Mikä on suurin palapeli,

jonka olette koonneet?

Itse useimmiten kokoan 1000 palan pelejä niitä kun saa joka paikasta.

Sitten olen koonnut 3000 palan pelin, en tosin yksin. Se oli kyllä aika kinkkinen jo, kun kyse oli maalauksesta tehty palapeli.

Suurin palapeli, jonka olen koonnut (en kokonaan itse) on 4000 palan peli. Se on vanha peli, mutta kaikki palat oli onneksi tallella. Usein olin yrittänyt rakentaa sen loppuun, mutta vaikeisiin kohtiin se aina tahtoi tyssätä. Kokoaminen kesti kahden ihmisen kokoamanakin tosi kauan. Varmaan monta kuukautta tai jotain. Piti oikein valokuvatakin se koottuna:)Itse en pystyisi kokoamaan varmaan enää suurempaa palapeliä.

Tuo kymmenien tuhansien palojen kokoaminen kasaan kuulostaa kyllä mahdottomalta.

27

5829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunnon päätyseinään tehdyn palapelin. Aihe ja palat oli tilattu saksasta. Palat normaalia osommat.
      Aihe oli maisema vuori ja linna, en muista tarkemmin . Seitä oli n 2.22 X 3.50


      Olen koonnut 500 palan unikko peltoaiheen 3kk ja joka päivä. joten palapelit ei ole alaani

    • siitä

      haastava tulee, kun kokoat se nurinpäin! Eiköhön 3000 palan peli ole suurimpia myytäviä maassamme.

      • todellakaan

        suurin 3000 palan palapeli!

        Itselläni on koottuna palapeli, jossa on pienet palat ja paloja yhteensä 12000. Kokoa tekeleellä on n. 300* 140cm.
        Ja on ostettu Suomesta!


    • vvk51

      isoin kokoamani palapeli on 5999 palaa koska yksipala oli hukkunuut.olen laittanut sen kehyksiin ja seinälle pala puuttui onneksi sivusta

    • puolen tuuman

      Kun vaimon kanssa pyydettiin häälahjaksi, saatiin ja kasattiin (vaimo kasasi 99,9%) kahden vuoden aikana, 12096 palainen palapeli (Creation of Adam)...siis kaksitoistatuhatta... Minä sitten, että veistän siihen puusta kehykset ja laitetaan se tuohon seinälle. No, ne otti sen 2,5 vuotta tehdä apassista.

      2002 uutena vuotena pidettiin sitten kavereille paljastustilaisuus. Lakanoilla peitetty taulu vedettiin juhlavasti esiin ja otettiin kuohujuomaa.

      Tuolla se nyt roikkuu, ainoalla seinällä johon se tässä 9-huoneisessa tönössä mahtuu. Karmeineen 200x300cm ja 60kg, lastulevylle erikeeperillä jokainen pala liimattuna. Ihmiset on yleensä, että "Herranjestas!" kun näkevät sen. Hehe.

      • urakkaa

        Me on koottu miehen kanssa noin kahdessa vuodessa tuollainen 12096-palainen eli 12t palan pelapeli, tosin aiheena ei ollut Aatamin luominen vaan New York, Brooklyn Bricge on Manhattan. Se on liimattuna kaksipuoleisella teipillä paksulle teollisuuspahville, takana tukirimat. Se on kehystetty metallikehyksillä, kokoa lienee yhteensä noin 295x140cm. Painoa ei ole punnittu koskaan mutta varmaan se on useamman kymmenen kiloa, kaksissa miehin sitä täytyy siirrellä... Vielä olis yks muutto jäljellä ennenkuin sen saa lopulliselle paikalleen kodin seinälle :) Tällä hetkellä se siis nojaa seinää vasten maton päällä. Ja vierailta meinaavat leuat yleensä tippua kun tulevat käymään ja näkevät palapelin ensimmäistä kertaa... :)

        Meillä on tosin kaapissa pari tuollaista 18 000 palan palapeliä, joten ainakin sen kokoisia on saatavana Suomestakin. Maailman suurin palapeli on Educan 24 000 palan peli, mutta sitä en ole vielä nähnyt suomalaisissa kaupoissa.


    • laduce

      Ostin juuri 8000, joo, kahdeksantuhannen palan pelin ja alan koota sitä kun saan pingispöydän vallattua;-)

      • poppoop

        Suurin palapeli joka on tähän mennessä valmistettu on Life , jossa on 24.000 palaa ja siitä on myös 3.000 palan pienoisversio. Itse en ole koonnut kuin 500 palan palapelin ja siitä on aikaa jo melkoisesti.


    • gek-ko

      1500 palaa.

    • Asgard

      24000 palaa on meikäläisen isoin, mikä tuli just valmiiks (suurin kaupallinen palapeli). Se on semmonen kuukauden homma ahkerasti tehtynä. Isot palapelit perustuu siihen, että ne tehdään 4500-6000 palan osissa, ei siis kaikki 9000-24000 palaa sekaisin.

      • urspo

        Totta, ostin myös 13 000 palan palapelin ja huomasin, että se oli jaettu kuuteen eri osaseen. No, ensitöikseni tietysti sekotin kaikki pussit yhteen! Eihän ole mikään juttu koota 6* n. 2000 palan palapeli.

        ...tosin, nyt kun helpoimmat osiot on tehty, palapeli ei ole viimeisen vuoden aikana juuri edennyt XD (Osasyynä on kyllä ollut muutto ja sopivan rakennuspaikan puute.)

        Jännä huomio, mikä on tullut esiin "kokonaista" palapeliä kootessa on, että ne kuusi erillistä palapeliä on tehty samalla muotilla (reuna- ja kulmapaloja lukuunottamatta)! Vahingossa tuli huomattua, että tyyliin sininen pala istuu täydellisesti paikalleen, mutta on kuitenkin sävyltään ihan eri. Lähemmän tarkastelun perusteella (palojen siirtelyjen ja kokeilun jälkeen) löytyi toisen osan "vastaavasta" paikasta oikein pitkä letka paloja, jotka pystyi istuttamaan ensimmäiseen palapeliin. Eli jos jonain päivänä rakentamista tulee jatkettua ja lopulta se käy liian vaikeaksi, lisähuijauskeino on tiedossa: voi tutkia jo rakennetusta kohdasta, minkämallinen pala paikalle pitäisi tulla. :)


      • helppoo hommaa
        urspo kirjoitti:

        Totta, ostin myös 13 000 palan palapelin ja huomasin, että se oli jaettu kuuteen eri osaseen. No, ensitöikseni tietysti sekotin kaikki pussit yhteen! Eihän ole mikään juttu koota 6* n. 2000 palan palapeli.

        ...tosin, nyt kun helpoimmat osiot on tehty, palapeli ei ole viimeisen vuoden aikana juuri edennyt XD (Osasyynä on kyllä ollut muutto ja sopivan rakennuspaikan puute.)

        Jännä huomio, mikä on tullut esiin "kokonaista" palapeliä kootessa on, että ne kuusi erillistä palapeliä on tehty samalla muotilla (reuna- ja kulmapaloja lukuunottamatta)! Vahingossa tuli huomattua, että tyyliin sininen pala istuu täydellisesti paikalleen, mutta on kuitenkin sävyltään ihan eri. Lähemmän tarkastelun perusteella (palojen siirtelyjen ja kokeilun jälkeen) löytyi toisen osan "vastaavasta" paikasta oikein pitkä letka paloja, jotka pystyi istuttamaan ensimmäiseen palapeliin. Eli jos jonain päivänä rakentamista tulee jatkettua ja lopulta se käy liian vaikeaksi, lisähuijauskeino on tiedossa: voi tutkia jo rakennetusta kohdasta, minkämallinen pala paikalle pitäisi tulla. :)

        itse kokoilen tollasia 1000 palan palapelejä 12h / per palapeli joskus menee putkeen joskus jakautuu 2-3 päivään isoin palapeli mitä olen tehnyt on juurikin tuo edukan 24000 siihen meni 76 tuntia 32minuuttia chakki kellolla mitattuna ;)

        kerran olen koonnut tolasen 3000 palan mutta mielumin kokoon 3 kpl 1000 palasia helpompi liikutella ja se vaikeushan ei muuttu palojen myörä juuri ollenkaan jos on tekniikka kunnossa


      • harrastelijat
        helppoo hommaa kirjoitti:

        itse kokoilen tollasia 1000 palan palapelejä 12h / per palapeli joskus menee putkeen joskus jakautuu 2-3 päivään isoin palapeli mitä olen tehnyt on juurikin tuo edukan 24000 siihen meni 76 tuntia 32minuuttia chakki kellolla mitattuna ;)

        kerran olen koonnut tolasen 3000 palan mutta mielumin kokoon 3 kpl 1000 palasia helpompi liikutella ja se vaikeushan ei muuttu palojen myörä juuri ollenkaan jos on tekniikka kunnossa

        on tilattuna ja Suomesta. Toimitus elokuun puolella. Kohta on jo kaikki Kaj Stenvallin Ankka-palapelit tehtynä ja kehystettynä. Sen jälkeen alkaa sopivien taustapahvien etsiminen tuota maailman suurinta palapeliä varten! :D


      • Enninoora
        harrastelijat kirjoitti:

        on tilattuna ja Suomesta. Toimitus elokuun puolella. Kohta on jo kaikki Kaj Stenvallin Ankka-palapelit tehtynä ja kehystettynä. Sen jälkeen alkaa sopivien taustapahvien etsiminen tuota maailman suurinta palapeliä varten! :D

        Millaista taustapahvia käytät?


    • jiipii

      meijän mummolasa on 9000 tuhannen palan palapeli kehyksisä seinällä :D

      • kateellinen

        Voi juma, siinä menee kyllä paljon seinätilaa. 9000 kpl tuhannen palan palapelejä. Ei siinä paljon enää tapettia näy.


    • 1000

      vain 1000 palan palapelit isoimpia :)

    • ...

      Just nyt työn alla 1500 palanen palapeli, suurin tähän asti. :)

    • kiipeli75

      Itsekin kasailen näitä normi tuhat-palaisia pääasiassa kun muita on vaikeampi löytää.. ainakin mieleisiä kuvia.
      Viimeisen vuoden sisällä olen kasannut ja liimannut 6kpl tuhannen palan teosta, maisemia, ja sellaisia mitkä käy moneen tilaan. Halpoja sisustustauluja kun osaa etsiä kirppareilta yms. :)
      Yksi isompi (1500) panorama oli uutena kahta palaa vajaa mutta oli lojunut kaapissa niin pitkään ilman täydellisiä alkuperän tietojaan että vajaaksi jäikin mutta on sekin silti seinälle päässyt.
      Olisin kyllä kiinnostunut löytämään hyviä esim 5000 palan maisema- tai muita hyviä kuvia mutta en tiedä mistä etsisi???

    • jancce268

      tse olen myös koonnut educan 24000 palan lifen, aikaa meni 14 viikkoa elikkäs 3,5 kk. Tällä hetkellä säilytyksessä 1000 palan osissa laatikossa, ehkä sen joskus seinällekin vielä saisi. palapeli oli huomattavasti odotettua helpompi tehdä, jos vertaa esim. stenvallin ankkapalapeleihin.

      Kokosin palapelin 32 neliön yksiössä ja "hyvin" riitti vielä tilaa kavereillekin tulla käymään, joten niille jotka vierastavat suurempia palapelejä koska ei ole tarpeeksi tilaa sen rakentamiseen, niin sopu sijaa antaa:)

    • kalllllllllllllleeee

      www.palapeliputiikki.fi on verkkokauppa, joka myy palapelejä ja muuta pientä tavaraa. Ihan kivoja ovat. (:

    • fgdgfs

      Mulla menee 500 palan palapeleissä päivä tai kaksi :)

    • fhdhdhf

      Isoin kokoamani on 1500 palan palapeli en yksin tehny sitä. 500 palan palapelit on kivoja, koska niitä on helppo tehdä =)

    • ^Puzzle

      Tuossa on se maailman isoin palapeli:

      http://www.palapelit.net/palapelit/yli-6000-palaa/life-24000-palaa.html

      ...ja tässä pienoisversio tuosta 24000 palan palapelistä:

      http://www.palapelit.net/palapelit/3000-palaa/life.html

      • ^Puzzle

        Siis maailman toiseksi suurin tuo 24000 palan palapeli =)


    • Ostanko..
    • Anonyymi

      Olen koonnut 2 kpl 6000 palan palapeliä, nyt on meneillään 9000 palan peli, todella nautittavaa hommaa,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe