En tiedä, olenko minä missannut jotakin vai onko joku muu, mutta hämmästyttää, että suomenkielisistä matkakertomuksista saa jatkuvasti lukea, kuinka Kuuba on yhtä kallis maa kuin Suomi.
Itse en ole ostanut siitä maasta mitään, mikä ei olisi maksanut kolme kertaa enemmän Suomesta ostettuna. Tai jos haluaa syödä jossakin hotelli Nacionalissa niin kyllähän siitä saa maksaa yhtä paljon kuin suomalaisessa kohtuullisen hyvässä ruokaravintolassa, mut ei minua ainakaan kiinnostaneet sellaiset paikat lainkaan. Tuon esimerkin lisäksi hampurilaisbaarit olivat samaa hintaluokkaa kuin täällä, mutta nyt ei tosiaan tule mitään muita ostoksia mieleen (en ostanut sikareita).
Antaisiko joku esimerkkejä kaikesta siitä, mitä olen missannut.
Kuuban hintatasosta
2
1387
Vastaukset
- You too
Kun majailet paikallisten kotona = Casa particular, laittavat he sinulle aamupalan (4cuc) ja päivällisen (10cuc), saat omatekoista paikallista hyvää ruokaa. Kadulta saa myös näitä samoja kotiruokia (kanakoipi ja riisiä) 1cuc, mutta nämä paikat ei ole näkösällä vaan pitää tietää mistä ostaa, eli joku myy kotoaan ulos ruokaa. Näitä söin ja ihan hyvä oli.
Tietty ravintolat sun muut mitä turistit yleensä käyttävät ovat lähellä suomen hintatasoa. Normi kauppojahan Kuubasta on vaikea löytää. - jrhoffa
Moro!
Kun vaihdat Cadecasta kansallisia pesoja 1 CUC = 24 Kuuban pesoa, voit ostaa pitsoja ja muuta katuruokaa tosi edullisesti. Jäätelöbaareista jälkiruokaa. Katupitsa maksaa n. 5 paikallista pesoa. Kymmenenellä eurolla voit syödä koko viikon tai vaihtoehtoisesti voit turistipaikoissa käyttää sen helposti yhteen ruoka-annokseen.
Reppumatkaaja käyttää mieluusti ensimmäistä vaihtoehtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882