Halvat lennot?/Puerto Plata

mmm

Kertokaa miten pääsee halvalla kesäkuussa Puerto Plataan? Siis halvin lentoyhtiö! Kiitos:)

9

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustolta

      Se oikea on niitä lentoja kauppavien sivustoja.

    • saikkis-

      käy kattoo www.vertaa.fi ja www.supersaver.fi.. yleensä about 800eurolla pääsee jos lentää lontoon ja nykin kautta..

    • Dominicana

      Esimerkiksi näillä lentoyhtiöillä saattaa päästä Puerto Plataan kohtuulliseen hintaan:
      AirBerlin/LTU
      KLM/Martinair
      Condor

      tai www.ebookers.fi

      Kannattaa myös verrata mitä maksaa lentää eri reittejä.

      • jannika-k

        Hei,

        jos olette matkustaneet pidemmäksi aikaa Dominikaaniseen ilman viisumia,
        niin onko teitä kertaakaan pysäytetty esim. konetta vaihtaessa USA:ssa tai Euroopassa "välitarkastuksen" yhteydessä ja kyselty sen viisumin perään ?
        Vai onko matkustaminen sujunut ongelmitta ?

        Tiedän, että Dominikaanisen päässä ei kyllä ole ongelmia, mutta mietin, että miten näissä tiukemmissa maissa välilaskun yhteydessä..

        Kiitos jo etukäteen :)


      • Saikkis-
        jannika-k kirjoitti:

        Hei,

        jos olette matkustaneet pidemmäksi aikaa Dominikaaniseen ilman viisumia,
        niin onko teitä kertaakaan pysäytetty esim. konetta vaihtaessa USA:ssa tai Euroopassa "välitarkastuksen" yhteydessä ja kyselty sen viisumin perään ?
        Vai onko matkustaminen sujunut ongelmitta ?

        Tiedän, että Dominikaanisen päässä ei kyllä ole ongelmia, mutta mietin, että miten näissä tiukemmissa maissa välilaskun yhteydessä..

        Kiitos jo etukäteen :)

        Vuonna 2007 tammikuussa olin menossa sinne pariks kuukaudeks.. Olin yhen yön New Yorkissa ja aamulla lähti kone Puerto Plataan.. Siinä ei lähtöselvityksessä ollu mitään ongelmaa mut sitte tais olla turvatarkastuksen yhteydessä ku joku mies alko tenttaa et kuin kauan aion olla dominikaaneissa...sanoin ihan rehellisesti et pari kk, ja se oli onneks kiva setä (iteki joku latino) ja anto mun vaan mennä.. En sitä sen enempää sillon miettiny..

        Mut sitte syksyllä 2007 lensin uudelleen jenkkien kautta, ja siinä lähtöselvityksessä ne taas alko kyttää sitä mun lippuu.. Olin sillä kertaa varannu matkan joka ois kestoltaan ollu 31päivää.. No tää nainen siinä lähtöselvityksessä väitti et tarviin viisumin koska mun matka kestää päivän yli kuukauden.. niinpä tää nainen sit juoksi ympäri lentokenttää mun passin kanssa kyselemässä joltain "viisaammalta" et tarviinko viisumia vai en.. Mä sanoin et koska oon suomen kansalainen ni mä en sitä tarvii noin lyhyelle reissulle. No ei ne mua uskonu. Ne alko järjestelee mun lentoja uudelleen ja mun piti sit loppujen lopuks palata 4pvä aikasemmin pois ku continentalilla ei ollu lentoja tarjota muille päiville.. Vieläki ketuttaa se homma..
        Tein reissun jälkeen reklamaation continentalille, ja ne lähetti mulle jonkun sähköpostilippusen millä ois saanu 100dollaria alennusta uudesta matkasta. Mut enpä vaan oo enää kyseistä lentoyhtiötä käyttäny.


      • Dominicana
        jannika-k kirjoitti:

        Hei,

        jos olette matkustaneet pidemmäksi aikaa Dominikaaniseen ilman viisumia,
        niin onko teitä kertaakaan pysäytetty esim. konetta vaihtaessa USA:ssa tai Euroopassa "välitarkastuksen" yhteydessä ja kyselty sen viisumin perään ?
        Vai onko matkustaminen sujunut ongelmitta ?

        Tiedän, että Dominikaanisen päässä ei kyllä ole ongelmia, mutta mietin, että miten näissä tiukemmissa maissa välilaskun yhteydessä..

