voiko vahvistimeen laittaa 6 ohmin kaiuttimia
esim. takakaiuttimiksi. Ohjeessa lukee 8-16 ohmia.
Etukaiuttimet ovat kyllä 8 ohmia. Haittaako eri
ohmiset kaiuttimet äänen laatuun jotenkin ?
Sony STR DG 820 7.1
3
1208
Vastaukset
- snadistihifisti
Jollet ihan täysillä luukuta, tuskinpa tulee mitään ongelmia. Erityisesti kun kyseessä on takakanavat, joilta muutenkin tulee vähemmän tavaraa. Vahvistin tietenkin on kovemmalla kun kaiuttimien impedanssi on matalampi kuin pitäisi.
Äänen voimakkuus on luultavasti erilaisilla kaiuttimilla erilainen, mutta tämän saanee vahvistimesta säädettyä kanavittain kohdalleen. Sen sijaan erilaisten kaiuttimien erilaista ääntä ei saa vahvistimesta muutettua samanlaiseksi - paras äänikuva saataisiin tietenkin kun joka kulmassa olisi identtiset kaiuttimet. - Multiroom
Olen ajatellut itselle ko. mallia yhtenä vaihtoehtona, tosin monihuone käyttöön. Olen rakennusaikana vetänyt kaiutinjohdot useampaan huoneeseen (ns. aputiloja) ja tarkoitus olisi löytää käyttöön jokin "edullinen" vahvistin vaihtoehto. Edullisella tarkoitan muutamaa sataa euroa, en 5000e Bosen monihuonejärjestelmää.
Onnistuuko ko. mallissa syöttää useampaan lähtöön samantasoista streoääntä. Tai vaihtoehtoisesti onko sielä pelkästään etukaiuttimille useampia lähtöjä (A B). Lisäksi olen ajatellut hyödyntää kaittuimina esim. edullisempia 4 ohmin kaiuttimia ja kytkisin ne esim. sarjaan = 8 ohmia. - bugistelija
Mulla näyttää oleva 6 ohm ja ne toimii silloin, kun vahvari vaan toimii...
Vahvarissa on softabugi, joka aiheuttaa harmaita hiuksia... Jos jonkun laitteen kytkee siihen HDMI-kaapelilla, niin ääntä ei saa enää kulkemaan optisella ja/tai koaksiaalisella S/PDIF-kaapelilla. Aiheuttaa ongelmia ainakin vanhempien HDMI-digiboiksien ja HDMI-DVD-soitinten kanssa. DVI-HDMI-adapetrilla liitetystä tietokoneestakaan ei ole iloa tämän vahvarin kanssa, kun ei saa ääntä ulos ollenkaan. Kun HDMI-kaapelin irrottaa, niin äänet toimivat OK (saa valita, että katsooko kuvaa vai kuunteleeko ääniä :)
Jos äänet kulkevat kunnolla HDMI-kaapelissa, niin tää vahvari on kyllä hinta-laatusuhteeltaan huippuluokkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1125458Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku413595Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖523485Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933348- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt341777450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341667Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1521325- 161189