-02 Mondeo 1.8 90kw Duratec. Katsastuksessa tuli hylsy. Vikakoodia(PO400) herjaili liittyy OBD- järjestelmään. Ei merkkihuollon kone taisi ilmoitella EGR- venttiilin viasta. Mitäpä moiselle voisi tehdä? Millainen kustannus?
EGR-venttiili
5
6056
Vastaukset
- on edes
venttiiliremontti.. ja kustannukset about 1000-1500 ekua. yksi pakoventtiileistä on hieman väljä, joten pakokaasupäästöt ei kunnossa.
- kysynn
onko sulla moottorin merkkivalo syttynyt ollenkaan. Mulla syttyi ja vein testeriin. Nollasivat ja sanoivat että erg-venttiili.
Ei syttynyt uudestaan...ainakaan vielä (glup :0)
- aromisuolaa
EGR venttiili on pakokaasujen takasin kierto. Eli esim ku seisot valoissa niin se kierrättää niitä pakokaasuja ettei sitten lähdettäessä tule niin isoa savupilvee että takanaolevat ei näe mitn.. Tarkemmin en osaa sanoa mitä vikaa siinä voisi olla muutakun että mahdollisesti se venttiili jumissa ??
Onko se hankala vaihtaa itse? Sijainti ei ainakaan ole mahdoton, siihen pääsee kohtuudella käsiksi. Alkuperäinen osa maksaa yli kaksisataa, liekkö noita missään tarvikkeena?
- Anonyymi
Hei!
Meillä Mondeo -04. Vuoden verran samaa ongelmaa, moottorivalo syttyi silloin tällöin ja itse vikakoodia tutkittiin ja nollailtiin. Jossakin vaiheessa katsottiin opastusvideo youtubesta ja koitettiin itse putsailla venttiiliä vaikka ei juuri autoista ymmärretä mitään. On muuten niin hankalassa paikkaa, että tarvii vähän erikoisemmat ruuvinvääntimet tai äärettömän pienet kädet. Saatiin osittain putsailtua, ja kuukauden verran toimi iloisesti, mutta sitten taas moottorivalo syttyi.
Nyt sain kesän lomarahat ja päätin satsata autoon. Suosittelivat huollossa vaihtamaan koko venttiilin, koska tuo vika on yleinen Mondeoissa ja sillä on korjaantunut (voisi olla vika myös sähköissä tai jossakin sensorissa). Uusi venttiili n. 165€, tiiviste, 5€, työ 150€ ja S-bonukset (merkkihuoltopaikka, jossakin toisessa voipi olla edullisempaa). Jos ei autoista hirveästi tiedä, niin suosittelen viemään huoltoon mielummin kuin itse yrittäisi, ei ole sen vaivan väärti nimittäin.
Toki katsotaan vielä jokunen aika, syttyykö valo enää. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4285799Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1962032Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3691895- 1231110
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51044- 28971
- 76858
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60854Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55743- 37734