lättäjalat ja hiihto

räpyläongelmainen

Löytyykö täältä ketään lättäjalkaista immeistä, joka on kohdannu saman ongelman kun mä? Oon nimittäin tullut siihen tulokseen, että lättäjalkaisille on mahdotonta löytää varusteita murtomaahiihtoon ja luisteluun.

Omistan todella lättänät holvittomat 45 koon jalat. Holvittomuudesta johtuen jalat kääntyy vähän sisäänpäin. Sen johdosta jalka puutuu aivan älyttömästi hiihdossa ja luistelussa sisäsyrjän kohdalta. Tuloksena on ollut mm. hiusmurtumia ym. rasituksia. Sain Intersportissa tuomion, että noilla jaloilla ei voi hiihtää. Voiko pitää paikkaansa? Kertokaa pliis kokemuksia ja apuja, jos ootte kohdannu samoja ongelmia.    

7

3141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts-1

ei voi muuta sanoa että mene ortopedin juttusille..tekevät sellaset pohjalliset jotka toimii..lättäjalkojen takia ei tarvii harrastusta lopettaa!

• ortopedin puheille

Koska ortopedi todennäköisesti ohjaa askelklinikalle joka tekee yksilöllisiä tulipohjallisia kenkiin. Omat jalkavaivani paranivat ainakin osittain niiden ansiosta. Nuo ovat varmasti parempia kuin ne joita äkkiä värkkäillään urheiluliikkeissä. Ainoana haittapuolena on korkea hinta. Muistaakseni pohjalliset maksoivat n. 160€. Mutta siihen hintaan sisältyi sitten perusteellinen jalkojen ja mahdollisten asentovirheiden tutkimus. Koko prosessi tutkimuksineen ja pohjallisten valmistuksineen otti aikaa tunnin, joten kyllä se hieman selittää sitä hinnanmuodostusta. Mielestäni se hinta kannattaa maksaa jos jalat tulevat kuntoon. Tukipohjallisia lienee montaa eri merkkiä ja tekijää. Omani teetin Kangasalan kuntoutuksessa ja olen ollut niihin tyytyväinen.

• räpyläjalkainen

Omistan kyllä pohjalliset, ja niistä on ollut apua ihan peruskatujentallailussa, mutta hiihtomonoissa ne ei oikeen toimi.

• voit toki yrittää

mutta tukipohjalliset eivät tosiasioita miksikään muuta. Aku Ankant eivät hiihdä ja sillä siisti, kääk!

• lättäjalat on

HEi!

Mulla myöskin armottomat lättäjalat ja nyt vielä 40v harrastan luistelua ja hiihtoa. Viimeksi tänään. Ostin sellaiset leveälestiset luistimet ja tukevat monot juuri. En usko että jalat rasittuvat erityisesti sisäsyrjältä sen lättäjalkaisuuden takia. Ehkä hyvät jalkalihakset auttavat asiaan ja ettei jännitä nilkkoja ja varpaita yms. Ja aloittelee kevyesti lyhyemmällä ajalla ensin.

En käytä ortopedin pohjallisia liikuntaharrastuksissa, mielummin haluan jalan liikkuvan vapaammin. Pääsin oikein opetusvideolle, on niin järkyttävä jalkojen asento.

• Veikkonen71

Löysin sopivat monot urheilukaupan takavaraston pölyistä, mutta 10 min sitten kokeiltuani tavallisia luistimia, tarttee tuskissaan todeta, että ne ei oo mun jaloilleni ja mietinkin, et onkohan leveälestisiä luistimia olemassa ja mistä niitä saa. Mut sulla vissiin sellaset on, et mistä löysit ja mitä maksoi?

• Anonyymi

90-luvun luistelumonot toimi ainakin itsellä kunnes ne oli ihan loppuunkäytetty:( Ei liian jäykät eikä liikaa muovitukia ja ah niin pehmeät. Nykyajan monoissa pitää ostaa helvetin isot ja askarrella ne täyteen erilaisia pohjallisia jotta saa jalalle tasaisen pedin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      205
      5857
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1681
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      98
      949
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      887
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      857
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      808
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      771
    Aihe