Olemme lääkärini kanssa keskustelleet siitä, että minulle annettaisiin Tenox-lääkekuuri omiin nukkumisvaikeuksiin!
Olen kuitenkin ollut aina hyvin pelokas kaikkien uni- ja nukahduslääkkeiden suhteen!
Voisiko siis joku kertoa, joka on käyttänyt tätä lääkettä, että miten se vaikuttaa ja tuleeko jotain haittavaikkutuksia?
Olisi kiva tietää etukäteen, sillä ihan en haluisi aloittaa tuollaista, jos hirveitä sivuvaikutuksia etc.
Kiitos jo etukäteen kaikille niille, jotka haluavat ja jaksavat vastata minulle!
Olen kuitenkin ollut aina hyvin pelokas kaikkien uni- ja nukahduslääkkeiden suhteen!
Voisiko siis joku kertoa, joka on käyttänyt tätä lääkettä, että miten se vaikuttaa ja tuleeko jotain haittavaikkutuksia?
Olisi kiva tietää etukäteen, sillä ihan en haluisi aloittaa tuollaista, jos hirveitä sivuvaikutuksia etc.
Kiitos jo etukäteen kaikille niille, jotka haluavat ja jaksavat vastata minulle!
Vastaukset 5
Vanhimmat
Kyseisestä lääkkeestä saat tietoa omalta lääkäriltäsi, jolle voit esittää kysymyksiä, mitkä sinua askarruttavat! Saat tietoa myös apteekista, mutta ensisiajssa lääkäriltäsi. Ei kannata arkailla!!!!!!
ole kokemuksia tämän lääkkeen käytöstä...
Kyllähän toki saan lääkäriltäkin vastauksia, mutta parhaiten asiasta kuitenkin tietävät lääkettä käyttäneet!
Eli jos joku on olemassa, joka osaisi valaista tässä asiassa, niin olisin ikikiitollinen hänelle!
Käytin Tenoxia kymmenisen vuotta sitten. Siihen rupesi aika pian tottumaan, ts. piti lisätä annostusta. Lopettaminen aiheutti vieroitusoireina mm. painajaisia ja aika ahdistuneen olon sekä päänsärkyä.
Jos nukahtamislääkettä tarvitset, suosittelen Imovanea. Siihenkin tosin tottuu, mutta ainakin tuntuu mielestäni paremmalta ja turvallisemmalta kuin Tenox. Olen käyttänyt sitä silloin tällöin tarvittaessa. Puoli tablettia 7,5 -vahvuutta yleensä riittää. Ainoa huono puoli on aamuisin herätessä oleva p-an maku suussa.
Olen käyttänyt Tenoxia vuoden verran. Haluan päästä niistä eroon kuinka kauan vieroitusoireet kestävät. Nukun yössä vain n. 2 tuntia otan lääkkeen tai en.
Lopetin ottamisen kolme viikkoa sitten, milloinhan nukun kunnolla???
Onko kokemuksia?
Tenoxista pitää pyrkiä eroon vähitellen, annosta pienentäen. Varsinkin, jos annostusta on lisätty käytön pitkittyessä (joko lääkärin luvalla tai omin päin). Minulla vierotusoireita oli runsaan viikon.
Sinun kertomasi perusteella suosittelen, että keskustelisit lääkärin kanssa. Lopettaminen ei yleensä onnistu omin päin, varsinkin jos lopettaa käytön kerralla.