        Kiitos jo etukäteen :)

        Olen matkustanut monta kertaa ja viipynyt yli turistiviisumin sallitun ajan. Konetta vaihtaessa ei ole kertaakaan kysytty (tähän mennessä) kuinka kauan aion viipyä Dom. Tsv.ssä. Takaisin tullessa saattaa kyllä joutua tiukkaankin kuulusteluun. Nyt keväällä kun palasimme jouduimme Saksassa tullin tarkastukseen, jossa käytiin perusteellisesti läpi kaikki käsimatkatavarat ja meidät kuulusteltiin miten kauan olimme olleet siellä ja mitä olimme tehneet jne. Jopa kokaiinitesti suoritettiin. Myös meidän check-in laukut kävi läpi saman tarkastuksen ja luultavasti siitä syystä laukkumme "hävisivät" matkalla. Ne kyllä toimitettiin seuraavana päivänä kotiovelle.

        Dom. Tsv.:n päässä ei ole koskaan ollut ongelmia. Sieltä poislähtiessä pitää kyllä maksaa pieni sakko jos on viipynyt yli turistiviisumin sallitun ajan - rutiiniasia, josta ei ole syytä huolestua.


      • jannika-k
        Dominicana kirjoitti:

        Olen matkustanut monta kertaa ja viipynyt yli turistiviisumin sallitun ajan. Konetta vaihtaessa ei ole kertaakaan kysytty (tähän mennessä) kuinka kauan aion viipyä Dom. Tsv.ssä. Takaisin tullessa saattaa kyllä joutua tiukkaankin kuulusteluun. Nyt keväällä kun palasimme jouduimme Saksassa tullin tarkastukseen, jossa käytiin perusteellisesti läpi kaikki käsimatkatavarat ja meidät kuulusteltiin miten kauan olimme olleet siellä ja mitä olimme tehneet jne. Jopa kokaiinitesti suoritettiin. Myös meidän check-in laukut kävi läpi saman tarkastuksen ja luultavasti siitä syystä laukkumme "hävisivät" matkalla. Ne kyllä toimitettiin seuraavana päivänä kotiovelle.

        Dom. Tsv.:n päässä ei ole koskaan ollut ongelmia. Sieltä poislähtiessä pitää kyllä maksaa pieni sakko jos on viipynyt yli turistiviisumin sallitun ajan - rutiiniasia, josta ei ole syytä huolestua.

        Kiitos tiedoista :)

        Dominicana; oletko kauan ollut pisimmillään ilman viisumia ?

        Onko kukaan muuten lähdössä tänä talvena pidemmäksi aikaa Dom. tasavaltaan ? :)


      • mia---
        jannika-k kirjoitti:

        Kiitos tiedoista :)

        Dominicana; oletko kauan ollut pisimmillään ilman viisumia ?

        Onko kukaan muuten lähdössä tänä talvena pidemmäksi aikaa Dom. tasavaltaan ? :)

        moikka, olen viestiketjun aloittaja...olisin lähdössä jos vaan saan budjetin kasaan. toisaalta olen miettinyt myös jotain muuta kohdetta kuin tuota, esim. jokin muu saari karibialla. vaatii vaan pirusti rahaa:( korkeintaan 3 viikoksi menisin..


      • Dominicana
        jannika-k kirjoitti:

        Kiitos tiedoista :)

        Dominicana; oletko kauan ollut pisimmillään ilman viisumia ?

        Onko kukaan muuten lähdössä tänä talvena pidemmäksi aikaa Dom. tasavaltaan ? :)

        Pisimmillään olen ollut 6 kk ilman viisumia. Sinä aikana anoin residenssiaa, jonka odotusaika on noin vuoden pituinen (tänä päivänä). En tiedä paljonko viisumin hankkiminen maksaa ja kauanko sen saaminen kestää. En ole myöskään selvittänyt onko mahdollista anoa viisumia etukäteen ennen maahan saapumista. Epäilen että se ehkä ei ole edes mahdollista, mutta siihen kysymykseen voi varmasti Ruotsissa oleva suurlähetystö vastata. Viisumin anomukseen sisältyy valtion terveystarkastus, joka suoritetaan ainoastaan Santo Domingon maahanmuuttovirastossa. Voi olla että sen pienen sakon maksaminen maasta poislähtiessä on halvempi ja ainakin paljon yksinkertaisempi ratkaisu. Yleensä ihmiset valitsevat sen jälkimmäisen ratkaisun. Ks. tariffit tästä: http://www.migracion.gov.do/tarifas.html Ventanilla Extranjeria -otsikon alta.

        Guzman Ariza -lakifirman sivuilla on viisumin- ja residenssihakuprosessit selitetty step-by-step: http://www.drlawyer.com/publications/residency-dominican-republic.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe