EGR-venttiili

Voortimr

-02 Mondeo 1.8 90kw Duratec. Katsastuksessa tuli hylsy. Vikakoodia(PO400) herjaili liittyy OBD- järjestelmään. Ei merkkihuollon kone taisi ilmoitella EGR- venttiilin viasta. Mitäpä moiselle voisi tehdä? Millainen kustannus?

5

6227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on edes

venttiiliremontti.. ja kustannukset about 1000-1500 ekua. yksi pakoventtiileistä on hieman väljä, joten pakokaasupäästöt ei kunnossa.

• kysynn

onko sulla moottorin merkkivalo syttynyt ollenkaan. Mulla syttyi ja vein testeriin. Nollasivat ja sanoivat että erg-venttiili.
        Ei syttynyt uudestaan...ainakaan vielä (glup :0)

• aromisuolaa

EGR venttiili on pakokaasujen takasin kierto. Eli esim ku seisot valoissa niin se kierrättää niitä pakokaasuja ettei sitten lähdettäessä tule niin isoa savupilvee että takanaolevat ei näe mitn.. Tarkemmin en osaa sanoa mitä vikaa siinä voisi olla muutakun että mahdollisesti se venttiili jumissa ??

• Onko se hankala vaihtaa itse? Sijainti ei ainakaan ole mahdoton, siihen pääsee kohtuudella käsiksi. Alkuperäinen osa maksaa yli kaksisataa, liekkö noita missään tarvikkeena?

• Anonyymi

Hei!
      Meillä Mondeo -04. Vuoden verran samaa ongelmaa, moottorivalo syttyi silloin tällöin ja itse vikakoodia tutkittiin ja nollailtiin. Jossakin vaiheessa katsottiin opastusvideo youtubesta ja koitettiin itse putsailla venttiiliä vaikka ei juuri autoista ymmärretä mitään. On muuten niin hankalassa paikkaa, että tarvii vähän erikoisemmat ruuvinvääntimet tai äärettömän pienet kädet. Saatiin osittain putsailtua, ja kuukauden verran toimi iloisesti, mutta sitten taas moottorivalo syttyi.
      Nyt sain kesän lomarahat ja päätin satsata autoon. Suosittelivat huollossa vaihtamaan koko venttiilin, koska tuo vika on yleinen Mondeoissa ja sillä on korjaantunut (voisi olla vika myös sähköissä tai jossakin sensorissa). Uusi venttiili n. 165€, tiiviste, 5€, työ 150€ ja S-bonukset (merkkihuoltopaikka, jossakin toisessa voipi olla edullisempaa). Jos ei autoista hirveästi tiedä, niin suosittelen viemään huoltoon mielummin kuin itse yrittäisi, ei ole sen vaivan väärti nimittäin.
      Toki katsotaan vielä jokunen aika, syttyykö valo enää. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe