Juu, elikkä, on olemas siis joku Flash Maker/joku millä saa tehtya TODELLA paljon hienompia animaatioita kuin WMM (Windown Movie Maker)
Mistä sen saa? Maksaa jotain 200€?
Joo, eli jos joku nyt on oikein ihanakilttityyppi, niin auttaisitko avutonta lasta ;____; Haluaisin palata YouTubeen animoimis hommiin, en jaksa animoida WMM:llä...
Kiitos ja ylistys, kuulemiin.
FLASH MAKER
6
2363
Vastaukset
- Mazerra
Onhan sitä ihan edullisia vaihtoehtoja tarjolla myös Flash animaatioiden tekemiseen. Mutta kannattaa miettiä ensin sitä, mikä tuottaa siinä tekemisessä iloa. Haluatko koodata vai keskittyä animaatioon? Kuinka yksinkertaista animaatiota haluat tehdä? Ja minkälaista jälkeä. Editoitko vain avi-videoita flash muotoon vai teetkö ihan animaatiota sanan varsinaisessa merkityksessä.
Ei kannata tuhlata heti alkuunsa 200 euroa ohjelmaan ennenkuin on varma, että se on juuri sitä, mitä haluaa. Flash Makerista löytyy aika vähän tietoa verkosta, en tiedä mihin se pystyy.
Itse olen joskus hankkinut sellaisen ohjelman kuin Motion Artist, jossa ei tarvitse koodata, kuten perinteisessä Flash ohjelmassa. Se on kuitenkin melko yksinkertainen käyttää.
Sitten on olemassa Namo Flash Creator. Sen saa myös melko edullisesti. Se vastaa toiminnaltaan perinteistä Flash ohjelmaa. Siinä on skriptejä ja kaikkea, mutta jos on kiinnostunut niin, mikäs siinä.
Sitten pelkän flash animaation tuottamiseen löytyy sellainen kuin Creatoon. Ilmainen. Se ei kuitenkaan toimi Vistassa. Todella hauska pikku ohjelma, ja käyttäisin sitä mielelläni, jos ei olisi Vistaa.
Flash, quicktime, avi animaatiota hieman monimutkaisemmalla konseptilla voi myös tehdä ohjelmalla nimeltä Anime Studio (pienemmän version saa 50€ ja pro version 200€). Minulla on käytössä se pro ja se toimii kuin unelma.- melko tyhmiäkin?
menee sekaisin pari "flässiä" eli nuo videot jotka pyörii vaikka youtubessa ja sitten omat animaatiot jossa vaikka pallo pomppii kotisivun logossa. Toisessa lienee kyse vain videon konvertoinnista flv:ksi? Ja toisessa tehdään noita animaatioita. Mitkä noista ohjelmista käy kumpaankin.
Mulla kiinnostaisi tehdä kotisaitti kokonaan flashilla. Tai sitten saitille pelkkä logo tai intro tai muu "filminpätkä."
Hyvä vastaus Mazerralta. En vaan ihan ymmärtänyt. - Mazerra
melko tyhmiäkin? kirjoitti:
menee sekaisin pari "flässiä" eli nuo videot jotka pyörii vaikka youtubessa ja sitten omat animaatiot jossa vaikka pallo pomppii kotisivun logossa. Toisessa lienee kyse vain videon konvertoinnista flv:ksi? Ja toisessa tehdään noita animaatioita. Mitkä noista ohjelmista käy kumpaankin.
Mulla kiinnostaisi tehdä kotisaitti kokonaan flashilla. Tai sitten saitille pelkkä logo tai intro tai muu "filminpätkä."
Hyvä vastaus Mazerralta. En vaan ihan ymmärtänyt.Omia webbisaitteja voi tehdä tavallisella Flashillä (Adobe), Namo Flash Creatorilla ja Motion Artistilla. Huom! muitakin ohjelmia on olemassa! Nämä ovat vain ne mitä tiedän.
Kaikki riippuu siitä, kuinka monimutkaista ohjelmointi ominaisuuksia tarvitset.
Oma suosikkini on ja tulee olemaan Motion Artist, sillä en itse jaksa alkaa opetella monimutkaista skriptausta vaan funktiot voi luoda helposti muuttujien avulla. Sivujen tekeminen on todella helppoa ja sen oppii nopeasti. Lisäksi hinta on alle 50€ näillä dollarin kursseilla..
Tavalliset Flash-ohjelmat (esim. Adobe ja Namo) tarvitsevat action skriptiä kaikkeen, ovat kalliimpia, mutta kuitenkin monipuolisempia.
Motion Artist: http://my.smithmicro.com/win/motionartist/index.html
Namo Webeditor(näyttää olevan nykyään myös Freemotion nimellä): http://www.namo.no/editorny_eng.htm
Flash huimat $700: http://www.adobe.com/products/flash/ - Mazerra
melko tyhmiäkin? kirjoitti:
Hyvä vastaus Mazerralta. En vaan ihan ymmärtänyt.Kaikilla mainitsemillani ohjelmilla saa tehtyä tavallista flash animaatiota (pallon pompintaa). Mutta pelkillä animaatio ohjelmilla (Creatoon, Anime Studio) ei pysty tehdä interaktiivista animaatiota (webbisivuja).
Filminpätkät onnistuvat monimutkaisemmilla Flash ohjelmilla (Namo, Flash), joskin Anime Studiossa se myös onnistuu.
Toivottavasti tämä selvensi.
- löllölölöö
P I R A T I S M I
Etsi torrentteja.- Mazerralle
tuossahan on paljon infoa ja lisää saan varmaan kokemuksen kautta kun kattelen noita sivuja ja latailen jotain. Jokin Powerbullet on myös olemassa ja taitaa olla jopa ilmainen mutta mulla ei siitä ole kokemusta että osaisin kertoa yhtään mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892