VPD kauppa

kokemuksia?

Moikka

Pakko nyt täälläkin kysellä kun oli aika jäätävä kokemus kyseisen firman kanssa.

Tilasin heiltä pelipaketin, mihin kuului kolme peliä. Yksi näistä toimi (vanhin). Pistin palautetta, että miksi nämä muut eivät toimi. Kysely tuli, että riittääkö näytönohjaimen muisti, onko koneella tilaa, jnejne. Kaikki oli kunnossa ja vastasi vaatimuksia.

Ongelma oli etten saanut kirjoitettua nimeä aloittaakseni uuden pelin, näppis ei toiminut. Myös tietokone-ihminen käväisi katsomassa peliä, eikä saanut kahta muuta peliä toimimaan muutaman TUNNIN tappelun jälkeen. Lähetin pelit tarkastettavaksi VPD:hen.

Tulivat pelit takaisin lapun kera, missä luki että pelit toimivat hyvin heillä. Koitin kysellä, että mikä tässä sitten mättää, kun eivät toimi minun koneella, eivät vastanneet enää mitää sähköpostiin. Kyselin uudestaan, ei mitään. Vaadin rahojani takaisin peleistä, ei mitään vastausta.

Seuraavan kerran kun tulen pk-seudulle, pitää ilmeisesti mennä käymään paikanpäällä ja läppäri mukaan.

-koitin langatonta näppistä ja läppärin omaa näppistä, kumpikaan ei toiminut-

Olisko täällä jollakulla mitään neuvoa asiaan, vai jatkanko vain yhteydenottoja kyseiseen liikkeeseen?

40

7980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agkgaå

pelejä toisella tietokoneella jos ne toimii silläkin ei liikkeellä ole mitään syytä palauttaa rahjoja. jos ei toimi ja liike ei vastaa ota yhteys kuluttajanasiamieheen

• F0ssu

koko paska. Itse heiltä tilasin kanssa pelipaketin, mutta nyt ps2:lle. Kannet oli selkeästi laitettu uusiksi muoveihin, pelit olivat naarmuilla ja kaikkea. Alkoi epäilys, että olisivat myyneet käytetyn, enkä olisi huomannut tätä sivulla.

Noh, menen katsomaan sivuilta, josko en olisi huomannut, että pelit ovat käytettyjä, MUTTA!:

Kyseinen "myynti-ilmoitus" on poissa! Selkeästi siis oli käytetty, jouduin lähettelemään yli kymmenenviestiä ja ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, ennen kuin suostuivat palauttamaan rahat.

Se tässä eniten kismittää, että yksi näistä peleistä rikkoi ps2:ni! Eivätkä suostuneet maksamaan sitä! Tässäkin käännyin KV:n puoleen, josta sanottiin, että minun täytyy pystyä todistamaan tämä.

Tässä tuleekin ikävä osuus: Minun täytyi korjauttaa laitteeni ja saada asiantuntijan lausunto. Korjaamo, jonne laitteeni vein, oli "skämmi", joka oli jo kuukausi sitten lopettanut yritystoimintansa. He eivät tehneet laitteelleni mitään, ja pakottivat maksamaan!

• alamäessä

Tyhmyyksissään tilasin pelin jota on kaupat pullollaan,toimitus aika venähtänyt yli kk mittaiseksi ja maksoin tollo etukäteen,ennen toiminut ok mutta nyt on kai alamäki alkanut,kai se taantuma vaikuttaa tähänkin puljuun,surkeaa palvelua.

• vaan...
        alamäessä kirjoitti:

Tyhmyyksissään tilasin pelin jota on kaupat pullollaan,toimitus aika venähtänyt yli kk mittaiseksi ja maksoin tollo etukäteen,ennen toiminut ok mutta nyt on kai alamäki alkanut,kai se taantuma vaikuttaa tähänkin puljuun,surkeaa palvelua.

www.huuto.net onhan sielläkin huijareita mutta ei ole sattunut kohdalle. Ja voihan niitten suositukset katsastaa. Lämpimät suostuttelut! Huu-To-Net! Huu-To-Net! HUUUUUUTOOOOOOONEEEEEEEEEEEET!!!

• !ÖA
        vaan... kirjoitti:

www.huuto.net onhan sielläkin huijareita mutta ei ole sattunut kohdalle. Ja voihan niitten suositukset katsastaa. Lämpimät suostuttelut! Huu-To-Net! Huu-To-Net! HUUUUUUTOOOOOOONEEEEEEEEEEEET!!!

oon tilannu vpd:stä ja on tullut pelit ehjinä ja tosi nopeesti!

• JUSSI796989

VPD on lyhenne sanoista VideoPeli Divari. Siitä voikin jo päätellä, että pelit ovat käytettyjä. En kyllä usko sitä koska siä ei lue missään. Aika turhalta paikalta vaikuttaa. Mielummin käyn hakemassa pelit vaikka lähimmästä Citymarketista...

• qweqweq
        JUSSI796989 kirjoitti:

VPD on lyhenne sanoista VideoPeli Divari. Siitä voikin jo päätellä, että pelit ovat käytettyjä. En kyllä usko sitä koska siä ei lue missään. Aika turhalta paikalta vaikuttaa. Mielummin käyn hakemassa pelit vaikka lähimmästä Citymarketista...

Kuten minkälainen kone sulla on ja mistä peleistä oli kyse? Voin kertoa että itseänikin VITUTTAA ankarasti tämä pc peli kusetus systeemi. On se kiva ostaa kalliilla uusi peli kun haluaa tukea pelifirmaa ja sitten saada vitusti mielipahaa kun peli on buginen ja tökkii ja kaatuilee ja et saa rahoja takaisin. Tältä ei voi aina välttyä valitettavasti vaikka kuinka tekisit taustatutkimusta netissä kyseisestä pelistä ennen ostoa. Sitten se ironinen juttu. Kun lataat laittomasti pelin koneelle ja jäät kiinni niin kyllä silloin saatana oikeustoteutuu! Ei ole ei reilut säännöt pelimarkkinoilla.

Itse en ole mikään aloittelija pc:llä ja olen ostanut muutaman pelin missä oli todella paska ruudunpäivitys ja muita ihanuuksia enkä miljoonien päivityksien ja kymmenien tuntien turhaan netissä etsimisenkään jälkeen ole saanut pelittämään kunnolla. Muutenkin tuntuu menevän alas päin koko pelimaailma kun julkaistaan liian aikaiseen pelejä ja ostajat saavat sitten vaivalla hankituilla rahoillaan ostaneelle pelilleen leikkiä beta testajaa ja odotella vitun kauan päivitystä joka lupaa maat ja taivaat mutta ei korjaakaan mitään.

Ps. En ole turhaunut en, kaikki on hyvin missään ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa vikaa vikaa vikaa....

• Sla1d
        alamäessä kirjoitti:

Elokuu 2011: Tilasin pelin PS3:lle VPD:n Ahvenanmaan varastosta.
        Pehmokuoreen pakattu lähetys tuli perille kolmantena päivänä.
        Pakkaus oli priimakunnossa ja pelin kielet olivat julkaisun mukaiset. OK asiointikokemus siis.

• dfgd

dgd

• 999secu

Ehkäpä syynä on just tuo läppäri siin ei oo tarpeeks potkuu.

• huuoooohhhh

Eipä ole pelin myyjän homma tulla laittamaan pelejä toimimaan, jos et itse osaa niitä koneellesi asentaa tai selvittää googlettamalla, mistä toimimattomuus johtuu. Turha sinne peliliikkeeseen on tuommosesta asiasta kitistä.

• nörsnärs

Tilasin VPD:n Affenanmaan puljusta FIFA 12 kun oli halpa 33 euroa. Maksoin tilille, seuraavana päivänä tuli kuittaus että raha on tullut tilille, kohta ilmo että lähetetty, seuraavana päivänä postilaatikossa. Voiko tämän paremmin nettikauppa AHVENANMAALTA enää toimia. Cdonilta ahvenanmaalta (tai svärjestä) posti kulkee noin 3-5 päivää joten päivässä toimitus on mahtava juttu.

Sama juttu kuin Amazonilla tai jostain kotimaisesta nettidivarista, eli pitää katsoa onko kyseessä käytetty vai uusi. Ei niillä ole mitään syytä kusettaa tai kaupankäynti loppuu aika äkkiä.

• haistakaa vittu

Sanohan että millä ihmeen keinolla saat muka seuraavana päivänä pelin ahvenanmaalta? Itse olen odottanut täysin samaa peliä jo 9 arkipäivää. Ennen niissä kesti noin 3 arkipäivää. Arvaa vaan vituttaako, kun olen odottanut jo 2 viikkoa sitä saatanan peliä ja nyt tulee tietenkin uusivuosi väliin että jes!

• nörsnärs
        haistakaa vittu kirjoitti:

Sanohan että millä ihmeen keinolla saat muka seuraavana päivänä pelin ahvenanmaalta? Itse olen odottanut täysin samaa peliä jo 9 arkipäivää. Ennen niissä kesti noin 3 arkipäivää. Arvaa vaan vituttaako, kun olen odottanut jo 2 viikkoa sitä saatanan peliä ja nyt tulee tietenkin uusivuosi väliin että jes!

Et kai tosissasi kuvittele, että joulun tienoilla toimitukset olis nopeita? No mutta kuitenkin, peli tuli päivässä, epäilen että lähettivät sen Suomen puolelta vaikka myyvät affenanmaalaisittain ilman alvia. Tai sitten tuli jollain muulla tavalla kuin etanapostissa ensin suomeen ja siitä sitten etanapostina laatikkoon. Tarina on kuitenkin tosi.

• Pallipoju

kikkeli

• JTEEKOO

Onko tosiaan totta että rahoja ei ole maksettu takaisin tilille jos on peruuttanut tilauksen? Mulla on tällä hetkellä tilanne niin, että tilasin pelin, mutta vaikutti siltä että peliä ei tule myyntiin. Joten ilmoitin sähköpostitse että haluan peruuttaa tilauksen. Minulle vastattiin että ilmoita tilinumerosi ja maksamme rahat takaisin. Ilmoitin tilinumeroni, olen odottanut 5 päivää eikä rahoja ole vielä maksettu.

• sdfsdfsdffffffffff

Tilasin Skyrimin 5 päivää sitten. Ei ole näkynyt. Vituttaa.

• NoGame

Tilannut useasti VPD:stä sekä pelejä, että pelikonsolin, kaikki aina toiminut :)

Kannattaa muistaa, että kyseessä on kuitenkin Divari, ja että monet vanhemmista peleistä esim. PS2lle ovat luultavasti aina käytettyjä, sillä niitä ei enää valmisteta missään.

Olen käynyt myös useaan otteeseen ihan liikkeessä asti ja myyjät ovat joka kerta olleet tosi mukavia ja vastanneet mahdollisiin kysymyksiin.

Paras pelikauppa in my humble opinion.

• onhh seh...

Mukava käydä siellä itse pelejä kopeloimassa.

Monien vuosien aikana kulkenut vanhassa ja uudessa toimipisteessä, tixissä.

Kaikki pelit, uudet ja vanhat toimineet aina täysin.
      Hirveen halpaa vaihtojen yhteydessä, eikä tarvitse uusia pelejä odottaa hintojen tippumisien kohdalla.

Se konkreettinen puoli siis toimii.

Harmi vain että, ne jotka eivät voi pitkän välimatkan takia käydä liikkeessä, joutuvat tilaamaan kaupan netin kautta. Siitä on monessa paikkaa ollut juttuja ettei homma toimi yhtään. Omakohtaisesti en tiedä siitä puolesta mitään.

• ittellä ainakin sujui kaupat hyvin kun konsolin ja battlefield 3 pelin tilasin ja nopeasti tuli kun postiin laitettiin sieltä niin seuraavana päivänä oli postissa klo neljääntoista mennessä

• ikkziajooadfs

Tilasin pelin Larry Magna Cum Laude PC 12.99€

Tätä saatanan peliä odotellut sen kaksisen viikkoa, mikä vittu näillä mättää? Tilöasin tuolta ahvenanmaalta ja ei oo näkymny maksettu on jo eikä asiakaspalvelu pelaa!! koitin soittaa mutta eivät puhuneet muutakun ruotsia... helvetin helvetti..EN SUOSITTELE, ainkaaan tilaamaan ahvenanmaalta!

• just eikä melkein

taitaa kaikki armeijan välttelijät kerääntyä ahvenenmaalle niin eihän se mikään sitten toimi särmästi.

• VDP

Ostin kerran sieltä kaupasta liesituulettimen. Tämän jälkeen valmistin hyvän sopan.

• Bryyklon

Ostin kaupasta hienon taulu television tämä oli semmoinen että oli kahtia hajonu....

• APUA?

Tilasin Eile aamuna(maanantai) pelin VMD:stä, tänä aamuna(tiistai) tuli viesti, että peli on lähetetty onko mahdollista että se olisi jo huomenna(keskiviikko) jo perillä?, pyytäisin pikaista vastausta :D

• APUA taas :)

Korjaan VPD*

• lazuuu

mulla ainakin tuli niin kuin luvattiin, ehjänä, toimivana, ja aikataulussa.
      tilasin perjantaina. saman päivänä viesti että tilaus vastaanotettu, ja maanantaina että lähetetty, ja tänään eli tiistaina että on postissa. :D

• ...

Toiminta todella huonoa. Peli lähetettiin vasta viikkojen päästä ostosta (tilaus noteerattiin vasta valituksen jälkeen!), vaikka sivulla luvattiin toimitusajan olevan 2-4 pv.

• jikky

Tilasin ahvenanmaalta pelin ja tänä aamuna tuli tekstiviesti että se on postitettu, oliskohan jo huomenna perillä?

• vpdonHyvä

Mielestäni vpd toiminut hyvin jo kauan. tilannut monta peliä sieltä ja vain yhdessä on ollut ongelmia.. Eilen tilasin (n. klo 19 aikaan) skyrimin ja tänään oli tullut sähköpostia kaheksan aikaan että lähetetty.. (=

• VpdOnhyvä

Ja tänään (2pv tilauksen jälkeen) Tuli laatikkoon. oikein hyvä (=

• tule tule saatanaperkele

Tilasin blobs 2. Lauantaina tuli viesti että se on lähetetty ja voisko vittu tulla jo tännekki päi ku on sentää julkasupäivä? No ei vittu voi. Jos ei näy huomenna nii pää räjähtää.

• Pellilän Erkki
        tule tule saatanaperkele kirjoitti:

Tilasin blobs 2. Lauantaina tuli viesti että se on lähetetty ja voisko vittu tulla jo tännekki päi ku on sentää julkasupäivä? No ei vittu voi. Jos ei näy huomenna nii pää räjähtää.

Nopeasti, tai oikeastaan nopeiten on aina itselle tullut tuolta kuin mistään muualta, en tosin tiedä onko tilanne muuttunut kun en vuoteen ole pelejä tilannut.

• Nyt riitti

Voin kyllä hyvällä omallatunnolla väittää, että nämä henkilöt, jotka sanovat: "joo vittuku kestää tilaus lolzasergh" ovat joko jättäneet huomiotta varaston sen hetkisen tilanteen (ei se VPD:kään niitä pelejä voi eteenpäin lähettää jos ei toimittaja ole niitä vielä saanut toimitetuksi, järki käteen nyt hei) taikka trollaavat kilpailijan toimesta. Sen verran hyvää on palvelu ollut.

Esimerkiksi kun olen tilannut pelin ja olen saanut Classics-version, olen kyllä molemmilla kerroilla saanut pelin vaihdettua alkuperäisversioon (vastaus s-postiin tullut aina saman päivän aikana [sama muiden tiedustelujen kohdalla]), joten ei ole asiakaspalvelustakaan mitään pahaa sanottavaa.

Ennakkotilaukset ovat aina saapuneet (ainakin Vantaalle) julkaisupäivinään (olen tehnyt joka ennakkotilauksen Ahvenanmaan varastolta), jotkut jopa aiemmin. Esim. Blops2 saapui jo 12. marraskuuta.

Terveisin: helvetin tyytyväinen ~30:n tilauksen asiakas.

• kcdshiucfh

mä haluisin tietää toimitus aikoja.voisko joku kertoo?

• Hyvin toiminut

Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisen liikkeen kanssa. Ostan pääsääntöisesti pelini netistä käytettyinä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia muidenkaan puljujen kanssa. Itseasiassa ainoan toimimattoman pelini olen ostanut marketista ihan uutena...

Ahvenanmaan tilaukset tulleet perille yleensä parissa päivässä. Varastossa olevat "normaalit" pelit tulleet seuraavana päivänä jos tilauksen on tehnyt edellisenä päivänä ajoissa. Joskus on kestänyt pidempään (yli viikon) jolloin olen kysellyt että mikä kestää. Toimittajalla on tässä yhteydessä ollut ongelmia saada peliä varastoon, joten eipä sekään ole ollut peliliikkeen vika. Toimitusajat myös pelikohtaisia, joten kannattaa aina erikseen katsoa varastotilanne ja toimitusaika jokaiselle pelille. Jos haluatte pelinne välttämättä heti, ostakaa ne kaupasta. Minä aion kyllä jatkossakin tilata pelini netistä käytettynä, myös VPD:stä.

• tarkennus

Tarkennettakoon nyt vielä yksinkertaisimmillekin yksilöille, että ne toimituspäivät ovat ARKIpäiviä!!! Jos siis tilasit lauantaina pelisi ja maanantai on jouluaatto, voit olla varma että pelin saaminen kestää jokusen päivän...

• kkdjdj
        tarkennus kirjoitti:

Tarkennettakoon nyt vielä yksinkertaisimmillekin yksilöille, että ne toimituspäivät ovat ARKIpäiviä!!! Jos siis tilasit lauantaina pelisi ja maanantai on jouluaatto, voit olla varma että pelin saaminen kestää jokusen päivän...

Mä tilasin pelini sununtaina 30.12 ahvenanmaalta tiistaina 1.1 tuli ilmotus et on lähetetty se peli on postilaatikko kokoo mä asun tampereella kangasalla! Kuka osais kertoo minä päivänä se voistulla ja mä oon se tyyppi joka kysy toimitusaikoja. Ps kun kirjotin tän kello oli 21.57 3.1 torstai 2013

• ___?

Todennäkösesti huomenna tai maanantaina.

• odottelija

Nyt ootellu toista kuukautta tilausta eivätkä vastaa viesteihini eikä laita rahoja takaisin et tosi hyvä ja luotettava firma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3277
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1112
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1062
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      978
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      890
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe