Vanha mies

tomppa2006

Minä olen jo
vanha mies itsekin
mutta neljännes vuosisadan
vanhempi on mun isäni

Sinulle isä
kirjoitan sanani
vielä ehdin kiittää
sinua elämästäni

Olen niin hyvilläni
että luet runoni
kirjoitan sydämestäni
rakastan sinua, isäni

16

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..kommentoidakaan?
      Niin on lämmin tunnelma sanoissasi. Rakkaus lähimmäiseen luo tunnelman runoosi.

      Kiitos juhlallisesta lukuhetkestä : )

      • tomppa2006

        ...ja pitääkin kommentoida, koska aika monella on vielä oma isä elossa ja luovutan runon käyttöönne, jos vain kelpaa...

        Tuota lämmintä tunnelmaa tavoittelin. Olen onnellinen sanoistasi, koska tämä vaikein koskaan kirjoittamistani runoista.


    • kaaru

      Minä ajattelin, että mitähän se Tomppa nyt höpöttää...onhan hän nuori poika rinnallani, enkä minäkään tunne vielä olevani Vanha nainen;)

      Ja kaikkihan selvisi, huokasin helpotuksesta. Kyse olikin isästäsi, josta kaunein sanoin kerrot...hienoa Tomppa. Pitäs aina muistaa esittää kiitosta, kun sen vielä ehtii...

      • tomppa2006

        ...kiitollisuudella sanani kirjoitin...

        Isäukko on 72 v, joten ei koskaan tiedä...(meilläpäin isää kutsutaan äijäksi tai isäukoksi).

        Nuori poika hymyilee täällä nyt leveästi. Kiitos kaaru.


    • Olet et saat kiittää,
      kertoa hälle olet rakas.

      "Vanha mies"
      tuota tuota, mikä on vanha?
      Eikö sekii oo kuin, veteen piirretty viiva.

      Isän paikka tärkeä, kiitos runostas.

      Liisa

      • tomppa2006

        ...monelta jää tuo kiitos kertomatta...

        On kivoja sanoja, kuten esimerkiksi keski-ikäinen, mutta mielestäni lähes viisikymppinen mies on kyllä jo melko vanha. Onneksi sentään onnellinen ja vanha, heh.

        Palautteestasi tahdon kiittää, Liisa.

        *hymyilee*


    • Keltainen-toukokuu

      .. runo saa ihmisen iloiseksi. Liian vähän kiitetään, vanhempia, lapsia, läheisiä ... niin on pieni sana ja kovin kitsaasti käytössä. Mukavaa oli lukea runosi. Esimerkkisi voimalla, kiitos sinulle.: )

      • tomppa2006

        ...tällä palstalla kohta kaksi vuotta...

        En muista nähneeni koskaan rakkaus- ja kiitosrunoa isälle. Äideille on muutamia ollut silloin tällöin. Ajattelin korjata erehdyksen. Isät ovat tärkeitä.

        Nimimerkillä "isä itsekin".

        Palautteesi oli mukava Keltainen-toukokuu, kiitos Sinulle.


    • Minanoita

      Tämä oli kaunis
      rakkauden osoitus
      omalle isälle runomuodossa!

      Hieno tunnelma!

      • tomppa2006

        ...kahdeksaan sanaan sisältyi koko runon tavoite, sanoma ja ydin...

        Kiitän hyvästä ja kannustavasta palautteesta.


    • Hienoa, että juranjauhantavuodet on teillä takanapäin..:-) Miehekäs meininki, kaikin tavoin.., kiitos Tomppa
      Tarkkis

      • tomppa2006

        ...ja poika isälle suhde ein ole niitä ongelmattomampia...

        Uskon että tiedät tämän. Taiteilin runooni aluksi kaikkia menneitä riitoja ja tapahtumia, kunnes huomasin että mitä niitä enää jauhamaan. Asiat on sovittu ja sillä siisti. Poistin kaiken menneeseen viittavan. Näin oli mielestäni parempi.

        Luulen sinun tarkoittaneen juranjauhantavuosilla noita aikoja. Miehen kanssa pystyy sopimaan asiat, se on osa miehekkyyttä. Kiitos Tarkkis.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...ja poika isälle suhde ein ole niitä ongelmattomampia...

        Uskon että tiedät tämän. Taiteilin runooni aluksi kaikkia menneitä riitoja ja tapahtumia, kunnes huomasin että mitä niitä enää jauhamaan. Asiat on sovittu ja sillä siisti. Poistin kaiken menneeseen viittavan. Näin oli mielestäni parempi.

        Luulen sinun tarkoittaneen juranjauhantavuosilla noita aikoja. Miehen kanssa pystyy sopimaan asiat, se on osa miehekkyyttä. Kiitos Tarkkis.

        Juuri näin, niitä vuosia nimenomaan..:-).
        Tunnistin kyllä itseni..!
        Tarkkis


      • tomppa2006
        tarkampuja kirjoitti:

        Juuri näin, niitä vuosia nimenomaan..:-).
        Tunnistin kyllä itseni..!
        Tarkkis

        ...on ollut vaikeita aikoja...

        mutta veri on vettä sakeampaa. Tunnistan itsessäni isäni piirteet ja kaikki eivät niitä hyviä.


    • Ihana kun saadaan lukea tälläistäkin rakkauden tunnustusta.
      Kiitos

      • tomppa2006

        ...tämä on rakkautta siinä missä miehen ja naisen välinenkin rakkaus...

        Palautteesi ilahdutti kovasti minua. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe