Orgasmin jälkeinen verenvuoto

Laitetaan nyt tämä tännekin, vaikka Suomi24sen keskustelupalsta ei varmaan ole paras paikka hakea vertaistukea...
mahtaakohan kellään olla samanlaista ongelmaa? Olen aika yksin asian suhteen tällä hetkellä.

Olen -86 syntynyt nainen, enkä vieläkään ole ollut kunnon yhdynnässä. Olen kuitenkin harrastanut itsetyydytystä ja poikaystäväni on antanut suuseksiä... Jätin ehkäisyvalmisteiden käytön noin vuosi sitten, koska en nähnyt sitä tarpeelliseksi. Nyt tämän vuoden sisällä kuukautiseni ovat olleet hyvin oikulliset ja harvat.

Nyt kuitenkin ongelmaksi ovat tulleet turhan usein tulevat "kuukautiset". Eli joka kerta kun masturboin (syystä en teekkään sitä usein) ja saan orgasmin, kohtuni kramppaa ja alan vuotamaan runsaasti verta muutamaksi -päiväksi-. Orgasmin sysäys saa siis limakalvoni liikkeelle eikä verenvuoto todellakaan heti tyrehdy, kiihtyy vain. Olen ollut hieman aneeminen, joten tällaista extravuotoa en todellakaan tarvitse.. Olin juuri asiantuntevan gynen vastaanotolla, mutta hän ei tehnyt minulle ultraa koska en ole ollut yhdynnässä ja olen niin nuori. Jo gynen tutkimus aiheutti minulle pienä vuotoa.. sitten seuraavana päivänä masturboinnin jälkeen alkoi nämä iki-ihanat "kuukautiset" taas. Gyne määräsi minulle prolaktiinitason selvityksen, mutta liekö siitä mitään hyötyä.

Onko kohtalotovereita? Alkaa hieman huolestuttamaan tämä. :(
13584
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ikivanha keskustelun aloitus, mutta jos joku muukin törmää tähän vuosien jälkeen: Täällä sama ongelma. Olen 24v, lopetin pillerit n. puoli vuotta sitten ja nyt alkanut kuukautisten oireilu: epäsäännöllistä ja masturboinnin jälkeistä vuotoa, joka voisi hyvin mennä menkoista, koska jatkuu monta päivää. Toisaalta mäkin harrastan sen verran harvoin kyseistä aktiviteettia, että käytännössä vuotoa parin-kolmen-neljän viikon välein, riippuen tilanteesta. En tiedä, pitäiskö ehkä mennä johonkin gynelle käymään...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


mklsfkjalak kirjoitti:

Laitetaan nyt tämä tännekin, vaikka Suomi24sen keskustelupalsta ei varmaan ole paras paikka hakea vertaistukea...
mahtaakohan kellään olla samanlaista ongelmaa? Olen aika yksin asian suhteen tällä hetkellä.

Olen -86 syntynyt nainen, enkä vieläkään ole ollut kunnon yhdynnässä. Olen kuitenkin harrastanut itsetyydytystä ja poikaystäväni on antanut suuseksiä... Jätin ehkäisyvalmisteiden käytön noin vuosi sitten, koska en nähnyt sitä tarpeelliseksi. Nyt tämän vuoden sisällä kuukautiseni ovat olleet hyvin oikulliset ja harvat.

Nyt kuitenkin ongelmaksi ovat tulleet turhan usein tulevat "kuukautiset". Eli joka kerta kun masturboin (syystä en teekkään sitä usein) ja saan orgasmin, kohtuni kramppaa ja alan vuotamaan runsaasti verta muutamaksi -päiväksi-. Orgasmin sysäys saa siis limakalvoni liikkeelle eikä verenvuoto todellakaan heti tyrehdy, kiihtyy vain. Olen ollut hieman aneeminen, joten tällaista extravuotoa en todellakaan tarvitse.. Olin juuri asiantuntevan gynen vastaanotolla, mutta hän ei tehnyt minulle ultraa koska en ole ollut yhdynnässä ja olen niin nuori. Jo gynen tutkimus aiheutti minulle pienä vuotoa.. sitten seuraavana päivänä masturboinnin jälkeen alkoi nämä iki-ihanat "kuukautiset" taas. Gyne määräsi minulle prolaktiinitason selvityksen, mutta liekö siitä mitään hyötyä.

Onko kohtalotovereita? Alkaa hieman huolestuttamaan tämä. :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu