Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

vanha SR-Sisu

sisu suuhun ja alle

Oliko vanhoissa SR-Sisuissa Fullerin laatikot, vai muistanko väärin? Missä muissa Sisuissa niitä sitten oli? Käytettiinkös niissä "Pillarin" koneita vai olivatko Cumminseja?

14

4880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo BM

      Cummins Fuller

      • myöskin

        ...Fullerin synkronoitu versio.


      • tainnu saaha
        myöskin kirjoitti:

        ...Fullerin synkronoitu versio.

        SR:ää synkrolaatikolla.Eikö se tullu vasta Eemeleihin?


      • sunnuntaina
        tainnu saaha kirjoitti:

        SR:ää synkrolaatikolla.Eikö se tullu vasta Eemeleihin?

        ...ajoin SR:ää synkronoidulla Eaton-Fullerilla. Ekan kerran joskus tuossa syksyllä, kun tuota autoa ajoin, katsoin vaan että kepissä lukee Eaton-Fuller ja yritin vaihtaa normaalisti vaihteet raakana. Hyvin äkkiä tajusin lootan olevankin synkronoitu, kun ei meinannut vaihtamisesta tulla mitään. Eemeleissä synkronoidut laatikot ovat ZF:n valmistamia.


      • vuosimallin se
        sunnuntaina kirjoitti:

        ...ajoin SR:ää synkronoidulla Eaton-Fullerilla. Ekan kerran joskus tuossa syksyllä, kun tuota autoa ajoin, katsoin vaan että kepissä lukee Eaton-Fuller ja yritin vaihtaa normaalisti vaihteet raakana. Hyvin äkkiä tajusin lootan olevankin synkronoitu, kun ei meinannut vaihtamisesta tulla mitään. Eemeleissä synkronoidut laatikot ovat ZF:n valmistamia.

        SR oli?oliko seniitä ihan viimesiä?muuten 98 vuosimallin eemelissä on fullerin synkrolaatikko.


      • ex-sisuman
        sunnuntaina kirjoitti:

        ...ajoin SR:ää synkronoidulla Eaton-Fullerilla. Ekan kerran joskus tuossa syksyllä, kun tuota autoa ajoin, katsoin vaan että kepissä lukee Eaton-Fuller ja yritin vaihtaa normaalisti vaihteet raakana. Hyvin äkkiä tajusin lootan olevankin synkronoitu, kun ei meinannut vaihtamisesta tulla mitään. Eemeleissä synkronoidut laatikot ovat ZF:n valmistamia.

        tuli -02. sitä ennen synkrolaatikot oli eatonin tekemiä. ZF tais ostaa tuon eatonin synkrolaatikon tuotannon ja siksi se loppu. jos en ihan väärin muista... oli muuten pirun hyvä laatikko,siis synkrolaatikoksi!!!


    • ainakin oli

      Rolls Roycen kone ja Fullerin aski. SM:ssä (sama kuin SR, mutta nokaton) oli Cummins Fuller. SK:t taisivat olla ZF:n laatikolla. E-sisuihin fuller ja ZF olivat vaihtoehtoina. Konevaihtoehtoja eemeleihin on ollut ainakin Cummins, CAT, Mack ja Renault. Kaitpa R500:eenkin Fuller edelleen on vaihtoehtona.

      • sisu suuhun ja alle

        Selkis. No mikäs se oli sitten kaikista väkevin Sisu näistä vanhoista malleista, ei "eemeleistä"?

        Miksiköhän niissä vanhoissa oli Rollsin koneita?!


      • .....

        vai muistanko väärin


      • niitti..

        oli cummins 370hv, silloin alkoi sisulla cummins aikakausi.


      • Arska
        sisu suuhun ja alle kirjoitti:

        Selkis. No mikäs se oli sitten kaikista väkevin Sisu näistä vanhoista malleista, ei "eemeleistä"?

        Miksiköhän niissä vanhoissa oli Rollsin koneita?!

        SM 372 kaikista väkevin peli. Elikkäs viimesen mallin sm sisuja. "Karjaan e-malli" siis ne ensimmäiset eemelit on täysin samoja autoja. Sm:ssä viä cummins ja fuller, sitte loppu aikana oli jo saatavana korkealla rungolla. Tuo 372 oli se tehokkain malli 510 hepalla. Jos haluaa viä enemmän varmatoimisuutta niin sitte sm 340. Vanhempi versio, eikä oo viä sähköstä kaasupoljinta ja muita sähkö leluja moottorissa. Nuo vanhat "oikeat" Sisut sm, sr, sk ja sl on ollu pitemmän päälle kaiken toimivimpia. Näissä uusissa sitte on monenmoista lastentautia. Sitte tuo moottori merkki... Sehän sen ratkasee mistä saadaan edullisimmin tilattua tarkotukseen sopivia moottoreita.


      • r622en
        niitti.. kirjoitti:

        oli cummins 370hv, silloin alkoi sisulla cummins aikakausi.

        oli 525 cummins koneella.meitillä oli 1996 mallinen 8x4


      • jortikkaxxl
        r622en kirjoitti:

        oli 525 cummins koneella.meitillä oli 1996 mallinen 8x4

        SM 393 525


    • JK2

      Oli sellainenki malli, johon ainakin sai vaihtoehtoina Eaton TwinSplitter TS 11612 12 3 laatikon, SM/SR 270!, 1990-93..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe