paljonko arvelette mitä tulisi maksamaan kesämökki? Ajateltiin noin 25-30 neliön mökkiä.
Mökki olisi sähkötön ja vesi kannetaan joesta. myös ilman saunaa koska sauna tehdään erikseen.tarkoitus olisi että siitä tulisi talviasuttava.Perustukset tehdään itse.paljonko han urakkahinta olisi jos teettäis vieraalla?
jostain luin että hinta mökille olisi noin 1000e neliö
mökin hinta
10
4958
Vastaukset
- kokoisia
mökkejä on esitteillä rautakauppojen pihoilla. Ainakin keväisin. Hinnat ovat siinnä 1500e paikkeilla. Eivät ole talviasuttavia, mutta voihan ite eristeet laittaa ja vaikka paneloida. Perustukset voi olla kevytsoraharkkoja nurkkiin ja vähän muuallekin.
- htth
itse tehtynä n. 1000-1500 ekua/neliö ja teetettynä lähes tupla, mutta tämä on vain arvio , joka pohjautuu omaan projektiin
- on pitää mielessä
että kaikki on halvempaa huomenna, ja vielä halvempaa ylihuomenna. Eli mitä pidempään lykkäät hankintaa, sen halvemmalla saat.
Puhuvat "älä ruoki lamaa". No, tyhmää on maksaa liikaa ja silloin ostetaan kun halvimmalla saadaan. Lisäksi kohta saa pakkohuutokaupoista mökkejä hyvältä paikalta alehintaan. Itse odotan niitä, keväällä alkavat ja jatkuvat vuoden parin ajan.- alehintaan?
Olet valitettavasti myöhässä tämän kanssa noin 10 vuotta. Laki estää enää myymästä ns. alehintaan. Vasaraa paukuttava vouti ei saa enää lain mukaan hyväksyä tällaista tarjousta. Kannattaa tutustua ulosottoa koskevaan lakiin.
- völjari
Ei 25-30 m2 mökkejä paljoa tule pakkohuutokauppaan. Mitä sille tielle menee on sitä suurta ja rönsyilevää, kakkosasuntotyyppiä ...
- hirsimökki
maksaa noin 70 000 - 100 000 euroa tuossa kokoluokassa. Lautamökki itse tehden syntyy 25000 - 30000 eurolla.
- millään
usko, että edes tuon kokoluokan hirsimökki itse tehtynä, ilman mukavuuksia maksaa 30000. Jos ottaa täyspuuosatoimituksen, ei sen hintaa voi kertoa kuin 2:lla itse tehden, jos ei mukavuuksia ole, eli ei sähköä, kantovesi ja jos ei tonttia laske mukaan. Tonttiahan ei voikaan laskea hintaan, koska niiden hinnat ovat niin vaihtelevat.
- htth
millään kirjoitti:
usko, että edes tuon kokoluokan hirsimökki itse tehtynä, ilman mukavuuksia maksaa 30000. Jos ottaa täyspuuosatoimituksen, ei sen hintaa voi kertoa kuin 2:lla itse tehden, jos ei mukavuuksia ole, eli ei sähköä, kantovesi ja jos ei tonttia laske mukaan. Tonttiahan ei voikaan laskea hintaan, koska niiden hinnat ovat niin vaihtelevat.
siis sisältää kaiken niin kyllähän 30 - 35m2 mökki
yli kolmekymmentä maksaa , jos pelkän paketin hinta
150mm pyöröllä on 20000 , kuitenkin tarvitaan lisäksi perustukset , eristykset , piipu ja paljon
muutakin mitä ei paketissa tule , elikkä jos en pahasti vikaan veikkaa , niin 35000 ekua on minimi
itse tehden ja teetettynä lähes tupla
- kulut
7" hirsimökki ilman saunaa ja vettä. 36m2 mökki 12m2 terassilla. Rakentaminen aloitettu 2006 kesällä. Budjetti laskuri osoittaa tällä hetkellä noin 29.000 euroa. Pitää sisällään kaiken huonekaluista sähköön liittymineen. Mökki on pihahommia vaille valmis. Ilman sähköjä ja piha/huonekaluja hinta olisi noin 22-23 tuhatta. Oman työn osuus noin 95%. Ainoat palkatut on vastaava ja sähkömies.
- Mökin mummu
Jos osaatte tehdä perustukset niin teettäkää runko
ja kattotuolit tai tilatkaa kattotuolit valmiina.
Me emme ole mitään rakentamisen ihmelapsia ja saimme tällä keinolla kohtuuhintaisen saunamökin 30m2.
Kun suunnittelette mökin rakentamista suosittelen että aloitatte saunamökistä, näin teillä on hyvä tukikohta olla yötä ja peseytyä kun rakennatte päämökkiä.Ja sähköjohdot kannattaa asentaa piiloon vaikka ei sähköä olisikaan, sähköjohdot pinta asennuksena rumia. Agrigaatti, aurinkoenergia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234