Welsh corgi pembroken hinta?

Pimu

Niin että mikä olis pemun hinta? olen kuullut että olis jotain 600-800? oonko väärässä? :>

60

30438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sussex spaniel

      En ole aivan selvillä welsh corgi pembroken hinnasta, mutta luullakseni se maksaa jotain 800-1500 euroa. Koirarotujen hinnat ovat nousseet lähiaikoina huimasti. Jotkut rodut maksavat yleisesti jo 2000 euroa.

      T: Sussex spaniel

      • Nyt huimaa!

        ohhoh! :ooo minun työkaverini on lähiaikoina ostanut pembroken ja maksoi noin 800e olemme ostamassa samalta kasvattajalta! toivottavasti ei ole paljoa noussut..


      • EtsinKoiraa

        Keneltä meinasitte ostaa koiran? Etsin itsekin corgi-pentua....


      • Anonyymi

        Niin


      • Anonyymi
        Nyt huimaa! kirjoitti:

        ohhoh! :ooo minun työkaverini on lähiaikoina ostanut pembroken ja maksoi noin 800e olemme ostamassa samalta kasvattajalta! toivottavasti ei ole paljoa noussut..

        Oho


    • kurkumiini

      meille tuli cardigan joulukuussa ja maksoi 900E kaipa pemut samoissa hinnoissa on :)

    • hinta

      Eipä ole ainakaan minun silmiini osunut yli 1000e maksavaa corgia. Sekä pemujen että cardien hinnat pyörivät 800-900e hujakoilla.

      • Pimu

        Nyt se pemu varattiin, maksaa 950e.. on se nyt 150e siitä noussut kun työkaveri osti pari vuotta sitten ja maksoi 800e...


      • mattii jokunen
        Pimu kirjoitti:

        Nyt se pemu varattiin, maksaa 950e.. on se nyt 150e siitä noussut kun työkaveri osti pari vuotta sitten ja maksoi 800e...

        Corgi on vielä "halpa" koira moneen muuhun rotuun verrattuna. Mutta sekin on aina kasvattajien päätettävissä mitä pyytää ja se että mistä vanhemmista pentu on esim onko se toinen puolisko täysin ulko vai kotimaan linjoista. Sitten mitä kaikkea sillä vanhemilla on harrastettu.

        Ja jos haluaa ns hyvä koiran esim priima pennunpäältä niin siihen saa sitten varatua, että tulee maksamaan koiraharrastus tänä päivänä ei ole matti meikäläisen mukaan halpaa harrastusta enään!


    • likka

      meillä on corgi maksoi 600e

      • corgi?

        Mistä ostitte corginne? ja onko cardi vai pemi?
        Hakusessa ois meillä pemi ja olisi kiva tietää keltä kasvattajilta ostitte?


    • ...

      Ylärajaa ei varmaan edes ole. Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka... :)

      Hintaan vaikuttaa esim se, että onko koira kotikoira vai näyttelykelpoinen yksilö.

      Toki ns. hyvä koira (esim. tervesukuinen, hyväluontoinen) on hintansa arvoinen!

      Pitää muistaa, että ostohinta on vain murto-osa siitä, mitä koiranpito kaiken kaikkiaan maksaa! Eli ovatko ne nyt niin kalliita?

      Mutta ottakaa kasvattajistanne selvää, esim. Kennelliiton rekisteröintien kautta. Netistä löytyy sukupuita, sukusiitos% ym. tärkeetä.

      Älkääkä tukeko pentutehtailua! Jos koiraa ei rekisteröidä, niin miettikää ostatteko siltä "kasvattajalta" vai ette.

      • dänkädänkä

        osaisko joku kertoo miten ja mistä mää voisin ittelleni corgin saada ja vähä kysellä? mulla ei oo ollu koskaan koiraa joten noi hommat ei oo mulle tuttuja. enkä mä halluis mittää näyttely koiraa vaan ihan seuraks vaan :)


      • katso täältä
        dänkädänkä kirjoitti:

        osaisko joku kertoo miten ja mistä mää voisin ittelleni corgin saada ja vähä kysellä? mulla ei oo ollu koskaan koiraa joten noi hommat ei oo mulle tuttuja. enkä mä halluis mittää näyttely koiraa vaan ihan seuraks vaan :)

        Corgikasvattajien nettisivuja löytyy corgiseuran sivuilta http://www.corgiseura.net/index.php/corgiseura/index/linkit

        Suosittelen ehdottomasti hankkimaan PAPERILLISEN KOIRAN VASTUUNTUNTOISELTA KASVATTAJALTA, vaikkei näyttelyt ole haaveissa :)


    • corgi hullu

      Hyvälaatuinen welsh corgi pembroke maksaa 800-2000. Noilta hintaluokilta niitä saa.

    • awwww

      Itse maksoin omasta pembroke pennustani 850€.

      • pitkän ajancorgisti

        Alle 1000e pitää saada priima corgi pemu tai cardi, ellet hae ulkomailta


    • <33

      Onko kenelläkään tietoo,onko etelä-pohjanmaalla jotain luotettavia ja hyviä Wels corci pembroke kasvattajia?
      Meille olis nyt niinku ajateltu pemua kesäksi (:

    • kertokaahan

      tiedättekö welsh corgi pembroken kasvattajan josta sais halvalla pentuja

    • 13

      Olet meidän Welsh orgi makso yli tuhat euroo

    • Tyttö pirkkalasta

      Oon aatellu et ostaisin pembroken(: Nii tulisko se toimeeen kahden kanin kans? JA paljonko ne nykyään maksaa? Ja oisiko tampereen alueella ensi syksyksi pentuja? (:

    • kyatto_

      minä hain oman pemuni hämeenlinnasta ja se maksoi tasan 1000e. Nyt se on ollut meillä 3 viikkoa ja on maailman ihanin koiruus! (asumme tampereella).

    • raksupoksu

      oon kans ajatellu ostaa welsh corgin pembroken ja mulla on kani ja oon miettinu et pärjeiskone keskenään ???
      (tietääkö joku onko etelä-pohjanmaalla kasvattajia ja paljonko suurin piirtein maksaa?)

      • welhrakas

        mulla on wels corgi joka pärjää ulkona kesä öinä ja se viihtyy mun 2 kanin kanssa ja yhden kissan kanssa. Se on mailman paras rotu suosittelen kaikille !!


    • ftgyhuikoå*hu-öyigvt

      Älkää hyvät ihmiset laittako paimennusviettistä corgia kanin kanssa yhteen!

    • Pööh:))

      Maksaako corgi josse sijotetaan?nimittäin haaveilisin sijaripennusta,tyttö kuites :) ja siinä sopparissa on se pentue juttu,mut hinnasta ei mitään hajua .__.

    • miuku

      hei!
      ollaan mietitty corgia meille... meillä on kaksi lasta, 3v ja 1v pojat. tuleeko toimeen? kokemuksia? ja vielä se, etten aikoisi käyttää näyttelyssä ym joten laatukoira menis periaatteessa "hukkaan"... ottaisin siis kotikoiraksi ihan vaan. olen kuullut että pentueisiin syntyy joskus (TOSI RUMASTI SANOTTU!) "viallisia" pentuja joissa on esim joku värivirhe eikä sen vuoksi pärjäisi näyttelyssä. tuumin että sellainenhan olisi meille erittäin passeli :) olen aika aloittelija vielä näissä jutuissa ja siltä varmaan kuulostaakin... mutta tällasta!

    • jonnajonnajonna....

      Nostetaampas taas tätä aihetta sillä pemmujen nykyiset hinnat kiinnostavat minuakin!
      Koiraa ensi vuoden puolella olisi tarkoitus katsella. Viimeisin koirani lopetettiin kuukausi sitten ja ikävä on kova. On outoa kun karvakaveria ei ole rinnalla.

    • pemut ♥

      Ei taida hirveesti heittää, jos sanon pemun hinnaksi 900€.

    • 2012

      Meille tuli juuri pemu itellemme ja on rekisteröity yms.
      Ja oltiin muutamiin kasvattajiin yhteydessä ja hinnat olivat (kolmelta kasvattajalta)
      1000-1200e ns. priima-pennusta.
      Ns. viallisen, eli koiralla häntämutka tms saa 1/3 halvemmalla. Mikäli ei näyttelyitä halua harrastaa.

    • dsgergesrdgesgerge

      Mites nykyään? Saako vielä alle tonnilla? Entäs virheelliset yksilöt? :)

      Muutama satanen ei itseäni tule haittaamaan, mutta haluaisin vain tietää vähän suuntaa.

      • piipsu1

        Aika harvoin nykyään mitään koiraa saa alta tonnin. https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx
        kannattaa tuolta seurailla hintoja kun pentueita rekisteröidään tai ottaa yhteyttä kasvattajaan.
        Me maksettiin omasta corgistamme 1200e viime vuoden elokuussa. Mutta saamme osan rahoista, kun olemme tutkituttaneet kivesvikaisuuden.
        Kun ottaa kasvattajaan yhteyttä, voi mainitä, että näyttelyt eivät ole teidän toiveenne joten voitte tyytyä "virheelliseen" yksilöön. Corgeista virheenä pidetään myös pitkäkarvaista mallia, joten näitäkin voi pitää silmällä. Mikäli koiralla ei luovutuksessa ole molemmat kivekset laskeutuneet, maksatte koko koiran hinnan, mutta mikäli tiettyyn ikään mennessä ei ole kivekset laskeutuneet viette koiran eläinlääkärin tarkastettavaksi ja pyydätte todistuksen ja toimitatte kasvattajalle. Kasvattaja on velvollinen korvaamaan puuttuvan kiveksen teille.


      • dfgdfgdfgfgfghhjk
        piipsu1 kirjoitti:

        Aika harvoin nykyään mitään koiraa saa alta tonnin. https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx
        kannattaa tuolta seurailla hintoja kun pentueita rekisteröidään tai ottaa yhteyttä kasvattajaan.
        Me maksettiin omasta corgistamme 1200e viime vuoden elokuussa. Mutta saamme osan rahoista, kun olemme tutkituttaneet kivesvikaisuuden.
        Kun ottaa kasvattajaan yhteyttä, voi mainitä, että näyttelyt eivät ole teidän toiveenne joten voitte tyytyä "virheelliseen" yksilöön. Corgeista virheenä pidetään myös pitkäkarvaista mallia, joten näitäkin voi pitää silmällä. Mikäli koiralla ei luovutuksessa ole molemmat kivekset laskeutuneet, maksatte koko koiran hinnan, mutta mikäli tiettyyn ikään mennessä ei ole kivekset laskeutuneet viette koiran eläinlääkärin tarkastettavaksi ja pyydätte todistuksen ja toimitatte kasvattajalle. Kasvattaja on velvollinen korvaamaan puuttuvan kiveksen teille.

        Herää vain kysymys siitä, kuinka eettistä on tukea kivesvikaisten (= 25% mahdollisuus syöpään puuttuvassa kiveksessä) kasvattajia, ja maksaa silti siitä koirasta 1000€.

        Virheellisen rotukoiran ostaja ei saa oikeaa rotukoiraa, mutta maksaa silti lähes oikean rotukoiran hinnan ja tukee samalla niitä kasvattajia, jotka ties mistä seikoista piittaamatta sellaisia jalostelevat (luusto-, silmä-, kivesvika). Omasta mielestäni on kannattavaa ostaa joko selkeä seropi tai täysin terve paperillinen rotukoira, ei mitään kallista välimuotoa. Samaan nounou-joukkoon kuuluvat myös paperittomat rotukoirat, koska kukaan ei voi todistaa ovatko ne oikeasti sitä, mitä kasvattaja lupaa.

        Nykyisellään kasvattajat saavat tehdä ihan mitä tahansa, koska niille silmättöminä ja lonkkavikaisina syntyville pennuillekin löytyy kodit, jotka ostavat nämä vialliset "kuonat".


      • piipsu1
        dfgdfgdfgfgfghhjk kirjoitti:

        Herää vain kysymys siitä, kuinka eettistä on tukea kivesvikaisten (= 25% mahdollisuus syöpään puuttuvassa kiveksessä) kasvattajia, ja maksaa silti siitä koirasta 1000€.

        Virheellisen rotukoiran ostaja ei saa oikeaa rotukoiraa, mutta maksaa silti lähes oikean rotukoiran hinnan ja tukee samalla niitä kasvattajia, jotka ties mistä seikoista piittaamatta sellaisia jalostelevat (luusto-, silmä-, kivesvika). Omasta mielestäni on kannattavaa ostaa joko selkeä seropi tai täysin terve paperillinen rotukoira, ei mitään kallista välimuotoa. Samaan nounou-joukkoon kuuluvat myös paperittomat rotukoirat, koska kukaan ei voi todistaa ovatko ne oikeasti sitä, mitä kasvattaja lupaa.

        Nykyisellään kasvattajat saavat tehdä ihan mitä tahansa, koska niille silmättöminä ja lonkkavikaisina syntyville pennuillekin löytyy kodit, jotka ostavat nämä vialliset "kuonat".

