Onko nykyään tapana lähettää kutsukortit kastetilaisuuteen? Itse ne tekisin ehdottomasti. Jotkut vaan on sitä mieltä että ei missään tapauksessa tarvitse...
Kutsukortit
5
1345
Vastaukset
- mie vaan..
eikös ole yleensä tapana kutsua vieraita ja jos kutsutaan niin silloin on kyllä jo kohteliaisuuden takia ihan syytä tehdä kutsukortti jossa on aika, paikka jne tiedot. Ehkä tekstari on kätevä, mutta ei kai kukaan häitäänkään ilmoita siten?
- tekstarikin
Tee ihmeessä kutsukortit, jos huvittaa tehdä. Me kutsuimme ristiäisiin ihmiset ihan vain puhelimitse, kun muutenkin kutsuttavien ihmisten kanssa oltiin tekemisissä.
- hann_ele
Kutsukortit on hyvä ja kohtelias tapa kutsua lähipiiri ja suku juhlistamaan tärkeää tapahtumaa.
- arvokkaampi
Käytäntöjä on monenlaisia. Tottakai kutsukortti on aina henkilökohtaisempi vaihtoehto. Siitä jää myös kiva muisto. Tee kutsukortti, jos vaan ehdit ja jaksat.
Tietysti pienen vauvan kanssa riittää touhua muutenkin ja ristiäisten valmistelutkin kysyy voimia. Eli katso tilanne omien voimavarojesi mukaan. Itse olen saanut ristiäisiin kutsun sekä kutsukorttina, että tekstiviestinä. Eli ei ole mitään oikeata tapaa. Kaikkilla oma tyyli toimia. - aikoina
tavattu lähetellä kutsukortteja? EI. Silloin kaikki kristillinen kokoontuminen tapahtui katkombeissa ja JUmalan sana oli tärkeintä. Jättäkää kaikki turha vouhottaminen ja kaupallisuus pois.
Kastejuhlaan, jossa siis pääsanomana on JUmalan rakkaus ja se että lapsi otetaan Jeesuksen=Jumalan opetuslapsesksi ja lapsi liitetään kristilliseen kirkkoon, ei tarvitse kutsua kuin lähimmät sukulaiset ja ystävät, ehkä asian voi ilmoittaa vaikka soittamalla.
Jos tilaisuus on tarkoitettu tapakristilliseksi kuten rippikoulut ym. joissa lahjojen antaminen ja saaminen on pääasia, niin ehkä on parempi pitää ihan vaan nimiäiset, jos on pakko juhlia sitä, että lapsi liitettiin väestörekisteriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755