tietämätön

epä tietoinen

Hei onko kuurolla oikeus vammaistukeen, ja paljokohan se olis.

7

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jassåå

      Löytyy Kelan kotisivussa. Ole hyvä vaan.

    • huonokuuloinen

      se on siinä 400 egee/kk

    • joo...

      jokainen kuuro tai huonokuuloinen ei kuitenkaan voi saada vammaistukea. jotkut saavat, jotkut eivät, jotkut taas puolikkaan. nuorempi sukupolvi ei mielestäni enää saa vammaistukea. kela on kuulemma tosi tiukka tämän asian suhteen.

    • siinä on kolme eri ryhmä

      Tällä hetkellä 1.täysin vammaistuki 387€/kk,korotettu vammaistuki kai noin 167€/kk ja alin vammaistuki jotakin 110€/kk mutta 2009 jälkeen noustaa 10-18€ päälle.Riippuu kuulon tasosta ja perusteet vammaistuen hakemiseen.Se tarvitaan kyllä lääkärin lausuntoa joka kelaan liitteenä vammaistuen hakemuksessa kanssa.

      • syntymä(täys)kuuro

        Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.


      • tilanteesi asiasta.
        syntymä(täys)kuuro kirjoitti:

        Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.

        Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)


      • kuuro
        tilanteesi asiasta. kirjoitti:

        Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)

        miksi pitäs saada, eihän kuurot /heikkokuuloiset ole vammaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe