agadir hiihtoloman aikaan?

kiiskipaavonen

Minkälaiset on ilmat Agadirissa helmikuussa? Jos aurinkoa haluaa niin kannattaako lähteä vai valita joku muu kohde?

16

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihtolomilla

      Päivällä 20 asteen molemmin puolin, öisin 15 asteen nurkilla

      • Tänä talvena ilmeisesti säätila on Agadirissäkin ollut hieman poikkeuksellinen. Yöt ovt viileitä, joten tähän kannattaa varautua.

        Tiesittekö että Marokossa on myös laskettelukeskus vuoristossa Marrakechin lähellä.Kalevi


      • tupu62
        kalevi.s kirjoitti:

        Tänä talvena ilmeisesti säätila on Agadirissäkin ollut hieman poikkeuksellinen. Yöt ovt viileitä, joten tähän kannattaa varautua.

        Tiesittekö että Marokossa on myös laskettelukeskus vuoristossa Marrakechin lähellä.Kalevi

        Mä olen käynyt ko laskettelukeskuksessa, kesällä kylläkinh, mutta upea on paikka, kaunis karu vuoristo ja melkoiset mutkapätkät ajella.Olin tuolloin marokkolaisen perheen vieraana ja sikälainen ajotyyli ja tapa suhtautua vastoinkäymisiin mm auto alkoi keittää, ihastutti; sillä aikaa kun moottori jäähtyi, miesvaki kaivoi takakontista jalkapallon ja ihan ihmeellisesti sieltätäältä putkahti sakkia paikalle sen verran, että taas oli joukkue koossa.... tämä siis perillä mäen juurella :)
        Olen usein ollut Marikossa, useimmiten Agadirissa, mutta muutama muukin paikka on tullut nähtyä. Maa on viehättävä ja ihmiset ihastuttavia. Ja vaikka olenkin vaaleahko nainen, olen saanut olla ihan rauhassa myös yksin liikkuessani, olen vain sanonut kyselijöille, että kotona rakas mieheni jäi töihin ansaitsemaan rahaa,jotta rouva pääsee lomailemaan...valkoiset valheet siis ihan toimivia.
        Eli mielestäni turvallinen viehättävä maa lomailla, kunhan aina muistaa, että "maa elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan".
        Myös lapsilla ja nuorilla on mukavaa, nyt 15 vuotias tyttäreni ystävystynyt muutaman paikallisen nuoren kanssa niin, että viestit kulkee silloinkin, kun kotona ollaan.ja turvallisin mielin saatan jättää teinit keskenään ulkoilemaan....kiitos siitä myös paikallisille iäkkäämmille papoille, jotka istuskelevat keskusaukion laidalla olevissa kahviloissa ja tilannetiedottavat, missä kuka milloinkin luuraa...Ystävällisyys ylittää kielimuurit, silla me emme puhu ranskaa tai arabiaa.Englannilla ja hymyllä pärjää mainiosti.
        Tahdoin tässä vaan minäkin kertoa omalta osaltani, kuinka viehättävä maa Marokko on ja toivon, että sen useampikin lomalainen löytäisi.
        Me matkustamme sinne taas Helmikuussa, parin viikon kuluttua.


      • reinoka
        tupu62 kirjoitti:

        Mä olen käynyt ko laskettelukeskuksessa, kesällä kylläkinh, mutta upea on paikka, kaunis karu vuoristo ja melkoiset mutkapätkät ajella.Olin tuolloin marokkolaisen perheen vieraana ja sikälainen ajotyyli ja tapa suhtautua vastoinkäymisiin mm auto alkoi keittää, ihastutti; sillä aikaa kun moottori jäähtyi, miesvaki kaivoi takakontista jalkapallon ja ihan ihmeellisesti sieltätäältä putkahti sakkia paikalle sen verran, että taas oli joukkue koossa.... tämä siis perillä mäen juurella :)
        Olen usein ollut Marikossa, useimmiten Agadirissa, mutta muutama muukin paikka on tullut nähtyä. Maa on viehättävä ja ihmiset ihastuttavia. Ja vaikka olenkin vaaleahko nainen, olen saanut olla ihan rauhassa myös yksin liikkuessani, olen vain sanonut kyselijöille, että kotona rakas mieheni jäi töihin ansaitsemaan rahaa,jotta rouva pääsee lomailemaan...valkoiset valheet siis ihan toimivia.
        Eli mielestäni turvallinen viehättävä maa lomailla, kunhan aina muistaa, että "maa elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan".
        Myös lapsilla ja nuorilla on mukavaa, nyt 15 vuotias tyttäreni ystävystynyt muutaman paikallisen nuoren kanssa niin, että viestit kulkee silloinkin, kun kotona ollaan.ja turvallisin mielin saatan jättää teinit keskenään ulkoilemaan....kiitos siitä myös paikallisille iäkkäämmille papoille, jotka istuskelevat keskusaukion laidalla olevissa kahviloissa ja tilannetiedottavat, missä kuka milloinkin luuraa...Ystävällisyys ylittää kielimuurit, silla me emme puhu ranskaa tai arabiaa.Englannilla ja hymyllä pärjää mainiosti.
        Tahdoin tässä vaan minäkin kertoa omalta osaltani, kuinka viehättävä maa Marokko on ja toivon, että sen useampikin lomalainen löytäisi.
        Me matkustamme sinne taas Helmikuussa, parin viikon kuluttua.

        Tai muuta, esim rokotukset ja malarialääke?

        Suunnitteilla asuntoautolla menoa, läpi euroopan ja Gipralttarista yli.

        Hyvät neuvot kelpaavat.
        tv Rein


      • reinoka kirjoitti:

        Tai muuta, esim rokotukset ja malarialääke?

        Suunnitteilla asuntoautolla menoa, läpi euroopan ja Gipralttarista yli.

        Hyvät neuvot kelpaavat.
        tv Rein

        Viisumia ei tarvita jos oleskelu maassa on alle 3 kuukautta.
        Mitään erityisia rokotuksia ei tarvita.Ainahan suositellaan että perusrokotukset kuten jäykkäkouristus-ja poliorokotukset ovat voimassa.Itselläni on tämän lisaksi A hepatiittirokotus. Malarian estolääkitystä ei tarvita.Hyvää matkaa.Kalevi


      • laayra
        kalevi.s kirjoitti:

        Tänä talvena ilmeisesti säätila on Agadirissäkin ollut hieman poikkeuksellinen. Yöt ovt viileitä, joten tähän kannattaa varautua.

        Tiesittekö että Marokossa on myös laskettelukeskus vuoristossa Marrakechin lähellä.Kalevi

        saako tuolta välineitä samallailla vuokrattua kuin esimerkiksi suomesta? viikon päästä taas marokkoon ja ois kiva päästä laskemaan, mutta ei huvittaisi omia kamojakaan mukaan ottaa..:)


      • viileää

        Matkojen välissä oli n.15v pahempaan suuntaan mielestäni mennyt. Olen käynyt kahdesti Agadirissä ja se kyllä riitti minulle ! Ensimmäisenä kun bussilla menimme hotellin eteen oli "mansikka myyjä" - joka todellisuudessa kauppasi huumeita. Huumeongelmaisia paljon.Paljon kerjäläisiä. Rannalla on melkein aina tuulista.
        Anteeksi nekatiivisuuteni, minulle ei vaan nappaa - älkää loukkaantuko. Kaikilla ei varmaan samoja kokemuksia.


      • varautuu heh

        Oli kyllä varmaan hölmöä monien mielestä mutta,tosi toimiva juttu. Otettiin nimittäin auton sisätilalämmitin mukaan koska yöt viileitä ei paina juuri mitään ja pieni kokonen. Naapuri pariskunta oli haltioissaan,kun lainattiin sitä heillekin (vaimo paleli suikusta tultuaan terkkuja Patelle ja Eilalle)
        Huumeongelmaisia paljon ja kerjäläisiä !


    • ei enää

      ikinä Marokkoon. Valitse hyvä ihminen joku mukavampi kohde.

    • Mats

      Olin viime helmikuussa Agadirissa kolme viikkoa. Sää oli kuin kesäisessä Suomessa siellä 20-23 celsiusta, joten hyvin tarkeni. Sadepäiviä ei tainnut olla yhtään, mutta yöllä tuli jonkun verran vettä.
      Islamilainen kulttuuri on aikalailla erilainen kuin länsimainen kulttuuri. Kuten Kalevi tuolla kertoi, niin Marokossa ei näe edes viikonloppuisin kakaroita kaljareppuineen kadulla. Muutenkin viinan kanssa läträäminen on paikallisille aika vierasta, kun vertaa esim. Suomeen. Teetä ja kahvia juodaan senkin edestä.
      Näkemisenarvoinen paikka joka tapauksessa, vaikka joku toinen saattaa olla eri mieltä, mutta mielipiteitähän tähän maailmaan mahtuu.
      Olen suhteellisen pitkän elämäni aikana käynyt aika monessa paikassa, mutta koskaan ei ole tullut vastaan sellaista paikkaa, johon en voisi uudelleenkin mennä.

      • kiitos taas

        Kirjotan sulle nyt toisen kerran, tänä iltana.
        Eka viesti oli täällä Marokko sivuilla valuutan
        vaihtoon liittyvä :)
        Kysyin siinä milloin olit Agadirissa?
        Tässä se selvis.
        Toi sun loppukommentti oli mielenkiintoinen.
        Mullakin pitkäpätkä eloa 47v.
        Ei koskaan passaa sanoa "ei koskaan".
        Mutta kaksi paikkaa on mihin en ainakaan nyt
        kaipaa uudelleen.
        Ensimmäinen on Limassol (Kypros) Oli kylmä. Kallis.
        Toinen on Kanarian Fuerteventura kylä nimeltä:
        Caleta de Fuste. Kokemus vuodelta 1996.
        Tylsä paikka. Käytiin autolla nykyisin
        "suositussa" Gorralejossa. Se ois ehkä
        ollut parempi vaihtoehto.
        Mutta tältä reissulta jäi ystäviksi ihmiset
        Kuopiosta, joiden kans tavataan edelleen. :))))


    • Marjanemarket

      Ilmoista en osaa sanoa, mutta rannat on aivan per**estä(silloinkin) En tajua miten tuo ranta on voitu joskus äänestää maailman parhaimpien rantojen joukkoon. Ehkä jos paikalliset jaksaisivat kantaa sen kädessä olevan kananluun/kortsun/lasipullon(siinä vaiheessa vielä ehjän) roskakoriin.

      • tiikeri3

        No eihan tassa Agadirin rannassa mitaan hurraamista ole, vaan Marokolla on seka Valimeren etta Atlannin rannikot, ja kilometreja piisaa. Voit valita toisen uimapaikan, jos haluat kaunista merta ja maisemaa.
        Ja teille tiedoksi, paikalliset eivat varmasti kanna kortsuja mukanaan, ne ovat turistien ylijaamaa.


      • Paula33
        tiikeri3 kirjoitti:

        No eihan tassa Agadirin rannassa mitaan hurraamista ole, vaan Marokolla on seka Valimeren etta Atlannin rannikot, ja kilometreja piisaa. Voit valita toisen uimapaikan, jos haluat kaunista merta ja maisemaa.
        Ja teille tiedoksi, paikalliset eivat varmasti kanna kortsuja mukanaan, ne ovat turistien ylijaamaa.

        Marjanmarket ja Tiikeri3. Katsokaahan Agadirin rantaa live kameran kautta osoite EARTHTV. Agadirin ranta ja rantakatu ovat todella upeassa kunnossa.


    • Marokkoon elakkeelle

      Helmikuussa Agadirissa on kylla suht viileaa, kun niin on viela paasiaisen tienoillakin. Puhun kokemuksesta. No joo, voihan siella paivalla olla ihan kivan lamminta, mutta illat ja yot ovat kylla kylmia. Ihmettelen, kun joku kirjoitti oisin olevan perati 15° helmikuussa.
      Agadirin "rantakatu" on varmaankin saatu jo valmiiksi; huhtikuussa sita rakennettiin viela. Saali, kun itse ranta pienenee ja vahenee taman myota.

      • tiikeri3

        Paula33 - kaikella kunnioituksella - olen omin silmin vieraillut ko. rannalla, enka vain katsonut sita EarthTV. On Marokossa parempiakin paikkoja ottaa aurinkoa kuin Agadir.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2583
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1652
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1434
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1159
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1022
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      729
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    Aihe