koulutuscenter

kukaan käynyt?

onko kukaan käynyt koulutuscenterin make-up artist koulutuksen? mitä mieltä?

12

3626

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä kuuluu..

teoriaan? opetellaanko esim englannin/ruotsin ammattisanastoa? ja mitä hinta sisältää (esim kirjat, meikkilaukku?)

• tsuffeli

Oon käyny parturi-kampaamo puolen ja moni luokkalaine otti samaa ton meikkipuolen. En suosittele. Opettajat on aina kadoksissa ja rahoilles tuskin saat mitää vastinetta. En tiedä ku pettyneitä ihmisii ketkä sieltä tulee ulos. Eli älä mene, luultavasti mikä tahansa muu on parempi.

• mä kävin

olen käynyt meikkaaja-maskeeraaja-koulun koulutuscenterissä, en suosittele,itseäni jäänyt harmittamaan etten valinnut koulua paremmin ja tarkemmin, maker vaikuttaa hyvältä koululta mutta ota taustoista selville ja entisiltä oppilailta
        koulutuscenter oli opetus ok, mukaan kuuluva portfolio ihan paska, huono kuvaaja, ei saanut kuvia digi-muodossa yms, vähän työharjoittelua eikä mitään kontakteja eikä jatko-apua työpaikan etsimisessä koulun jälkeen. kun näytin portfoliota valmistuttuani useille mahd. työnantajille sanoivat että meikit ok-hyvä-tosi jees, mutta kuvien taso huono, pitää hommata uusia kuvia ammattivalokuvaajan kanssa ja tulla uudestaan näytille.
        ei sisällä englanti-ruotsia

• Pettynyt
        tsuffeli kirjoitti:

Oon käyny parturi-kampaamo puolen ja moni luokkalaine otti samaa ton meikkipuolen. En suosittele. Opettajat on aina kadoksissa ja rahoilles tuskin saat mitää vastinetta. En tiedä ku pettyneitä ihmisii ketkä sieltä tulee ulos. Eli älä mene, luultavasti mikä tahansa muu on parempi.

Koulu on pelkkää rahastusta ja tyhjiä lupauksia.Kukaan ei ole sieltä valmistuttuaan TODELLAKAAN valmis muuhun kuin lisä opiskeluun.opetus puutteellista,opettajia liian vähän jne jne Olisin mieluummin käynyt amiksen kolme vuotta ilman velkaa ja varmasti osaavampana kuin nyt.HARMITTAAAA!!!

• ammattilainen
        mä kävin kirjoitti:

olen käynyt meikkaaja-maskeeraaja-koulun koulutuscenterissä, en suosittele,itseäni jäänyt harmittamaan etten valinnut koulua paremmin ja tarkemmin, maker vaikuttaa hyvältä koululta mutta ota taustoista selville ja entisiltä oppilailta
        koulutuscenter oli opetus ok, mukaan kuuluva portfolio ihan paska, huono kuvaaja, ei saanut kuvia digi-muodossa yms, vähän työharjoittelua eikä mitään kontakteja eikä jatko-apua työpaikan etsimisessä koulun jälkeen. kun näytin portfoliota valmistuttuani useille mahd. työnantajille sanoivat että meikit ok-hyvä-tosi jees, mutta kuvien taso huono, pitää hommata uusia kuvia ammattivalokuvaajan kanssa ja tulla uudestaan näytille.
        ei sisällä englanti-ruotsia

On se ihme että aina haukutaan opettajia. Pitäis opiskelijalla katsoa joskus itse peiliin. Aina löytyy syy jostain muusta kuin itsestä. Opiskelijat lintsaa koulusta ja sitten opettajien pitää olla taikureita ja saada lintsareista huippu ammattilaisia. Itse olen 20v toiminut opettajana meikkipuolella ja syytä löytyy kyllä molemmista osapuolista.

• Sipuli

Kyllä, on ihan hyvä koulu.

• meikkari

Itse kävin Tampereen koulun ja ei siellä ainakaan opettajat kateissa ollut, vaan läsnä valmiina opettamaan ja auttamaan. Kyllä meitä autettiin ainakin teoriassa töidenkin haussa, enkä ole kuullut, että mikään koulu valmistuneille töitä suoranaisesti järjestäisi. Itse työllistyin juuri kyseisen koulun opettajan suosituksesta. Suosittelen!

• mmmmmr

onko kukaan käynyt kyseisen koulun rakennekynsikurssia? kokemuksia?

• a

joo mua kiinnostaisi myös tuo rakennekynsijuttu.. eli kokemuksia olis kiva kuulla?? :)

• Anonyymi00010
      UUSI

1/3

Hei! Lue tämä jos harkitset 9 kuukauden Meikkaaja–Maskeeraaja-koulutusta Koulutus Center kautta. Tässä on muutamia asioita, jotka olisin itse halunnut tietää ennen koulutuksen aloittamista. Tarkoitus ei ole lytätä koulutusta, koska opin kyllä paljon ja sain arvokasta käytännön kokemusta, mutta koen että kokonaisuus ei täysin vastannut hintaa (8700 €) tai niitä odotuksia, joita koulutuksesta annettiin.

Koulutuksessa pääsee harjoittelemaan kauneusmeikkauksen perusteita ja maskeeraustekniikoita sekä muita luovia projekteja. Käytännön tekeminen oli ehdottomasti yksi koulutuksen hyödyllisimmistä puolista, erityisesti aikataulupaineessa työskentely ja oman tekemisen kehittäminen. Myös muiden opiskelijoiden kanssa verkostoituminen oli arvokasta työllistymisen kannalta. Lopputyö puolestaan haastoi ja kehitti omaa osaamista paljon.

Samaan aikaan on kuitenkin hyvä tiedostaa, että suuri osa oppimisesta tapahtuu itsenäisesti. Opetuspäiviä oli noin 2–3 viikossa ja erityisesti erikoistehosteiden osuus jäi melko suppeaksi suhteessa koulutuksen hintaan (Erikoistehostejakso 2000 €). Monissa tilanteissa opiskelijat joutuivat selvittämään asioita itse tai hankkimaan lisämateriaaleja omalla kustannuksella, vaikka koulutuksen hintaan olisi voinut olettaa sisältyvän kattavammat resurssit ja ohjaus.

Yksi isoimmista yllätyksistä liittyi meikkilaukkuun, joka koulusta saadaan. Sen sisältö ei omalla kohdallani vastannut odotuksia. Sävyvalikoima oli rajallinen suomalaiselle iholle, meikkilaukussa olevat kaksi ainoata meikkivoidetta olivat moussemaisia ja liian tummia suomalaisen vaalealle iholle. Luomivärit olivat karisevia eikä tuotteiden laatu muutenkaan vastannut korkeaa kokonaiskustannusta. Lisäksi koulun esitteessä painotettiin vahvasti, ettei omia tuotteita kannata hankkia ennen aloitusta, koska yhteistilauksia olisi tulossa. Käytännössä nämä eivät kuitenkaan toteutuneet odotetulla tavalla, joten omia tuotteita joutui lopulta hankkimaan paljon itse ilman suurempia tilauksia.

Koulutusmateriaalit olivat itselle myös pettymys suhteessa niiden hintaan. Oppimateriaalit koostuivat pääasiassa monistetulosteista (300 €). Olisin henkilökohtaisesti odottanut tämän hintaluokan koulutuksessa kattavampia ja viimeistellympiä materiaaleja.

Materiaaleissa oli paikoin epäselvää suomen- ja englanninkielistä tekstiä, ja osa kuvista ei vastannut käytännön opetusta. Joissain tilanteissa opiskelijoita ohjeistettiin mieluummin etsimään referenssejä internetistä tai Pinterestistä kuin käyttämään materiaaleja sellaisenaan.

Itselleni oppimateriaalit eivät lopulta olleet erityisen hyödyllisiä, eikä niistä saanut kovin syvällistä tukea esimerkiksi erikoistehosteisiin. Osa sisällöstä, kuten ihonhoidon perusteet ja tietyt harjoitukset, olivat hyödyllisiä, mutta kokonaisuus jäi melko pintapuoliseksi suhteessa hintaan.

• Anonyymi00011
      UUSI

2/3

Jos koulutukseen lähtee, suosittelisin heti alkuun panostamaan omaan perusvälineistöön: laajaan sivellinsettiin, meikkisieniin, spaattulaan, mixing palettiin, ripsentaivuttimeen, pinsetteihin, irtoripsiin sekä kertakäyttöisiin ripsiharjoihin. Näille tuli jatkuvasti käyttöä ja ne helpottivat työskentelyä merkittävästi. Suosittelisin myös alkamaan säästämään omaa MUA/SFX-laukkua varten ja tutustumaan erilaisiin tuotteisiin, jotta laukun kokonaisuus toimii yhtenäisesti.

