Onko juristilla väliä?

_Tavis_

Olen joutumassa todella riitaiseen ja luultavasti myös vaikeaan ositukseen, jossa kohtena maatila.

Tarvitsen hyvän juristin, joka on perehtynyt nimenomaan avioeroihin.
Mistä tunnistan ja löydän sellaisen?

Asumme keskisuuressa kaupungissa.

11

2958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja mutta

      olisiko keltaiset sivut tai google mitään kun tuo konekin näyttää olevan.
      Mistä tunnistan ja löydän sellaisen.
      Tekisi mieleni laittaa joku kommentti mutta olkoon.

      • _Tavis_

        Tottakai netistä on jo etsittykin, mutta pulma on juuri tuo juristien valtava määrä.

        Mistä tietää, onko joku pätevä tehtävissään ja onko sillä yleensä edes väliä? Ts. Osaavatko kaikki juristit hoitaa kaikenlaisia riitoja samalla tavalla? Siis onko juristilla väliä?

        Ja juuri niitä pois jättämiäsi kommentteja kaipaisin kipeimmin...


      • juristiopiskelija
        _Tavis_ kirjoitti:

        Tottakai netistä on jo etsittykin, mutta pulma on juuri tuo juristien valtava määrä.

        Mistä tietää, onko joku pätevä tehtävissään ja onko sillä yleensä edes väliä? Ts. Osaavatko kaikki juristit hoitaa kaikenlaisia riitoja samalla tavalla? Siis onko juristilla väliä?

        Ja juuri niitä pois jättämiäsi kommentteja kaipaisin kipeimmin...

        Ensinnäkin, pahoitteluni riitaisan eron johdosta.

        Periaatteessa kuka tahansa perhe- ja jäämistöoikeuteen erikoistunut juristi on asiantuntemuksellisesti pätevä. On eri asia, kuinka hän osaa palvella asiakastaan, tässä tapauksessa sinua ts. kuinka henkilökemianne toimivat. Mutta et todellakaan voi ns. valita väärin kunhan vain otat yhteyttä asiantuntevaan lakiasiain-/asianajotoimistoon.


      • Karvaasti pettynyt palkkion...
        _Tavis_ kirjoitti:

        Tottakai netistä on jo etsittykin, mutta pulma on juuri tuo juristien valtava määrä.

        Mistä tietää, onko joku pätevä tehtävissään ja onko sillä yleensä edes väliä? Ts. Osaavatko kaikki juristit hoitaa kaikenlaisia riitoja samalla tavalla? Siis onko juristilla väliä?

        Ja juuri niitä pois jättämiäsi kommentteja kaipaisin kipeimmin...

        Juristeissa on heikkotasoisia yhtälailla aivan kuin muillakin työaloilla.
        Itse sain mehevän laskun mutta ei juristini ollut minua ja asiaani varten vaan hän uskoi vastapuolen valheet poliisikuulusteluissa ja häneen vaikutti vastapuolen tittelit enemmän kuin se että minä olin hänet palkannut ja että hänen piti hoitaa asia rehellisesti.
        Jälkikäteen pääsin tietämään tutuilta jotka tämän miehen tunsivat ja tiesivät että ei hänestä mihinkään ole ollut aikoihin. Kyllä hän osasi laskun lähettää minulle. Kovin jäi paha maku tuosta joten kysele ja yritä ottaa selvää juristeista ettei käy kuten minulle.


      • kävi...
        Karvaasti pettynyt palkkion... kirjoitti:

        Juristeissa on heikkotasoisia yhtälailla aivan kuin muillakin työaloilla.
        Itse sain mehevän laskun mutta ei juristini ollut minua ja asiaani varten vaan hän uskoi vastapuolen valheet poliisikuulusteluissa ja häneen vaikutti vastapuolen tittelit enemmän kuin se että minä olin hänet palkannut ja että hänen piti hoitaa asia rehellisesti.
        Jälkikäteen pääsin tietämään tutuilta jotka tämän miehen tunsivat ja tiesivät että ei hänestä mihinkään ole ollut aikoihin. Kyllä hän osasi laskun lähettää minulle. Kovin jäi paha maku tuosta joten kysele ja yritä ottaa selvää juristeista ettei käy kuten minulle.

        minulle lasku tuli,mutta mitään ei saanut mies aikaan.
        Älä missään tapauksessa ota juristia oikeusaputoimistosta.


      • juristiopiskelija
        kävi... kirjoitti:

        minulle lasku tuli,mutta mitään ei saanut mies aikaan.
        Älä missään tapauksessa ota juristia oikeusaputoimistosta.

        On aina ikävä lukea ihmisten negatiivisia kokemuksia asiakaspalveluun liittyen. On totta, että joka ammattikuntaa liittyy myös näitä nk. mätiä omenoita.

        Alkuperäiselle vielä ohjeena: tiesithän, että asianajajalla ja lakimiehellä on eroa? Jos todellakin haluat ottaa varman päälle, palkkaa asianajaja. Heiltä edellytetään valmistumisen jälkeen vähintään neljän vuoden kokemusta lakimiestehtävistä, joista kahden vuoden kokemusta asianajotehtävistä. Lisäksi asianajaja on myös suorittanut erityisen asianajajatutkinnon.

        Lisäksi asianajajien toiminta on valvottua, sillä valtioneuvoston oikeuskansleri ja Asianajajaliiton hallitus valvovat heidän toimintaansa. Hyödyllistä lisätietoa saat Suomen Asianajajaliiton sivuilta (asianajajaliitto.fi). Ks. mm. Usein kysyttä osiosta kysymys "Mistä löydän asiaani sopivan asianajajan". Toivottavasti tästä oli hyötyä sinulle.


      • _Tavis_
        juristiopiskelija kirjoitti:

        On aina ikävä lukea ihmisten negatiivisia kokemuksia asiakaspalveluun liittyen. On totta, että joka ammattikuntaa liittyy myös näitä nk. mätiä omenoita.

        Alkuperäiselle vielä ohjeena: tiesithän, että asianajajalla ja lakimiehellä on eroa? Jos todellakin haluat ottaa varman päälle, palkkaa asianajaja. Heiltä edellytetään valmistumisen jälkeen vähintään neljän vuoden kokemusta lakimiestehtävistä, joista kahden vuoden kokemusta asianajotehtävistä. Lisäksi asianajaja on myös suorittanut erityisen asianajajatutkinnon.

        Lisäksi asianajajien toiminta on valvottua, sillä valtioneuvoston oikeuskansleri ja Asianajajaliiton hallitus valvovat heidän toimintaansa. Hyödyllistä lisätietoa saat Suomen Asianajajaliiton sivuilta (asianajajaliitto.fi). Ks. mm. Usein kysyttä osiosta kysymys "Mistä löydän asiaani sopivan asianajajan". Toivottavasti tästä oli hyötyä sinulle.

        Kiitos Sinulle asiallisista vastauksista.

        Tuo sivu vinkkikin tuli tarpeeseen.:)

        Ja en, en tiennyt ennestään, että asianajaja ja lakimies eivät olekaan sama asia. Ei ole ennen (onneksi) tarvinnut tälläisillä asioilla päätään vaivata.


    • juristin

      juuri isoista maatiloistaan, yleensäkkin tolkuttoman suuresta omaisuudesta.

    • Etukäteen!!

      juristilla ei ole muuta väliä kuin se, että ota vain sellainen, joka suostuu antamaan hinta- arvion kirjallisena etukäteen. Muuten annat juristille oikeuden veloittaa niinpaljon kun pesässä on mahdollista saada, ja sinulle jää vain riitelemisen ilo. Kannattaa nähdä vaiva, että ottaa vain rehellisen ja sellaisen, joka on niin kokenut että osaa sanoa etukäteen asiakkaalle tulevat maksut. Jätä koko juttu jos näin ei tapahdu. Vain rahasta kannattaa taistella.Kyllä jokainen juristi on hyvä mutta jokainen ei ole aivan samanlainen siinä mitä ja kuinkapaljon asiakasta voi veloittaa. Minulle kävi todella ikävästi kun juristi veloitti laskuillaan kaiken mitä oli kirjanpidon mukaan otettavissa. Noh, virheistä oppii. P.S. ei kannata ottaa suurta toimistoa vaan sellainen pieni, yhden hengen yritys jossa ei ole muita.

    • juristit nauraa paskasta

      nauruaan ja miettivät mitä palkkiorahoillaan ostaisivat tällä kertaa.

      "Jos asia on selvä, sitä pitää hämmentää niin paljon, että se muuttuu sekavaksi. Jos taas asia on epäselvä, sitä pitää selvittää niin paljon, että se muuttuu selväksi!"

      Kukaan juristi ei oikeesti ajattele asiakastaan, tai asiakkaan etua tai oikeudenmukaisuutta, he vaan ajattelevat etupäässä omaa palkkiotaan. Juristit ja oikeuslaitokset saavat aina ensimmäisenä palkkionsa. Lisäksi on muistettava, että eihän tosiasiallisesti kukaan valvo sinun valitsemaasi juristia: jos juristi sanoo, että hän on valmistellut asiaasi 10 tuntia, niin et todellakaan sitä pysty mitenkään todentamaan, vaikka hän olisikin esim vaan 2 tuntia asiaasi valmistellut.

      Eli sinulle vaan tiedoski, riidelkää vaan jokaisesta asiasta mitä keksitte; lakimiehet nauravat teille paskasta nauruaan ja hieroavat käsiään kuola suupielessä valuen.........

      Kaikkein yksinkertaisin tapa osituksessa on se, että annatte pankin lakimiehelle toimeksiannon tehdä ositus välillenne (vuonna 2007 maksoi 300 euroa yhteensä, eli 150 euroa / nuppi). Tämä vaihtoehto on vaan sellainen, että molempien kannattaisi katsoa peiliin ja joissakin asioissa taipua, eli rehti peli avioerosta huolimatta. Eli ositusta ei kannata käyttää minään koston välineenä erossa, se maksaa molemmille osapuolille suuren tukun euroja.

    • Kokemuksen_rintaäänellä

      Vähän vanha ketju, mutta asia ei ole muuttunut.

      Jos Helsingissä asut niin ainakin Cassua voin suositella. Lisäksi kannattaa tosiaan katsoa, onko kyseessä asianajaja/lakimies. Myös "vt" eli varatuomari tarkoittaa, että tuomioistuinharjoittelun suorittanut (eli jotain kokemusta löytyy työstä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe