vauvan kanssa matkalle!?!

mitä järkeä?

Mitä ihmeen järkeä on lähteä viimeisillään raskaana tai vauvan kanssa matkalle? Nyt on yksi lapsi sitten kuollut ja syyttävät sormet osoittavat ulkoministeriötä vaikka vanhemmat varmasti tiesivät mitä olivat tekemässä. Riski on olemassa mutta itsekkäät vanhemmat tuntuvat vähät välittävän!

Onko se viimeisillään raskaana matkustelu jotenkin kivaa ja luuletteko että pieni vauva nauttii paahtavasta kuumuudesta, tungoksesta, oudosta ruokavaliosta, puhumattakaan muista vaaroista!

Itse en lähtisi kyllä alle kouluikäisen kanssa ainakaan mihinkään kauas, pelkkää stressiä ja ylimääräisiä riskejä.

9

1253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menkottiis

      Mut kottiinsa o moni kallu... Revissiitä!

    • oli 8kk

      ikäisen skimbaamassa Mont Blancin juurella. Puolet päivästä toinen laski ja toinen oli lapsenvahtina. Hyvä reissu oli, ei mitään pulmia. Italilaisessa majatalossa isäntäväki otti meidät rakastavasti vastaan.

      • sanoi kersalle että katso

        vähän faijan perään kun on niin kova doku.


    • se mamma ollu

      jotain rc23. Ei mun mielestä kovin viime vaiheessa vielä raskautta, toisilla ei ees maha näy kunnolla tossa vaiheessa.

    • vastata!!

      Minä hirveä itsekäs äiti olen ollut Kanarian saarilla kun raskaus viikkoja oli 37. Mukana matkassa oli pari lasta, nuorempi taisi olla silloin n. 5 v. Tämä kyseinen vauveli oli sitten ekalla etelänmatkalla vuoden ikäisenä. Sitä ennen kyllä oli taidettu käydä jopa Ruotsissa ja Tallinnassa. Perheeseemme kuuluu kolme lasta, matkoja on kertynyt useita ja matkat on aina sujuneet hyvin. Lapsemme oppivat muiden maiden kulttuureista, uskonnoista yms. Eikä hävetä yhtään!

      • ...........

        Mä en kans ymmärrä, että pitää lähtee ulkomaille jonkun alle puolvuotiaan kanssa... Ehtiihän sitä matkustamaan vaikka loppuelämän...


      • edelliseen

        raskausviikkoja ei kyllä ollut noin paljon! Oikea luku taisi olla 34 tai 35.. Ja kävin lääkärissä ennen matkaa, joka tarkisti että kaikki on ok. Sain lisäksi lääkärin tod. mukaan että lennolle ei ole estettä..


      • kommentoida

        entäpä jos ei olisikaan mennyt hyvin, kirjoittelisitko sitten täällä. Raskaana matkustamisessa on aina riskinsä ja joskus ei kaikki menekään hyvin.
        Vauvojen kanssa matkustamisesta - olen nähnyt auringossa palaneen pikkulapsen ja uupuneen oloisen vauvan joka selvästi kärsi nestevajauksesta. Eivät näyttäneet nauttivan lomasta...


      • en varmasti
        kommentoida kirjoitti:

        entäpä jos ei olisikaan mennyt hyvin, kirjoittelisitko sitten täällä. Raskaana matkustamisessa on aina riskinsä ja joskus ei kaikki menekään hyvin.
        Vauvojen kanssa matkustamisesta - olen nähnyt auringossa palaneen pikkulapsen ja uupuneen oloisen vauvan joka selvästi kärsi nestevajauksesta. Eivät näyttäneet nauttivan lomasta...

        kirjoittelisi, vaan surisin.. Tarkoitukseni on sanoa, että raskaudessa/synnytyksessä voi aina sattua jotain. Myös kotimaassa. Raskaus ei ole sairaus! Kotona ei tarvitse istua neljän seinän sisällä tekemättä mitään, koska on raskaana. Jos raskaus etenee ns. normaalisti, voi odottava äiti elää ihan kuin ennenkin. Raskaus ei ole esteenä matkustukselle. En lähtisi viimeisillään esim. laskettelemaan, ratsastamaan, hyppäämään benji -hyppyä tms. Mielestäni tekstin aloittaja on lapseton ihminen, joka tietää kaiken vanhemmuudesta, antaa hyviä neuvoja, ja toimii itse päinvastoin kuin neuvoo, kun joskus aikanaan lapsia saa... Meitä ihmisiä on moneksi. Toiset matkustaa raskaudesta huolimatta, toiset istuu kotona. En katso olevani sen huonompi äiti, koska olin etelässä raskaana ollessani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe