Eila Pennanen

Mansen tytsy

Olen lukenut Eila Pennasen Tampere-aiheisia kirjoja. Todella mielenkiintoisia. Osa henkilöistä on Tampereen historiaan liittyviä ja omalla nimellään kirjassa. Päähenkilöt ovat peitenimillä ja he ovat Eila Pennasen sukulaisia. Varsinainen päähenkilöhän on Eila Pennasen äiti, joka kirjassa esiintyy nimellä Hilma Pätönen.

Kiinnostaisi tietää, löytyykö kaikille kirjan henkilöille (Hilman sukulaisille) vastine todellisuudesta, vai onko osa henkilöistä keksittyjä? Olen hieman etsinyt tietoa netistä, josta löytyykin hyvin tietoa esim. Hilman miehen siskosta (kirjassa Aino Pätönen), joka oli kai aikansa eräänlainen pikkujulkkis. Oliko Ainolla ja Huugolla kirjassa oleva veli Väinö keksitty henkilö? Väinöä vihjataan kirjassa homoksi, joka lähti Amerikkaan ja kuoli siellä epäselvissä oloissa.

Onko kauppaneuvos Nikolai Tirkkonen oikeasti Eila Pennasen äidin serkku, niinkuin kirjoissa kuvataan?

Kirjasarja on tosi mielenkiintoinen ja siitä kannattaisi tehdä lähihistoriaa kuvaava elokuva tai tv-sarja. Päihittäisi kauniitja rohkeat ym mennen tullen.

0

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Täytyy tunnustaa

        että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
        Ikävä
        126
        1645
      2. jos saat yhden

        Toiveen esittää niin mikä olisi
        Ikävä
        100
        1203
      3. Huomenta päivää

        Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
        Ikävä
        201
        1068
      4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

        Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
        Suomalaiset julkkikset
        7
        995
      5. Vanhempi mies

        Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
        Ikävä
        54
        871
      6. Anna anteeksi

        Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
        Ikävä
        78
        813
      7. Aika haavat parantaa

        Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
        Ikävä
        171
        784
      8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

        HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
        Hallitus
        50
        773
      9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

        Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
        Ikävä
        96
        773
      10. Tänään kun näin sinut

        olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
        Ikävä
        52
        772
      Aihe