Lada kivikaudelta

länsiautoilija

Eikö ole järkyttävää miten paljon Lada on jäänyt jälkeen oikeista autoista? 3.85 metriä lyhyen 59 kW auton CO2-päästöt ovat 177g/km ja kaupunkikulutus 9l/100km. Vastaavia lukuja ei länsiautoissa ole ollut viiteenkymmeneen vuoteen.

Suomalaiset ovat kuitenkin järkeviä ja ajattelevat myös ympäristöä. Ladat ovat jääneet venäläisten omaksi harmiksi. Ladan tehtaat voisi ottaa vaikka sotaharjoitusten kohteeksi ja pommittaa maan tasalle. Tekisivät venäläiset kerrankin jotain hyödyllistä.

http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=020&model=003&car=0200032

40

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Audi tulee

      Ja miltähän jääkaudelta minun Audi on? Siinä kaupunkikulutus on 15 litraa ja CO2 päästöt jotain 260. Ladahan menee aika vähällä. Toisaalta maksan kyllä siitä hyvästä, ettei tartte ajella millään riisikupilla.

      • onkin

        suurikulutuksinen.
        Ihmettelen, mistä dieselvastaisuutesi kumpuaa.


      • 3.85m ja 59kW

        Vai miksi siihen vertasit?


    • ei ole hyvä mennä pommittamaan

      venäjälle mitään,sieltä voipi tulla takaisin jotakin

      • tarkemmin

        Kirjoittaja ehdotti että venäläiset itse ottaisivat harjoituskohteeksi Ladan tehtaan.


      • velka Audi
        tarkemmin kirjoitti:

        Kirjoittaja ehdotti että venäläiset itse ottaisivat harjoituskohteeksi Ladan tehtaan.

        Saksalaista paskaa kilotulkulla audin nimellä varustettuna. Kiitos EI


      • ladailija...
        velka Audi kirjoitti:

        Saksalaista paskaa kilotulkulla audin nimellä varustettuna. Kiitos EI

        Korvien välissä pelkkää tyhjää ja kauhea kateus oikeita autoja kohtaan.


      • rumasti
        velka Audi kirjoitti:

        Saksalaista paskaa kilotulkulla audin nimellä varustettuna. Kiitos EI

        sano, ReiskaS tykkää huonoa...


      • Audit
        rumasti kirjoitti:

        sano, ReiskaS tykkää huonoa...

        Eikö Reiska ole keskittynyt vain Mersun ja Toyotan kadehtimiseen.


      • keskittynyt
        Audit kirjoitti:

        Eikö Reiska ole keskittynyt vain Mersun ja Toyotan kadehtimiseen.

        mutta ajaa itse bensa-audilla.


      • kukaan kadehdi
        Audit kirjoitti:

        Eikö Reiska ole keskittynyt vain Mersun ja Toyotan kadehtimiseen.

        vaan, tuntee syvää myötätuntoa omistajan katkeruutta ko. Merkkiäkohtaan.


      • keskittynyt kirjoitti:

        mutta ajaa itse bensa-audilla.

        Ehkä minunkin on aika osallistua keskusteluun, kun niin monesti on jo Reiskan nimi mainittu.
        Täällä esiintyy muutama tai muutamia hurahtaneita, jotka välillä väittävät minun työskentelevän Delta-autossa tai sitten olen työtön pummi. Mutta joka tapauksessa kommari. Sitten yks kaks ,jotkut saavat päähänsä, että minulla olisi Audi.
        Toisaalta joku ehdotti minun hakeneen Saksasta vanha koppaisen diisselimersun. Mielenkiinnolla jään odottamaan, että mikä auto seuraavaksi minun autotallista löytyy tai siis sieltä slummissa olevan kerrostalon pihan nurkasta.


      • mon amour
        keskittynyt kirjoitti:

        mutta ajaa itse bensa-audilla.

        Pieleen meni Reinoseni, ei, ei Brera.
        Vaikka en itsekään ole vannoutunut dieselisti, en ymmärrä dieselvastaisuuttasi.
        Nykyään monet valmistajat tekevät ah, niin hienoja dieseleitä kuten myös hienoja bensiinikoneita ja jopa hybridejä.
        Ylipäätään ihmisen olisi hyvä hakea sitä positiivisuutta, eikä keskittyä disinformaatioon.
        Dis myrkyttää mielen pikkuhiljaa.
        Hyvää kevään jatkoa myös Reiskalle.


      • ReiskaS kirjoitti:

        Ehkä minunkin on aika osallistua keskusteluun, kun niin monesti on jo Reiskan nimi mainittu.
        Täällä esiintyy muutama tai muutamia hurahtaneita, jotka välillä väittävät minun työskentelevän Delta-autossa tai sitten olen työtön pummi. Mutta joka tapauksessa kommari. Sitten yks kaks ,jotkut saavat päähänsä, että minulla olisi Audi.
        Toisaalta joku ehdotti minun hakeneen Saksasta vanha koppaisen diisselimersun. Mielenkiinnolla jään odottamaan, että mikä auto seuraavaksi minun autotallista löytyy tai siis sieltä slummissa olevan kerrostalon pihan nurkasta.

        Ei ukko uskalla julkisesti haukkua Audia, koska anopillaan on sellainen ja jos hän haukkuu sitä liikaa voi mummo tehdä perinnöttömäksi. Tai ainakin tekee testamentin jossa määrää, ettei ukolla ole avio-oikeutta mummolta tulevaan perintöön ja silloin ukko lopullisesti onkin mutsin (150cm/150kg/150v) tossun alla.

        Ukko kun salaa toivoo mummolta juuri sen Audin perivänsä, sitä se aina kännissä pelkää jos sen auton saakin joku muu kun hän. Siksi ukko ei sitä hauku, koska jonain päivänä hänkin toivottavasti on Audi-mies.


    • BMW 525i Sedan 160 kW

      2.5-litrainen bensakone 4.84 metriä pitkässä edustusluokan autossa. Tehoa 220hv. Ja hiilidioksidipäästöt vain 176 g/km eli vähemmän kuin Ladan mopoautossa. Näin se tekniikka kehittyy viidessäkymmenessä vuodessa jonka Lada on jäänyt jälkeen oikeista autoista.

      http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=007&car=004007244

      • biimerin

        kulutuksesta.
        Takaan ja alleviivaan, ettei mene normaalissa maantieajossa vain 5L/100km.
        Valehtelemallako ne kulutuslukemat ja samalla mm. autoverotus määritellään?
        Verotushan pitää perustua nykyisin kulutuslukemiin.


      • voisit
        biimerin kirjoitti:

        kulutuksesta.
        Takaan ja alleviivaan, ettei mene normaalissa maantieajossa vain 5L/100km.
        Valehtelemallako ne kulutuslukemat ja samalla mm. autoverotus määritellään?
        Verotushan pitää perustua nykyisin kulutuslukemiin.

        haastaa BMW:n oikeuteen, vai mitä? BMW on ollut vertailuissa hyvin pieniruokainen vaikka joka automerkillä voi olla vaikeuksia saavuttaa normikulutuksia Suomen kylmyydessä räntäsohjossa ajaen, se on totta.

        Mutta pointtihan oli se että pikkuriikkinen tehoton Lada kuluttaa enemmän kuin uusi edustusauto kilpa-auton tehoilla.


      • mikään

        2.5 litranen, vaan 3 litranen.


      • haastaa
        voisit kirjoitti:

        haastaa BMW:n oikeuteen, vai mitä? BMW on ollut vertailuissa hyvin pieniruokainen vaikka joka automerkillä voi olla vaikeuksia saavuttaa normikulutuksia Suomen kylmyydessä räntäsohjossa ajaen, se on totta.

        Mutta pointtihan oli se että pikkuriikkinen tehoton Lada kuluttaa enemmän kuin uusi edustusauto kilpa-auton tehoilla.

        BMW:n ilmoittama kulutus on Saksassa tehdyssä testissä todettu liian optimistiseksi.
        Testissä auto vei yli 2L /100 km enemmän mitä tehdas ilmoittaa.

        http://www.autobild.de/artikel/test-bmw-530i-_-mercedes-e-350_60285.html

        Kyseessähän ei ole mikään pikkujuttu, vertailukohtana voidaan käyttää tapausta, jossa Kia ja Huyndai ilmoittivat USA:ssa aikanaan autojensa tehot systemaattisesti 10% liian korkeiksi.
        Tästä tuli tuomio ja Kia ja Huyndai joutuivat maksamaan kymmenien miljoonien korvaukset jälkikäteen autojen ostajille.


      • tehot näkyvät
        haastaa kirjoitti:

        BMW:n ilmoittama kulutus on Saksassa tehdyssä testissä todettu liian optimistiseksi.
        Testissä auto vei yli 2L /100 km enemmän mitä tehdas ilmoittaa.

        http://www.autobild.de/artikel/test-bmw-530i-_-mercedes-e-350_60285.html

        Kyseessähän ei ole mikään pikkujuttu, vertailukohtana voidaan käyttää tapausta, jossa Kia ja Huyndai ilmoittivat USA:ssa aikanaan autojensa tehot systemaattisesti 10% liian korkeiksi.
        Tästä tuli tuomio ja Kia ja Huyndai joutuivat maksamaan kymmenien miljoonien korvaukset jälkikäteen autojen ostajille.

        Kun on 220 heppaa koneessa niin ei sillä malta ajaa kuin Ladan räppänällä. Ja silloin sitä bensaa palaa kun tehoja käytetään.


      • huolimatta
        tehot näkyvät kirjoitti:

        Kun on 220 heppaa koneessa niin ei sillä malta ajaa kuin Ladan räppänällä. Ja silloin sitä bensaa palaa kun tehoja käytetään.

        5 litran maantiekulutus on bullshittiä tuolle bemarille.


      • tehot näkyvät kirjoitti:

        Kun on 220 heppaa koneessa niin ei sillä malta ajaa kuin Ladan räppänällä. Ja silloin sitä bensaa palaa kun tehoja käytetään.

        Täällä on taas muutamalla karannut mopo hansikkaasta. Mitä itua jos autossa on vaikka 5000 hevosvoimaa, jos Suomessa maksimivauhti saa olla talvisaikaan 100km/h motarilla ja sivuteillä 80km/h? Taajamissa vaan noin 50km/h.
        Toisaalta, jos auton keskikulutus on 6 litraa tai 7,6 litraa, niin 10tkm vuosittaisella ajolla kustannusero on 200 euroa (litrahinta 1,25€). Toisin sanoen rahallisesti puhutaan pikkusummasta. Ympäristöseikka on asia erikseen, mutta ihmisistä pieni osa ajattelee tosissaan luontoa kun puhutaan auton käytöstä. Kuten edellinen kirjoittaja.
        Mitä tulee sitten dieselvastaisuuteni, niin ei sellaista ole olemassa.


      • pointin
        ReiskaS kirjoitti:

        Täällä on taas muutamalla karannut mopo hansikkaasta. Mitä itua jos autossa on vaikka 5000 hevosvoimaa, jos Suomessa maksimivauhti saa olla talvisaikaan 100km/h motarilla ja sivuteillä 80km/h? Taajamissa vaan noin 50km/h.
        Toisaalta, jos auton keskikulutus on 6 litraa tai 7,6 litraa, niin 10tkm vuosittaisella ajolla kustannusero on 200 euroa (litrahinta 1,25€). Toisin sanoen rahallisesti puhutaan pikkusummasta. Ympäristöseikka on asia erikseen, mutta ihmisistä pieni osa ajattelee tosissaan luontoa kun puhutaan auton käytöstä. Kuten edellinen kirjoittaja.
        Mitä tulee sitten dieselvastaisuuteni, niin ei sellaista ole olemassa.

        Pointti on se että Lada on teknisestikin kivikaudelta.


      • pointin kirjoitti:

        Pointti on se että Lada on teknisestikin kivikaudelta.

        Pointti on siinä, että Ladalla ajaa samat ajot huomattavasti edullisemmin kuin sillä bemarilla. Jos bemari maksaa vaikkapa 50k€ ja sen hinnasta katoaa 10% vuosittain, niin sillä summalla saan sinun kutsumaasi kivikautiseen Ladaani menovettä 4000 litraa, olettaen litrahinnaksi 1,25€. On siinä sitten varaa kuluttaa vaikka litra pari enemmän sadalle kilometrille. Normiautoilija käyttää vuodessa 800 litraa plus miinus jotakin riippuen koneesta 10tkm matkalla. Eli hassun litran kulutuseron takia en näe syytä luopua Ladasta.


      • samaa mieltä
        ReiskaS kirjoitti:

        Pointti on siinä, että Ladalla ajaa samat ajot huomattavasti edullisemmin kuin sillä bemarilla. Jos bemari maksaa vaikkapa 50k€ ja sen hinnasta katoaa 10% vuosittain, niin sillä summalla saan sinun kutsumaasi kivikautiseen Ladaani menovettä 4000 litraa, olettaen litrahinnaksi 1,25€. On siinä sitten varaa kuluttaa vaikka litra pari enemmän sadalle kilometrille. Normiautoilija käyttää vuodessa 800 litraa plus miinus jotakin riippuen koneesta 10tkm matkalla. Eli hassun litran kulutuseron takia en näe syytä luopua Ladasta.

        Reiskan kanssa.
        Sen verran korjuuta viestiisi, että ei riitä 10% BMW:n vuotuiseen arvonpudotukseen.
        Vielä enemmän kuin bensaa se syö rahaa.
        Huollot, korjaukset, arvonpudotus yök, yök...


      • hukassa.
        ReiskaS kirjoitti:

        Pointti on siinä, että Ladalla ajaa samat ajot huomattavasti edullisemmin kuin sillä bemarilla. Jos bemari maksaa vaikkapa 50k€ ja sen hinnasta katoaa 10% vuosittain, niin sillä summalla saan sinun kutsumaasi kivikautiseen Ladaani menovettä 4000 litraa, olettaen litrahinnaksi 1,25€. On siinä sitten varaa kuluttaa vaikka litra pari enemmän sadalle kilometrille. Normiautoilija käyttää vuodessa 800 litraa plus miinus jotakin riippuen koneesta 10tkm matkalla. Eli hassun litran kulutuseron takia en näe syytä luopua Ladasta.

        Eihän Ladaa ollut tarkoitusta vertailla isoon bemariin muuten kuin osoittamaan Ladan jälkeenjääneisyyden. Lada kuluttaa ja saastuttaa yhtä paljon kuin iso edustusurheiluauto.

        Oikeastaan Ladaa ei pitäisi verratakaan kuin muihin alkeellisiin mopoautoihin. Tosin yhtä alkeellista muinaisjäännettä ei enää löydy niistäkään.


      • Selvinpäin
        ReiskaS kirjoitti:

        Pointti on siinä, että Ladalla ajaa samat ajot huomattavasti edullisemmin kuin sillä bemarilla. Jos bemari maksaa vaikkapa 50k€ ja sen hinnasta katoaa 10% vuosittain, niin sillä summalla saan sinun kutsumaasi kivikautiseen Ladaani menovettä 4000 litraa, olettaen litrahinnaksi 1,25€. On siinä sitten varaa kuluttaa vaikka litra pari enemmän sadalle kilometrille. Normiautoilija käyttää vuodessa 800 litraa plus miinus jotakin riippuen koneesta 10tkm matkalla. Eli hassun litran kulutuseron takia en näe syytä luopua Ladasta.

        Nyt puhut Reino asiaa, ja pääsit näpsyttään bemarimiestä arkaan kohtaan. Arvonlasku vaan suurempi jotain 10k€ luokkaa.


      • jokumuu
        Selvinpäin kirjoitti:

        Nyt puhut Reino asiaa, ja pääsit näpsyttään bemarimiestä arkaan kohtaan. Arvonlasku vaan suurempi jotain 10k€ luokkaa.

        Mitäs arkaa tuossa nyt olisi? Eläminen maksaa, ja leveästi eläminen maksaa enemmän.

        Tuskin kukaan ostaa uutta Bemaria siksi että tahtoisi päästä mahdollisimman halvalla. Jopo on selvästi kustannustehokkaampi peli.


      • Pieleen taas kerran
        ReiskaS kirjoitti:

        Pointti on siinä, että Ladalla ajaa samat ajot huomattavasti edullisemmin kuin sillä bemarilla. Jos bemari maksaa vaikkapa 50k€ ja sen hinnasta katoaa 10% vuosittain, niin sillä summalla saan sinun kutsumaasi kivikautiseen Ladaani menovettä 4000 litraa, olettaen litrahinnaksi 1,25€. On siinä sitten varaa kuluttaa vaikka litra pari enemmän sadalle kilometrille. Normiautoilija käyttää vuodessa 800 litraa plus miinus jotakin riippuen koneesta 10tkm matkalla. Eli hassun litran kulutuseron takia en näe syytä luopua Ladasta.

        Bemeri kestää hyvinkin 20v, joten vuotuinen arvonlasku tulee olemaan 5% noin keskimäärin. Tosin aluksi prosentti on suurempi mutta lopuksi taas pienempi.

        Ladalla prosentti on noin 25, sillä sehän kestää enentään 4v jos ajaa vähän.


      • Pieleen taas kerran kirjoitti:

        Bemeri kestää hyvinkin 20v, joten vuotuinen arvonlasku tulee olemaan 5% noin keskimäärin. Tosin aluksi prosentti on suurempi mutta lopuksi taas pienempi.

        Ladalla prosentti on noin 25, sillä sehän kestää enentään 4v jos ajaa vähän.

        Et voi olla tosissasi.
        Jos pidät mittatikkuna uuden bemun kulutusta, niin uuden hinnanpudotuksesta sinun pitää lähteä liikkeelle. Suurin osa uuden bemun ostajista vaihtaa sen parin kolmen vuoden kuluttua uuteen bemuun. Hinnanpudotukseen ei riitä edes 10% vuodessa. Liikutaan l5-20% haarukassa per vuosi. Sen lisäksi täällä eivät kirjoittele uusien bemujen omistajat, eivät edes Suomi24h BMW palstalla. Täällä bemusta kirjoittelevat ne, joilla on joku 1997 mallinen bensarosvo.
        Muuten, 2002 vuoden mallinen 530i kuluttaa bensaa kaupungissa 13.1 litraa ja yhdistetty 9,5 litraa. Eli ”soppa maistuu”.


      • Topi Toijalasta
        ReiskaS kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi.
        Jos pidät mittatikkuna uuden bemun kulutusta, niin uuden hinnanpudotuksesta sinun pitää lähteä liikkeelle. Suurin osa uuden bemun ostajista vaihtaa sen parin kolmen vuoden kuluttua uuteen bemuun. Hinnanpudotukseen ei riitä edes 10% vuodessa. Liikutaan l5-20% haarukassa per vuosi. Sen lisäksi täällä eivät kirjoittele uusien bemujen omistajat, eivät edes Suomi24h BMW palstalla. Täällä bemusta kirjoittelevat ne, joilla on joku 1997 mallinen bensarosvo.
        Muuten, 2002 vuoden mallinen 530i kuluttaa bensaa kaupungissa 13.1 litraa ja yhdistetty 9,5 litraa. Eli ”soppa maistuu”.

        Ainoa bemari johon ladaa voi verrata on 116i.
        Sen arvonpudotus kolmessa vuodessa on noin 25%, siis 8% vuodessa. Hinta uutena noin 27,5te, vuotuinen arvonlasku on noin 1,8te/vuosi.

        Lada 119 maksoi uutena 12te ja tunnetusti lada menettää kolmessa vuodessa arvostaan vähintään puolet, siis ainakin 17% vuodessa, tekee noin 2te/vuosi.

        Koska lada kuluttaa enemmän, siinä on pienempi huoltoväli eikä turvallisuudesta voi edes puhua, niin en keksi köyhyyden lisäksi yhtään perustetta miksi ostaa lada.


    • 9. vuosi omistajana

      Minun Lada 110 on laitettu eu-keskikulutukseksi rekisteriotteeseen 7.6 l/100 km. Sain laskettua tankkausvihostani vuoden 2008 polttoainekulutukseksi 7.4 l/100 km. Samaan tulokseen pääsivät aikoinaan autolehdet: koeajossa hekin pääsivät alle eu-keskikulutuksen. Selityksenä ole se, että Ladan eu-kulutuksen mittaa ranskalainen firma, jolla ei ole kiinnostusta säätää Lada kohdalleen. Länsiautoilla ei autolehtien toimittajat pääse lähellekään niihin merkittyjä keskikulutuksia.

      • <<<<

        VANHOISSA TUPLALAMPPULADOISSA ON AJATONTA NEUVOSTOLIITTOLAIS-ITALIALAISTA KAUNEUTTA


      • paha jos

        vertaa johonkin toiseen 60-luvun autoon


      • 9. vuosi omistajana
        paha jos kirjoitti:

        vertaa johonkin toiseen 60-luvun autoon

        Otan tähän esimerkiksi 2009 mallin länsiauton keskikulutuksesta: Smart Fortwo 1.0 Passion. Smartin eu-yhdistetyn kulutukseksi on merkitty 4.7 l/100 km. Tekniikan Maailma (16/08) sai kestotestissä keskikulutuksesksi 6.54 l/100 km. Erotus on peräti 1.84 l/100 km enemmän kuin luvataan. Näin länsiauton ostajia huijataan!


      • itäautojen
        9. vuosi omistajana kirjoitti:

        Otan tähän esimerkiksi 2009 mallin länsiauton keskikulutuksesta: Smart Fortwo 1.0 Passion. Smartin eu-yhdistetyn kulutukseksi on merkitty 4.7 l/100 km. Tekniikan Maailma (16/08) sai kestotestissä keskikulutuksesksi 6.54 l/100 km. Erotus on peräti 1.84 l/100 km enemmän kuin luvataan. Näin länsiauton ostajia huijataan!

        Aivan samalla tavalla bensaa saa poltettua normikulutusta enemmän itäautolla. Laboratorio-olosuhteisiin kun harvoin pääsee loskassa ja pakkasessa. Mutta esimerkiksi tehokas VW:n TSI meni eräässä TM:n testissä jopa alle luvatun mikä vasta onkin harvinaista.


      • kulutus
        itäautojen kirjoitti:

        Aivan samalla tavalla bensaa saa poltettua normikulutusta enemmän itäautolla. Laboratorio-olosuhteisiin kun harvoin pääsee loskassa ja pakkasessa. Mutta esimerkiksi tehokas VW:n TSI meni eräässä TM:n testissä jopa alle luvatun mikä vasta onkin harvinaista.

        Minulla TSI 1.4 ja vie enemmän kuin luvattu.
        Erotus n. 0,7-1,8L/ 100 suurempi kuin ilmoitettu kulutus.


      • sentään
        kulutus kirjoitti:

        Minulla TSI 1.4 ja vie enemmän kuin luvattu.
        Erotus n. 0,7-1,8L/ 100 suurempi kuin ilmoitettu kulutus.

        Sehän on kovin ikävää. Etenkin kun oikeasti ajat ladalla.


      • kulutus kirjoitti:

        Minulla TSI 1.4 ja vie enemmän kuin luvattu.
        Erotus n. 0,7-1,8L/ 100 suurempi kuin ilmoitettu kulutus.

        Noin kaksi vuotta sitten oli vuokraamosta kyseinen volkkari pari päivää ajossa. Ajelin noin 700 kilsaa ja keskikulutus oli hiukan alle 6 litraa. Laskin kulutuksen sen mukaan mitä laitoin bensaa lisää, että tankki oli taas täynnä.
        Ei ollut mikään tykki. Melkoinen kivireki, nimíttäin olen ajanut monella eri merkillä ja tämä oli ensimmäinen auto kun kädet puutui. Jostain syystä tien epätasaisuudet välittyivät rattiin. Ei muuta moittimista. Hiljaisempi kuin Skoda Octavia. Molemmat autot olivat kahden viikon sisään minulla ajossa.


      • renoo
        ReiskaS kirjoitti:

        Noin kaksi vuotta sitten oli vuokraamosta kyseinen volkkari pari päivää ajossa. Ajelin noin 700 kilsaa ja keskikulutus oli hiukan alle 6 litraa. Laskin kulutuksen sen mukaan mitä laitoin bensaa lisää, että tankki oli taas täynnä.
        Ei ollut mikään tykki. Melkoinen kivireki, nimíttäin olen ajanut monella eri merkillä ja tämä oli ensimmäinen auto kun kädet puutui. Jostain syystä tien epätasaisuudet välittyivät rattiin. Ei muuta moittimista. Hiljaisempi kuin Skoda Octavia. Molemmat autot olivat kahden viikon sisään minulla ajossa.

        Siinä on kai jotain 140-160 heppaa? Eli aika kohtuullinen kulutus. Golf Variantia kehutaan paljon paremmaksi vielä ajoltaan vaikka se onkin periaatteessa Jetan farmarimalli. Jospa joskus saisi sellaisen yhden turbon TSI:llä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe