut meidän pitkäkarvaisesta kääpiömäykky-neidistä, paitsi, että se saa tulla yöksi viekkuun ihan luvalla. lisäksi se on oikea löylynlyömä saunoja, siellä ylälauteella pötköttää aina 100 asteeseen asti.


    • sissi

      Venäjän toy. Nukkuu osan yötä vieressä ja välillä ihan kokonaan peiton alla :)
      Illalla tykkää makoilla sylissä, ja olkapäällä.
      "Juttelee" myös paljon. Aivan IHANA rotu.

    • outoa

      Eikö tuo ole ennemmin koira yksilöstä kiinni kuin rodusta. Jotkut koirat tykkäävät olla sylissä, toiset taas eivät. Meillä on pieni koira ja ei tykkää olla pidemmän päälle sylissä. Tiedän toisen saman rotuisen koiran ja se vasta onkin kunnon sylikoira. Eli ei ole olemassa sylikoirarotua.

      Jos haluat sylissä viihtyvän lemmikin, niin useinmiten marsut tykkäävät olla sylissä..

      • sissi

        yleensä, totta vai tarua, on että pienet rodut ovat yleensä niitä ns. sylikoiria. Ei meilläkään jatkuvasti sylissä viihdytä, ei meilläkään todella koko iltaa sylissä makoilla. Kuitenkin enemmän, kun vertaan edelliseen koiraani, lapinkoiraan, joka ei todellakaan sylissä ollut kun muutaman minuutin. Sängyssä nukkuessakin tuli kuuma jo jonkin ajan kuluttua. Parasta oli nukkua viileämmällä lattialla.

        Pikkukoirat vaan ovat yleisesti enemmän "sylityyppejä", tosin poikkeuksiakin varmaan on.
        Meidän marsu aikoinaan ei muuten tykännyt ollenkaan olla sylissä. Ei se tee koirasta vähemmän koiraa, jos sylissä ajoittain viihtyy....

        Mikä koira sulla muuten on?


      • Sylikoira

        Ei sillä nimellä olekaan rotua :)mutta rodullisissa ominaisuuksissa on eroja tuon läheisyyden kaipuun ym. suhteen.Esim shih tzujen omistajat ovat sanoneet että ne eivät ole sylikoiria, samoin apsot. Kun taas kingsharlesit ovat ilmeisesti jotakuinkin kaikki sellaisia että olisivat aina jonkun sylissä siliteltävänä jos vaan voisivat. Kaikki koirat ovat yksilöitä mutta roduissa on ominaispiirteitä joita nyt haen.


      • pomeranian♡

        Näin juuri. Vaikka roduilla on aina rotumääritelmässä määriteltyjä luonne- ja käyttäytymisominaisuuksia, kaikki koirat ovat kuitenkin yksilöitä ja eriluonteisia.

        Itselläni on pomeranian, joka on todellinen huomionkipeä sylivässykkä. Aina tahtoo syliin. Tosi ihana pikku halikaveri. En silti väitä, että kaikki pommit olisivat sellaisia.


    • cooot

      Meijän coton de tulear rakastaa olla sylissä :) Se on ehdottomasti sen lempipaikka :)
      Myös mun kaverin bichon frice tykkää olla sylissä, vaikka sille tuleeki joskus kuuma :)

      • ...................

        Aika monet koirat, rodusta riippumatta, saa opetettua sylissä viihtyviksi. ;) Mm. kaverini paimenkoira oli pentuna todella itsenäinen tapaus, eikä viihtynyt sylissä ollenkaan, mutta kaverini otti pentua syliin usein, jotta se leimautuisi häneen. No, siitä seurasi toki myös leimautumista, mutta myös sylikoiran ominaisuudet! ;)
        Itselläni seurakoira, jolle käynyt aika samalla tavalla (tosin ei ollut aivan niin itsenäinen koskaan).

        Eli kehotan valitsemaan rodun aivan muiden kriteerien perusteella, kuin sen, mikä rotu viihtyy sylissä. ;)


      • sylikoira
        ................... kirjoitti:

        Aika monet koirat, rodusta riippumatta, saa opetettua sylissä viihtyviksi. ;) Mm. kaverini paimenkoira oli pentuna todella itsenäinen tapaus, eikä viihtynyt sylissä ollenkaan, mutta kaverini otti pentua syliin usein, jotta se leimautuisi häneen. No, siitä seurasi toki myös leimautumista, mutta myös sylikoiran ominaisuudet! ;)
        Itselläni seurakoira, jolle käynyt aika samalla tavalla (tosin ei ollut aivan niin itsenäinen koskaan).

        Eli kehotan valitsemaan rodun aivan muiden kriteerien perusteella, kuin sen, mikä rotu viihtyy sylissä. ;)

        Tässä rodunvalinta asiassa menee kyllä pää sekasin,kun en välitä pätkääkään ulkonäköseikoista eli en valitse rotua sen mukaan mikä näyttää söpöltä,mutta pienikokoinen saisi olla ja kaikki vain kehuvat kaikkia rotuja ja sanovat, että kaikki on yksilöstä kiinni,niin miten osaan valita itselleni oikean koiran,jotta onnistumisen mahdollisuudet saada terve ja ihmisrakas koira?


    • Nimetön

      Tiibetinspanielit rakastavat rapsuttelua, sylissä oloa ja esim. oma tipsuni tunkee jopa väkisin samaan sänkyyn tyynyn viereen. Tiibetinspanieli olisi oiva valinta jos koiran hankkimista ajattelit.

    • peiton alla

      Ainakin kiinanharjakoira viihtyy, niin sylissä kuin sängyssäkin.

      Omani nukkuu useimmiten peiton alla, aivan kyljessäni kiinni ja kun esim. katson telkkaa, koiruli makoilee joko sylissäni tai vieressäni.

      Karvatonta koiraa ei nyt voi oikeastaan rapsuttaa, mutta silittelystä ja kevyestä hieronnasta pitää todella paljon.

      Eikä ole karvoja sängyssä, eikä muuallakaan, se tuossa karvattomassa kaverissa on vielä yksi positiivinen puoli :)

    • ehdottomasti

      meillä ainakaan ei muualla oliskaan ku sylis. riippuu toki yksilöstä =)

      • chihuahua

        Hei! Ajattelin puolestaan tuoda oman näkökulmani tähän keskusteluun, kuten kaikki, mutta tosiaan myös tämä chihuahua on kyllä osoittautunut sylikoiraksi! Nytkin kun kirjoitan se koko ajan kaipaa syliin ja onkin siinä kunnes alkaa nuolla naamaa jne, että se tosiaan on ihan sylityyppi! Sille on yritetty opettaa omaa paikkaa esim sohvalla olemiseen, mutta syliin se aina halajaa loppujen lopuksi. Aina iltaisin tosiaan köllöttää vieressä ja nukkuu vieressä myös, ihana kuumavesipullo ^^ Chihuahua on ihana, maksaa aika paljon mutta on sen arvoista minun mielestä :)


      • anskuuuuuuz
        chihuahua kirjoitti:

        Hei! Ajattelin puolestaan tuoda oman näkökulmani tähän keskusteluun, kuten kaikki, mutta tosiaan myös tämä chihuahua on kyllä osoittautunut sylikoiraksi! Nytkin kun kirjoitan se koko ajan kaipaa syliin ja onkin siinä kunnes alkaa nuolla naamaa jne, että se tosiaan on ihan sylityyppi! Sille on yritetty opettaa omaa paikkaa esim sohvalla olemiseen, mutta syliin se aina halajaa loppujen lopuksi. Aina iltaisin tosiaan köllöttää vieressä ja nukkuu vieressä myös, ihana kuumavesipullo ^^ Chihuahua on ihana, maksaa aika paljon mutta on sen arvoista minun mielestä :)

        mun chihuahua on vielä pieni mutta temperamenttinen. Se vaatii koko ajan syliin ja nukkuis varmaa koko päivän jos ei tarvis tehä muuta:)Vanhempi koira taas ei oo yhtää sylis vapaaehtosesti 5 min. kauempaa. Vanhempi koira nukkuu aina sängyssä vähän aikaa ja sen jälkee menee sen alle toisin ku chihun oon opettanu petii sillä vaikka se kuinka mielekkäästi haluis samaa sänkyy ei se mun mielest meillä oo turvallista ja aika hyvi se siihe meneeki ite jo nukkumaa :) Ja kyseessä vasta 10 vko vanha tyttö :)


    • rapsuttaja..

      Meillä on Phalene (luppakorvainen perhoskoira), joka rakastaa olla ihmisen lähellä.
      Vaikkei aina ihan syliinkään tule, niin ihan kiinni viereen kuitenkin, kun esim. sohvalla istun.
      Vaikka illalla käykin kiltisti omaan sänkyynsä, Hän tulee yön pimeinä tunteina aivan äänettömästi viereeni.
      Nyt Hän on tottunut nukumaan jo jalkopäässäkin...

      En kai ole ollut tarpeeksi tiukka kouluttaja, kun en saa koiraani pysymään sängyssään... en raaski olla Hänelle kova!

      Phalene on hyvin miellyttämishaluinen koira, ja tekee tosiaan kaikkensa, että saa olla mieliksi.

      Helppo ja kiltti koira, eikä hauku lähes koskaan - ainakaan meidän Koira!

    • kuin kissa,

      välillä tulee itse syliin ja istuu siinä, välillä sitä ei saa millään syliin. Nukkuu vieressä, muttei änkeä kainaloon. Tykkää aamuhalista ja ymmärtää puhetta tosi paljon. Oppimis- ja miellyttämishaluinen, kiltti pieni koira.

    • Italianvinttikoira

      Italianvinttikoira viihtyy sylissä, tykkää silittelystä ja rapsutuksista. Mieluiten se nukkuu peiton alla lämpimässä kiinni omistajassaan.

    • chihulove1

      Meillä 3 chihuahuaa ja kaikki rakastavat lämpöistä syliä ja rapsutuksia:) sängyssäkin nukkuvat puoleenpäivään jos saavat luvan mennä sinne:) uskomaton määrä rakkautta pienessä paketissa

    • Helga1

      Kääpiövillakoira on todellinen sylikaveri. Meillä nyt 8-vuotias sellainen ja tulee aina syliin jos menee kyykkyyn tai istumaan jonnekkin. Kääpiövillakoirat eivät kuitenkaan ole pelkkiä "sylikoiria" vaan ne tarvitsevat kyllä paljon liikuntaa ja aktiviteetteja. Erittäin rakastettava rotu! Kesällä tulossa meille toinen kääpiö villakoira.

    • haleja3

      Maltankoira ja havannan koira skä gotton, kaikki ovat ihania leikkisiä ja SYLISSÄ rakastaa olla.

    • tapanpienetkoirat

      Älä osta turhaa koiraa.

      • ??????

        Eiköhän ole jokaisen oma asia ostaako ??Älytön tuo nimimerkkikin !


    • bolobolo

      Bolognese!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe