Hei onko kuurolla oikeus vammaistukeen, ja paljokohan se olis.
tietämätön
7
1171
Vastaukset
- jassåå
Löytyy Kelan kotisivussa. Ole hyvä vaan.
- huonokuuloinen
se on siinä 400 egee/kk
- joo...
jokainen kuuro tai huonokuuloinen ei kuitenkaan voi saada vammaistukea. jotkut saavat, jotkut eivät, jotkut taas puolikkaan. nuorempi sukupolvi ei mielestäni enää saa vammaistukea. kela on kuulemma tosi tiukka tämän asian suhteen.
- siinä on kolme eri ryhmä
Tällä hetkellä 1.täysin vammaistuki 387€/kk,korotettu vammaistuki kai noin 167€/kk ja alin vammaistuki jotakin 110€/kk mutta 2009 jälkeen noustaa 10-18€ päälle.Riippuu kuulon tasosta ja perusteet vammaistuen hakemiseen.Se tarvitaan kyllä lääkärin lausuntoa joka kelaan liitteenä vammaistuen hakemuksessa kanssa.
- syntymä(täys)kuuro
Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.
- tilanteesi asiasta.
syntymä(täys)kuuro kirjoitti:
Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.
Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)
- kuuro
tilanteesi asiasta. kirjoitti:
Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)
miksi pitäs saada, eihän kuurot /heikkokuuloiset ole vammaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103