Materiaalipuolella oli muutenkin haasteita. Materiaalit olivat usein vähissä tai loppuivat kesken ja osa materiaaleista oli huonokuntoisia tai käyttöön soveltumattomia, esimerkiksi vanhentunut silikoni. Alkoholivärejä päästiin kokeilemaan vasta viimeisellä jaksolla, koska palettia ei ollut aiemmin saatavilla. Jouduin myös itse hankkimaan Artexia päästäkseni harjoittelemaan silikonin käsittelyä kunnolla, koska koululla ei ollut siihen riittäviä materiaaleja saatavilla. Tämä vaikutti suoraan esimerkiksi lopputyön toteutukseen ja siihen, kuinka paljon erikoistehostetekniikoita pystyi käytännössä harjoittelemaan. Tämä teki harjoittelusta paikoin turhauttavaa, etenkin kun kyseessä on koulutus, josta maksetaan huomattava summa.

Myös ohjaus projekteissa jäi välillä vähäiseksi. Vaikka apua pyysi, tukea ei aina ollut saatavilla silloin kun sitä olisi tarvinnut. Luovalla alalla oma-aloitteisuus on tärkeää, mutta olisin kaivannut enemmän ohjausta esimerkiksi materiaalien käyttöön, tuotetuntemukseen sekä ihonhoitoon ja pohjatyöskentelyyn.

Koulutuksen järjestelyissä oli lisäksi epäselvyyksiä jo ennen aloitusta. Koko koulutusjakson toteutuminen oli pitkään epävarmaa, ja lopulta osa opetuksesta järjestettiin osittain etänä vaihtoehtojen puuttuessa. Tästä tiedotettiin melko myöhään ennen aloitusta, noin kuukautta aikaisemmin. Koska moni opiskelija oli ehtinyt järjestää elämäntilanteensa koulutuksen ympärille (minä mukaan lukien), muutokset tulivat hyvin pienellä varoitusajalla.

Arviointikriteerit jäivät myös osittain epäselviksi, eikä kaikkia vaatimuksia kommunikoitu selkeästi etukäteen. Esimerkiksi lopputyön layoutilla tuntui olevan merkittävä vaikutus arviointiin, vaikka tätä ei painotettu selkeästi alussa.

Koin myös, että suhtautuminen kunnianhimoisempiin ja haastavampiin projekteihin ei aina ollut kannustavaa. Kun pyrin toteuttamaan isompia ja luovempia kokonaisuuksia, palaute tuntui välillä enemmän rajoittavalta kuin rohkaisevalta. Tämä oli itselle lannistavaa, koska koen että luovalla alalla opiskelijoita olisi tärkeää tukea kehittämään omaa tasoaan ja viemään ideoitaan eteenpäin.

Lisäksi yksittäisessä puhelinkeskustelussa sain kommentteja liittyen ulkomaille suuntautumiseen ja alan kansainvälisiin mahdollisuuksiin sävyyn, joka tuntui enemmän epäilevältä kuin kannustavalta.

• Anonyymi00012
      UUSI

3/3

Tämä jäi erityisesti mieleen, koska itse näen alan vahvasti kansainvälisenä ja uskon, että opiskelijoita olisi hyvä rohkaista katsomaan laajempia mahdollisuuksia eikä rajata niitä etukäteen pois.

Kaikesta huolimatta en koe, että koulutus meni hukkaan. Opin paljon ja kehityin tekijänä, mutta rehellisesti suurin osa kehityksestä tuli oman harjoittelun ja lisähankintojen kautta. Siksi suosittelen miettimään tarkasti omia tavoitteita ennen hakeutumista tähän koulutukseen.

Jos erityisesti erikoistehosteet kiinnostavat, voi olla hyvä vertailla myös muita vaihtoehtoja, kuten erikoistuneempia kursseja tai studioharjoittelua, joissa käytännön ohjaus ja materiaalit voivat olla ammattilaisemmalla tasolla.

Toivon silti, että koulutusta kehitetään tulevaisuudessa erityisesti materiaalien laadun, opetuksen määrän, opiskelijatuen sekä arvioinnin läpinäkyvyyden osalta, jotta opiskelijat saisivat selkeämmän ja tasapainoisemman pohjan työelämään.

Eli joo en voisi itse suositella koulutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      236
      2634
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1124
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1068
    4. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      992
    5. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      985
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      897
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      821
    8. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      237
      780
    9. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      35
      720
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      116
      708
    Aihe