        En ole tätä tietoisesti tukenut ja kasvattajalla ei ole muita kivesvikaisia koiria.
        Tiesin kyllä että kives ei ollut laskeutunut, mutta oli laskeutumassa ja sen huomasi itsekin, mutta ei mennyt loppuun asti. Itse aiomme leikkauttaa kyseisen uroksen.
        Olen ite samaa mieltä näistä paperittomista rotukoirista. Se on sekarotuinen vaikka mitä kukakin väittäisi.


    • corgihaaveilija

      meidän valkonepaimenkoiramakso sen 950 e nii tuskin se nyt ainakaa 1500 e ylittää se hintahaarukka :D ite haaveilen corgista

    • kallis, mutta rakas

      Halvalla harvoin saa hyvää. Jos koiran hankintahinta mietityttää noin paljon, oletko varautunut siihen että pahimmassa tapauksessa pitkäselkäinen corgisi saattaa joutua selkäleikkaukseen, joka maksaa toista tonnia? Vakuutus kannattaa ottaa joka tapauksessa.

      Käytin oman koirani eläinlääkärissä murtuneen hampaan takia. Lasku oli 880 euroa. Eikä se ollut sen vuoden ainoa eläinlääkärilasku. Koiran hankintahinta on pieni summa siitä, mitä kuluja siitä tulee vuosien varrella.

    • Taas corgi : )

      Meillä oli corgi yli 13 vuotta. ELäinlääkärikulut ehkä muutama sata euroa koko ajalta. MEillä oli tietysti tuuria eikä edes vakuutusta ollut. Koira kannattaa kuitenkin vakuuttaa, vaikka vakuutuksessa omavastuu on niin koreka, ettei meidän koiran osalta oltaisi kertaakaan saatu pennin hyrrää. Joskus voi tulla kuitenkin iso lasku.
      Jos esim. koira pääsee karkuun ja juoksee auton eteen. SIlloin voi tulla laskua lujasti auton vaurioitumisesta tms
      Nyt uutta corgia etsiessämme hinnoiksi olen havainnut 1000-1200, mutta pikkuvikaisten, näyttelyihin ja jalostukseen kelpaamattomien n. 700.
      EI kiveksen puute tee koirasta huonoa. Pitäisikö ne lopettaa vai mitä tämä dfg-tyypi oikein tarkoittaa. Ei kivesten laskemattomuus ole ominaisuus, jota voi ennalta torjua.

      • Taas corgi : )

        Vielä noihin pikkuvikaisiin koiriin. Ei rotukoira muutu "kuonaksi", jos sillä on joku poikkeama. Oleellisintahan lienee kuitenkin koiran luonne. Kiveksen puuttuminen tai häntämutka, joka peittyy karvoihi ei myöskään muuta koiran ulkonaista olemusta rodustaan poikkeavaksi. On tärkeää, että nämäkin koirat saavat kodin ja on aivan eri asia ostaa tietyn rodun pentu, josta tietää, millaiseksi varttuu, kuin seropi, jonka hankinta on aina arpapeliä. Voi saada tosi hyvän, mutta myös aika omituisen näköiseksi ja luonteiseksi kasvavan. Voisin itse sekarotuisenkin ottaa, mutta tiedostaen, että se on tuuripeliä, minkä saa.


    • puppy_love_cute_

      Heido!!!

      Tahtoisin Welsh corgi pemun. Ne on niin söpöjä! Ei tarvitse olla näyttelykoira, mutta mielellään valko/toffeen värinen. Ja mielellään pitkä häntäinen. Saisiko mistään alle 600-800. Olen näet nelosella ja omaisuus ei ole kovin iso. Vain jotain 60 e, mut kuussa saan 25 e joten voin kyllä odottaa. Mutta olisiko mitään paikkaa, mistä voisin ostaa. Olkaa kilttejä ja vastatkaa.

      • ... sereasly

        HERRAN JUKKA SAAT KUUKAUDESSA 25 EUROAA ?(tekemättä mitään?)

        Ootkos lellitty? o____o ja sinuna ehdottaisin vanhemmillle tästä asiasta, sillä jos yksin olet ottamassa koitraa joka elää noin 10-12 vuotiaaksi, Kuka maksaa ruuat? Sinäkö :D Ja eläinlääkäri käynnit jos on tarve ja kaikki tarpeelliset tarvikkeet.
        maksaa. Kannataisi ihan oikeasti kysyä vanhemmiltasi voitko saada koiranpennun Ja maksaa siitä vaikka puolet tai jotain. Jos et saa niin hanki vaikka Kissa undulaatti tai joku muu eläin.


      • Eetud

        nelosella.. jaahas.. Käyppäs tuossa lelukaupassa ostamassa ihan pehmo koira, sitä ei näes tartte ruokkia tai käyttää tarpeilla ulkona.


      • pyhpah1

        Ja selitä mulle yksi juttu. Oletko jäänyt luokalle monestikin? oot kuulemma 12v (:


    • Hipu94

      Vinkkaisitteko hyviä ja luotettavia pemu kasvattajia. :D Kiitos!

    • BellaCorgi

      Me ostettii cardican 500 e soppari (1 pentue pitää tehä). Koira on 1 puol vuotias ja käyny näyttelyissä ja voittanukki muutaman. Eli hyvä yksilö ja paperitki löytyy. (:

    • koira haaveilija

      Me aijotaan ehkä otta Welsh corgi meillä on kissa sopeutuuko ne yhteen ????

      • sjoddmbskdkdkd

        Uskon täysin että mikä koira tahansa sopii kenen kanssa vain, jos ne on ollut vaikka pennusta asti yhdessä..


      • PapuTheCorgi

        Riippuu vähän kissasta, Corgit kyl mun mielestä huolii kaikki :D


    • PapuTheCorgi

      Kun me ostettiin pemu, niin se maksoi jotain 1800e. En nyt tiiä onko se hinta laskenu vai noussu, mut siit on nyt 8 vuotta kun me ostettii se pemu.

    • Anonyymi

      Pembroke hinta 1500€-2000€.
      Cardiganit 1400€-1700€ eli vähän edullisempia. Omasta pemusta maksoin 2000€.

      • Anonyymi

        Ostin Virosta pembun vuosi sitten jolla kaikki paperit kunnossa ja terve. Hinta oli 1200€.


    • Anonyymi

      Tosi mukavaa kun sossun tuilla elelevät täällä elukkamielipiteitään vaihtaa

      • Anonyymi

        Aivan... aito terve maksaa noin kolme tonnia, sitä halvemmat ovat pentu tehtailijoiden tuotoksia tai reggue koiria.


    • Anonyymi

      1000 euroa maksaa

    • Anonyymi

      Oon nyt etsinyt corgin pentua, ja kaikki on sen 1800e... mistä löytyis Semmone alle tonnin? Missä on semmosia kasvattajia

    • Anonyymi

      Minulla on corgi ja se maksoi 1500

      • Anonyymi

        1500-2000 euroa


    • Anonyymi

      2000€ ja vähän yli tai ali monessa paikassa

    • Anonyymi

      Niinkö vähän🧐

      • Anonyymi

        Joo, veikkaus et nykyhinnat pemuilla ja cardeilla 1400-2000. Ja onko sillä sitten vaikutusta hintaan et miten virallisesti terveystutkittu (lonkat, selkä, kyynärät, polvet, silmät). Ja onko terveystutkimuksissa tulokset priimaa vai sitä corgia itseään (ei niin hyvät lonkat, sanomista rangassa, kalkkeutuneita välilevyjä, silmissä periytyviää sairautta esim). Et mielellään maksais vaikka 2500, jos vois olla varma, et kasvattaja olis edes jossain määrin tutkituttanut corginsa laajemmin kkuin pevisa suosittaa ja jalostukseen olisi valikoitunut terveiden sukujen yksilöt. Vai onko niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, veikkaus et nykyhinnat pemuilla ja cardeilla 1400-2000. Ja onko sillä sitten vaikutusta hintaan et miten virallisesti terveystutkittu (lonkat, selkä, kyynärät, polvet, silmät). Ja onko terveystutkimuksissa tulokset priimaa vai sitä corgia itseään (ei niin hyvät lonkat, sanomista rangassa, kalkkeutuneita välilevyjä, silmissä periytyviää sairautta esim). Et mielellään maksais vaikka 2500, jos vois olla varma, et kasvattaja olis edes jossain määrin tutkituttanut corginsa laajemmin kkuin pevisa suosittaa ja jalostukseen olisi valikoitunut terveiden sukujen yksilöt. Vai onko niitä?

        Kyllä maksaisi mielellään enemmän tutkitusti terveiden corgivanhempien pennusta kuin tutkimattomista vanhemmista tehtaillusta, lonkkaindeksit alle sadan ja selät tutkimatta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe