Katse tulevaisuuteen..

Sanin

..vai mietitkö menneitä.. Kumpaa enempi, ja
mikä se ihannetilanne sitte oiskaan.
Pohdintaa.. oman mielen mukaan, jos huvittaa :)

15

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gg-10

      Toden totta. Katse tulevassa. Tammikuu lopuillaan.

    • vanhapiru.

      Ei menneisyyttään voi unohtaa ja se vaikuttaa tähän päivän. Mutta menneisyydessä ei myöskään voi elää eikä tulevaisuutta tietää, joten eläkäämme tätä päivää.

      Tämän päivän tekoja ja asenteita voi peilata menneisyydellä ja ymmärtää niin itseään kun muitakin.Menneisyyden tapahtumat kun ovat muokanneet sinusta sen mikä olet tänäpäivänä.

      Silti pitää osata myös päästää irti vaikeistakin menneisyyden asioista. Ei niitä unohtaa voi, mutta hyväksyä sen mitä on tapahtunut, koska sitä ei voi enää muuttaa vaikka kuinka haluaisi. Kannattaa myös opetella antamaan anteeksi niin itaselleen kuin muillekkin se helpottaa elämää kummasti.

    • Kyllähän tässä yritetään katsoa eteenpäin. Usein vain yllätän itseni kertomasta nuorisolle juttuja nuoruudestani. Monesti käy mielessä, että onkohan nämä niitä vanhuuden oireita.

    • ...ngg

      on vertailupiste, opas ja kehto. Kuten on vastat-
      tu, menneisyys eri tekijöineen muokkaa pientä
      tallaajaa, mutta menneisyys voin olla ilon ja
      samalla katkeransuloisten hetkien mielialatyyny.
      Tällöin monesti tutut tuoksut saa haikailemaan
      onnen hetkiä lapsuudessa ja nuoruudessa sekä het-
      kessä, kuten esim. metsässä vaellellessa.

      Tulevaisuus on läsnä aina. Tulkinnassa ja odotuk-
      sissa on mukana lulutaitomme, jota käytämme op-
      piaksemme elämään jatkuvassa muutosprosessissa.
      Monet pysähtyvät, toiset sortuvat - yksi, jos
      toinenkin ei piittaa - ja useimmat ovat käytän-
      nössä pakotettuja katsomaan tulevaisuuteen.

      Itse yritän oppia uutta lähes joka päivä. On päi-
      viä, jolloin vain suljen sondit, haahuilen ja
      vaikkapa luuttuan...

      • Schicksal

        ..sitä on näköpiirissä vuosiksi eteenpäin. Ei vaikuta lama. Ainut on, että saisi olla terveenä.

        Matkustelua ja ulkomaan matka häämöttää ens vuodelle. Ihan kivaa...


      • ...ngg

        teki minusta eksoottisen lajin taitajan. Kun vain
        tietäisin, mitä luluaminen tarkoittaa...

        ;D


    • keskiyonkehraaja

      Vanhoja kauheesti jaksa jauhaa...
      Mielenkiintoisempaa miettiä sitä tulevaisuutta.
      Hirveesti asioita tekemättä ja tosi paljon juttuja kokematta.
      Onhan meillä aikaa. Pitäis vissiin enemmän oppia nauttimaan siitä mitä on tässä ja nyt:))

    • Enemmän toimin huomisen hyväksi kuin ruokin menneisyyden haamuja. Ratkaisut perustuvat siihen, mitä olen tänään - ja se taas rakentuu menneisyyden rakennuspuista.

      En pääse karkuun eilistä, ei tosin ole tarviskaan. Pitää toivoa, että sen suomilla opeilla pärjään myös huomenna.

      Tänään elän tätä päivää - rauhallisin mielin. Tyytyväisenä tähän hetkeen.

    • jiwexxx

      wieras kone mut
      hywää wiikonloppua silti
      aina nykyään ne on pitkiä

    • ?????????

      pakko miettiä tulevaa.Menneisyytensä kanssa on kuitenkin elettävä.Jospa vuoden päästä jo moni tämän päivän asia on paremmin.On pakko niin uskoa.

    • Kuten jo tuo otsikkokin sanoi,tulevaisuutta ei ole ilman menneisyyttä.
      Näin työttömänä ja suhteen rikkoonnuttua,on ollut aikaa miettiä (liikaakin?)asioita.
      Ja olen edelleen sitä mieltä että toisille se mahdollisuus onnistuneeseen elämään annetaan syntymässä ja me toiset ollaan sitten vaan tuomittu menemään suhteisiin jotka sitten epäonnistuvat.
      Histoeialla on taipumus toistaa itsensä.

      • ?????????

        tuppaa olemaan. Ja jos entiset ei riitä ei kun "uutta lunta tupaan".Etkös jo ala tokenemaan.Kyllä tässä viime aikoina on taas useasti kuullut toteamuksen: Eikö sulle jo ois riittäny entiset murheet,


      • keskiyonkehraaja

        Kyl sitä aika paljon voi omaan elämäänsä vaikuttaa..
        Paitsi ett oon aika huono oikeesti toss neuvomaan kun kaikki nyt tuntuu menevän vähän "metsään" mullakin......


    • iipis

      tulevaisuuteen ehdottomasti.menneet jäävät muistoihin,mutta tulevaisuus on edessä.

    • Putkivalo

      tässä nykyajassa. Se vähän pännii, koska aina on ollut joku päämäärä, ja nyt ei ole. Edellinen unelma loppui, ja välillä vilkuilen sitä haikaillen. Ajelehdin enkä saa mistään otetta.

      Ihanne olisi että tietää mitä tahtoo ja tavoittelee sitä :)

      Mitäs Sanin? Onko suunnitteletko sinä jo tulevaisuutta? Tietty tätä(?) suurta vuotta :) mutta entäs sen jälkeen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe