ekakertalaiset

Kiinaan

Olen matkustamassa Kiinaan kahdeksi viikoksi ystäväni luokse.
Kyselisin viisumin hakemisesta.
Lentoliput on jo ostettu.

- Kuinka paljon aiemmin viisumi pitää anoa ennen matkaa?
- Pitääkö olla värikuva viisumihakemuksessa?
- Meillä ei ole hotellia varattuna, haittaako viisuminhakuprosessia?
- Olemme menossa Pekingiin, josta luultavasti teemme matkan myös Shanghaihin. Pitääkö olla double entry viisumi vai millanen? Ei olla varmoja, mennääkö Shanghaihin junalla vai lentäen…
Luultavasti toiseen suuntaan junalla ja toiseen lentäen.

7

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisumiakiinaan

      lähen huomenna itse miesystävän luo joka meni jo aiemmin, eli viisumi kannattaa anoa ainakin 3 viikkoo aikasemmin ovat kiinan lähetystössä NIIIN hitaita, ite sain 5 päiväs, joku odottnut 2 viikkoo. Värikuva oli itsellä, tutulla ollut mustavalko, ohjeita on kumminkin kahta laatua ..hakemusksessa lukee selkeästi värikuva, nettisivulla kai molemmat. Helpoiten hakemuksen tulostat aurinkomatkojen sivulta. hotellia ei tartte olla mut menopaluu-lentoliput tai niiden kopiot pitää olla jo sitä viisumia käsitellessä. Menkää itse ihmeessä käymään siellä lähetystössä jos vaan pääsette, säästätte 15eur/hlö kirjattu kirje 5eur ja saatte varmuuden että se 40eur/viisumi meni varmasti perille. Vein kyll itse mutta ylläri vaan että postitus kotiin maksaa myös 15eur sekä ite pitää antaa niille kuori oikealla osoitteella jossa myös postimerkit. Se on rahastusta! Eli hakekaa myös itse jos voitte. Hesalaiset ei tietty postimahista voi käyttääkään. Onnea matkaan!

    • LainenKiina

      -ei viisumin hakemista kannata jättää viimetinkaan, senhän voi hankkia vaikka 2-3kk ennen matkaa. Jos viisumi hommassa on jotain ongelmaa, niin silloin on hyvä olla pelivaraa.
      -pitää olla värivalokuva
      -viisumia hankittaessa ei kysytä hotellia. Viisumikaavakkeessa kysytään kaupungit ja maakunnat missä aijot matkustaa.
      -single entry viisumi piisaa, jos et poistu välillä maasta.
      -kiirusta pitää jos käväsette tuossa ajassa myös Shanghaissa, sillä nähtävää on todella paljon. Shanghaihin pääsette sekä lentäen ja junalla.

      • xxxxx

        Viime vuonna kävin kolme kertaa Kiinassa ja joka kerta viisumihakemuksessa mustavalkokuva. Ei mitään ongelmia.


      • LainenKiina
        xxxxx kirjoitti:

        Viime vuonna kävin kolme kertaa Kiinassa ja joka kerta viisumihakemuksessa mustavalkokuva. Ei mitään ongelmia.

        Kyllä tuolla luki että värvivalokuva, mutta eivät näemmä ole turhan tarkkoja tuolla lähetystössä.


    • alkup.

      Luin, että pitää olla viisumia varten kutsukirje ystävältä. Millainen sen pitää olla ja mitä tietoja siitä pitää tulla ilmi?

      Onko kukaan mennyt junalla tai lentäen Pekingistä Shanghaihin? Millaiset kustannukset?

      Kiitos taas :)

      • ei tarvitse

        enää hotelli varausta näyttää, niin ei tarvi kutsu kirjettäkään.


      • Naisystävä kiinassa
        ei tarvitse kirjoitti:

        enää hotelli varausta näyttää, niin ei tarvi kutsu kirjettäkään.

        Hei, Olen itse venkoillut viisumeiden kanssa useasti. Viime vuonna joudun kolmet viisumit hakemaan Kiinaan, joista kaksi Hong Kongista. Kannattaa suosiolla olla mainitsematta kaikki ylimääräinen lyhyillä perusmatkoilla. Jos teillä on ystävä kiinassa, niin jätätte vain mainitsematta ja sanotte, että kyseessä on turistimatka. Käytännössähän matka on turistimatka, joten minkäänlaista valhetta ette ole tekemässä. Muutenkin kannattaa aina mennä sieltä missä aita on matalin, sillä muuten löydätte sen korkemman aidan takaa lisää aitoja ja huonolla tuurilla umpikujan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe