Onko Ford huono auto?

Kuljettaja

Mondeo, Focus, Transit, ym. ym. Liikenteessä paljon näkyviä Ford malleja. Ovatko henkilöt tehneet väärän valinnat ostaessaan Fordin?

Mikäli oikein tulkitsen tämän auto-foorumin viestejä ainut kunnon auto on Toyotan Corolla...muut eivät kestä ja ovat aivan paskoja?

Kirjoittajalla on tällähetkellä Ford työautona johon olen tyytyväinen. Tekniikan parissa töitätekevänä olen myös aina ollut kiinostunut myös autoista.

Lähes 40-vuotiseen autoiluun on mahtunut melkoinen merkkien ja mallien kirjo, jossa jokaisessa on ollut niin hyvät kun huonot puolensa.

Mainittakoon, että virheetöntä autoa en ole vielä ajanut, kaikissa on ollut jotain pientä, koskaan ei mitään suurempaa vaikka auto-skaala on ollut Audista Wartburgiin.

94

16925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuoromestari

      Kävin juuri kysymässä huoltohallissa työskentelevältä Fordin omistajalta että: Onko Ford huono auto?
      Vastaus: Alatko sinäkin vi....lemaan, haluatko turpaan vai lyönkö jakoavaimella?
      Päättele tästä sitten, miten on?

      • riesa -89

        ...se että tyyppi oli kyllästynyt kaikenmaailman Toyotan omistajiin joiden elämäntehtävänä on muiden merkkien mollaaminen.

        Jostain kumman syystä työkaverien joukossa ainoastaan Toyotan omistajat jaksavat ihmetellä miten voin ajaa tuollaisella romulla.

        Vaikka ei omaa häpeäisikään, niin rupeaa harmittamaan useamman kerran jälkeen naljailu.

        Kannattaa katsoa www.rutinoff.net ja sieltä millaiseksi on Toyotan omistaja kuvattu...


      • Vuoromestari
        riesa -89 kirjoitti:

        ...se että tyyppi oli kyllästynyt kaikenmaailman Toyotan omistajiin joiden elämäntehtävänä on muiden merkkien mollaaminen.

        Jostain kumman syystä työkaverien joukossa ainoastaan Toyotan omistajat jaksavat ihmetellä miten voin ajaa tuollaisella romulla.

        Vaikka ei omaa häpeäisikään, niin rupeaa harmittamaan useamman kerran jälkeen naljailu.

        Kannattaa katsoa www.rutinoff.net ja sieltä millaiseksi on Toyotan omistaja kuvattu...

        Ei mielestämme.
        Mutta häntä harmittaa kun alle 2 vuotta vanha voorti alkaa ruostua "peräpäästä"! Ja maahantuoja sanoi: Että mitään ei korvata??
        Ja polttoaineen ruiskutus toimii miten sattuu? Tyyppivika??
        Takarenkaat kuluvat toiselta laidalta hetkessä! Tyyppivika??
        Konepelti on aivan vinossa uudessa autossa!!Tyyppivika??
        JNE.. KAHVIOSSA KUULTUNA!!


      • nuohan
        Vuoromestari kirjoitti:

        Ei mielestämme.
        Mutta häntä harmittaa kun alle 2 vuotta vanha voorti alkaa ruostua "peräpäästä"! Ja maahantuoja sanoi: Että mitään ei korvata??
        Ja polttoaineen ruiskutus toimii miten sattuu? Tyyppivika??
        Takarenkaat kuluvat toiselta laidalta hetkessä! Tyyppivika??
        Konepelti on aivan vinossa uudessa autossa!!Tyyppivika??
        JNE.. KAHVIOSSA KUULTUNA!!

        ovat tuttuja vikoja niin tojotoissa kuin muissakin samanhintaluokan autoissa! Nehän kuuluvat tojotan ja muidenkin samanryhmän autojen tyyppivikoihin nyt ja tulevaisuudessa.
        Ei noista autonvioista koskaan päästä kokonaan eroon ja hyvällä mielikuvituksella voimme nauttia niistä kaupunkilegendoina aina vaan - vaikkapa huhuina kahvipöydän ääressä kahviossa! (...kuulin serkun tutun ystävän kaimalta, jolla on ammattikoulun autolinja käytynä ja se on remontoinut itse kaikki vanhat...se sanoi, että ihan p..ka se on - joten uskottavahan sitä silloin on - eikö?)


      • Anonyymi
        riesa -89 kirjoitti:

        ...se että tyyppi oli kyllästynyt kaikenmaailman Toyotan omistajiin joiden elämäntehtävänä on muiden merkkien mollaaminen.

        Jostain kumman syystä työkaverien joukossa ainoastaan Toyotan omistajat jaksavat ihmetellä miten voin ajaa tuollaisella romulla.

        Vaikka ei omaa häpeäisikään, niin rupeaa harmittamaan useamman kerran jälkeen naljailu.

        Kannattaa katsoa www.rutinoff.net ja sieltä millaiseksi on Toyotan omistaja kuvattu...

        Ajoin itse kymmenen vuotta kahdella ranskalaisella autolla. Sitä ihmettelyn määrää ei voi sanoin kuvata, aina olisi pitänyt alkaa puolustelemaan omia valintoja, perus kysymys, miten on pösö toiminut. Pahimpia oli tojo kuskit. Nyt olen ajanut volkkareilla ja skodilla 16 vuotta eikä kukaan ole kiinnostunut. Viimeinen kunnon pösö oli 406, sitten alkoi mennä metsään ja hukattiin koko merkin filosofia.


      • Anonyymi
        Vuoromestari kirjoitti:

        Ei mielestämme.
        Mutta häntä harmittaa kun alle 2 vuotta vanha voorti alkaa ruostua "peräpäästä"! Ja maahantuoja sanoi: Että mitään ei korvata??
        Ja polttoaineen ruiskutus toimii miten sattuu? Tyyppivika??
        Takarenkaat kuluvat toiselta laidalta hetkessä! Tyyppivika??
        Konepelti on aivan vinossa uudessa autossa!!Tyyppivika??
        JNE.. KAHVIOSSA KUULTUNA!!

        Hei, eihän se Ford mikää huono oo. Pelti menee ruttuun jos ajaa puutapäin ja polttoaine ruisku toimii kunnolla jos se huolletaan! Ootko miettiny sitä? Meidän 2019 Focus ei oo millään tavalla rikki, paitsi oli siinä pari viikkoa Webasto rikki ku ei ollu tarpeeksi sähköä akussa. Ei se niinku rikki ollu, mutta ei silti toiminu. Vähän kyllä v***tti kun auto oli kylmä pakkasella. Piti auton olla joka aamu tyhjäkäynnillä se puolisentuntia että lämpeni. Ja hei, älä aja lintassa muutakun jäällä. Älä myöskään sudi jos on takaveto, jos etuveto nii sit iha OK. Tai neliveto mutta sittenkin kuluu itseasiassa takarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, eihän se Ford mikää huono oo. Pelti menee ruttuun jos ajaa puutapäin ja polttoaine ruisku toimii kunnolla jos se huolletaan! Ootko miettiny sitä? Meidän 2019 Focus ei oo millään tavalla rikki, paitsi oli siinä pari viikkoa Webasto rikki ku ei ollu tarpeeksi sähköä akussa. Ei se niinku rikki ollu, mutta ei silti toiminu. Vähän kyllä v***tti kun auto oli kylmä pakkasella. Piti auton olla joka aamu tyhjäkäynnillä se puolisentuntia että lämpeni. Ja hei, älä aja lintassa muutakun jäällä. Älä myöskään sudi jos on takaveto, jos etuveto nii sit iha OK. Tai neliveto mutta sittenkin kuluu itseasiassa takarenkaat.

        Minulla on ollut Fordeja useitakin (eri Saabien lisäksi), Anglia, Transit, Sierra, Aerostar ja pari Focusta enkä ole noita pitänyt mitenkään huonoina autoina. Välillä listalle livahti hetkeksi Datsun ja nyt ajelen Peugeot Boxerilla.


    • ja 90 tkm

      No, ihan mukava kulkuväline mukava ajaa, hyvin varusteltu eikä luokassaan kovin kallis. Eikä ole ollut mitään teknisiä vikojakaan.

      Oikeastaan ainoa asia joka tympii on koelaudasta kuuluva jatkuva natina ja nitinä jota ei tunnuta saavan pois.
      Niin ja eilen aamulla aloitti lämmittimen puhallin volisemisen. Siinäpä 3v ja 90000km vikalista.
      Ai niin 65 tkm kohdalla piti vaihtaa rekisterikilven lamput ja 87 tkm kohdalla paloi ensimmäinen takavalon hehku, mutta nehän eivät ole vikoja vaan kuluvia osia.

      • valehdella

        Olet juuri tehnyt suomenennätyksen. Fordissa vikoja nolla ja vielä hyvin varusteltu!!!! Ei helvetti, jos haluat valehdella tee se jossain muualla.


      • 3 vuotta
        valehdella kirjoitti:

        Olet juuri tehnyt suomenennätyksen. Fordissa vikoja nolla ja vielä hyvin varusteltu!!!! Ei helvetti, jos haluat valehdella tee se jossain muualla.

        No, minkäs sille teet jos auto toimii!
        Ei se ainakaan minua haittaa, kyrsishän se korjaamolla ramppaaminen.

        Ja varusteista sen verran että minulle
        aut.ilmastointi, luistonesto, cruise, automvaihteisto, puolinahkasisustusta,6?x airbag
        riittävät vallan mainiosti.

        No lasikattoluukusta olisi varmaan joskus kiva katsella tähtiä, mutta ainahan auton voi siksi aikaa pysäyttää ja käydä jaloittelemassa.


      • arska

        II-autona ford orion vm-91 276000km ajettu. Hyvin pelittää, lämmin ja mukava ajaa. Venttiilikansi uusittu, samoin katti. Stockmannin varaosat ovat sika-kalliita mutta esim.motonetistä saa osia paljon halvemmalla.


      • KARO
        valehdella kirjoitti:

        Olet juuri tehnyt suomenennätyksen. Fordissa vikoja nolla ja vielä hyvin varusteltu!!!! Ei helvetti, jos haluat valehdella tee se jossain muualla.

        kaveri paljon valehdella.Itselläni on mondeo ajettu 154000km Jakopäänhihna vaidettu,lämminilmapuhaltajan vastuslanka vaihdettu ,kerran uusinut kaikki polttimot,takimmainen pakoputken pönttö uusittu 2 ker.
        Halvaksi on tullut pitää ja kulutuskin on alle 10 kaupunki ajossa maantiellä alle 6 litraa


      • Anonyymi
        3 vuotta kirjoitti:

        No, minkäs sille teet jos auto toimii!
        Ei se ainakaan minua haittaa, kyrsishän se korjaamolla ramppaaminen.

        Ja varusteista sen verran että minulle
        aut.ilmastointi, luistonesto, cruise, automvaihteisto, puolinahkasisustusta,6?x airbag
        riittävät vallan mainiosti.

        No lasikattoluukusta olisi varmaan joskus kiva katsella tähtiä, mutta ainahan auton voi siksi aikaa pysäyttää ja käydä jaloittelemassa.

        Jaa mun Mondeo pitää aina välillä pysäyttää ja käydä ulkona hyppimässä ettei tule vilu. Kun vaihtoi Volvon Mondeoon en oikein ymmärtänyt miksi automyyjä laittoi vaimolle ja minulle Ford pipot päähän, ne suositut Fordien omistaajien keskuudessa, mutta nyt ymmärrän. Volvo on ihan hyvä auto, kun muistaa ladata akkua välillä, ja ei välitä lämmityslaitteen toimimattomuudesta. Kun ajaa tarpeeksi hiljaa ei 2 vuodessa veltostuneesta alustasta ja sen mukanaan tuomista huonoista ajo-ominaisuuksistakaan ole haittaa. Ford on hyvä auto kunhan siihen vaan ensin tottuu. Ensijärkytys oli kyllä kuitenkin aikamoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mun Mondeo pitää aina välillä pysäyttää ja käydä ulkona hyppimässä ettei tule vilu. Kun vaihtoi Volvon Mondeoon en oikein ymmärtänyt miksi automyyjä laittoi vaimolle ja minulle Ford pipot päähän, ne suositut Fordien omistaajien keskuudessa, mutta nyt ymmärrän. Volvo on ihan hyvä auto, kun muistaa ladata akkua välillä, ja ei välitä lämmityslaitteen toimimattomuudesta. Kun ajaa tarpeeksi hiljaa ei 2 vuodessa veltostuneesta alustasta ja sen mukanaan tuomista huonoista ajo-ominaisuuksistakaan ole haittaa. Ford on hyvä auto kunhan siihen vaan ensin tottuu. Ensijärkytys oli kyllä kuitenkin aikamoinen.

        Volvo on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan premiumeiden pohja sakkaa, Skodakin huomattavasti parempi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan premiumeiden pohja sakkaa, Skodakin huomattavasti parempi ajaa.

        Nykyskoda on ollut kyllä aina hyvä ajaa mutta meluisa. Ford ei ole hyvä ajaa kuin uutena. Jos haetaan oikein hyviä ominaisuuksia autolta ei kannata Skodaa, Volvoa tai Fordia edes harkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyskoda on ollut kyllä aina hyvä ajaa mutta meluisa. Ford ei ole hyvä ajaa kuin uutena. Jos haetaan oikein hyviä ominaisuuksia autolta ei kannata Skodaa, Volvoa tai Fordia edes harkita.

        Niin, mitä sitten pitää harkita? Fordia mun mielestä kannattais harkita koska itsellä on ollut Galaxy vuotta 2000, lämmin talvella ja toimii. lamput on kyllä aika huonot mutta mitä pitäisi odottaa yli 20-vuotiaalta autolta? Ite ottaisin nuo autot tässä järkässtä:

        1. Ford
        2. Skoda
        3. Volvo


    • Kuljettaja

      Niin, siirryin syksyllä 4-vuotta palvelleen PSA-yhtymän menovehkeestä Foordiin.
      Auto oli kohdalani 3. Peugeot, peli pelitti kohtuullisesti sen 3-vuotta , mitä nyt tuli takuuremonteja tasaseen, muuten toimi ja kyyti oli kunnollista.

      Auto oli jotenkin pehmeä vähän kaikessa, eli tuntui siltä, että kaikki jää käteen jos vain kovemmin puristaa. Ero Foordiin on erilaisessa täsmällisyydessä millä kaikki toiminnot pelaavat, eli Ford tuntuu jämäkältä ajoon/käteen Peugeotiin nähden.

      Alan miehenä tiesin sähkövioista, mutta viimeinen tajuuajan jälkeinen vuosi oli "murhaa" . Kun toinen sähkövika tuli korjattua jo kohta taas uusi ilmestyi. Vaimoni 10-vuotta palvellut Uno tuli elävästi mieleeni, jossa 10-vuodessa vaihdettiin kaikki sähköllä toimiva lampunpohjia ja kaapelisarjoja lukuunottamatta.

      Sinänsä pidän ranskalaisten autoista noin yleensä, mutta kun auto hieman ikääntyy sähkövikoja on mielestäni luvattoman paljon.

      Vaimollani on Ka-jonka ostatin hänellä Unon jälkeen ja hän on selvinnyt 4-vuotta tosi pienillä korjaamokuluilla, ehkä tässä oli yksi syy valintaani. Tosin olen aina tiennyt näiden japsien "hyvyyden" ainoastaan yksi Mazda oli joka pelitti kohtuullisen luotettavasti, mutta käyttäytyi tiellä kummasti ja vaati jalkapallokentän taksimiehen uukkosessa,kun referoin sitä näihin eurooppalaisiin joita puikotin eniten.

      Tämä on 4. Ford 20-vuoden aikana eka oli -74 Britti-Transiitti leikkuupuimurin moottorilla.

    • 500000

      Ei Ford ole huono.Olen nähnyt monenlaista systeemiä.Ja ihan kiva laite.
      Ja moottoriltaan lujia

      • liikaa

        ...unohdit mainita mm. vetoakselit, pellit, sisäkolinat ja melun.


      • Mondep

        En unohtanut. Minulla kestivät vetonivelet hyvin koko km määrän .Samoin ruostumista ei mainittavammin.
        Sisä meluluisampia autojakin löytyy..
        Minusta kuitenkin ihan käypä paketti .


    • Fordikin

      Olen omistanut vajaan 20 vuoden aikana useita autoja ja viimeiset vajaat 4 vuotta autona on ollut ford fiesta. Ensimmäinen fiesta oli vuoden 2000 mallinen (uutena ostettu), jolla ajoin reilun 3 vuoden aikana 78000 km. Muuta siihen ei tarvinnut tehdä kuin säännölliset huollot 15000 km:n välein, joita oli 5 kappaletta. Huoltojen hinnat vaihtelivat euroissa 140-230 euron välillä. Mielestäni vakuutuksetkin olivat edulliset. Vaihdoin sitten vuoden 2003 keväällä uuteen fiestaan ja ensimmäinen huolto on edessä (20000km). Tähän mennessä ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin bensaa tankkiin ja tuulilasin pesunestettä säiliöön. Sama oli edellisenkin fiestan aikana. Edes polttimoita ei tarvinnut vaihtaa. Normaalien huoltojen välillä ei muuta näille fiestoille ole tarvinnut tehdä.

      Olen lukenut täältä palstalta noiden mondeoiden ja focuksien ongelmista. Itse en fiestassa ole havainnut mitään vastaavaa. Ajettavuudeltaan fordin uudet mallit ovat suorastaan loistavia verrattuna vaikka ennen fiestoja omistamiini pariin nissaniin. Ilmeisesti nissanitkin ovat parantuneet sitten 2000 luvulle tultaessa. Onko ford sitten hyvä auto ? Ainakin ajo-ominaisuuksien suhteen. Mikä on sitten auton tärkein ominaisuus ? Luulen, että jossakin uudessa fiestassakin on ollut ongelmia. Ihmiset ne autotkin tekee, joten mikään ei ole mahdotonta.

    • RR92

      Voi itkun vittu näitä foorumeja!Jokaisessa merkissä on omat viat.Kuka on ostamassa autoa niin
      käyköön henk.kohtaisesti ajamassa eri malleja ja
      sitten tehköön johtopäätökset mikä on sopiva ja
      mikä ei.
      T:Jukka

    • mondeo xx

      Ford on hyvä auto. Minulla monia kokemuksia monista muista merkeistä. Jos haluat matkia naapuriasi tai työkaveria, niin osta Toyota. Minä ajelen mieluummin autolla, jossa on Hyvät ajomukavuudet ja farmari mondeossa on vieläpä hyvät sisätilat luokassaan. Onneksi vielä jokainen saa ostaa minkä auton tahansa ! Jos olis paljon rahaa, voisin ostaa itselleni Aston Martinin ja vaimolle jäisi farmari mondeo …

    • eikä piika ihminen

      sano vanha kansa

      • mondeo_xx

        ... puhuu henkilö, joka ei ole koskaan koeajanut esim. mondeo farmaria vm.2004 ja eikä ehkä omista edes mitään autoa tai ajaa vain Toyotalla, niin kuin muutkin työkaverit ajavat. Eikä uskalla koeajaa edes muuta merkkiä. Tiedän Toyota omistajia, jotka arvostelevat muiden merkkejä ”paskoiksi”, mutta eivät todellakaan tiedä muista merkeistä tuon taivaallista, kun muita automerkkejä ei ole edes ollut, kuin se Toyota, jossa ajo-ominaisuudet on niitä näitä.
        Minä nauran näille Ford jutuille, jos olet todella mies, niin kerro sitten mikä on parempi esim. hintaluokassaan autona, kuin mondeo farmari vm.2004 ? Ja huomioidaan tietenkin ajettavuuden ja tilojen suhde ! Älä tarjoa Audia tai Mersua minulle vastaukseksi !

        Ps. On niin syntinen olo, kuin saa nauttia mondeon hyvistä ajo-ominaisuuksista, ja onneksi saa vapaasti vielä hankkia mieleisensä auton, eikä tarvi mielistellä työkavereita eikä naapureita …


      • make
        mondeo_xx kirjoitti:

        ... puhuu henkilö, joka ei ole koskaan koeajanut esim. mondeo farmaria vm.2004 ja eikä ehkä omista edes mitään autoa tai ajaa vain Toyotalla, niin kuin muutkin työkaverit ajavat. Eikä uskalla koeajaa edes muuta merkkiä. Tiedän Toyota omistajia, jotka arvostelevat muiden merkkejä ”paskoiksi”, mutta eivät todellakaan tiedä muista merkeistä tuon taivaallista, kun muita automerkkejä ei ole edes ollut, kuin se Toyota, jossa ajo-ominaisuudet on niitä näitä.
        Minä nauran näille Ford jutuille, jos olet todella mies, niin kerro sitten mikä on parempi esim. hintaluokassaan autona, kuin mondeo farmari vm.2004 ? Ja huomioidaan tietenkin ajettavuuden ja tilojen suhde ! Älä tarjoa Audia tai Mersua minulle vastaukseksi !

        Ps. On niin syntinen olo, kuin saa nauttia mondeon hyvistä ajo-ominaisuuksista, ja onneksi saa vapaasti vielä hankkia mieleisensä auton, eikä tarvi mielistellä työkavereita eikä naapureita …

        Mutta se laatu. Miksi joillakin fordi on kestänyt hyvin ja toisilla aina vikoja. Vaihdoin tässä kahden toyotan jälkeen focukseen, kun ihastuin sen hyviin ajo-ominaisuuksiin "riisipussien" jälkeen. Jaksoin tasan vuoden tämän 70000km vm.2000 focuksen kanssa. Kiva oli ajella, mutta ei pankkiautomaatin ja korjaamon välillä. Myös paikallisen ford-liikken palvelu ei ollut tyydyttävää. Ajelen siis tällä hetkellä uudella " riisipussilla " . Sen minkä häviän ajomukavuudessa, voitan takaisin luotettavuudessa.


      • Epäihminen

        Se minulle on tärkeintä!


      • drof
        make kirjoitti:

        Mutta se laatu. Miksi joillakin fordi on kestänyt hyvin ja toisilla aina vikoja. Vaihdoin tässä kahden toyotan jälkeen focukseen, kun ihastuin sen hyviin ajo-ominaisuuksiin "riisipussien" jälkeen. Jaksoin tasan vuoden tämän 70000km vm.2000 focuksen kanssa. Kiva oli ajella, mutta ei pankkiautomaatin ja korjaamon välillä. Myös paikallisen ford-liikken palvelu ei ollut tyydyttävää. Ajelen siis tällä hetkellä uudella " riisipussilla " . Sen minkä häviän ajomukavuudessa, voitan takaisin luotettavuudessa.

        Listaa 3 pahinta / kallenta vikaa mitä autossasi oli .


      • huomio
        mondeo_xx kirjoitti:

        ... puhuu henkilö, joka ei ole koskaan koeajanut esim. mondeo farmaria vm.2004 ja eikä ehkä omista edes mitään autoa tai ajaa vain Toyotalla, niin kuin muutkin työkaverit ajavat. Eikä uskalla koeajaa edes muuta merkkiä. Tiedän Toyota omistajia, jotka arvostelevat muiden merkkejä ”paskoiksi”, mutta eivät todellakaan tiedä muista merkeistä tuon taivaallista, kun muita automerkkejä ei ole edes ollut, kuin se Toyota, jossa ajo-ominaisuudet on niitä näitä.
        Minä nauran näille Ford jutuille, jos olet todella mies, niin kerro sitten mikä on parempi esim. hintaluokassaan autona, kuin mondeo farmari vm.2004 ? Ja huomioidaan tietenkin ajettavuuden ja tilojen suhde ! Älä tarjoa Audia tai Mersua minulle vastaukseksi !

        Ps. On niin syntinen olo, kuin saa nauttia mondeon hyvistä ajo-ominaisuuksista, ja onneksi saa vapaasti vielä hankkia mieleisensä auton, eikä tarvi mielistellä työkavereita eikä naapureita …

        C5 farmari on parempi. Joskin se on kyllä myös hieman halvempi joka lienee myös vahvuus(vaikka lisänä business pack). Ennekaikkea mukavampi ajettava (paljon hiljaisempi, paremmat sisätilat mutta huonompi penkki). Paljon parempi varustelu (mm.täysautomaatti-ilmastointi, EPS,peruutustutka, pyyhkijän sadetunnistin ym.) ja kuorman kantokyky luokassaan ylivoimainen. Ja taitaa olla nykyään myös kestävämpiä (ja vähemmän ruosteherkkiä).


      • make
        drof kirjoitti:

        Listaa 3 pahinta / kallenta vikaa mitä autossasi oli .

        Takaluukun ruosteet. Useita (6) käyntejä paikallisessa ford-liikkeessä ja tietysti minun työajalla. Suostuivat korjaamaan lopulta takuuseen. Syksyllä 2002 alkoivat vaihdeongelmat. Ei mennyt pakkasella kakkonen päälle. Lopulta myös ykkös ja kolmosvaihde rupes takertelemaan. Maahantuojan edustaja vei auton helsinkiin johonkin tarkastukseen. Lopputulos: tehdaskunnostettu vaihdelaatikko ja 1800 e. Vetoakseleita en vaihdattanut. Viitosvaihteella kiihdytettäessä tärinää. Valtava tuulenulina pelkääjän puolella. Paikallinen fordhuolto ei saanut vikaa korjattua. Vein auton kouvolaan. Irroittivat oven ja kaikki tiivisteet ja laittoivat jotkut lisätiivisteet vanhojen lisäksi sekä passasivat oven paikoilleen. Loppu suhinat kerralla ja lasku 200e.
        Eiköhän siinä riitä vikoja. Fordi on tosi mukava auto ajaa, mutta.....


      • kalevi
        make kirjoitti:

        Mutta se laatu. Miksi joillakin fordi on kestänyt hyvin ja toisilla aina vikoja. Vaihdoin tässä kahden toyotan jälkeen focukseen, kun ihastuin sen hyviin ajo-ominaisuuksiin "riisipussien" jälkeen. Jaksoin tasan vuoden tämän 70000km vm.2000 focuksen kanssa. Kiva oli ajella, mutta ei pankkiautomaatin ja korjaamon välillä. Myös paikallisen ford-liikken palvelu ei ollut tyydyttävää. Ajelen siis tällä hetkellä uudella " riisipussilla " . Sen minkä häviän ajomukavuudessa, voitan takaisin luotettavuudessa.

        Tojolla nyt ajelen Focuksen vikojen vuoksi!
        Mondeota tekis mieli,mutta ne vetarit..ja muut viat ,mitä pelästyin kun koin focuksessa..


    • Voortisti

      Ostin tuon eka voortini käytettynä, mittarissa silloin 150tkm. Nyt mittarissa 235tkm, kertaakaan ei ole korjaamolla tarvinnut käyttää, huollotkin olen tehnyt itse. Onko se sitten hyvä auto, kait sen aika ja kilometrit näyttää, vielä olen ollut tyytyväinen ja käyttökulut olleet pienet. Who knows, muttei kerro!

    • Warkaudessa

      Käytin keväällä Varkauden merkkihuollossa Fordia niin sellainen kuva ainakin jäi huoltomiehestä että hän on saanut tarpeekseen näistä Fordin paskoista jos joku haluaa laatua niin ostakoon laadukkaamman auton.
      Ei esim, kun kerroin startin kylmänä rääkyvän että Toyota miehet pyörittää päätään niin huoltomies ei viitsinyt tehdä asialle mitään kun on vielä takuukin voimassa. Saa nähdä miten paljon korjaamista löytyy kun takuuaika on ohi ja minä maksan?

    • Kauko Kiito

      Vaihdoin syksyllä pakua Fiat Scudosta (Peugeot Expert)Ford Transitiin.
      Tämä Transit oli neljäs joskin viimeistä oli jo kulunut 15-vuotta, joten nyky-Transit on aivan toinen auto.

      Päädyin Fordiin hyvän tarjouksen ja itse kulkupelin vuoksi. Lähin jonka kanssa heitin arpaa oli uusi Transporter. Se oli pikkasen kallis ja vailla varusteita, joiden kanssa lähtöhinta olisi mennyt huimaksi, vallankaan kun Laakkoset eivät ole niin innokkaita käymään kauppaa.

      Tosin auto on pykälää isompi kun entinen, mutta mahtuu vielä parkkihalliin, johon ei Boxer ja Ducato mahdu , joten valinta oli selvä.
      Niin oli vielä sekin, että uusissa Transitin koneissa on jakohihnasta palattu taas ketjuun.

    • hyvä

      Minulla on 30v:n kokemus autoilusta ja tähän ajanjaksoon mahtuu kymmenittäin omistamiani eri autoja, käytettynä ostettuja ja viimevuosina uutena hankittuna. Lisäksi perheessämme on viimeiset 15v ollut kakkosauto käytössä vaimon työn vuoksi.

      Fordeja minulla /perheessämme on ollut vuosien aikana 6 kpl, Anglia, Cortina, pari Taunusta ja nyt toinen uusi Focus menossa. Nuo aiemmat Fordit olivat kaikki, jälkimmäistä Taunusta lukuunottamatta käytettyinä ostettuja. Erityisen tyytymätön, tai tyytyväinen en aiemmin ole Fordeihin ollut, mutta nämä perheemme Focukset ovat olleet molemmat todella hyviä autoja kaikinpuolin. Ensimmäisellä ajettiin 87 tkm ilman mitään murhetta ja tällä toisella (erikoisvarusteltu)on takana vasta 41 tkm ja ajossa edelleen murheitta.

      Mielestäni nämä provoilijat, jotka täällä aikaansa kuluttavat mollaamalla mm Focusta ovat säälittäviä luusereita. Heillä ei ole riittävää kokemusta, saatikka edes ovat päässeet kokeilemaan muita autoja Focuksen hintaluokassa, joten he eivät ymmärrä mitä muuta olisi vaihtoehtona! Vaikka Focus on jo vanha konstruktio ja kilpailijoilla on uusia malleja markkinoilla, auto on silti kärkipään ajettava muihin verrattuna.

      Yleensä olen ostanut peräkkäin max kaksi autoa / merkki, mutta nyt saattaa tulla poikkeus, jos /kun vaihdamme tuon kakkosemme uuteen / uusittuun Focukseen 2004 /2005 vuonna.

      Vaikka itse ajankin tällä hetkellä eri merkillä, niin sekä vaimoni, että minä olemme erittäin tyytyväisiä tällä hetkellä käytössämme olevaan fordiin, sekä Porin fordin huolto yms palveluihin.

      • muuan

        Focuksen 99 1,6 vikojen vuoksi japanilaiseen ajoin 150000km matkaajoa olihan hyvä ajaa ,mutta siihen se mukavuus sitten jäikin!


    • Kauko Kiito

      Joka foorumilla on ne jotka tietävät kaikki asiat toisia paremmin, olkoon kysmyksessä päivänpolitiikka tai mikä on hyvä auto.

      Auton valintaan liittyy koko joukko tekijöitä, yksi tärkeimmistä on se, että tuntee kulkupelisssä olonsa kotoisaksi. Vaikka se valinta tehtäisiin pelkästään yleisien mielipiteiden-ja Besserwissereiden juttujen perusteella voi valinta osoittautua huonoksi ja auto epämukavaksi.

      Esimerkiksi, Ranault on edistyksellinen auto ja pärjännyt nykyisin hyvin erilaisissa mittelöissä ja koeajoissa. Jos valinta olisi kohdallani Laguna vs. Mondeo, tekisin hetkeäkään empimättä valinnan Mondeon hyväksi.

      Nissan ja Toyota ovat tunnetusti luotettavia ja vähävikaisia autoja, mutta eivät ole koskaan olleet makuuni, enkä ole makuni kanssa yksin.

      Takavuosina ajelin Volvoilla, nyt mallisto on normaalikäyttöön tyyris, eikä selviä sen puhtaimilla papereilla vikatiheydessä muiden kanssa merkkien kanssa. Samaa sanoisin myös Volkkarista, Passatin hinnat ovat nouseet ja mitään eritystä ei bensakoneissa ole tullut tilalle. TDI-Pasatti on pieniruokainen ja isommalla koneella kestävä, muutoin sekään ei ole säästynyt nykautojen ongelmilta.

      Autot ovat yksilöitä samoin kun kuskitkin, jos sattuu maanantaipäivän auto ja sunnutaiautoilija puikkoihin taival on taatusti kuoppainen ja vikojen reunustama. Autoa ymmärtävän kuskin kuskin menopeli selviää pienemmillä ongelmilla ja ongelman sattuessa se saa nopeammin huoltoa. Myös huoltoon vietäessä auttaa se, että ymärtää jollakin hehtaarilla mistä autossa on kysymys ja enenkaikkea pystyy pitämään puoliaan huoltotoimenpiteissä, maksajan/asiakkaan roolissa.

    • Väinämöinen

      Ensimmäinen kärryni oli -85 Sierra jonka ostin 98 ja äsken myin poies. Eipä ollunna paljon vikoja: jousi poikki, valokatkaisija ja kuskin turvavyö vaihdettu. Ruostettakin tuli vasta viime talvena. Kertaakaan ei jäänyt tielle, pari kertaa ei käynistynyt, mutta se johtui akusta.

      Nyt alla Vookkus, ei vielä vikaa, mutta pari jälkeä löytyi kyljestä kun pääsiin kaupasta kotiin ja tiirailin autoa tarkemmin. Kuskinpenkissä oli myös vähän rispaantunut kohta. Talossa myös 2000 Vookkus, siinä ei mitään "muuta" kuin vetarit vaihdettu.
      Ainakin vielä olen tyytyväinen kun ovat niin mukavia ajaa.

      Tuntuu vähän siltä että ihmisistä on tullut hiukan yliherkkiä autojen vioille, yksi vika 10v sisällä niin auto ja merkki ovat ihan paskoja!!! Lukekaa vaikka Tuulilasista kuinka ennen autoilla ei päässyt montaakaan kilometriä hajoamatta vrt. Mossen kestotesti. Kieltämättä autoissa alkaa olla vähän liikaa tietotekniikkaa jota kukaan ei osaa korjata, juu.

    • pekka 2

      Se on noitten autojen paremmuden kanssa ihan sama juttu kuin naisten vertailu.....

      Joka ukko aina omaansa kehuu, mutta mistä sitä oikeasti tietää, jossei ikinä ole vierasta kokeillut???

      Uskokoon ken tahtoo..

    • Esco TD

      Itse ajelen Escort 1.8TD special S -97:lla. Jo 201114 km takana. Ja ainoat viat on vastikään (pari vuotta sitten) sattuneet sulakerasian pohjan rikkoontuminen ja polttoaineen syöttöpumpun rikkoontuminen. Mitään muita on korjauksia en viaksi laske fortissakaan, kun on olleet kuluvia osia joita joudutaan vaihtamaan jopa toyotiin ja käsittääkseni myöskin muihin merkkeihin.

      • Esco TD

        Unohin mainita että lukot on ihan just alkanee vittuilla, tiedä sitten johtuuko kuluneesta avaimesta vai.. Eiköhän tuo auto kuitenkin olis jo aika panna kiertoon.


      • Voortisti
        Esco TD kirjoitti:

        Unohin mainita että lukot on ihan just alkanee vittuilla, tiedä sitten johtuuko kuluneesta avaimesta vai.. Eiköhän tuo auto kuitenkin olis jo aika panna kiertoon.

        Sumuta aseöljyä tai muuta ohutta sumuteöljyä reilusti avainpesään (-pesiin), kääntele avainta, ota avain pois ja putsaa se, sumuta taas ja kääntele avainta jne. kunnes avain on puhdas poisotettaessa, voitele sitten lukko synteettisellä moottoriöljyllä jos haluat pitkäkestosen voitelun, pitäs lukon sitten pelittää tai avain on tosiaan sökö. Helpompi kierrättää jos lukot pelittää.


      • Esco TD
        Voortisti kirjoitti:

        Sumuta aseöljyä tai muuta ohutta sumuteöljyä reilusti avainpesään (-pesiin), kääntele avainta, ota avain pois ja putsaa se, sumuta taas ja kääntele avainta jne. kunnes avain on puhdas poisotettaessa, voitele sitten lukko synteettisellä moottoriöljyllä jos haluat pitkäkestosen voitelun, pitäs lukon sitten pelittää tai avain on tosiaan sökö. Helpompi kierrättää jos lukot pelittää.

        Ja kumartaa. Kiitos vinkistä.


    • KJS

      En usko että Ford on sen huonompi auto kuin muutkaan, enkä kyllä usko sitäkään että corolla olisi paras, sen omistajat vaan ovat niin vähään tyytyväisiä.

    • ST Michel

      Vanha Mikkeliläinen sanonta kuuluu.
      "Ford ei ole auto eikä ränni Antti poliisi".
      Todellisuudessa Fordit ovat hintaansa nähden
      luotettavia ja suh koht hyviä ajettavia.
      Aivan kunnon kärrejä.

      • Anonyymi

        Fordikin on auto ja piikakin on ihminen.


    • jep

      kyllä

    • 2 foordia

      Kyllä se on!talvella ei vanhemmiten käynnisty vaikka olisi huollotkin ok.uutenakin äänekäs ja "kova"Jostain johtunee myös käytettyjen koko luokaltaan ison perheauton alhainen hinta. esim:mondeo!Ford vaan ei osaa tehdä sytytys järjestelmää tai kaasutinta tai ruiskutus laitteistoa.Enkä oo monen fordin takana ajanu ettei autooni tunkeutuisi ikävä palaneen öljyn haju!! Mutta jotain positiivistäkin:hyvät pellit yleensä!!

      • vanishing point

        Yleinen naurun aihe: jos joku ostaa Fordin kohta omistaja hakkaa päätä seinään että pitikin mennä ostamaan tämä p*ska. Kavereilliani on mersua volvoa toyotaa nissania mitsua jne.. ja muutamalla foord

        kaikki joilla on foord ovat yleisesti tunnustaneet että ford on heikoin ja rumin en puhu 2000-luvun malleista(80-97) mutta silti he ostavat kerta toisensa jälkeen Fordin ja aina sama laulu, kysymys kuuluukin että ovatko ford kuskit tyhmempiä. Ainakin minun tutut ford-kuskit ovat valehtelematta yksikertasimmasta päästä. On siinä naurussa pitelemistä kun ollaan esim.kaikki koolla jutustelemassa,kakilla suurinpiirtein samanikäiset autot ja ford on se auto joka erottuu porukasta kovaäänisempänä(liekö syy 60-luvun tekniikan?)rumimpana ja heikoimpana.Herää aina sama kysymys miksi Ford on silti niin yleinen auto. Kai ne on vaan niin jääräpäisiä etteivät huomaa parempia.jne.. isällä oli foord ja niin edelleen.Yksikään autoasentaja kavereistani ei huolisi fordia.Focus on mitä on ja Ka:n pellin alla pilkistelee sama vanha anglian kone(nooh onpahan ainakin osia)!Mutta nyt onko asiat muuttuneet? Olen huomannut että esim Mondeo on todella hyvän näköinen auto, ja uuden Corollan vioista on puhuttu.Saa nähdä miten käy, O

        Oli tulla tuossa kesällä melkoinen kahakka kun olin kaverin luona -73 celicallani ja kaikki ihmettelivät että onmpa hyväkuntoinen näinkin vanhaksi autoksi ja vielä liikkuu vaikka toyota onkin, minä tietenkin tokaisin asiaan että miettikääpä jos kyseess olisi samanikäinen ford niin siinä sitä ihmettelemistä olisikin! Nooh paljastui melko pian sen jälkeen että koko suku oli Fordi hulluja! tuli melko tiukkoja tilanteita


      • tojokoomikko
        vanishing point kirjoitti:

        Yleinen naurun aihe: jos joku ostaa Fordin kohta omistaja hakkaa päätä seinään että pitikin mennä ostamaan tämä p*ska. Kavereilliani on mersua volvoa toyotaa nissania mitsua jne.. ja muutamalla foord

        kaikki joilla on foord ovat yleisesti tunnustaneet että ford on heikoin ja rumin en puhu 2000-luvun malleista(80-97) mutta silti he ostavat kerta toisensa jälkeen Fordin ja aina sama laulu, kysymys kuuluukin että ovatko ford kuskit tyhmempiä. Ainakin minun tutut ford-kuskit ovat valehtelematta yksikertasimmasta päästä. On siinä naurussa pitelemistä kun ollaan esim.kaikki koolla jutustelemassa,kakilla suurinpiirtein samanikäiset autot ja ford on se auto joka erottuu porukasta kovaäänisempänä(liekö syy 60-luvun tekniikan?)rumimpana ja heikoimpana.Herää aina sama kysymys miksi Ford on silti niin yleinen auto. Kai ne on vaan niin jääräpäisiä etteivät huomaa parempia.jne.. isällä oli foord ja niin edelleen.Yksikään autoasentaja kavereistani ei huolisi fordia.Focus on mitä on ja Ka:n pellin alla pilkistelee sama vanha anglian kone(nooh onpahan ainakin osia)!Mutta nyt onko asiat muuttuneet? Olen huomannut että esim Mondeo on todella hyvän näköinen auto, ja uuden Corollan vioista on puhuttu.Saa nähdä miten käy, O

        Oli tulla tuossa kesällä melkoinen kahakka kun olin kaverin luona -73 celicallani ja kaikki ihmettelivät että onmpa hyväkuntoinen näinkin vanhaksi autoksi ja vielä liikkuu vaikka toyota onkin, minä tietenkin tokaisin asiaan että miettikääpä jos kyseess olisi samanikäinen ford niin siinä sitä ihmettelemistä olisikin! Nooh paljastui melko pian sen jälkeen että koko suku oli Fordi hulluja! tuli melko tiukkoja tilanteita

        Oletko nyt kiinni työmoodissasi vai oletko luonnostasi noin yksinkertainen?

        Ehkä sinun pitäisi ymmärtää, että näillä palstoilla käy joskus satunnaisesti muitakin kuin amiksen finninaamoja! Näin ollen tämäntason satu ei tahdo oikein purra aikuiseen itsenäisesti ajattelavaan ihmiseen.

        Hauskoja karvanoppakilomerejä vain sinulle, siinä kylmässä ja todella surkeassa kesä"ajoautossasi" - uskallatko muuten ajaa sillä talvikeleillä??


      • Woorti
        vanishing point kirjoitti:

        Yleinen naurun aihe: jos joku ostaa Fordin kohta omistaja hakkaa päätä seinään että pitikin mennä ostamaan tämä p*ska. Kavereilliani on mersua volvoa toyotaa nissania mitsua jne.. ja muutamalla foord

        kaikki joilla on foord ovat yleisesti tunnustaneet että ford on heikoin ja rumin en puhu 2000-luvun malleista(80-97) mutta silti he ostavat kerta toisensa jälkeen Fordin ja aina sama laulu, kysymys kuuluukin että ovatko ford kuskit tyhmempiä. Ainakin minun tutut ford-kuskit ovat valehtelematta yksikertasimmasta päästä. On siinä naurussa pitelemistä kun ollaan esim.kaikki koolla jutustelemassa,kakilla suurinpiirtein samanikäiset autot ja ford on se auto joka erottuu porukasta kovaäänisempänä(liekö syy 60-luvun tekniikan?)rumimpana ja heikoimpana.Herää aina sama kysymys miksi Ford on silti niin yleinen auto. Kai ne on vaan niin jääräpäisiä etteivät huomaa parempia.jne.. isällä oli foord ja niin edelleen.Yksikään autoasentaja kavereistani ei huolisi fordia.Focus on mitä on ja Ka:n pellin alla pilkistelee sama vanha anglian kone(nooh onpahan ainakin osia)!Mutta nyt onko asiat muuttuneet? Olen huomannut että esim Mondeo on todella hyvän näköinen auto, ja uuden Corollan vioista on puhuttu.Saa nähdä miten käy, O

        Oli tulla tuossa kesällä melkoinen kahakka kun olin kaverin luona -73 celicallani ja kaikki ihmettelivät että onmpa hyväkuntoinen näinkin vanhaksi autoksi ja vielä liikkuu vaikka toyota onkin, minä tietenkin tokaisin asiaan että miettikääpä jos kyseess olisi samanikäinen ford niin siinä sitä ihmettelemistä olisikin! Nooh paljastui melko pian sen jälkeen että koko suku oli Fordi hulluja! tuli melko tiukkoja tilanteita

        Hommasin toissa vuonna 74 cortinan ja pelleiltä ei löytynyt kuin 7 ruostereikää... Just vaan ne kohat mihin kivet ja rapa sinkoutuu. Ja hommasin vm.84 2.3 V6 koneen jota piristetty.- Ymppäsin paikalle, sähköbensa-pumppu päälle, bensaa gallonasta ja mitä tapahtui... Kun aloin starttaan niin parin pyörähdyksen jälkeen käynnissä.. Ja kävi... Käyttöautona oli escort vm 82 1.3L, siullä tuli n.301000km ajettua kunnes palo venttiilit... Nyt käytös 79 ascona ja kylmempää autoa en tiiä...Siinä on kyl 2.0 kone je lämmöt nousee mutta puhallin on kuin pieru saharassa, vilkut ei toimi, ajovalot sammuu kesken ajon, moottori pitää olla roikassa 0-kelilläkin... et siitä vaan.


      • RST2
        vanishing point kirjoitti:

        Yleinen naurun aihe: jos joku ostaa Fordin kohta omistaja hakkaa päätä seinään että pitikin mennä ostamaan tämä p*ska. Kavereilliani on mersua volvoa toyotaa nissania mitsua jne.. ja muutamalla foord

        kaikki joilla on foord ovat yleisesti tunnustaneet että ford on heikoin ja rumin en puhu 2000-luvun malleista(80-97) mutta silti he ostavat kerta toisensa jälkeen Fordin ja aina sama laulu, kysymys kuuluukin että ovatko ford kuskit tyhmempiä. Ainakin minun tutut ford-kuskit ovat valehtelematta yksikertasimmasta päästä. On siinä naurussa pitelemistä kun ollaan esim.kaikki koolla jutustelemassa,kakilla suurinpiirtein samanikäiset autot ja ford on se auto joka erottuu porukasta kovaäänisempänä(liekö syy 60-luvun tekniikan?)rumimpana ja heikoimpana.Herää aina sama kysymys miksi Ford on silti niin yleinen auto. Kai ne on vaan niin jääräpäisiä etteivät huomaa parempia.jne.. isällä oli foord ja niin edelleen.Yksikään autoasentaja kavereistani ei huolisi fordia.Focus on mitä on ja Ka:n pellin alla pilkistelee sama vanha anglian kone(nooh onpahan ainakin osia)!Mutta nyt onko asiat muuttuneet? Olen huomannut että esim Mondeo on todella hyvän näköinen auto, ja uuden Corollan vioista on puhuttu.Saa nähdä miten käy, O

        Oli tulla tuossa kesällä melkoinen kahakka kun olin kaverin luona -73 celicallani ja kaikki ihmettelivät että onmpa hyväkuntoinen näinkin vanhaksi autoksi ja vielä liikkuu vaikka toyota onkin, minä tietenkin tokaisin asiaan että miettikääpä jos kyseess olisi samanikäinen ford niin siinä sitä ihmettelemistä olisikin! Nooh paljastui melko pian sen jälkeen että koko suku oli Fordi hulluja! tuli melko tiukkoja tilanteita

        73:nen toyota jossa ei jalat kastu,ompa todellakin ihme vekotin.Kyllä tossa ikäluokassa noita fordeja vielä liikenteessä näkee mutta toyota ompi jo todellinen harvinaisuus.Mistäs toyotalta siihen vielä saa osia??Tarvikepaska osiahan ei kukaan viisas autoonsa laitakkaan.

        Eikös muuten tosiaankin ole kumma kuinka ford osasi jo 60-luvulla tehdä moottorin joka on kestävä,luotettava ja pystyy edelleen saavuttamaan kaikenaikaa kiristyvät päästömääräyksetkin.Siinä on monella "modernilla" jaappanilaisella mennyt jos jonkinmoista konetta ja taas pitää väsätä uutta että pysyisi kehityksessä jotenkin mukana.
        "Yksikään autonasentajista ei huolisi fordia",heh,onkohan ne autonasentajia ollenkaan,kun tollaisia suustaan päästävät.
        Mitä ulkonäköön tulee niin rumia malleja on mahtunut niin fordin kuin japanilaistenkin malleihin.
        Kuka esimerkiksi voi pokerina väittää että toi edellinen corolla-malli hirveinen tuplaväyrysvaloineen olisi jokin kaunistus???
        Samoin uusi avensis on sellainen hirvitys ettei sellaista kovin helposti ainakaan ulkonäöllisin perustein kotipihalle valita.
        Mitä tohon fordin rumuuteen tulee niin omalla ajaessa ainakin saa kokoajan väistellä ihmisiä jotka haluaisi ostaa sitä itselleen.Viime viikolla viimeksi eräs tuttu yritti vaihdattaa omaa 95:sta civicciään mulle ,no enhän mä mikään hullu ole että johonkin civiciin escoa vaihtasin...


      • täh
        RST2 kirjoitti:

        73:nen toyota jossa ei jalat kastu,ompa todellakin ihme vekotin.Kyllä tossa ikäluokassa noita fordeja vielä liikenteessä näkee mutta toyota ompi jo todellinen harvinaisuus.Mistäs toyotalta siihen vielä saa osia??Tarvikepaska osiahan ei kukaan viisas autoonsa laitakkaan.

        Eikös muuten tosiaankin ole kumma kuinka ford osasi jo 60-luvulla tehdä moottorin joka on kestävä,luotettava ja pystyy edelleen saavuttamaan kaikenaikaa kiristyvät päästömääräyksetkin.Siinä on monella "modernilla" jaappanilaisella mennyt jos jonkinmoista konetta ja taas pitää väsätä uutta että pysyisi kehityksessä jotenkin mukana.
        "Yksikään autonasentajista ei huolisi fordia",heh,onkohan ne autonasentajia ollenkaan,kun tollaisia suustaan päästävät.
        Mitä ulkonäköön tulee niin rumia malleja on mahtunut niin fordin kuin japanilaistenkin malleihin.
        Kuka esimerkiksi voi pokerina väittää että toi edellinen corolla-malli hirveinen tuplaväyrysvaloineen olisi jokin kaunistus???
        Samoin uusi avensis on sellainen hirvitys ettei sellaista kovin helposti ainakaan ulkonäöllisin perustein kotipihalle valita.
        Mitä tohon fordin rumuuteen tulee niin omalla ajaessa ainakin saa kokoajan väistellä ihmisiä jotka haluaisi ostaa sitä itselleen.Viime viikolla viimeksi eräs tuttu yritti vaihdattaa omaa 95:sta civicciään mulle ,no enhän mä mikään hullu ole että johonkin civiciin escoa vaihtasin...

        On totta että se corolla on ruma, ja on tojotassakin vikoja mutta et kai nyt tosissasi ala väittämään että joku Fodrd on parempi kuin civic . kyllä taida olla melko vajo.varsinkin tuon konepuolen suhteen. Japsit on olleet aina edellä tekniikassa sen tietää jo sun äpärätkin.

        Kirveellä veistetyn escortin kojelaudan kauneuskin on katsojan silmässä.


        taitaa olla muuten että kaikki osat löytyy alkuperäisenä toyotan liikkeestä


      • Jiri
        tojokoomikko kirjoitti:

        Oletko nyt kiinni työmoodissasi vai oletko luonnostasi noin yksinkertainen?

        Ehkä sinun pitäisi ymmärtää, että näillä palstoilla käy joskus satunnaisesti muitakin kuin amiksen finninaamoja! Näin ollen tämäntason satu ei tahdo oikein purra aikuiseen itsenäisesti ajattelavaan ihmiseen.

        Hauskoja karvanoppakilomerejä vain sinulle, siinä kylmässä ja todella surkeassa kesä"ajoautossasi" - uskallatko muuten ajaa sillä talvikeleillä??

        Taidat olla juuri niitä jotka ei autoista juuri tiedä , satua? ei kuule se on täyttä totta lapsukaiseni. Tojota kuuluu just niihin autoihin millä ajetaan joka kelillä.

        Se oli ikimuistettava hetki kun escortti valittiin vuoden autoksi olikohan se joskus 80 luvun alussa.

        -ominaisuuksiin kuuluimuistaaksni:

        -Saattaa sammua kesken ajon ilman syytä esim ohituksessa. lähtee kylläkin käyntiin jos on hengissä vielä.

        -vaihdelaatikko sökönä, jakoremmi katkesi 47tkm kohdalla

        -kaasari kelvoton ,lista oli aika pitkä ei enää muista

        mutta varmaan kauhea ulkomuoto keräsi voittoon tarvittavat pisteet


      • Bel Air
        tojokoomikko kirjoitti:

        Oletko nyt kiinni työmoodissasi vai oletko luonnostasi noin yksinkertainen?

        Ehkä sinun pitäisi ymmärtää, että näillä palstoilla käy joskus satunnaisesti muitakin kuin amiksen finninaamoja! Näin ollen tämäntason satu ei tahdo oikein purra aikuiseen itsenäisesti ajattelavaan ihmiseen.

        Hauskoja karvanoppakilomerejä vain sinulle, siinä kylmässä ja todella surkeassa kesä"ajoautossasi" - uskallatko muuten ajaa sillä talvikeleillä??

        Diagnoosi--> on olet katkeroitunut vanha papu joka puolustaa orionin tai focuksen rämää vaikka hautaan asti, ota pois se pellenaamari tai löysää edes remmejä.

        Jos satuja haluat kuulla mene tuonne Fordin keskustelu alueelle. Siellä niitä hulluja riittää.


      • RST2
        täh kirjoitti:

        On totta että se corolla on ruma, ja on tojotassakin vikoja mutta et kai nyt tosissasi ala väittämään että joku Fodrd on parempi kuin civic . kyllä taida olla melko vajo.varsinkin tuon konepuolen suhteen. Japsit on olleet aina edellä tekniikassa sen tietää jo sun äpärätkin.

        Kirveellä veistetyn escortin kojelaudan kauneuskin on katsojan silmässä.


        taitaa olla muuten että kaikki osat löytyy alkuperäisenä toyotan liikkeestä

        Vai että celicaan löytyy osia,no hyvä. Valittelivat mm mobilistissa ettei vanhemman crownin entisöinnistä tule yhtään mitään jos ei ala itse tekemään,osia kun ei saa yhtään mistään.Japanissa kun eivät tahdo tehdä osia autoon joka on yli 5vuotta vanha-paalaamo kamaa.Taitavat tietää itse paremmin...
        Mitä escon kojelautaan tulee niin ainakin saa tavaroitaan eri lokeroihin/koloihin,civicissä kun ei saa puoliakaan yhtään mihinkään.Katsos käytännöllisyys/toimivuus on mulla ensin ja hinttien muotoilut vasta sitten.
        Saakeli sentään,eilen tuli TAAS ostotarjous escosta,tulivat kylän pojat kotiovelle mankumaan josko myisin....Mutta sellaista on escon omistajan elämä,kokoajan saa potkia ostajia pois ovelta kun kaikki tahtoo fordin...PS:Ton civicin tarjoajakin soitti eilen,civicci onpi nyt rikki...voi voi sentään.Ai niin,eihän jaappanilainen auto ole koskaan rikki,viat vaan kuuluu niiden ominaisuuksiin kun vanhemmiksi tulevat.Paras juttu muuten oli se että kertoi ostavansa seuraavaksi foordin,alkaa civicci riittämään...


      • vilkas mielikuvitus
        RST2 kirjoitti:

        Vai että celicaan löytyy osia,no hyvä. Valittelivat mm mobilistissa ettei vanhemman crownin entisöinnistä tule yhtään mitään jos ei ala itse tekemään,osia kun ei saa yhtään mistään.Japanissa kun eivät tahdo tehdä osia autoon joka on yli 5vuotta vanha-paalaamo kamaa.Taitavat tietää itse paremmin...
        Mitä escon kojelautaan tulee niin ainakin saa tavaroitaan eri lokeroihin/koloihin,civicissä kun ei saa puoliakaan yhtään mihinkään.Katsos käytännöllisyys/toimivuus on mulla ensin ja hinttien muotoilut vasta sitten.
        Saakeli sentään,eilen tuli TAAS ostotarjous escosta,tulivat kylän pojat kotiovelle mankumaan josko myisin....Mutta sellaista on escon omistajan elämä,kokoajan saa potkia ostajia pois ovelta kun kaikki tahtoo fordin...PS:Ton civicin tarjoajakin soitti eilen,civicci onpi nyt rikki...voi voi sentään.Ai niin,eihän jaappanilainen auto ole koskaan rikki,viat vaan kuuluu niiden ominaisuuksiin kun vanhemmiksi tulevat.Paras juttu muuten oli se että kertoi ostavansa seuraavaksi foordin,alkaa civicci riittämään...

        Älä viitsi enää provoilla!
        Kaikkihan jo melkein tietää että Euroopan Ford olisi jo loppunut mutta pelastus löytyi suuresta ja mahtavasta Venäjästä.
        Siellä tekevät Fordia urakalla ja kauppa käy, ovat tottuneet Maanataipäivä laatuun joten Focus menestyy siellä. Ei ole niin tarkkaa, romu mikä romu!
        Fordeja on kyllä myytävänä älyttömän paljon esim. oikotie ja autotalli.com,issa, joten ei varmasti kenenkään tartte tulla jonkun romu voortia ovelta kysymään.


      • RST2
        vilkas mielikuvitus kirjoitti:

        Älä viitsi enää provoilla!
        Kaikkihan jo melkein tietää että Euroopan Ford olisi jo loppunut mutta pelastus löytyi suuresta ja mahtavasta Venäjästä.
        Siellä tekevät Fordia urakalla ja kauppa käy, ovat tottuneet Maanataipäivä laatuun joten Focus menestyy siellä. Ei ole niin tarkkaa, romu mikä romu!
        Fordeja on kyllä myytävänä älyttömän paljon esim. oikotie ja autotalli.com,issa, joten ei varmasti kenenkään tartte tulla jonkun romu voortia ovelta kysymään.

        Pojallani on tosiaankin kova mielikuvitus, eilenkin tuli sellaista juttua että..
        Mitä tulee fordin laatuun niin uutena voi olla vähän enemmän vikoja japseihin verrattuna mutta vanhempana tilanne tasoittuu kyllä roimasti kun ottaa vielä varaosahinnat huomioon.Eikä se japanilainen todellakaan ole mikään viaton auto, paskaa voi saada sieltäkin.Olen kuullut näistä uusista englannissa tehdyistä toyotista/nissaneista sellaisia juttuja
        ettei niistä kannata mitään suuria kehuja alkaa esittämään.
        Nettiautossa tosiaankin näyttäisi olevan muutama hyvä tarjokas mutta jostain syystä eivät näytä olevan kiinnostuneita,olisiko toi välimatka este.Nykyään kun ei näytä noita nuoria kiinnostavan mikään missä joutuisi itse jotain vaivaa näkemään.
        Se on muuten hyvä että noista vanhoista romu fordeista voi pyytääkkin ihan hyviä summia ja maksajiakin löytyy,samalla hinnalla saisi jo monta nousevan auringon ihmettä.


      • nismo
        RST2 kirjoitti:

        Pojallani on tosiaankin kova mielikuvitus, eilenkin tuli sellaista juttua että..
        Mitä tulee fordin laatuun niin uutena voi olla vähän enemmän vikoja japseihin verrattuna mutta vanhempana tilanne tasoittuu kyllä roimasti kun ottaa vielä varaosahinnat huomioon.Eikä se japanilainen todellakaan ole mikään viaton auto, paskaa voi saada sieltäkin.Olen kuullut näistä uusista englannissa tehdyistä toyotista/nissaneista sellaisia juttuja
        ettei niistä kannata mitään suuria kehuja alkaa esittämään.
        Nettiautossa tosiaankin näyttäisi olevan muutama hyvä tarjokas mutta jostain syystä eivät näytä olevan kiinnostuneita,olisiko toi välimatka este.Nykyään kun ei näytä noita nuoria kiinnostavan mikään missä joutuisi itse jotain vaivaa näkemään.
        Se on muuten hyvä että noista vanhoista romu fordeista voi pyytääkkin ihan hyviä summia ja maksajiakin löytyy,samalla hinnalla saisi jo monta nousevan auringon ihmettä.

        Hyvä sulle että muitakin hölmöjä riittää, ja pidä vaan se escortti itselläsi äläkä laita vahinkoa kiertämään. Ja muka vanhemmiten muka viat tasottuu, siinä vaiheessa kun tojotaan alkaa ne viat tulla on fordi ollut kierrätyksessä jokauan aikaa.Mitä uusiin autoihin tulee en ota kantaa kun ei ole kokemuksia, mutta näin asiat on ollut tähän saakka.


      • RST2
        nismo kirjoitti:

        Hyvä sulle että muitakin hölmöjä riittää, ja pidä vaan se escortti itselläsi äläkä laita vahinkoa kiertämään. Ja muka vanhemmiten muka viat tasottuu, siinä vaiheessa kun tojotaan alkaa ne viat tulla on fordi ollut kierrätyksessä jokauan aikaa.Mitä uusiin autoihin tulee en ota kantaa kun ei ole kokemuksia, mutta näin asiat on ollut tähän saakka.

        Kun siihen toyotaan alkaa tulla niitä vikoja niin ne viedään paalamoon tai ne viat ovat autoon kuuluvia "ominaisuuksia".Kukaan kun ei viitsi korjata noita rottosia kiitos mukavien osien hinnan.Perkele kun escoon saa kahdet etu-umpiotkin halvemmalla kuin corollaan yhden,ja kyllä mä repesin kun kuulin mitä kaverin carinan flektin lämpöanturi maksoi...Tosin sekin onneton ei edes tiennyt että sen anturi oli rikki mutta niihän ne toyotistit aina luulee ettei niillä voi olla mitään rikki.Lämmöt siinäkin vaelsi miten sattui.Sitten fordisti tuli pilaamaan päivän ja kertoi ettei noi kuulu noin tehdä,sai vianmäärityksenkin kaupan päälle.Toyotissahan ei kuulu sähköikkunoittenkaan toimia,ne vaan jää paikalleen ja kun vähän aikaa odotellaan niin todetaan että kiinnihän noi ikkunat kuuluu ollakin.Alustaan niihin ei koskaan tarvitse vaihtaa yhtään puslaa,koska japanilaiset ovat kiemurrelleet pitkin teitä jo tehtaalta lähtien joten omistaja ei huomaisi mitään eroa uudessa/vanhassa puslassa.


    • X-Ford

      Itselläni omistuskokemusta vain 70-ja 80-luvun Fordeista. Tähän päivään asti 80-luvun Fiestat ovat olleet ehdottomasti hinta/laatu-suhteeltaan parhaita autojani. Nyky-Fordeista on ainoastaan ajokokemuksia. Ajo-ominnaisuudet ovat ainakin edelleen loistavat. Omistamisen ilosta en olisi niinkään varma...

    • Esco -96

      Itse lukoissa ei ole mitään vikaa. Syynä useimmiten avaimen kuluminen. Kokeilkaa käyttämättömällä avaimella ennen kuin menette uusimaan lukkopesää...

    • Mariko

      TIETÄKÄÄ!
      FORDI EI OLE AUTO,
      PIIKA EI OLE IHMINEN JA
      TAMMA EI OLE HEVONEN!!!
      NÄIN HAASTAA VANHA KANSA!!

    • Hopalla mä vaan

      Juh.'
      Mulla on 85 iskän super.Elikkä Sierra parin litran motorilla,ruisku.Ajettu noin 525 tuhatta.
      Rempat mitä tehty normaalien huoltojen lisäksi:
      1.Nokka akseli vaihdettu tuossa 250 tuhannen kohdalla.
      2.Kardaani petti puolen miljoonan kohalla,kumma kun ei enempää kestä :)
      3.Startti myöskin petti tuossa puolen miljoonan kohdalla.

      Muuta sitten ei ole tarvinnut tehä kui renkaita ostella,joskus hieman jarruja korjailla jne.Nytkin viikko sitten katsastusmies sanoi että tervetuloa vuoden päästä uudelleen.Bensan kulutus pyörii tuossa 7litran tiennoilla.

      Ranskalaista en tule koskaan ostaa,Japsitkin ku oppis tekee muita kui helistimiä taikka valo sirkuksia niin ehkä sitten :)
      Terv hopalla mä vaan.

      • focus

        Mulla on ollut autoja , niin japseja kun ranskalaisiakin....nyt sitten ajellaan focuksella tyytyväisiä ollaan....paras auto tähänmennessä.


      • 884
        focus kirjoitti:

        Mulla on ollut autoja , niin japseja kun ranskalaisiakin....nyt sitten ajellaan focuksella tyytyväisiä ollaan....paras auto tähänmennessä.

        OIS KIVA AJAA TAUNUSTA. GRANADAA. CAPRIA KUN ON AJOKORTTI. SITTEN VIELÄPÄ TAUNUS M - MALLEJA. KYLLÄ SE ON AUTO.


    • palle

      itse en tiedä uusista fordeista mitään muuta kun mitä olen kuullut ja katsellu niitä päältäpäin.niinpä en voi sanoa niistä mitään mutta,mulla on -85 sierra ikää siis reilusti autoksi.ostin auton reilu neljä vuotta sitten edellinen omistaja oli tehny "remonttia"siis saanu rikottua autoa huolella.mutta pienellä vaivalla laittelin sen kuntoon.ajattelin ajella sillä vielä. kilometreistä ei ole tietoa mutta paljon on ajettu.olen omistanu muunkin merkkisiä autoja mutta tähän mennessä paras auto mulla on tämä sierra.töissä tosin porukalla on hauskaa kun joku kertoo vitsin fordista sitten kun niiltä vitsi nikkareilta kysyy että onko kokemusta fordista.kokemusta löytyy 64-angliasta tai cortinasta.että sillee mun mielestäni jokainen voi ajella millä autolla tahansa jos se v.....lu nostaa jollain tapaa muun merkkisten autojen omistajien egoa vähästä saavat nautintoja.

    • totta taas

      ford on kaikkein huonoin ja vika herkin auto maailmassa, jopa tosi urpot alkaa nyt tajuta tuon asian,ei paska muuksi muutu.

      • Anonyymi

        Ei ole kyllä Bemaria herkempi, siinä on kaikki viat mitä autossa vaan voi olla ja kokemusta on, yli 2 vuotta vanha Bemari on jo wanha.


      • Anonyymi

        En oo ikinä ajanut kuin Foordilla ja voortti on paras auto mitä mulla in ikänään ollu. Kyllä jämti on nöin.


    • totta tas.

      totta taas kun foordi. on kohta ostetuin auto.suomessa..totta taas.tajuaasen,ja lyö,patukkaa,umpimähkään,vai,mitä. totta taas.

    • unta vaan

      sitä ei tule tapahtumaan koskaan,kyllä kansa tietää mikä hajoaa käsiin,näin se vaan on.

    • hyvä mutkissa

      yksi syyhän on ne omaperäiset ratkaisut jotka kuluttaja sitten testaa vasta käytännössä..... fordissa tuntuu olevan aika yleistä jokin ihan uusi tapa toteuttaa jokin asia.

      Voisiko joku kertoa, että miksi samoja asioita täytyy keksiä uudestaan ja uudestaan? Vaikka takaluukun lukko? Johan se satavuotta sitten saatiin toimimaan, nyt siitäkin löytyy mikrokytkin :) (ihan oikeasti)
      Samoin peilit, ne lyötiin auton ulkopuolelle varren päähän, nyt niissä on lämmitystä ja sähkösäätöä...
      Onko se, että jos nyky osaamisella tehtäisiin ihan tavallinen karvalakki fordi, sen hinta olisi olematon ja jos sähköä menisi vain lampuille ja starttimoottoriin niin huoltopajalla olisi tylsää?
      Fordi on ollut (mondeo), siinä otti juuri päähän kaikki kikkailut, ei mikään ollut simppelisti toteutettu vaan aina korjaamoon.

    • pajalla taas

      käyppäs kattoo fordin huolloissa millainen ruuhka siellä on.saattaapi asentajia ottaa kuuppaan tällä helteellä.siitä voit päätellä fordin kestävyyden.

    • P

      Itsellä oli edellisenä autona farmari-Mondeo ja nyt Toyota Corolla Verso. Eipä ole laadultaan kummempi ollut, samalla tavoin tarvii Toyotaa rempata aika ajoin. Mondeo oli tietenkin isompi auto, mutta myös paljon parempi tien päällä. Tuota hyvää ajettavuutta jäi ikävä. Seuraavana autona taas joskus Ford.

    • näi o että

      paras voorti on -70 luvulta!

    • foooorrrrtttti

      VW se on oikea valinta alkää aina narisko. 55 v ajellut jos vaikka millä ajoneuvolla,autot on yksilöitä kuten ajajakin...

    • Anonyymi

      Ford on suht hyvä ja luotettava auto. Oikeestaan pakko olla. Onhan ford valmistanut autoja varmaan 100v. Kyllähän se nurin ois jo mennyt jos ei osaisi

      • Anonyymi

        Ei se kaukana siitäkään ole.
        Foortti ostaa tekniikkaa muilta merkeiltä, varmaan pakko kun ei resurssit riitä itse kehittää. Tojon hybridi, psa dieselit jne... Ekobuusti taitaa kuitenkin olla ihan merkin oma tekele. Foortin taru euroopassa itsenäisenä autonvalmistajana on kohta ohi vag yhteistyön alettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kaukana siitäkään ole.
        Foortti ostaa tekniikkaa muilta merkeiltä, varmaan pakko kun ei resurssit riitä itse kehittää. Tojon hybridi, psa dieselit jne... Ekobuusti taitaa kuitenkin olla ihan merkin oma tekele. Foortin taru euroopassa itsenäisenä autonvalmistajana on kohta ohi vag yhteistyön alettua.

        Höpö höpö foordi on tehnyt wolkkarin kanssa yhteistyötä ennenkin ja nykyisin on näitä liittoimia autofirmojen välillä ei ole harvinaista


      • Anonyymi

        Fordilla on tiedetty jo 100v miten tehdä tavikselle minimikustannuklsin auto ja selitykset sille miksi kauppaa ei tarvitse purkaa.


    • Anonyymi

      Mondeon mk1 1.8 sedan mennyt melko hyvin ilman suuria remontteja. Toki pikkuosia uusittu ja hieman ruostetta, mutta jopa kovasti parjattu automaattiloota kestänyt 25v ja näyttää kestävän toisetkin. 260000km ajettu ja jakohihna vaihdettu kerran 120000km kohdalla ja vaihtoväli on 120000km joten pitäisi taas vaihtaa. Hyvä auto on. Eli ei pidä paikkaansa ne paska puheet mitä toyokuskit sanoo, että saksalaiset ois paskoja. Paljon parempi kyyti näissä on kuin japanilaisissa. Eikä mua ainakaan kiinnosta myyntitilastot vaan hyvä kyyti ja luotettavuus. Ai niin ja sisämelun on oltava pieni. Ford piti vain kerran yhtä kovaa melua kuin Toyota. Nimittäin silloin, kun etupyörän laakeri meni vaihtokuntoon 2019. Ja oli muuten alkuperäinen niin kuin muutkin ovat. Nyt joku kiinapaska hajonneentilalla ja alkaa jo mekastaa. Seuraavaks Fordin liikkeestä laakeri niin ehkä kestää taas 260000km. Jos omistat vanhan Fordin tai minkä tahansa vanhan auton niin älä hajota sitä tai myy kellekään ensiautoksi. Tulevia harvinaisuuksia.

    • Anonyymi

      Transiteja on liikenteessä lähes miljoona kilometriä ajettuina ja ainakin isän mk3 mondeo toimii yhä hyvin ja 300000km mittarissa ja bensakoneella. Ja niitä Toyota kuskien lapsien valheita Toyotan ruostumattomuudesta tai saksalaismerkkien laaduttomuudesta on turha edes lukea. Paskaa kaikki. Minunkin sukulainen meni ottamaan lainaa jotta sai ensiautokseen vuoden 2005 corollan ja Paskaa oli! Osti siis auton uutena 2005 ja ruoste, sähköviat ja kova sisämelu piinanneet jo 2010 lähtien. Sisämelu uudesta lähtien vakiovarusteena. Tänään ois tarkoitus lähteä katsomaan mulle ensiautoks vuoden 1978 taunusta muutaman sadan kilsan päähän ja ei muuten mennä toyotalla. Sukulainen nimittäin otti taas lainaa ja osti fiestan. Nyt varmaan hyvä valinta! 👍

      • Anonyymi

        Mulla oli ekana autona taunus jo 80 luvun lopussa. Oli nik ruosteinen peli että ei mitään rajaa. Peräluukku oli saumasta ihan paperia, kontin pohja hitsattu täyteen paikkoja. Jarruja sai herkistellä yhtenään. Kone söi öljyä kauheesti. Tehtiin siihen moottoriremppa, hoonaus ja uudet renkaat, kesti vuoden ennen kuin alkoi öljynsyönti uudestaan. Eikä siinä alkuperäinen kone ollut silloinkaan kun se minulle tuli.
        Suoraan se ei kulkenut. Kone 1,6 ohc, tehoa 705 heppaa, ei paljon kumia polteltu silloin.
        Muuten se toimi ihan ok, aina lähti käyntiin pakkasellakin kun osasi kikat. Kerran jäin tielle kun öljynpaineen anturi hajosi ja ruiski sitä kautta öljyt pihalle. Sekin oli helppo vaihtaa tienpäällä kun sai uuden tilalle.


    • Anonyymi

      Kyllä Ford ja Skoda pesee muut näissä halpis merkeissä eikä todellakaan ole huonoa sanottavaa Fordista, erinomainen ajettava sekä varusteet kohdallaan hintaansa nähden.

    • Anonyymi

      Fordit pelaa ja kestää hyvin kunhan ei osta mallisarjansa halvinta tai pienimoottorisinta mutta halvennettuja ja monesta tingittyjä ne muillakin merkeillä ovat . Joillain ajettiin perheessämme 10 vuotta ja kunnossa ne vaihtoon lähtivät , isolla 1995mallisella mulkosilmä farmari Scorpiolla ajettiin 20 vuotta : se oli vaihtoon mennessään loisteliaassa kunnossa mutta oikeanpuoleisen vetoakselin uusinnan tarpeen tultua lopulta vastaan totesimme varaosien saatavuuden muuttuneen kyseiseen malliin liian hankalaksi kun uuden osan tilausvaihtoehdoksi tuli itsehankinta keskieuroopasta tai Englannista . Lopulta hyväksyimme niveleltään hyväkuntoisen ja virheettömältä vaikuttavan purkaamo-osan joita sopivia löytyi sentään yksi Suomesta . Nyt on vielä vähän ajettu Focus 2 litran koneella ja väkivahva perusversiota huomattavasti paremmin verhoiltu ja varusteltu Maverick 3 litraisena V kutosena , mutta sen suhteen epäilyttää automaattilaatikko jotka ovat vanhenevilla autoilla myöhemmin kalliiksi tuleva tai romutuksen aiheuttava ongelma ottain huomioon automaatilaatikoitten kunnostajien tai edes niitä kunnostusta varten ulkomaan huoltoon irroittavien huoltojen määrän Suomessa No hintansa edestähän tuollakin on kohta ajettu joten ei kannata ottaa paineita . Aiemmin on ollut suvussa Taunuksia joissa ongelmana oli alapallonivelten kesto ja Sierroja joitten kestoa saattoi vain ihmetellä .

    • Anonyymi

      Saksalaiset on hyviä autoja, mutta taitaa olla niin ettei mitään nykyautoa voi sanoa luotettavaksi. Ovat niin paljon teknologiaa ja osia, että hajoamisen todennäköisyys on huomattavasti suurempi kuin vanhalla entisöidyllä autolla. Lada taisi olla viimeinen joka teki autoja ilman kosketusruutuja ja ajotietokoneita, mutta nyt sekin on alannut kai niitä tekemään🤧

    • Anonyymi

      Kyllä foooord on hyvä auto. Kaikki foooordin omistajat pääsevät taivaaseen, koska ovat jo kokeneet maanpäällisen helveton.
      Siksi kannattaa ostaa fooooordi...hihihiiiii

      T. köfffff ja TOYOTA

    • Anonyymi

      Joo , isomoottorisen Fordin omistajalla on talvella pakkasessa tarvittaissa kuuma helvetti kuten jokaisella kristityllä kuuluukin olla mutta Toyotan omistajalla on itämainen kylmä helvetti .

    • Anonyymi

      Nyt on Ford Modeo ollut kohta kolme vuotta liisarina ja voi sitä riemun päivää kun pääsen eroon. Periaatteessa auto voisi olla hyvä, mutta tunttu olevan että nämä nykyajan kommerverkit ei vain toimi. Auto on kylmä pakkasella, niin moottori kuin ohjaamokin. Autossa on polttainelämmitin joka kyllä toimii hyvin jos ei ole pakkasta. Juurisyynä lienee auton "älykäs" latauslogiikka joka ei lataa akkua. Päivitystä on odotettu jo yli kaksi vuotta, ei tule. Mitenkähän näikssä Fordin plugareissa, koskahan niihin tulee päivitys, liekö koskaan. Autossa ei ole PTC lämmityselemettejä ja nykydiesel ei tuota lämpöä sen vertaa, että itese edes lämpiäisi normaaliin käyntilämpötoilaan. Missään muussa uudessa autossa ei minulla myöskään ole ollut käynnistysvaikeuksia jo heti 10 asteen pakkasista lähtien, akussa vaan ei ole virtaa.

      Asian on varsin yksinkertainen, vikatikki kun hankki Fordin, ei koskaan enään. Merkki on tippunut tekniikan kehityksestä, pitäytyisivät vain -70 luvun tekniikassa niin ehkä jotain toimivaa syntyisi.

    • Anonyymi

      Pysyykö männät kokonaisina , aika paljon oli koneremppaa nyt niin transiiteissa kuin litrasissa fiestoissa , mäntä halkeaa , mutta mediassa ollaan hiljaa , kuten nissanin kohtuuton öljyn syönti tai volvon paskimman ruåtsalaismoottorin 2014 eteenpäin
      d4 dieselmoottorin öljyn syönti , hiljaa ollaan mutta volkkareista puhutaan pahaa, vaikkei ne olekaan pahimmat....

    • Anonyymi

      Vuoden 1995 mondeo jonka mittarissa 255000km toiminut todella hyvin. Moottori 1.8 zetec pitää kolinaa kylmänä, mutta kolina menee pois, kun kone lämpenee. Sisusta pysynyt lähes uudenveroisena ja ainut mistä keksin sanottavaa on ruostuneet helmat. Niidenkin ruostuminen oltaisiin voitu välttää ruostesuojauksella. Takakontin luukku täysin ruosteeton ja alkuperäinen vararengas yhä paikallaan takana. Kuluvia osia jouduttu uusimaan, mutta ei mitään auton arvon ylittävää. Myös kovasti haukuttu automaatti toiminut moitteettomasti.

    • Anonyymi

      Ei huono, Jorman sanoin ilmaistuna. Mk3 Mondeolla ajettu päälle 300tuhatta km .Ostin auton ns. olosuhteitten pakosta, ajatuksena vaihtaa kesän jälkeen toiseen, mutta toisin kävi.
      Auto on ollut jo 11vuotta minulla, vuosimalli 2001, v6 tekniikalla, bensa kelpaa tietysti mutta ei ole vielä haitannut ajeluja. Toimii joka säässä ja on lämmin talvella ja kylmä kesällä.
      Autossa ei ole ollut mitään kalliita remontteja, pelkästään kulutusosien vaihtoa ja perushuoltoja, ei mitään ylimääräisiä yllätyksiä ja rahanmenoa. Jos negatiivisia asioita haluaa etsiä niin ne on nuo korin liimasaumat, jotka ruostuttavat ainakin ovien saumoja, mutta niistäkin selviää pienellä puuhastelulla.
      Varaosien hinnatkin ovat kohtuullisia ja jopa halpoja, verrattuna vaikka Mersun osiin, siirryin siis Mersusta Foordiin joten tiedän osien hinta erot käytännössä ja MB:n niin sanottu laatu ei oikein vakuuttanut, vaikka johtötähti oli uudempi joutui sitä korjaamaan useasti, talvella ei toiminut lämmityslaite, sähkövikoja, öljyt ja vedet sekaisin yms. mukavaa, onneksi löytyi tämä kultakimpale autoksi, tätä en vaihda enkä hävitä, uskollista työkalua ja jopa ystävää joka palvelee uskollisesti vuodesta toiseen, todennäköisesti minut saa haudatakin tässä vehkeessä.

    • Anonyymi

      Ford on maailiman paras autonmerekki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe